Gestopt met de pil in mei 2009 deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door jojo83, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Hey Krisj...ik heb maatjes 50-56-62 gewassen en de kleine 68. Tessa droeg ondanks haar 4010kg en 52 cm idd ook de 50 in het begin. Ze was er waarschijnlijk alleen iets eerder uit dan een kleiner beebje:D. Naar het ziekenhuis ook maatje 50 mee en een 50/56 en een gewone 56...als we moeten blijven kan ze de 56 aan met de pijpjes omgeslagen..deden we bij Tes ook...

Bruiloft dingen samen uitzoeken is leuk he!!!?!!!:) Ik vind het spannend worden hoor of ik het ga halen....ik hoop het het zoooo!!!! Is het alleen nog de puntjes op de i zetten of zijn er nog wel wat grotere dingen om te regelen? Die verzekering nog kunnen regelen ivm je schoonma? Hoe is het nu met haar trouwens?

2. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    Afgelopen drie weken stabiel.. Bloedwaardes niet veel veranderd... Alleen medicatie erbij voor haar benen waar ze paniekaanvallen van krijgt.. Dus dat is pittig voor haar vriend en de zoons...

Alleen kleine dingen nog.. Bruidskapsel is nu ook rond en jurk gister weer gepast... Verder nog wat afspraken staan met dj/kerk etc.. Maar niets groots meer.. Oja wel... Ivo aan het dansen krijgen :D

3. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    hahaha veel succes met dat laatste...
    maarre fijn dat ze weer stabiel is. Wel weer iets nieuws erbij dus, lijkt me geen pretje om paniekaanvallen te hebben en ook voor de familie idd pittig om hiermee om te gaan...Wel fijn dat ze nog steeds onder jullie is en nog steeds kan genieten van Roos en de rest van haar familie en vrienden.

4. Loestig

Loestig Bekend lid

12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Bibliothecaris en teamleider
    Eindhoven
    Krisje het is te hopen dat ze met de bruiloft een goede dag heeft. Dat ze lekker kan genieten en jullie dus ook. Veel succes nog met de laatste voorbereidingen. Oh en ik ben ook echt een zeef, want wanneer is de grote dag ook alweer? Ergens in augustus volgens mij, maar de precieze datum ben ik even kwijt.

5. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    pfff meiden..heb er echt een hard hoofd in of ik haar ga voldragen. gisteren een echte wee gehad. zomaar eentje...en vanaf die rommelt het. Haar reactie erop is dat ze zich vannacht gedraaid heeft. Het duurde best lang, ging er wild aan toe zeg...ik keek er helemaal van op. Ze ligt nu duidelijk anders maar hoe dat weet ik niet:(. Ik hoop nu met haar hoofd naar beneden. Donderdag weer gyn als ik dat ga halen dus dan hoor ik het wel. Maargoed vanaf dat draaien is het gerommel wel erger geworden. ongi gevoel...is ze aan het indalen? wie weet?...ook mijn lage rug speelt iets op...ik ben heel benieuwd waar dit op gaat uitdraaien. Loos alarm:(...of 1 dezer dagen beginnen...ze moet van mij eigenlijk nog minstens 2 weken blijven zitten...hopelijk gaat ze dat ook doen en zijn dit de beroemde voorweeen!

6. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Manon: oei wat spannend. Ik heb dit ook gehad bij Nick. Ook met 35 wk. Precies toen draaide hij naar beneden op een nacht en toen had ik ook wat weeën. Dit bleef af en aan doorgaan tot de 40 wk. Soms ook best heftig! Hoop dat dit voor jou ook geldt! Want ze moet nog ff blijven zitten hoor.

7. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    wat grappig Super! ben benieuwd of jij het volgende week ook weer hebt...
    Hier is het weer een stuk rustiger in de buik hier. Wel ben ik heel erg moe vandaag, niet normaal. Weet niet of het ermee te maken heeft. dat het lichamelijk veel energie heeft gekost vannacht ofzo. ook ben ik ineens snotverkouden, bah. Maar ben wel blij dat ik niet veel last meer heb, want ze moet echt nog even blijven zitten, je schrikt toch even ook al weet je dat je rond deze tijd voorweeen kan krijgen...heb voor de zekerheid vandaag toch de accu's van de camera maar weer even opgeladen haha:D

8. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Gelukkig weer wat rustiger bij je! Deze uk is vorige week gedraaid. Ook 's nachts, toen was ik de dag erna erg misselijk. Sinds toen af en toe wat menstruatiekrampjes. Zou lekker zijn als ze bij jou nu goed is gaan liggen. Ik mag met 36 wk nog een liggingsecho doen. Kan ik nog even kijken.

