Gestopt met de pil in mei 2009 deel 4

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by jojo83, Jan 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loestig

Loestig Bekend lid

Mar 12, 2010
    961
    0
    0
    Bibliothecaris en teamleider
    Eindhoven
    Manon leuke foto's en mooi buikje. Jij draagt ook heel erg naar voren zie ik. Dat heb ik ook. Mensen denken dan al snel dat je een heel zware buik hebt, maar dat is vooral omdat het zo prominent aanwezig is. Haha. Is dat bij jou ook zo? Vandaag de test voor jou, hopelijk geen zwangerschapsssuiker. Ik duim voor je.

2. Loestig

Loestig Bekend lid

Mar 12, 2010
    961
    0
    0
    Eindhoven
    Super waar blijft de foto van de uiltjeskamer?? Of is het nog niet helemaal af?

3. manon31

manon31 Fanatiek lid

Apr 20, 2008
    1,726
    0
    0
    Ridderkerk
    bah wat een rottest idd. ik was blij dat ik tussendoor een intake had met de gyn want dat wachten op die rotstoeltjes ben je al snel zat.
    morgen krijg ik de uitslag dus nog even duimen. Mocht het geen suiker zijn dan krijg ik alleen nog een bloedtest op infecties en anders laten ze het zo en is mijn zwangerschap deze keer dus zo. Ik blijf dan wel bij de gyn lopen ivm de zwaarte van de baby en de mogelijke complicaties die kunnen optreden vanwege het vruchtwater. het kan zijn dat ze vlak voor de bevalling nog niet goed ligt omdat ze alle ruimte heeft om te draaien. In dat geval leggen ze haar goed en breken ze snel mijn vliezen: gecontroleerd indalen..
    Ben wel al een beetje gerustgesteld inmiddels.
    net ook mijn werk gebeld en gezegd dat ik de 3 (halve)dagen die ik nog moet niet meer kom. Ik trek het niet meer. Vrijdag een uur eerder weggegaan met harde buiken en ik kwam maar net thuis. Mijn lichaam vind het duidelijk genoeg geweest. De gyn was het ermee eens:)

Super..ben ook benieuwd naar je uiltjeskamertje!

Loestig..haha...jij dus ook last van..ja aan mij werd regelmatig gevraagd of het er twee zijn en ook dachten ze vaak dat ik niet lang meer moest. Nu ik bijna 33 weken ben denken ze dat ik in mijn laatste weekje zit haha...Ook 1 keer gehad iemand die van achter niet zag dat ik zwanger was en me toen van voren zag die me spontaan aansprak met: jeetje...dat had ik niet gedacht toen ik je net zag staan! hahah
    Zelf vind ik dat ik toch echt wel een aardig dik achterwerk ook heb gekregen inmiddels:D

4. Smits

Smits Fanatiek lid

Jul 11, 2009
    1,284
    0
    0
    zuid-holland
    Manon: jeetje wat lees ik nu allemaal. Niet leuk. Hopelijk is de uitslag goed en is het gewoon zo. Kennis had dit ook met haar eerste zwangerschap en haar dochter zit inmiddels gezond en wel op de basisschool. Daar gaan we bij jouw voor (start dan met een baby he).
    Zoals de andere meiden ookal zeiden lje prikkelbaarheid is begrijpelijk en kleintjes voelen dat perfect aan en gaan dan gelijk donderstenen. 1,2,3...... Leuke foto's trouwens! Tessa is ook al echt een grote meid geworden. In mijn gedachten is ze nog steeds dat donkere babietje.

Super en Loes: mooie buikjes hoor! En super ik had gelijk dezelfde gedachten als Mutz: niet te zien die kilo's. En wat maakt het ook uit een kilo'tje meer zolang je je niet te buiten gaat aan slecht eten is het oké toch?

Genieten jullie lekker verder van jullie zwangerschap met hopelijk zo min mogelijk kwaaltjes.

Kris: langzaam komt de bruiloft eraan. Leuk leuk leuk. Roos vind ik ookal zo groot! Heerlijk meisje met super mooie ogen!

