Joehoeoeoeoeoeoeoeoeo daar is ie dan. Gefeliciteerd Mutz. Ben benieuwd naar je verhaal, maar eerst eens even lekker genieten. Wat betreft de krentenbaard, Kate en Joan waren er, die hebben Mirza en Maja besmet. Het heerst op het kdv bleek later. Verder was er nog een buurjongetje, daar heb ik niets van gehoord. Zalfje doet zijn werk.
Mutz: ook hier Van Harte Gefeliciteerdmet jullie mooie zoon Rens. Deze naam hadden we niet dubbel kunnen hebben. Zoontje van een goede vriendin heet ook zo en hij en Tim zijn echte maatjes. Fijn om je gisteren even "gesproken" te hebben. Geniet extra van deze week met kraamhulp. Doe zelf niets laat je verwennen. Loes: mooi kamertje zeg van Sam, helemaal leuk!
Mmmm, eens kijken of het me gaat lukken om mijn verhaal te typen op de iPad. Maandagavond had ik al wel het idee dat het wel eens zou kunnen gaan beginnen. Was die dag nog naar Ikea geweest en had de hele tijd harde buiken. 's Avonds kreeg ik er wat menstruatiekrampjes bij, dus was blij. Hoopte natuurlijk dat het zou doorzetten. Slapen lukte in eerste instantie niet echt, maar rond tweeën werd ik toch wakker (was dus wel in slaap gevallen). Krampjes waren wel regelmatig, maar niet benoemswaardig. Ik post even...
(kraamverzorgster had wat te vragen) Maar goed. Het zette dus niet echt door die nacht. Die ochtend Milan maar laten ophalen door mijn moeder en omdat ik toch om 9 uur een afspraak had met de VK haar maar gebeld. Na haar bezoek bleken het toch wel voor- of indalingsweeën te zijn. Ik baalde, ze wilde nog niet strippen, hoopte dat het door zou gaan zetten. Om half 2 gebeld met haar, zij was in het geboortehuis in ons ziekenhuis en kon niet naar mij komen. Aangezien wij niet thuis mogen bevallen stelde ze voor om ook naar het geboortehuis te komen. Ze zou kijken of ik gestript kon worden. Dan kon ik daar blijven of nog naar huis als ik wilde. Om half 3 stripte ze me. De weeën zetten gelijk door! Tegen 4en brak ze me vliezen en bleek dat hij in het vruchtwater had gepoept. Ik wist wat dat betekende: in de ambulance naar het ziekenhuis hier 20 min vandaan! Dat wilde ik natuurlijk niet en gelukkig besloten de VK dat dat ook niet meer nodig was aangezien het wel erg snel ging (de ambulance stond wel klaar). Na behoorlijk heftige weeën had ik om 17 uur volledige ontsluiting en 11 min later was Rens daarvan. Wat een geluksgevoel ging er door me heen!
VK (stagiair) probeerde de boel heel te houden (auw) en dus was een knip niet nodig, maar scheurde ik op een wat gevoeliger plekje uit. Het was een puzzel op dat te fiksen, maar opzich heb ik er minder last van nu. Rens deed het gelijk super! Kon hem binnen een uur aanleggen en ook nu komt de bv goed op gang (stuwing!). Ik voel me super en het is echt genieten! De kleine is er weer, dus later meer van mij!
Zo mutz: pittige aanloop voor de bevalling! Wel fijn dat het laatste stukje vlot ging. En lekker dat je zo kan genieten. Super leuke kaart trouwens! Fijn dat het met jou ook goed gaat. Geniet er lekker van!
Mis hele verhalen hier... tjonge kreeg geen mailtjes meer dat er nieuwe posts waren... Maar mutz ben trots op je!!!
Mutzie dat is best heftig. Heb je echt zo'n weeënstorm gehad? Gelukkig hoefde je toch niet naar het ziekenhuis en ben je in het geboortehuis bevallen. Geniet maar lekker van je nieuwe kleine man.
