Gestopt met de pil in mei 2009 deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door jojo83, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loestig

Loestig Bekend lid

12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Bibliothecaris en teamleider
    Eindhoven
    Ja super, volgens mij hebben we een soort privé forum met z'n tweeën. Haha. Niet leuk die nachtdiensten en dit weekend is inderdaad wel heel heftig. Ik snap niet dat daar geen regels voor zijn voor zwangeren. Hopelijk reageert de andere baas wel positief en ben je er snel vanaf.
    Ik vind deze zwangerschap ook veel sneller gaan. Ben er ook veel minder mee bezig merk ik. Ondanks je nachtdienst toch een fijn paasweekend.

Voor de rest ook fijne pasen.

2. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    hoi meiden

dan even een reactie, ondanks dat we minder close zijn... (moet zeggen dat ik dat wel mee vind vallen super maar ieder zijn mening natuurlijk ;))

Hier alles zijn gangetje... deze week ons filliaal geopend... Groot in het nieuws geweest (rtl nieuws, pow news etc etc) zoek maar eens op de foodmarkt van jumbo... That's my job... Heel druk gehad in de winkel... (3 dagen gewerkt met max een kwartiertje pauze per dag ivm de drukte :D) maar wel erg leuk werk, leuke collega's en het is allemaal makkelijk te combineren met roos, de bv (jaja nog steeds) en de oppas...

Roos vorige week donderdag weer dubbele oorontsteking gekregen met 41 gr koorts die niet onderdrukt werd met zetpillen.. hap geweest en weer ab.. De eerste keer (midden jan) ook gehad en na twee weken tandjes... Dusss verwacht aangezien het bijtgehalte weer is opgelopen dat de tweede reeks eraan zit te komen...
    Verder ook wat rustiger vanuit mij omdat ik gewoon jaloers ben op de zwangeren onder jullie.. en ja dat zijn er veel haha ;)
    Zou graag weer zwanger worden zo richting de bruiloft (niet te vroeg ivm passen van de jurk) alleen ivo ziet het nog niet helemaal zitten.. wil zekerheid hebben met het werk en even rustig aan doen en een jaar of twee wachten... Alleen zou ik het dus veel eerder willen.. maar ja, kinderen nemen doe je met tweeen dussss ik wacht maar rustig af...
    Verder weinig groot nieuws... Oja wel, ringen zijn ook geregeld.. :)

3. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    hey meiden..dan ben ik hier ook weer eens *schaam, schaam*.
    Sorry hoor. maar gewoon beredruk met van alles en nog wat. Babykamer. Offertes opvragen voor een verbouwing. Op mijn werk cursus gevaarlijke stoffen gehad en vandaag een toets...ik had een 10! jeeh...0 fout....daar doe ik het voor haha!
    En natuurlijk ook druk met Tes die steeds minder slaapt overdag en 's ochtends heel vroeg wakker is ineens zodat wij 's avonds versleten zijn! En ook hier nog steeds aan het snotteren, inmiddels al een week of 15 nu . Tussendoor wordt het niet minder maar juist erger met keelpijn en hoofdpijn. Op mijn best gaat het als ik alleen maar een verstopte neus heb. Slapen gaat dus ook moeizaam zo. Wordt 10x per nacht wakker met een droge mond omdat ik niet door mijn neus kan ademen. Als ik daar niet wakker van wordt dan is het wel omdat ik moet plassen haha.
    Hier over 2 weekjes op een donderdag de 20 weken echo. We gaan het geslacht wel bekend maken hoor, gewoon omdat ik dat leuk vind om te delen en omdat ik het toch moeilijk voor me kan houden en/of me anders toch wel een keer zal verspreken whaha...
    Met tes gaat alles supergoed. Eigenlijk niets te klagen daarover. Goed op het KDV, goed bij opa en oma en luistert goed, eet goed, slaapt goed. Soms wat ondeugend maar dat hoort erbij en dan vind ik haar eigenlijk ook wel heel grappig . Ze gaat steeds beter praten nu en steeds beter alles begrijpen. Leuke tijd dit!