Mutz: haha wat zal ik hier neerzetten, spreek je bijna dagelijks

Peet: al wat gehoord van je sollicitatie? Zo klote wat er oa gebeurt in de kinderopvang. Had gehoopt dat de regering maatregelen zou nemen,maar helaas. Ook wij hebben besloten om Tim een dag minder te laten gaan. Met echt pijn in mijn hart, want hij heeft het zo naar zin daar, maar financieel is 3 dgn met twee kindjes niet te doen. Blij dat mijn mama 1 dag wil oppassen.

Sab:krentenbaard weer verdwenen? Hebben jullie nog vakantieplannen dit jaar? Op wordt het Costa back yard.
    Groetjes aan ene zus!

Ik ga zo naar de babymassage. Is zo leuk. Even een ochtend rustig bezig zijn met Jurre zonder dat andere verplichtingen roepen.

5. manon31

manon31 Fanatiek lid

Apr 20, 2008
    1,726
    0
    0
    Ridderkerk
    en ik heb zwangerschapssuiker............................................:(

6. Smits

Smits Fanatiek lid

Jul 11, 2009
    1,284
    0
    0
    zuid-holland
    Shit balen Manon. Wat nu?..

7. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

Jun 10, 2009
    2,962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    Oh balen Manon. Nu extra's controles bij de gyn neem ik aan en extra echo's? Gaan ze de kleine meid dan ook eerder halen of is dat alleen als er complicaties optreden. Ben je al bij de diëtist geweest?

Super hoe wassen verjaardag van je moeder? En wat de andere weiden ook zeggen, ik zie ze niet hoor die extra kilo's. Geweldig filmpje van Nick op fb, heb in een deuk gelegen.

Kris, het begint nu echt op te schieten met de bruiloft. Loopt alles nog volgens planning?

Loestig, jij ook al zo'n mooi buikje. Daar kan ik nog steeds jaloers op zijn. Zou gerust nog wel eens zwanger willen zijn, alleen vinden we bet goed zo, hahaha.

Smits, is dat wat, baby massage? Ik wilde dat toen met Mirza gaan doen, maar heb van die instantie eigenlijk nooit meer iets gehoord. Lijkt me heerlijk even met zijn tweeën in alle rust de tijd voor elkaar hebben.

Mutz, heb je jezelf al geïnstalleerd op het strand?

Hier inmiddels vakantie en mooi weer, helemaal goed. De krentenbaard was snel weer verdwenen met het zalfje. Maja loopt inmiddels alweer een paar weekjes los en is in tegenstelling tot haar broer behoorlijk ondernemend. Enne verder euhhhh denk ik dat Mirza hoog sensitief is dus daar ben ik me nu een beetje in aan het verdiepen.

8. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

Apr 30, 2009
    1,688
    0
    36
    Jeetje Manon, dat is wel balen zeg! Ben ook benieuwd wat nu het vervolg is...

Sab: wat lekker zeg, vakantie. Zo voelt het voor mij nu natuurlijk ook. Helaas is Mario niet vrij (al is hij toevallig de laatste dagen best veel thuis geweest) en alleen kan ik niet naar het strand met de twee (! dat klinkt toch geweldig? Haha) kids. De overgang is lang en best zwaar. Milan kan dat hele eind nog niet lopen en twee kids dragen gaat niet lukken, dus niet heel vaak naar het strand. Jullie al plannen?
    Wat goed dat Maja al los loopt! En wat doet je denken dat Mirza hoog sensitief is?

Alle kaartjesstuurders: bedankt!

Hier alles goed. Rens is een tevreden mannetje, Milan is nog steeds MilaM (zo noemt hij zichzelf). Lekker makkelijk ventje en de hele dag vrolijk. Kan echt zo van hem genieten! Hoop dat zijn broertje een voorbeeld aan hem neemt, haha ;)

9. manon31

manon31 Fanatiek lid

Apr 20, 2008
    1,726
    0
    0
    Ridderkerk
    Ben vanaf nu kind aan huis bij dat ziekenhuis:(. Vandaag bij de diabetesverpleegkundige en de diëtiste geweest. Morgen naar de internist. Vrijdag per mail mijn suikerwaardes doorgeven en volgende week donderdag weer voor een groeiecho en naar het zwangeren spreekuur.
    Ik heb niet echt een streng dieet gehad ofzo maar ik moet mijn koolhydraten tellen. Opletten dat er geen erge pieken en dalen inzitten. Moet goed verdeeld over de dag. Verder 2 dagen in de week met een apparaatje mijn suikers meten, 's morgens nuchter en 2 uur na de maaltijd en voor het slapen gaan. Deze na 2 dagen doorgeven en ook zelf opletten dat het niet boven de 7 uitkomt na het eten. Lukt dit niet dan gaan we over op een iets andere dagindeling qua eten en anders op insuline.
    Ze gaan de baby niet zomaar eerder halen nu, alleen als ik insuline moet gaan spuiten dan wordt ze met week 38 gehaald. Hopen dat het dieet helpt dus!!

Sab...fijn dat de krentebaard zo snel verdwenen is....hoog sensitief...heb ik even opgezocht...dacht dat het te maken had met dat hij dat hij erg gevoelig is voor allergieën of prikkels qua gevoel e.d. maar zie nu dat het iets heel anders is....waarom denk je het..wat merk je aan hem?

10. Loestig

Loestig Bekend lid

Mar 12, 2010
    961
    0
    0
    Eindhoven
    Manon hè bah wat balen. En dat is vast zacht uitgedrukt. Hopelijk slaat je dieet goed aan en hoef je geen insuline te spuiten. Ik leef met je mee.

Smits heerlijk zo'n moeder zoon momentje. Heb je bij Tim ook de babymassage gedaan?

Mutzie kaartje van mij moet nog komen. Vergeet er iedere keer een te kopen (schaam schaam) maar het komt er echt aan. Fijn dat Rens het zo goed doet.

Sab lekker aan het genieten van de vakantie. Gaan jullie eigenlijk nog weg?

Super met jou alles goed?

11. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

Apr 30, 2009
    1,688
    0
    36
    Even zonder verder te reageren (telefoon). Milan wil de laatste tijd niet gaan slapen 's avonds. We volgen hetzelfde ritueel, alleen als we hem nu neerleggen huilt hij gelijk "neehee" en gaat overstuur staan of liggen huilen. Hebben jullie tips? Wij denken dat hij tussen de middag te lang slaapt (ruim 2 uur). Ik weet van de 10 min. regel, maar hij gaat alleen maar harder huilen als ik de kamer weer verlaat. In zijn kamer blijven is ook geen optie, omdat ik zeker een paar avonden in de week alleen met de jongens ben en Rens rond die tijd juist (veel) wil drinken (=huilen zonder mij). Eruit halen werkt, gaat na 15 min beneden slapen, maar ja dan krijgt hij zijn zin en is het al snel laat. Dan heb je nog laten huilen (auw mijn moederhart) maar dat houdt hij gerust 3 kwartier vol.
    Goed, misschien alle ideeën de grond in gewerkt, haha, maar toch benieuwd naar jullie mening ;)

12. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

Jun 10, 2009
    2,962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    Wij namen Mirza altijd gewoon mee naar beneden en probeerden het een half uurtje later weer. Bij Maja zijn we er iets strenger in, door de ervaringen en die laten we dus wel 5 min huilen. Zetten een wekkertje en gaan dan om de vijf min heen. Nee het is niet leuk en het is echt even op je tanden bijten. Maar wij hebben weinig zin om met Maja ook steeds tot 23.00 uur op te zitten. Het is een fase, dus die gaat echt over, ooit, hahahahaha