Loes: alweer een beetje in het werkritme? Hoeveel dagen nog? Ik nog 4!!!!!! Heerlijk! Vind het nu wel weer een beetje spannend worden! Bevalling komt dichterbij, hoe zal het allemaal gaan, hoe gaat Nick het vinden.

Mutz, Smits en Kris: gezellig gehad?

9. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    Jeetje meiden wat gaan die zwangerschappen van jullie allemaal snel zeg. En ik besef me lek keer weer hoe snel je die kwaaltjes en momenten ook weer vergeet.

Over zes weken is gewoon iedereen bevallen en breekt er weer een nieuwe fase aan.

Geniet nog lekker van de kleintjes in jullie buik. Voordat je het weet zijn ze 15 maanden en terroriseren ze de boel, pffff.

Super mooi kamertje hebben jullie voor de kleine. Ben zooooooo benieuwd wat het is. Ik zet in op een jongetje.

10. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    Ik ben ook wel benieuwd wie van jullie drieën het eerste bevalt. Hoe bijzonder zou het zijn als jullie gewoon alle drie op dezelfde dag bevallen. Wel graag een groeps whatsapp aanmaken dan, hahahaha.

11. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Hahaha Sab ik zal proberen te onthouden een groepsapp te starten als het zo ver is! Laten we met z'n allen op 28 augustus bevallen! Lekkere weggeweest? Leuke foto's op Facebook.

12. Loestig

Loestig Bekend lid

12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Eindhoven
    28 augustus staat genoteerd. Haha. Hier nog 5 dagen werken en dan begint mijn verlof.

Manon geen last meer van de voorweeen?

13. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    28 aug...ik ben de 29e uitgerekend dus dat is geen gekke datum voor mij...hier ook genoteerd dus..ga mijn best doen;)
    hier geen voorweeen meer gehad loes. Ze is wel ietsje stiller over de hele dag genomen en dan op bepaalde momenten ineens heel druk. Mijn buik voelt absoluut niet als een buik van 35 weken. Als je bedenkt wat ik ook haast niet meer kan...voor mijn gevoel loop ik echt op het laatst. Als ik een zwaardere tas draag dan krijg ik een harde buik, ik kan niet te ver meer lopen enz...echt een zwangere die op haar 39/40 weken loopt, zo voelt het. En zo zien anderen het ook merk ik aan alle opmerkingen dat het vast niet lang meer zal duren en dan de verbazingen als ik zeg dat ik toch nog 5 weken moet:D. Gisteren de verkoopster in de winkel haha, je had haar gezicht moeten zien; dat haal je niet!! zei ze...

14. Smits

Smits Fanatiek lid

11 jul 2009
    1.284
    0
    0
    zuid-holland
    Manon: gelukkig waren het dus voorweeen. Waarom heb je de Gyn eigenlijk niet gecontact toen je dacht dat je echt weeën had? Helaas is het voor iedereen koffiedik kijken wanneer een bevalling zal beginnen. Vk en Gyn waren bij overtuigd dat het rond de 36 wkn zou komen en ik heb toch echt de 40 gehaald. Zie het maar zo iedere dag is er 1 en zorgt voor een makkelijkere start. Ik vind het verschil tussen 36 en 40 echt heel groot.

Super, had ik al gereageerd op het kamertje?? Vind het een lief kamertje, helemaal leuk voor een baby. Ik gok op een meisje bij jou,vraag me niet waarom, want waar ik dat op baseer...............
    Mooi buikie heb je trouwens
    Was gezellig in Zeeland. De mooie Rens kunnen bewonderen en natuurlijk ook weer Milan en Roos.

Loes, jij heb volgens mij weer een perfecte zwangerschap. Heerlijk joh dat je er zo doorheen hobbel. De balling ook zo doen he!

Meiden geniet van jullie verlof. Ff nog heerlijk genieten van 1 kind en het nu nog vaste ritme!!!

15. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    #455 manon31, 29 jul 2013
    Laatst bewerkt: 29 jul 2013
    Smits...ik heb niet gebeld omdat het maar 1 wee was en daarna enkel gerommel. Echte voorweeen dus. Ik heb een belkaartje meegekregen van de gyn waarop staat wanneer je echt moet bellen en dat is ook wanneer je onzeker bent hoor maar dat ben ik niet. Doordat ik Tes al heb weet ik nu wel wanneer het echt begonnen is;).
    Ja het verschil tussen 36 en 40 is groot, dat is nu juist het probleem bij mij. Voldraag ik dan zal ze zo'n 4300gram worden. Begrijp me niet verkeerd, ik wil graag dat ze helemaal in orde is, longetjes rijp enzo! Dus 36 vind ik nog iets te vroeg maar vanaf de 37 weken mag ze van mij echt wel komen, er zit vlees genoeg op zeg maar:D(ze is nu al over de 3 kilo)...
    Donderdag weer naar de gyn, dus ben benieuwd of ze goed ligt nu;).
    Hoe gaat het met Jurre en Tim? Is Tim nog steeds zo zorgzaam en trots op zijn broertje? En maakt Jurre het goed? Drinken, slapen groeien enz..?