Zo..sorry heel verhaal haha...nu jullie:
    Ik zie veel minder buikfoto's dan onze eerste worp;) ...hier ben ikzelf ook schuldig aan hoor. Ik besef me nu ineens dat ik ook nauwelijks nog foto's heb genomen van mijn buik deze keer.

Super...jammer dat je nog geen reactie hebt op je aanvraag voor geen nachten meer...maar even opnieuw opnemen dan maar en idd misschien iets hogerop. Wat Loestig zegt over de regels snap ik wel als je er weinig mee te maken hebt, maar die regels zijn er wel degelijk. Als zwangere ben je niet verplicht om overwerk of nachtdiensten te draaien. Het mag echter wel. Dus als jij zelf aangeeft dat je het niet meer trekt, maakt niet uit wanneer in de zwangerschap dit is als je maar wel hebt gemeld dat je zwanger bent, dan moet je werkgeven dit accepteren. Dit is in de arbo wet bepaald. Dus ga ervoor hoor! luister naar je lichaam meis.
    Knap trouweens dat je tot 4 weken wilt werken hoor! Ik ga weer voor de 6.

Loestig...ja ik heb de baby ondanks ook een voorliggende placenta al gevoeld. Een tijdje terug alweer voor de eerste keer. Mij VK zei dat het komt omdat je baarmoeder bij de tweede vaak gevoeliger is en omdat je nu weet wat je moet voelen. Ik voelde hem bij ongeveer 16 weekjes heel licht en nu heel erg duidelijk. Ik voel het soms ook tegen mijn hand als ik die tegen mijn buik leg. Jammer dat je nog niets voelt maar dat kan nu niet lang meer duren hoor ...En hoe zit het verder met je buikje? is hij al flink gegroeid?

Sab...Blij te horen dat Mirza weer thuis is maar jammer dat jullie nog steeds ziek zijn steeds. Hopelijk wordt het nu snel mooi weer en wordt iedereen snel beter daardoor.

Krisje...Fijn te horen dat je het naar je zin hebt op je werk! Sorry, hier niets meegekregen van de opening van je werk. Zijn er trouwens nog sollicitaties op je pad gekomen? Leuk dat jullie ringen rond zijn(haha woordgrapje pfff flauw he)…
    Wel weer jammer dat Ivo nog niet aan de tweede wil maar aan de andere kant…een beetje rustig aan is ook niet erg. Er komt bij jullie vast wel een tweede daar twijfel ik niet over, alleen afwachten wanneer dat zal zijn dus:D

Mutz...hoe ist met jou en je buikje?

Hoe reageren jullie kids trouwens op jullie zwangerschap? Hier is er nog weinig of geen besef eigenlijk. Ze is er echt nog veel te jong voor om te snappen wat er gaat komen. Als we vragen of de baby een kus krijgt, krijgt mijn buik een kus maar als we vragen waar de baby is dan wijst ze vaak op haar eigen buik haha. Ze zegt nu wel het woordje baby, dat is wel heel leuk.

Gelukkig..is alles goed bij jou?

4. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Super heeft denk ik wel een punt dat er minder wordt gereageerd. Ben daar zelf ook schuldig aan en reageer eerlijk gezegd ook met een dubbel gevoel. Zou het jammer vinden als het doodloopt, maar heb het gevoel dat ik de laatste keer een poging heb gedaan iedereen te laten reageren. Weinig tot geen reacties op gehad. Natuurlijk zijn er altijd omstandigheden of redenen om niet te reageren, maar zo lang....?

Super: lijkt me behoorlijk pittig om die nachtdiensten te draaien. Hopen dat de andere baas wel reageert. Nog geen uitslag van je toetsen?

Loes: ik voelde deze kleine al erg vroeg me plopjes in mijn buik (14 weken) en ook ik heb een voorliggende placenta. Ach, het is bij iedereen anders. Straks wil je misschien dat hij even stil is, hihi.
    Hoe gaat het met Sam?

