Hallo allemaal, Wat fijn om ergens terecht te kunnen met alle gedachte die spelen in je hoofd tijdens deze periode. Ik ben 28 jaar en nu ruim 6 maanden bezig zwanger te raken. Helaas heb ik ernstig overgewicht, ben 1,85 en weeg 125 kilo. 1 jaar geleden gestopt met de pil en eigelijk vrij snel een regelmatige cyclus. Ook voel ik goed wanneer ik een eisprong en kan dit ook goed uitrekenen en kan hier dus goed op inspelen. Maar nu ondertussen dus al 6 maanden verder na onze eerste poging.... Ook weet ik dat het heel normaal is als het een jaar duurt voor iemand zwanger is. Maar elke maand is het weer spannend en kan ik nu eigelijk niet meer wachten. Dat wij aan het proberen zijn om een kindje te krijgen weet eigelijk niemand in onze omgeving op 1 vriendin na, ik wil dit graag samen met mijn vriend beleven zonder dat iedereen vraagt hoe het gaat en of het lukt om het zomaar te zeggen. Dit is dan weer heel prettig omdat ik jullie niet persoonlijk ken maar de ervaring kan delen. Nu ben ik er benieuwd wie in dezelfde situatie zit of dit mee heeft gemaakt. Als je besluit voor een kindje te willen gaan is het dan bij iedereen dat je niet kunt wachten en hier totaal mee bezig bent, ik kan me nu ook niet echt druk maken om andere zaken zoals vakantie of problemen bij vrienden die ik voorheen altijd hielp. ( niet dat ik dat nu niet wil maar ik heb zelf iets waar ik zo naar verlang) Ook is het toch normaal dat ik na 6 maanden nog niet zwanger ben of is het verstandig toch nu al naar de huisarts te gaan? Hij weet trouwens dat ik een kinderwens heb, maar niet dat we al 6 maanden bezig zijn. Hopelijk kunnen jullie mij wat wijsheid geven ook ben ik erg benieuwd naar jullie verhalen. Gr Celine
Ik heb ook overgewicht (lekker eten en PCO) ben 1,72 en weeg iets van 118 kilo. Een ding als je naar de huisarts gaat. Als je doorgestuurd wordt houd er dan rekening mee dat een gyn het waarschijnlijk over je gewicht gaat hebben. Dat je moet afvallen etc. Je gewicht kan zoiezo van invloed zijn dus het is zoiezo verstandig om te kijken of je wat kilo's kwijt kan. Ik weet natuurlijk jou persoonlijke situatie niet waarom je overgewicht hebt maar het is wel iets wat veel ter sprake komt. En als je eenmaal zwanger bent en je hebt overgewicht, dan is mijn ervaring dat je vaak meer in de gaten gehouden wordt omdat je toch een verhoogd risico hebt op problemen tijdens de zwangerschap.
Helaas heb ik al mijn gewicht er zelf aan gegeten en ben dan ook druk bezig om wat kilo's eraf te krijgen.... Maar dat gaat helaas niet zo snel als ik zou willen! Gelukkig ga ik niet helemaal blanco deze situatie in, heb namelijk opleiding tot kraamverzorgende gedaan en ben hier 2 jaar werkzaam in geweest. Ik weer dus dat ik mocht ik zwanger kunnen raken inwendige ego's zal moeten laten maken en meer onder controle zal staan en daarnaast ook in het ziekenhuis zal moeten bevallen. Alleen moet ik wel zwanger kunnen raken en hier maak ik me dan ook het meeste zorgen om!
hoi Dames. Er is ook al een leuk cluppie met dames met een hoog BMI. http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden-clubs/504958-zwanger-worden-hoge-bmi.html
Hoi! Frusterende situatie he? Ik ken het en het zegt niet altijd wat. In 2006 woog ik 100 kilo met een lengte van 1,79. En raakte spontaan zwanger van mijn zoon. In 2009 wilde ik graag weer een kindje maar woog toen ca. 125 kilo. In 2011 woog ik 136 kilo en nog steeds geen zwangerschap. Ik voelde me diep ongelukkig over alles en heb toen in de zomer van 2011 een operatie ondergaan om af te vallen. Ik kreeg op mijn donder van de chirurg dat ik niet binnen 2 jaar zwanger mocht raken. En dat ik echt aan de anticonceptie moest want deze operatie zou mogelijk vermeerderd vruchtbaar maken. Maar ik kon niet aan de anticonceptie, het voelde zo wrang om iets te doen wat ik echt niet kon en wilde. Inmiddels weeg ik 80 kilo en nog steeds geen zwangerschap gehad. Natuurlijk zeg ik niet dat het niet erg is. De zwangerschap heeft mij veel kilo's gebracht en die zijn er niet allemaal afgegaan. Daardoor kon ik veel minder met mijn zoon doen dan ik had gewild. Toen hij moest gaan fietsen kon ik dat gewoon niet. Maar er zijn veel mensen die ook gewoon zwanger worden met overgewicht en ook veel mensen die een normaal gewicht hebben en ook niet zwanger raken. Veel succes in ieder geval!!!