Super...ik denk een jongen bij jou! Leuk dat jij ook nog een echo mag doen ik hoop dat hij(;))dan al goed ligt bij jou.

Mutz...hoe gaat het met Milan en Rens? Snapt Milan het een beetje inmiddels, wat er gebeurd is. Toch vreemd voor die kleintjes, ineens een baby in huis.

Loestig...heb jij nog echo's zoals een groei of liggingsecho?

We hebben Tes weer terug gehad dit weekend en we zijn ongeveer doodgekuffeld door haar hihi...ze heeft het wel heerlijk naar haar zin gehad als ik de verhalen van opa en oma hoor en de foto's erbij bekijk. Maar ze was duidelijk ook blij om weer thuis te zijn gelukkig. Ik ben echt zo trots dat ze het zo lang heeft volgehouden! Ze wordt echt een grote meid:)

16. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    pfff was me m'n dagje wel weer zeg...vanochtend naar een crematie van de man van mijn collega samen met mijn vader(mijn pa werkte bij mij voor hij met pensioen ging). 's middags besloten om met mijn ouders mee te hobbelen naar de Ikea waar ik ook nog wat spullen nodig had. Stap ik de auto uit, harde buik dus even wachten met verder lopen. Eenmaal binnen en wat harde buiken verder besloot ik mijn gyn te bellen. Ik kon van het ene op het andere moment geen stap meer zetten zonder een harde buik te krijgen. Ik was inmiddels in een rolstoel gezet(handig dat ze die daar hebben!). Van de gyn mochten we onze aankopen nog doen en daarna direct doorkomen naar het ziekenhuis. Hier onderzocht en goed en slecht nieuws. Het goede nieuws is dat ze niet meer in stuit ligt! Het slechte nieuws is dat ik een blaasontsteking heb....dus aan de antibiotica en hopen dat het snel beter gaat. Wel blij dat ze iets gevonden hebben en dat het simpel te behandelen is!

17. Loestig

Loestig Bekend lid

12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Eindhoven
    Manon jeetje het gaat je allemaal niet zo gemakkelijk af hè? Maar gelukkig is het iets wat snel aangepakt kan worden. Als die ontsteking weg is, ben je waarschijnlijk ook weer iets mobieler en valt het laatste stukje hopelijk toch niet zo zwaar. Was je bij Tessa eigenlijk te vroeg of te laat bevallen? Weet het helemaal niet meer. En wat knap dat jullie Tessa een week hebben kunnen missen. Ik vind het vaak na 1 dag al lang genoeg. En van Tessa vind ik het ook heel knap. Wat wordt ze al groot. Ik heb aanstaande maandag trouwens nog een liggingsecho. Leuk weer even naar binnen kijken.

Smits tja ik mag weer niet klagen. Het enige wat me deze zwangerschap negatief is bijgebleven is die vervelende aambei van een tijdje geleden. Nog even en dan is het weer voorbij. Ook wel weer een raar idee. Ik ben nu toch wel begonnen met het wassen van de kleertjes. Wat een kleine spulletjes zijn dat dan toch. Hoe gaat het met jou gezinnetje? Ik moest wel lachen om je zin over het ritme wat je straks niet meer hebt. Ik kan me herinneren dat ik met de geboorte van Sam heel veel ritme kreeg (vaste voedingsmomenten en slaapjes en poep enz.) maar het was niet het ideale ritme. Dat is nu wel een stuk beter, haha. Ach komen we ook wel weer doorheen. Bij jou het ritme alweer iets prettiger? Of zijn het nog erg gebroken nachten?

Sab heb jij nog een echo? Nog maar een paar dagen werken en dan verlof. Was jij bij Nick te vroeg of te laat bevallen?

Oh trouwens ik ga denk ik toch die 29e augustus uit mijn agenda schrappen, ik wil iets later bevallen :D. We zijn bij ons op het werk bezig met de voorbereidingen van een reorganisatie. En nu hebben ze de sollicitatieprocedure heel prettig gepland (NOT). De inschrijving op functies begint vanaf 14 augustus (dan hebben we 2 weken de tijd) en daarna beginnen meteen de gesprekken. Ze gaan mij als eerste plannen, maar dat betekent dus 28 of 29 augustus gesprek. En de uitslag van het gesprek hoor je dan weer ergens rond 12 september. