Gestopt met de pil in Juni 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mammadoe, 6 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Steeph1985

Steeph1985 Actief lid

8 jun 2011
    182
    0
    0
    Kraamverzorgster
    Limburg
    Jessie: ja sorry voor mijn Vergeetachtigheid. Denk dat het komt doordat jullie beide geen gekleurde afbeelding hebben dat ik het door elkaar haal... Weet trouwens precies wat je bedoelt met het korte haar. Heb ook heel lang kort haar gehad. Mijn man vind lang zo mooi dus ben het nu aan het laten groeien.

Tara: das idd al een aarig buikje. Ga je niet lang meer stilhouden. Ik vatte het niet op als klagen hoor. Maar vooral op je werk wil je het over het algemeen wat langer stil houden. Heb ik zelf ook.

Lwal: klinkt idd alsof je helemaal princessenhaar krijgt. Van die ingewikkelde dingen zouden ook niet bij mij passen, jouw kapsel lijkt me heel mooi.

Eels: hmm zwangerschapkwaaltjes zijn niet altijd even romantisch. Hoop dat je je morgeb beter voelt.

2. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    Hoi allemaal,

wat een geklets weer:) Ik weet nu al niet meer waar het over gaat dus reageer niet, maar spring wel bij als het lukt.

Heb wel tara dr buik gezien. WOWWWWWW, hahahaha.

Heb net les gegeven en ging eigenlijk best wel goed. Beter dan vorige week iig, maar heb ook rustiger gedaan als ik merkte dat ik niet lekker werd. En had net zoooo'n zin in patat, dus ben ik net ff langs de snackbar gereden, hmmmm.

en heb de hele dag heeele erge buikpijn gehad. Allemaal darmen volgens mij, broek deed ook echt pijn, was blij dat ie los kon.

3. marilouise

marilouise Niet meer actief

@poemi ik maak redelijk vaak van die taarten ja eerst een keer een workshop gedaan en toen aan de slag maar maak ze alleen voor een doel niet zomaar dan worden we allemaal tonnetje rond dus doen we maar niet.

verjaardag van mijn zoontje heb ik er 2 gemaakt waarvan 1 helemaal naar eigen ontwerp van woezel en pip was echt super,

Nu heb ik er 1 voor de trouwdag van mijn opa en oma gemaakt ook leuk geel met allemaal rode hartjes en groene bloemetjes en pareltjes leuk hoor ben er in totaal 1 uur mee bezig geweest.

De vorige keer heb ik heel veel problemen gehad met de zwangerschap om te beginnen een zeer zware urineweginfectie met een opname in het ziekenhuis erbij et 13 weken, vervolgens bekkeninstabiliteit vanaf 18 weken en vanaf 24 weken thuis gekomen en bij 28 weken kreeg ik er diabetes bij gevolgd door bij 32 hoge bloeddruk en dalende hartslag van de kleine waardoor ik werd ingeleid met 36,3 weken en hij is gehaald met 36,6 middels een spoedkeizersnee.

de bezorgdheid van anderen heeft ons met name mij toen heel onzeker gemaakt vandaar dat we nu zeggen van als het kan houden we het zo lang mogelijk verborgen zodat die tijd zo kort mogelijk is en we kunnen zeggen (hopelijk ) ben al verder dan toen dus maak je niet druk.

zie verder niet op tegen een nieuwe zwangerschap

4. Debby1

Debby1 Bekend lid

6 jun 2011
    503
    0
    0
    Intercedent
    Gelderland
    @ Steeph, goed bezig met je schoonmaken :) heb ik van het weekend gedaan! Soms is het nodig he... maar ach, tis altijd wel een fijn, schoon en bevredigend gevoel als je lekker kunt neerploffen in een fris huis, toch? :)

5. faylin

faylin Actief lid

8 mei 2011
    369
    68
    28
    juf
    Goedemorgen allemaal!

Daar ben ik weer na een dagje depri zitten zijn. Ik kon het echt niet uitstaan dat ik ongesteld was geworden. Maar ik heb heb naast me neergelegd en op naar de 2e ronde.
    @Brondy en Poemi, ik ben toch wel blij dat ik niet de enige ben voor de volgende ronde. Anders voel ik me zo alleen tussen al die zwangere dames hier! :)

@Tara, wat een prachtig buikje!