Kris: idd de uitzending van je filliaal gezien. Echt mega! Ben dol op grote supermarkten, haha. Kan me voorstellen dat je een beetje baalt dat Ivo nog niet zo snel wil. Snap zijn reden wel, maar je gevoel kan je niet uitzetten....
    Aftellen geblazen tot de bruiloft!

Manon: Tess is erg snel met het laten vervallen van haar slaapje tussen de middag. Beetje jammer nu je zwanger bent. En dat snotteren is al helemaal niks. Kan me voorstellen dat je het beu bent. Sterkte!
    Ben benieuwd naar het geslacht. Ik denk weer een meid.

Bir: nog een maand je Tim was er dan al geweest toch? Laat deze kleine nog maar even zitten hoor. Binnenkort gesprek met gyn toch? Nog een beetje kunne vervroegen dat gesprek?

Sab: Mirza weer een beetje de oude?

Hier alles goed. Rust helpt voor mijn banden/bekken. Geniet van de kleine druktemaker in mijn buik. Beweegt heel veel, leuk hoor!
    Milan snapt het nog niet, logisch. Zegt wel 'baby', maar heeft geen idee wat het is. Kletst verder volop. Is nog steeds een heel tevreden en makkelijk mannetje; altijd vrolijk, slaapt en eet goed. Is dol op ei (zegt dit ook heel hard) en dat is vooral nu natuurlijk een feest. Jullie een beetje leuke Paasdagen (gehad)? Wij vandaag brunch, morgen hier met vrienden en eten bij souders. Dan ben ik er wel wee klaar mee. Tijd voor de zomer!

Zo, ik heb mijn best weer gedaan ;):p

5. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Kijk weer wat flinke verhalen te lezen! Leuk

Hier een reactie vanaf mijn tlf, ik ben weer aan het werk. Dus niet zo'n hele lange reactie denk ik!

Kris: zo te horen heb je het prima naar je zin op het werk. Fijn als je je draai een beetje hebt gevonden. Balen dat Roos ziek was. Oorontsteking zooooo zielig bij die kleintjes. En over zwanger raken: bij Serge duurde het ook even voor hij er weer aan toe was. En ik vind het leeftijdsverschil wel fijn nu! Wanneer is ook alweer de grote dag??

Manon: jij ook lang aan het snotteren en kwakkelen! Bah niet fijn. Tijd voor de zon. Nick heeft trouwens ook zo'n belabberde slaapperiode gehad maar toen even doorgezet en daarna sliep hij weer prima met middagslaapje. Nu begint het wel weer minder ter worden.

Mutz: nee nog geen uitslagen..... Wachten weer af!! Wat is Milan toch een heerlijk makkelijk ventje. Gister gegourmet heerlijk en gezellig met Serge en Nick. Verder niet echt Pasen gevierd want ik werk :( Jij wel?
    Fijn dat je bekken/banden stabiel zijn! Hier is de ischias ook weer verdwenen.

Nou ik ga weer wat doen. Fijne tweede paasdag allemaal!!

6. Loestig

Loestig Bekend lid

12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Eindhoven
    Krisje hoe gaat het nu met Roos? Beginnen er alweer tandjes in zicht te komen. Vervelend als die oorontsteking daarvan komt. Hopelijk gaat ze dat niet bij ieder tandje hebben. En ik heb helaas ook alles gemist over de opening van de jumbo. Maar zo te lezen heb je het goed naar je zin op het werk. Super! En de ringen gekocht voor de grote dag, heel stom maar wanneer is die ook alweer? Ben het even kwijt. En wat betreft een 2e kindje, komt vast een tijd dat jullie er beiden achter staan, maar snap dat het nu voor jou wel minder is aangezien jij er al wel klaar voor bent. Maar zoals je al zegt, je gaat er samen voor.