13. manon31

manon31 Fanatiek lid

Apr 20, 2008
    1,726
    0
    0
    Ridderkerk
    Mutz...ben het met Sab eens...wij komen dus net uit deze fase met Tes. Zij heeft nu net als Milan ook een aantal veranderingen in haar leventje ondergaan, nieuw kamertje, vakantie, verbouwing, nieuw bedje. Dat moeten ze ook nog eens verwerken en ik ben ervan overtuigd dat dit naast de fase ook een rol speelt.
    Het CB vond onze methode(in het kamertje blijven en steeds verder bij het bedje weg) een goede methode. Maar kan me voorstellen dat dat met Rens erbij lastig wordt als je alleen thuis bent. Daarom vind ik de methode van Sab voor jou wel wat. Wij hebben die methode met Tes ook gebruikt toen ze nog een stuk jonger was en deze werkt ook super. Nu werkte hij bij haar echter niet meer omdat ze haar bed uitkwam zodra we wegliepen...ik hoop dus dat Milan wil blijven liggen. Mee naar beneden nemen zou ik snel mee stoppen want dit deden wij in het begin ook en daardoor wordt het alleen maar moeilijker om hem weer in zijn bedje te krijgen. Je kan ook altjd het CB bellen om te vragen of zijn nog een oplossing weten. Niet elk CB is even fijn maar hier hebben ze vaak toch wel fijne oplossingen vind ik. Mij adviseerde ze nog om te belonen als ze lief naar bed gaat en 's ochtends ook als ze wakker wordt. Vooral niet boos op hem worden als hij niet wil en/of eruit komt dat werkt alleen maar tegen. Complimenten maken dat hij al zo goed alleen kan slapen en dat hij een sticker mag plakken als hij lief naar bed gaat. Tes plakt een kleine sticker voor ze naar bed gaat en we beloven haar dat ze de volgende ochtend een grote sticker mag plakken als ze lief heeft geslapen en in bed is gebleven. Je kan het nog uitbreiden door te zeggen dat als hij 7 grote stickers heeft dat hij dan een cadeautje krijgt. Het werkt natuurlijk nog niet vanaf dag 1. En misschien vind Milan stickers niet leuk dan kan je iets anders proberen. Natuurlijk mag ze ook plakken als het niet goed is gegaan 's nachts en overladen we haar met complimenten dat ze het zo goed heeft gedaan en dat ze zo'n grote meid al is. Het werkt voor het zelfvertrouwen en na een tijdje zie je ineens een verandering. Complimenteren, belonen en volhouden. De sleutel is dus zelfvertrouwen opbouwen bij hem en bij jou je doorzettingsvermogen.
    Succes...ben benieuwd naar methoden van de andere meiden...

14. super80

super80 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    1,788
    0
    0
    He gatsie manon wat balen zeg! Wel goed dat er nu een oorzaak is voor de groei van de kleine. Ik hoop dat het dieet werkt. Een vriendin van mij moest uiteindelijk ook insuline spuiten, bah dat is niet leuk.

Smits: wat leuk dat je babymassage doet met Jurre. Ga ik ook maar eens over nadenken. Lijkt me ook wel fijn even een momentje met zijn tweeen.

Sab: gelukkig krentenbaard ook weer voorbij. Wat gedoe toch al die kinderziektes. Nikc heeft alleen nog maar de vijfde en zesde ziekte gehad. Hoop niet dat hij dit najaar derest krijgt als de baby er ook net is.

Loes: lekker vakantie? Gingen jullie nog weg eigenlijk. Sorry als ik het al drie keer heb gevraagd :) vergeet echt alles.....

Kris: je trouwdag komt dichterbij!! Spannend hoor.

Mutz: wij deden bij Nick de 10 minuten. Hebben hem nooit (m.u.v. ziekte en tandjes) mee naar beneden genomen. Ik begon wel al een half uur voor hij naar bed ging met dit te zeggen tegen hem. En daarbij te vertellen dat hij dan zonder huilen als een grote jongen kon gaan slapen. JA zei hij dan altijd heel stoer. En dan begon het feest als hij naar bed ging. Denk dat het een week of twee duurde en toen ging het weer goed. Het is een paar keer terug gekomen en nu is het al tijden (klopt even op hout af) geen probleem meer. Lastig lijkt me met een baby erbij.