Verder heb ik zoveel gelezen in één keer dat ik even niet meer weet welk verhaal nou bij wie hoort. Vanmiddag maar weer even goed nalezen.
    Nu maar aan het werk. Nog 3 dagen te gaan en dan lekker 6 weken vakantie. Daar ben ik echt aan toe!

6. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Goedemorgen meiden,

@Faylin Jij bent er ook op tijd bij zeg! Gelukkig zijn we idd niet alleen een nieuwe ronde ingegaan. Voor jouw kwam het ook wel onverwachts natuurlijk dus dan is het helemaal balen, ik zat er alleen maar op te wachten dus ik was er haast blij mee.

@Marilouise Wat een heftig verhaal van jouw zwangerschap. Gelukkig zie je daardoor niet op tegen een nieuwe zwangerschap, wel goed van je. Klinkt trouwens wel erg lekker hoor, die taart!

@Eels Voel je je al weer wat beter?

@Linnie Als je zwanger bent mag je best wel eens toegeven aan dat soort lekkere trek :)

Ik heb het gevoel alsof ik al een hele dag achter de rug heb. Vanmorgen om 05.20 uur ging de wekker al. Zoontje vanmorgen weggebracht naar de crèche en ik heb hem weer huilend achter moeten laten :(

7. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    @ Isa
    Heb niet een speciaal recept voor Tjap Tjoy, heb gewoon zo'n pakje van Conimex en die gebruik ik, doe er alleen altijd een knoflookje bij ;) en gebruik pandang rijst ipv gewone zilvervlies. Ben een halve Indo dus tja dan pas je bepaalde dingen zelf aan naar smaak.
    Maar uiteindelijk hebben we 'nasi goreng' gegeten, hihi.

@ faylin
    Wat?? 6 weken vakantie?? Lekker zeg, ben jaloers. Hoewel ik dat ook had kunnen doen, heb genoeg dagen over, maar helaas manlief niet en alleen thuis zitten vind ik een beetje saai.

@ tara
    poeh dat is inderdaad al best veel buik voor 7 weken, lang stil houden wordt dan wel moeilijk ja, wel leuk hoor.
    Hopelijk kan ik het hier op werk lang stilhouden, werk met alleen maar kerels en heel miss ga ik dit jaar nog naar Zuid-Afrika met werk...

@ lwal
    Ik had ook niet zo'n bijzonder bruidskapsel, maar wel echt mij. Mijn vaste (thuis)kapster heeft t gedaan. En zij kent mijn haar en weet precies wat mooi is :) voor de tijd heb ik een permanent laten zetten, bij de kapsalon waar zij normaal werkt, ook door haar natuurlijk. Zo wist ik zeker dat mijn haar niet alsnog voor de tijd verpest zou worden. Heb ook een sluier gehad, maar bovenin vast gemaakt zodat ik hem 's avonds uit kon doen.
    Had je ook al proef-make up gehad??

@ marilouise
    Mijn buurvrouw is het ook aan het leren en kan het al behoorlijk goed, althans de cupcakes. Ga binnenkort een x bij haar op 'cursus'
    En wel leuk jonge opa's en oma's. Mijn ouders zijn de 55 al gepasseerd zo gauw ik zwanger ben en mijn opa en oma's zijn dan net geen 80 ;)

@ linnie
    Hihi, nou om heel eerlijk te zijn had ik er helemaal niet bij nagedacht toen ik de biefstuk bestelde, maar was erg lekker. Tja nu mag het nog ;)
    Eneuh aan dat soort trek mag je nu toch wel eens toegeven, als je het niet te vaak doet is daar niks mis mee, toch?

@ steeph
    Inderdaad, het huis mag wel een maand schoon blijven, helaas gaat dat niet :(
    Wel vervelend zeg dat je nog steeds aan het wachten bent op je menstruatie. Ben wel blij dat het er nu is, ben er van overtuigd dat alles nu goed werkt ;)

Gister kwam manlief thuis met het mooie nieuws dat hij een vastcontract gekregen heeft en dat we de plannen echt kunnen waarmaken. Dus ik werd een beetje emo :)
    In bed zei ik nog, dan kunnen we volgende maand dus lekker aan de slag? Hij antwoorde: maar je mag niet eerder testen dan oktober! Ik vroeg mij natuurlijk af hoezo dat? Hij: nou omdat zo gauw jij weet dat je zwanger bent niet meer 1x in de 2 dagen wil knuffelen ;) Ik lachen natuurlijk. Kan toch no way zo lang wachten met testen :$

8. Tara86

Tara86 Actief lid

7 jun 2011
    372
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Linnie: Fijn dat het les geven goed ging! :)
    Ooeh en lekkerrr patat!
    Wij gaan vanavond stampot rauw andijvie, met spekjes en rookworst eten! :D Het is toch nog van dat trieste weer!
    Balen van je buikpijn, hoe gaat het vandaag?

Marilouise: Oei dat klinkt idd wel heftig! Is niet niks zo'n zwangerschap!
    Maar ik denk eigenlijk niet dat je het vol gaat houden tot 20 weken, dat is echt ver hoor!

Faylin: Ik kan het me heel goed voorstellen! 6 weken vakantie, wauw! Zit je in het onderwijs?

Poemi: Vervelend is dat! Maar waarschijnlijk speeltie daarna ook mooi ofniet? Wij hebben heel veel kindjes die huilent worden afgegeven. Maar zogauw de deur dicht gaat, zijn ze stil! Sommige kindjes kunnen ook hele shows geven. Heb Tara zelf 1 keer zo weg moeten brengen toen ze 11 maand was, vond het vreselijk! Heb na 2 uur gebelt, en ze deed het super. Bel je zelf wel eens?

Brondy: klinkt heel stom, maar wat heerlijk dat je met alleen maar mannen werkt! Lijkt me echt super fijn. Vrouwen vind ik ( ondanks dat ik er zelf ook 1 ben ;)) soms maar roddelige krengetjes.
    Mannen zijn zoveel relaxter..

Wat fijn voor je man! Gefeliciteerd!
    En wat schattig, hahah hij zal wel denken, anders is het feest veelste snel afgelopen voor hem! ;)

9. Tara86

Tara86 Actief lid

7 jun 2011
    372
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Vandaag maar weer de dokter bellen..
    Ik heb last van een pijnlijke plasbuis?!
    Maar heb dit eigenlijk al vanaf de bevalling. Heb toen een katheter gehad en daarna een behoorlijke blaasontsteking. Gevoel is nooit helemaal weggegaan maar nu word het weer wat erger..
    Getest op blaasontsteking en infecties, maar dat is het niet.
    Ze wil nu dat ik me laat prikken op suiker, omdat ik veel drink, altijd veel naar de wc moet etc.
    Is ht vast niet, maargoed, altijd even zeker weten.

10. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    @ tara
    Vind het ook niet erg dat ik alleen met mannen werk. Heb tijdens mijn studie in het bestuur van een studenten vereniging gezeten, met 3 andere vrouwen en geen heren, wat een ellende soms :$
    Maar heel veel van geleerd en met 1 van de dames ga ik nog steeds om. Wat wel jammer is, dat je niet alles kunt delen omdat het ze niet interesseert.

Vervelend van je plasbuis, hopelijk gaat het wel over en is het niets ernstigs :(
    Hahah ja zo denkt hij inderdaad. En toen ik aan de pil was wilde ik niet zo vaak, gelukkig zeurde hij daar nooit over :)
    Eneuh dankje, is wel een opluchting hoor, anders moesten we ook nog eens een grotere auto kopen en ik langer door werken miss :$
    En manlief was altijd bezorgt over dat wij het miss financieel niet zouden kunnen bolwerken als we nu al een kleintje zouden krijgen. Maar nu speelt dat gelukkig niet meer :)

11. Steeph1985

Steeph1985 Actief lid

8 jun 2011
    182
    0
    0
    Kraamverzorgster
    Limburg
    Goeie morgen, heb eerst lekk uitgeslapen. Wederom nix nieuws hier.

Brondy: is wel echt geweldig nieuws dst je man een vast contract in de wacht heeft gesleept! Die zekerheid is echt wel fijn. Wel grappig trouwens dat je pas in oktober mocht testen, haha.

Tara: wel vervelen, dat je zo vaak last hebt van je plasbuis. Zou je idd denken aan een blaasontsteking. Hopelijk is ht nix ernstigs.

12. Steeph1985

Steeph1985 Actief lid

8 jun 2011
    182
    0
    0
    Kraamverzorgster
    Limburg
    Faylin: ja zo'n menstruatie is toch even balen. Maar die 6 weken vakantie zou ik ook wel willen. Tijd genoeg om heel veel te knuffelen!

Poemi: pff 5.20 is ook wel echt mega vroeg!

13. Eels

Eels Lid

30 mei 2011
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey allemaal,

Hier weer een heel stuk beter vandaag!! Gelukkig.

@marilouise, je verhaal klinkt bekend in de oren…ook ik had zwangerschapsdiabetes, moest dus ook iedere maaltijd bloedwaarden meten en zat op het randje van insuline spuiten, gelukkig net niet nodig door me strikt aan het dieet te houden… En ook kreeg ik (gelukkig die pas écht vanaf 35 weken). Ons kleintje is gelukkig niet eerder gehaald, ben zelf bevallen (39 wk 2 dgn) zonder pijnstilling binnen 6 uur!! Maar onze échte ellende en schrik van ons leven begon zo'n 5 tot 8 weken ná de geboorte, tot nog niet zo lang geleden. Faylin en Poemi weten hoe en wat want die heb ik via een pb toegelicht, ivm herkenbaarheid schrijf ik daar niets over op het forum zelf. Eventuele toelichting dus in een pb :)

@taarten, mijn zus is ook erg goed in taarten maken, ze heeft dan ook de taart gemaakt toen ons ukje 1 jaar werd ;)

@tara wow wat een buik!!! ik heb ook wel dat sommige broeken niet fijn zitten nu, maar dit is al een echte mooie zwangerschapsbuik!!! Zou je een tweeling zelf wel leuk vinden?

@poemi hier ook altijd een groot drama als ik ukje naar de crèche breng…huilen, schreeuwen en zichzelf afzetten tegen de leidster die uk vastheeft…dan breekt mijn hart iedere keer opnieuw en het went niet! Omdat ik thuis werk is dat helemaal een dubbel gevoel als je dan in een stil huis aankomt en aan de slag moet. Maar het is goed voor de ontwikkeling en resistentie tegen allerlei ziektes. En meestal is het na een paar minuten al over, al klampt uk zich wel weer meteen aan me vast zodra ik ukje kom ophalen…Mss willen ze het niet nog moeilijker maken voor me door niet te zeggen dat het drama is…Nu is het 3 weken gesloten en heeft uk feest (nu even bij opa en oma zodat ik kan werken…ahum moet ook aan de slag nu).

@brondy wow goed nieuws!!! Grootspraak van je mannetje dat je niet mag testen haha!! Hij wil het graag lees ik tussen de regels door, leuk hoor!

@Etos pillen:
    Ik heb bij beide zwangerschappen eerst 'Zwanger worden' geslikt en ben bij beide meteen aangeteld, had ook een perfecte cyclus…En nu slik ik dus 'Zwanger zijn'! Het zijn grote pillen en idd 2 keer per dag maar ik heb het idee dat ze heel goed werken voor mij (mens is dat persoonlijk, dat durf ik niet te zeggen, maar iig ieder lichaam is anders en reageert anders).

@Lwal, leuk he dat gefrutseld en gefriemel, echt even compleet vrouwelijk en prinsesje voelen!!! 2 jaar geleden ben ik getrouwd en het was echt geweldig heb er ontzettend van genoten en zou het nu weer precies hetzelfde doen!

@linnie, hier ook écht zin in vettigheid af en toe...dat is echt een tik deze zwangerschap volgens mij...niet handig als ik me weer aan een dieet moet gaan houden, maja ik weet het nu nog even niet :)

Zo ik weet niet of ik nu alles en iedereen gehad heb, maar ik om een heel eind in de richting denk ik haha
    Nog 1,5 week tot mijn 1e echo!!! Aftellen!!!

14. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Brondy Gefeliciteerd met het vaste contract van je man. Heb je tenminste toch meer zekerheid en dat is wel fijn als je voor een kindje gaat. En wat betreft de seks, zo denkt mijn man er dus ook over hihi. Straks is de pret weer over voor hem!

@Tara Vervelend zeg. Gelukkig gaan ze in ieder geval wel voor de zekerheid kijken of het geen suiker is. Wel fijn als dat uitgesloten kan worden.

Ik weet wel dat mijn zoontje het heel erg naar z'n zin heeft op de crèche, dus daar bel ik niet voor. Ik hoef hem gelukkig ook niet zo vaak weg te brengen maar als dat wel zo is gaat hij al om 06.45 naar de crèche en dan komt hij in de inloop groep. Dat vind ie meestal niet zo leuk. Vanaf 8 uur komt hij dan weer in zijn eigen groep.

15. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Eels Gelukkig voel je je weer wat beter. Is jullie crèche 3 weken gesloten? Ik was er eigenlijk van uit gegaan dat jullie vakantie hadden toen je zei dat ze 3 weken thuis zou zijn. Je echo komt nu al wel lekker dichtbij!

16. marilouise

@tara Ik hoop dat ik het kan verbergen tot een week of 20 bij rins was pas echt te zien dat ik zwanger was bij 24 weken dus als ik nu de 18 tot 20 weken haal, moet te doen zijn ik ben wat forser en schommel momenteel wat in gewicht (lees flink aan. het afvallen ) dus excuus genoeg.

Net naar de dokter geweest met manlief en gelijk ene foto gemaakt in het ziekenhuis vrijdag de uitslag en gelijk dan verwijzing voor het amc waar hij in 2003 geopereerd is. dus waarschijnlijk heeft hij (gruis ) onder zijn enkelbanden zitten dit zat er toen al maar geen hinder van en hebben ze alleen de botsplinters verwijderd.

dus hoop dat het meevalt maar vrees een operatie voor mijn mannetje, zien we dan wel weer.

vanavond surpriseparty plannen, hebben jullie ideeen voor lekkere makkelijke hapjes die bij voorkeur koud gegeten kunnen worden ik heb nu al:

wraps zowel met serano ham al met zal.
    pinchos (mini kip spiesjes )
    gehaktballetjes

nou wie wat weet dan heb ik mijn voorbereidingen helemaal klaar heb eigenlijk alles al redelijk uitgewerkt maar nu even alles doorspreken met zijn allen

17. Eels

Eels Lid

30 mei 2011
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even puur op je supriseparty gericht:

• gevulde dadels (met paturain)
    • dadels met spek eromheen
    • koude hartige taart/quiche
    • gevulde eieren

gezonde(re) snacks: komkommer, augurk, kaasjes, bloemkool en natuurlijk chorizo en seranoham 'uit het vuistje' :)
    Of een spiesje met druif en kaasje etc.

Zoiets?

18. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    @ marilouise
    even denken:
    - ham met monchou
    - cherry tomaat & bolletje mozzarella (beide de helft) met daartussen blaadje verse basilicum

Sorry op meer kan ik zo niet komen :(

19. marilouise

ja dat soort dingen bedoel ik ik was even inspiratie loos,

20. isa091208

isa091208 Actief lid

29 jan 2011
    215
    0
    0
    doktersassistente
    utrecht
    dag meisjes,

nou ik ben vandaag ziek naar huis gegaan. Ik was gisteravond al niet lekker, maar ben toch gaan squashen. Moest af en toe even pauzeren omdat ik anders zou gaan overgeven. uiteidnelijk gisteravond thuis toch nog echt overgegeven.. Misselijk dat ik was! Vanochtend kreeg ik mijn ontbijtje bijna niet weg..
    nu dus thuis in bed. Testje gedaan maar die was negatief.
    Mijn buik rommelt wel maar dat kan natuurlijk van alles zijn. Mijn afscheiding is wel een beetje veranderd (sorry).. ik heb een vaag vermoeden dat ik gewoon zwanger ben, althans dat hoop ik.

sorry voor het ego berichtje, ik doe straks weer mee en zal op jullie reageren, vond dat ik me best een beetje zielig mag vinden! haha. even een half dagje voor mezelf, is op kdv.. dus nu lekke rmijn oogje dicht!

Deel Deze Pagina