Manon bij jou al een aardig buikje te zien? Hier begint het ook al wel te groeien. Het is wel sneller als bij Sam, maar nog niet extreem. Ik heb een foto gemaakt rond dezelfde periode als bij Sam. Moet nog effe naast de andere foto zetten, dan kun je de verschillen zien. Balen dat jij nog steeds zo snottert. Het wordt tijd voor echt voorjaar, zodat je er snel vanaf bent.

Mutzie bij jou ook alles goed zo te lezen. Hebben jullie de kamer voor Milan al helemaal veranderd, of houdt hij hetzelfde kamertje en krijgt het nieuwe kindje een andere kamer?

Super je oproep heeft geholpen. Gelukkig weer wat te lezen.

Hier ook alles goed. Sam begrijpt het wel al een beetje dat mama een baby krijgt. Soms zegt ze spontaan, mama heeft een baby in de buik. En als je dan vraagt wat of ze een broertje of zusje wilt zegt ze altijd broertje. Haha we zullen het in september zien of ze haar zin krijgt.

Nou dames een paar over de dam, nu de rest nog. Laat die reacties maar komen ;)

7. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Hey loestig...leuk dat Sam het een beetje begrijpt! Lijkt mij ook heel leuk maar helaas is Tes nog te jong ervoor. Wie weet tegen de geboorte dat ze het beter snapt.
    Mijn buik is al giga vind ikzelf haha. Als ik ernaar kijk vind ik het meer een buik van 5a6 maanden...zegt dat genoeg:D
    Vandaag heb ik de VK gebeld omdat ik vanaf de pasen niet lekker ben. Last van mijn buik(lees baarmoeder) en dizzy en vlekjes zien. verder misselijk, moe, hoofdpijn. Reden genoeg om te bellen dus vond ik. Plasje ingeleverd en bloed geprikt op ijzer. In het plasje zat een heel klein beetje eiwit maar niet noemenswaardig. Bloeddruk was erg laag 110/65 en ijzer te laag. Hier komen een aantal klachten dus vandaan. De last van mijn buik komt doordat ik groeipijn heb van mijjn baarmoeder...iemand hier ooit van gehoord?? Maargoed..ik was al blij dat het niets ernstigs was of weer een vervelende blaasontsteking ofzo...Moet een beetje rustiger aandoen even en roosvice ferro drinken, veel groene groenten eten enzo.
    hoe zit het met jouw kwaaltjes??

8. Loestig

Loestig Bekend lid

12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Eindhoven
    Hè bah Manon het komt je niet aanwaaien deze keer. Gelukkig niets ernstigs en kun je het oplossen met extra ijzer, maar het is toch weer even schrikken. Hier (even afkloppen) weer helemaal geen kwaaltjes. Hopelijk blijft dat zo net als de vorige keer. Ik heb trouwens sinds gisteren het idee dat ik af en toe het kindje voel. Maar dat is maar heel af en toe. Zal snel meer worden. Gezellig die plopjes weer te voelen.

9. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Loes: lekker dat je de kleine begint te voelen. Blijft toch wel weer heel bijzonder. Ik voel het de ene dag meer dan de andere. Hoop dat het snel gewoon dagelijks wordt. Ik maak me toch wel weer zorgen als ik de kleine een dag niet voel. Zullen de hormonen wel zijn haha. Nick roept ook steeds dat mama een baby in haar buik heeft. En als ik dan vraag broertje of zusje zegt hij zusje. Haha schattig hoor.

Manon: ik ben zo te horen niet de enige met een behoorlijk aanwezige buik :). Heb al gevraagd aan de vk waar dit heen gaat......maar volgens haar trekt het in dit trimester weer gelijk met hoe het "normaal" zou gaan.

Zo hier twee aannemers op bezoek gehad. Alles wat wij in ons hoofd hebben was mogelijk. Nu wachten op de offertes en dan kunnen ze aan de gang. Jeeejjjjj.......heerlijk weer snel een babykamer maken.
    Ik heb vandaag lekker vrij genomen van mijn werk. Ik was bekaf van de zware diensten reeks afgelopen week. Nick is naar het kdv dus vandaag is van mij :D Heerlijk !!!!!!