Hier alles goed. ALweer 32 weken, tijd vliegt echt. Werken begin mij zwaarder te vallen. Maar nog vier weken (11 diensten) en dan heerlijk genieten.

15. Smits

Smits Fanatiek lid

Jul 11, 2009
    1,284
    0
    0
    zuid-holland
    Oei Ing dat is even lastig nu. Heb hier geen ervaring mee. Tim heeft dit 2keer gedaan. Hebben hem laten huilen en dat werkte.

Sab, super en Loes: heb de massage met Tim ook gedaan. Is zo leuk en gezellig. Ook handig om tips aan te horen van andere moeders. Jurre geniet er ook echt van.

Manon: hoe ist?

Tim is overigens zindelijk. Was dit al 's nacht (apart kind) maar overdags poepte en plaste hij nog regelmatig zijn broek vol, tot vorige week:D.
    Nu nog op de opvang want daar vertikt meneer het.

Ga verder met schuren en verven

16. manon31

manon31 Fanatiek lid

Apr 20, 2008
    1,726
    0
    0
    Ridderkerk
    Smits..haha die Tim..ja meeste kinderen doen dit andersom wat ik zo hoor...maar wel knap hoor van hem. Lijkt me heerlijk dat hij nu zindelijk is. Nu nog maar 1 met luiers. En die opvang..ach..dat is hun pakkie an toch;). Hier wil het zindelijk worden nog niet vlotten maar we doen er ook nog weinig aan moet ik eerlijk zeggen. Ze heeft 1x op het potje geplast en toen hebben we haar de hemel in geprezen. De keer erna pieste ze op het laminaat:D haha...
    Met de suiker en het dieet gaat het goed. De eerste dag was even wennen en dat zag je aan de middagwaardes. Maar vandaag zijn ze echt super! Ik had dan gister in de middag ook echt een dip qua moeheid en die heb ik vandaag niet. Ik heb het idee dat mijn moeheid dus ook gedeeltelijk kwam van die suiker....
    Wat zijn jullie nu aan het schuren en verven trouwens?

17. Loestig

Loestig Bekend lid

Mar 12, 2010
    961
    0
    0
    Eindhoven
    Mutzie ik kan me herinneren dat Sam rond die leeftijd ook weer zo'n fase had. Het is misschien weer een van de beroemde sprongen. Die houden ze echt nog wel een tijdje nadat die 10 sprongen die ze overal beschrijven geweest zijn. Ik zou me er niet te druk om maken. Het gaat echt weer over. Bij ons werkte het uit bed halen wel, maar goed dat is bij iedereen anders. En misschien is Milan inderdaad toe aan een korter middagdutje. Wij maakten Sam op den duur ook altijd wakker omdat ze 's avonds lang wakker lag. Dus je kunt het proberen. Maar ik denk niet dat dit met het middagslaapje te maken heeft. Fijn hè al die adviezen, waar je misschien iets aan hebt, maar waarschijnlijk niet. Want ieder kind is anders. Toch even proberen en ik denk dat het met een goede week wel weer bekeken is. Je zult zien dat hij straks ineens weer een gigantische ontwikkeling heeft doorstaan.

Manon fijn dat je suikerwaarden al wat beter lijken. Hopelijk hou je het zo vol. En kan je dieet je helpen.

Smits wat knap van Tim en grappig dat hij eerst 's nachts droog werd en later pas overdag. Dat is echt het tegenovergestelde van de meesten. Haha, ach verschil moet er zijn. Sam heeft nu ook wel interesse in alles wat met plassen, poepen, potjes en wc's te maken heeft. Maar ze is nog niet helemaal om. Af en toe plast ze op het potje/wc, maar poepen vindt ze nog een beetje eng. Al gaat dat ook steeds beter. Ze geeft het wel regelmatig aan.

Super geeft niet hoor of je alles drie keer vraagt. Ik ben dat dan zelf ook weer vergeten, dus voor mij lijkt het ook de eerste keer. Haha. Nee wij gaan niet meer weg. Ik heb nu nog een weekje vrij en dan moet ik er nog 3 werken en begint mijn verlof. We hebben thuis een zwembad op staan en met die weer hebben we niet meer nodig.

18. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    2,566
    31
    48
    fijn dat mijn abbo op ons topic verdwenen is..

Mis hele verhalen..

Sab.. Fijn dat de krentenbaard snel weg is gegaan en hoog sensitief... Wat is daar aan te doen met aanpassingen en waarom denk je dat mirza het heeft?

Loestig... Playa de plek thuis is toch ook heerlijk...wij dit jaar ook ivm de bruiloft..lekker dat je nog maar drie weken hoeft te werken hierna..

Super... Hoe gaat het eigenlijk met je moeder?? Heeft ze iets meegekregen van haar verjaardag?

Smits.. Heerlijk he baby massage!! Heb ik met roos ook gedaan...was heerlijk!! In idd leuk even met andere mama's te contacten over de kids etc... En wat knap van tim!!! En zag dat je mama gaat oppassen...fijn dat ze dat wil gaan doen.. :)

Mutz... Kaartje lig hier ook nog steeds klaar.. Maar weekje alleen met roos (ivo buitenland) en vergeet de kaart steeds mee te nemen als we gaan wandelen... En wat vervelend dat milan juist nu in de ik ga niet slapen fase komt.. Roos heeft dez fase nog niet gehad eigenlijk dus geen tips..

Zo even posten

19. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    2,566
    31
    48
    Even verder posten..

Nou ivo een weekje weg.. Roos ziek.. Al de tweede x ziek als ivo weg is... Dan voel ik mezelf altijd wel super mama als ik het allemaal geregeld krijg met wrrk,ziek kindje, etc.etc... Toos had zondag dagje verhoging en daarna niets meer...weer vrolijk en gezellig en de actieve roos zoals altijd.. Viel ze eergister van bed af en bleef ze huilen.. Na drie kwartier piepte ze nog.. En dat is niet roos..naar de hap.. Niets aan de hand met schedel en nek.. Wwkker maken om het uur en eventueel paracetamol.. Elk uur wakker maakte hoefde niet..was ze uit zichzelf.wel... Gister oppasdag en de oppas vetrteld bellen als het nodig is...ben zo thuis.. Maar tuseendoor contavt gehad.. Ze was wat hangerig maar at en dronk goed en sliep de slaapjes.. Alleen spelen zat er niet in.. Kom ik gister thuis... Moord en brand toen ze mij zag.. Ontroostbaasr etc.. Dus ha gebeld en moxcht nog komen... Gelukkig niets met de val te maken (waardchijnlijk) maar dubbele oorontsteking.. Dus ab en uitzieken bij mama..:) mijn mama instinct werkt nog :D

Verder ivo's mam is nu drie weken stabilel qua bloeduitslagen.. Alleen willen ze haar benen bpijven verlammen.. Ze hier de kracht niet meer om erop te staan leunen etc maar ze heeft wel last van krampen en de moving legs (wat zwangeren ook kunnen hebben) en dan zo erg dat hrt ten koste gaat van haar rust en slaap.. Nu gaan ze dus kijken wat ze met de spieren kunnen dan om deze lam te leggen..

Trouwdag schiet op idd.. Nog minder dan twee maanden.. Alles geregeld en nu nog de laatste afspraken (pastor,dj, gemeentelijke ambtenaar) en 18 juli in ondettrouw..:) en nu afwachten wanneer vrijgezellenfeest zal zijn.. Verwacht ergens richting augustus haha..beide vriedninnen die het organiseren hebben het druk... De ene op vakantie en de andere woenddag bevallen van een tweede zoontje rick..:) mijn jieuwe oppas kindje! :)

zo dat was het wel weer..alvast fijn weekend allemaal!

20. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    2,566
    31
    48
    Manon helemaal vergeten..hebben natuurlijk van de week al kort sms gehad...wat balen van je suiker.. Maar misschien goed dat je weet waar de klaxhten vandaan komen en dat je goed in de gaten gehouden wordt...

Share This Page