Mooi buik Loes! Eindelijk de beloofde foto haha. Ik wilde er ook weer een gaan plaatsen dus zal dat zo even doen. Voel je je goed? Ik wel. Vandaag alweer 31 weken!! Het vliegt. Kamer schiet op dus zal daar ook snel foto's van posten.
hey meiden..ff ego...slaap zo vreselijk slecht de afgelopen dagen dat ik zo humeurig ben. Ben net een bos vlooien bah. Snel boos op Tes ook en dan heb ik net erna natuurlijk spijt dat ik ben uitgevallen tegen d'r. Soms trekt ze er niks van aan en soms gaat ze huilen dan. Vind het zo zielig voor d'r. Ik doe echt mijn best om leuk tegen haar te blijven maar ze kan ook zo ondeugend zijn af en toe en ik trek het nu gewoon niet zo goed. Vandaag mijn groei-echo gehad en dat was niet goed. Ze groeit te snel en ik heb teveel vruchtwater. Ze loopt nu ineens 2weken voor met de groei. Vandaag heb ik voor suiker moeten prikken en hoor morgen waarschijnlijk wel de uitslag. Ook wordt ik per direct overgedragen aan de gyn. Maandag moet ik al voor een intake daar en moet ik mijn VK gedag zeggen. Bah, moet ik de laatste weken constant naar dat ziekenhuis...dat betekent, verder weg, betaald parkeren, ver lopen van de auto naar de afdeling en niet meer rustig 's avond even terecht kunnen en vaak lang wachten. Hopelijk ga ik straks ook voordelen zien...nu zie ik ze nog even niet....
Pittig Manon! Kan me je gevoel naar Tessa wel voorstellen, ze kan er natuurlijk ook niks aan doen. Misschien beter om weg te lopen als je denkt boos te worden op haar? Kindjes zijn heel gevoelig en zal echt wel wat meekrijgen van jouw humeur, dus misschien ook de reden van haar ondeugende gedrag? Probeer te genieten van je meisje, zeker nu ze nog alleen is. Twee weken voor is wel veel... Maar wat is er mis met teveel vruchtwater? Zitten zeker wat nadelen aan de gyn, maar vast nog meer voordelen. Hoop dat je ze snel ziet! Sterkte! Mooie buiken dames! Enne, ik zie die kilo's niet hoor Super. Gewoon een mooie buik!
Mutz...je hebt gelijk...ze krijgen meer mee dan we denken en ik ga me echt meer inhouden en van haar genieten. Ze is tussen ondeugend zijn door ook zooo schattig en lief. Kreeg daarstraks nadat ze in bad was geweest zomaar een dikke knuffel, zo lief! Teveel vruchtwater kan duiden op suiker, zeker samen met plotselinge groei van de baby. Door teveel vruchtwater kan door de druk je kindje eerder geboren worden/eerder je vliezen breken. En omdat ze letterlijk zwemt in het vruchtwater kan ze teveel bewegen waardoor het kan zijn dat ze straks niet goed ligt bij een bevalling. teveel vruchtwater kan ook weer een slechte invloed hebben op de placenta. En mocht het suiker zijn dan kan zij ook suiker hebben.Het is dus wel belangrijk dat ze me nu in de gaten gaan houden. Maargoed het kan ook gewoon zijn dat mijn placenta groot is en juist heel goed zijn werk doet en dat ze daardoor goed groeit. Het verklaart alleen het vele vruchtwater niet maar dat kan ook meerdere redenen hebben geloof ik. Ik hoor het als het goed is maandag allemaal. Ben er wel een beetje zenuwachtig voor eerlijk gezegd. Hoop dat het niets bijzonders is en dat het 'gewoon' bij deze zwangerschap hoort.