10. Loestig

Loestig Bekend lid

12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Eindhoven
    Super lekker kunnen genieten van je vrije dagje? Is af en toe ook nodig wat tijd voor jezelf. Wat gaan jullie verbouwen, aangezien de aannemer is geweest? Ook de zolder voor een kamertje? Hopelijk valt de prijs mee.

11. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Loes: wij hebben bij de bouw van ons huis voor twee slaapkamers gekozen ipv 3. Wij hebben dus een hele grote slaapkamer waar er nu weer twee van gemaakt moeten worden. Muurtje bouwen, deur erin elektriciteit omleggen. Dus ben benieuwd! Jeetje we gaan alweer richting de 20 WK!! Wat gaat het hard zeg. Mijn schoonzusje is ook weer zwanger :) weer samen dus. Nick en zijn nichtje schelen 3 maanden deze twee gaan ongeveer 2 mnd schelen. Vanmiddag heeft ze de eerste echo! Spannend

12. Loestig

Loestig Bekend lid

12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Eindhoven
    En toen hadden we weer een dialoog tussen Super en mij. Jammer.

Super wat leuk dat je schoonzus ook weer zwanger is. En ook weer zo dicht op elkaar. Leuk voor de kindjes. En die extra kamer lijkt me inderdaad wel handig nu er een tweede bij komt.

13. Smits

Smits Fanatiek lid

11 jul 2009
    1.284
    0
    0
    zuid-holland
    Ben ik ook weer eens............
    Gewoon teveel met andere dingen bezig. Lancering nieuw magazine geeft behoorlijk wat druk op te werk, problemen binnen de familie houdt de gemoederen flink bezig en dan alle dingen die tussendoor komen.

Super: spannend hoe hoog de offerte gaat uitvallen. Hopelijk richting jullie gedachte. Als iets vernomen over de nachtdiensten. En geniet lekker van je buik. Pronken meid.

Loes: heerlijk dat je de kleine begint te voelen. Vind het altijd zo gezellig dat getrappel.

Manon: lente is in aantocht en daarmee hopelijk een eind aan de verkoudheid. Heeft lang genoeg geduurd.

Kris: wat een heerlijk filmpje op fb van de mooie roos.

Mutz: uhhhhhh;):D.
    Kamer indeling al bekend?

14. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Smits: je klinkt idd erg druk! Denk je wel een beetje om jezelf? Problemen in de familie klinkt ook niet zo fijn. Hopelijk niet teveel stress voor jou!!! Hoelang moet je nog werken voor je verlof? Hoop op snel wat relaxtere tijden voor je. Nog geen offertes binnen hoor. Hoelang duurt zoiets?? Bijna een week geleden dat hij hier was en de andere al bijna 2 weken.....

Loes: hoe gaat het met jouw buikje eigenlijk? Zeker leuk van mijn schoonzus! Bijzonder zij is 4 nov uitgerekend en ik natuurlijk 4 sept! Ik heb het sporten weer opgepakt afgelopen week 2/3 x in de week 30 min spinnen ( niet te hard en te wild natuurlijk). Voelde mij zo futloos, nu weer wat energie gelukkig!en ik ben al 10 kilo aangekomen dus dat mag ook wel wat minder hard gaan!

15. Loestig

Loestig Bekend lid

12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Eindhoven
    Smits problemen in de familie dat klinkt niet echt gezellig. Hopelijk heeft het niet een te negatieve stress invloed op jou, want dat kun en wil je natuurlijk niet hebben. Hopelijk snel opgelost en kun je weer verder gaan genieten, of doe je dat nu toch wel?

Super mijn buikje groeit goed, maar het is niet extreem. Het gaat allemaal wel wat sneller als bij de eerste, maar het valt allemaal nog mee. Er zijn mensen bij wie het nog steeds niet echt opvalt dat ik zwanger ben. Dus in dat geval. Spinnen dat heb ik eens 1 keer gedaan. Ik lag werkelijk dood op mijn fiets. Mijn god dat is intensief. Maar wel goed voor je conditie. Knap dat je daar nu weer mee begint, maar snap dat je het iets rustiger aan doet ivm de zwangerschap. Wanneer had jij ook alweer de echo? Volgende week toch?

16. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Hoi meiden, ff snel vanaf mijn werk. We krijgen een meid en alles is goed met haar. Mijn placenta zit nu nog iets voor de uitgang maar ze denken dat dat tegen de bevalling niet meer het geval zal zijn. Over 12 weken wel even een echo om te zien of onze kleine meid erdoor kan.

17. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Leuk manon! Twee meiden. Fijn dat alles ok is en hopen dat de placenta straks netjes aan de kant is.

18. Loestig

Loestig Bekend lid

12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Eindhoven
    Manon wat leuk. Gefeliciteerd! Had je vandaag de 20 weken echo? Hadden ze het al eerder gezien van je placenta, of was dat nu voor het eerst? Hopelijk kan de kleine meid er straks goed langs. Fijn dat je daarvoor een extra echo krijgt.

19. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    Hoi hoi,

Hier ben ik ook weer eens. Heb jullie zwaar verwaarloosd. Sorry sorry sorry. Druk druk en andere dingen aan mijn hoofd. Verder zijn de meesten van jullie zwanger en dat ligtnnou net niet in mijn belevingswereld. Neemt niet weg dat ik elke dag mee lees met jullie. En sommige meiden spreek ik via de whats app.

Manon wat leuk weer een meid. En van je placenta is nog even spannend, maar komt vast helemaal goed.

Super heb je al offertes binnen? En nog iets van je baas gehoord wat betreft die nachtdiensten? En way stoer dat je gewoon weer op die spinning bike stapt zeg.

Loestig lekker aan het zwangeren. Knap dat jullie weer niet het geslacht willen weten. Ik ben gewoon te nieuwsgierig aangelegd, hahaha.

Smits, bij jullie inmiddels al wat meer rust gekomen? Alvast een hele fijne dag voor Tim zijn verjaardag. Neem aan dat het dit weekend gevierd gaat worden? Dikke kus voor jullie jarige mannetje.

Mutz, jij lekker een weekendje weg las ik. Hoe is het inmiddels met de buik?

Kris, wat een lekker grietje is Roos toch. Is ze ook wel eens niet vrolijk? Fijn dat je het zo naar je zin hebt op het werk. Waar is jullie meisje eigenlijk als jiU,lie aan het werk zijn?

Jojo, jou spreek ik echt dagelijks, haha. Dean inmiddels alweer opgeknapt?

Hier gaat alles zijn gangetje. Mirza zit sinds kort op de psz en heeft een klein beetje (boel) moeite met afscheid nemen, maar we zetten door. Maja is een kleine drukte maker die over vier weken alweer 1 wordt, pfff wat gaat het hard.

20. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Sabje: leuk dat je er weer bent! Stoer dat Mirza naar de psz gaat. Lastig dat het afscheid zo moeizaam gaat. Maar troost je, Nick heeft dat na ruim 2 jr Kdv ook nog regelmatig. Maja alweer bijna 1......ik rol zowat van mijn stoel, wat gaat de tijd toch snel zeg. Hoe gaat het met jou? Wij hebben 1 offerte binnen en ik moet zeggen dat het mij meeviel. Nu nr 2 even afwachten en dan mogen ze komen hoor. Haha ik wil behangen en inruimen enzo!!

Oh en over het spinnen.....ben iets te hard begonnen veel buikpijn en bandenpijn gehad. Nu dus een tandje minder en nu gaat het wel aardig. Hoop trouwens deze week mijn examenuitslag te krijgen!! En mij. Nachtdiensten zijn klaar!! Jeeejjjj...

Zit ik met mijn goeie gedrag om 7 uur op mijn werk, ligt de verbinding waar ik mee werk eruit. Zucht......had nog in bed kunnen liggen!

Deel Deze Pagina