Manon: kan me voorstellen dat je even baalt van alles! Helemaal het gebrek aan slaap zal je opbreken. Ik ben soms ook wat opvliegend tegen Nick. Even jezelf een schop onder de kont geven en proberen tot 10 te tellen. En nee, dat lukt mij ook niet altijd.....Maar moet zeggen dat het wel weer goed gaat nu. Moet je weer die OGTT doen? Die van mij was gelukkig goed vorige week. Kan me voorstellen dat het je allemaal niet lekker zit! Hopelijk heb je snel uitsluitsel waarom ze zo snel groeit en je zoveel vruchtwater hebt. Jojo: heb jij mijn puckababy nog? Ben weer alles bij elkaar aan het zoeken en dacht dat jij die nog hebt. Mutz: bij je reactie op mijn buikfoto dacht ik: vind ik leuk!! het zit vast in mijn gezicht hahaha!!! Nee het is wel over mijn hele lijf verdeeld gelukkig. Zag op fb dat je al weer lekker op pad was geweest! Goed zeg. Smits: met jullie ook nog alles goed? Sab: hoest met de krentenbaard?
Super...niet leuk voor Nick maar toch fijn om te lezen dat jij ook last hebt van opvliegendheid. Het gaat hier nu ook al beter nu ik mij beseft heb dat ze idd nog maar even alleen is en ons straks zal moeten delen. Ze moet al zoveel inleveren en slikken straks...dus ik ben mijn uiterste best aan het doen om zo leuk mogelijk tegen haar te zijn en leuke dingen te doen met haar. Mijn bloed was afgelopen donderdag meteen getest en de glucose waarde was goed. Om Suiker nu echt helemaal uit te sluiten willen ze toch nog een echte OGTT doen en wel maandag om 8 uur. Dan krijg ik een glucosedrankje en moet ik 2 uur later weer testen. Tussendoor niets eten. Ook maandag tussendoor de intake bij de gyn. Wordt vervolgd dus.... enne mooie buikfoto's trouwens meiden...ik zal de mijne er straks ook ff opzetten.
Manon even opgezocht wat oggt is, want dat kende ik niet. Maar jeetje zeg wat zal jij balen dat het nu op het einde zoveel onduidelijkheid geeft. Hopelijk kunnen ze maandag suiker uitsluiten en blijkt het iets anders te zijn wat heel onschuldig is en wat de komende weken weer hersteld, waarbij jullie kindje uiteindelijk mooi gelijk loopt. Ik duim voor je. Die opvliegendheid door te weinig slaapgebrek herken ik ook. Vooral als je dan alleen met ze bent lijkt het wel of ze nog beter hun best doen om het bloed onder je nagels te halen. Maar gelukkig is het een fase en heeft het voor een groot deel met je eigen vermoeidheid te maken. Je kan dan echt niets hebben. Hier ook al een paar nachten slecht geslapen en merk gewoon dat het opbreekt. Gelukkig heb ik wel vakantie dus kan overdag een beetje bijrusten. En wat Super ook al zei, tot 10 tellen helpt wel, al is het ook niet altijd makkelijk. Tes is nog zo klein en eigenlijk is het allemaal toch best onschuldig wat ze doen. Geniet nog even van jullie kleine meid. En ik ben ook best benieuwd naar die buikfoto, dus posten maar.
Manon: ik heb die OGTT dus van de week gedaan. Gatver!!! Ik dacht ik krijg zo'n klein plastic bekertje met en suikerdrankje maar bereid je voor het is een 200 ml fles..................brrrrr daarna moest ik 2 uur zitten. Dus niet een rondje door het ziekenhuis ofzo maar op mijn gat op een stoel. Bah rottest! Loes: lekker vakantie!! Heerlijk van genieten. Ik ben vanmorgen weer begonnen. Zo eerder naar huis ivm de 60ste verjaardag van mijn moeder.
Dames...ik heb voor de liefhebbers een (prive) album aangemaakt met wat recente buikfoto's en fotootjes van Tessa.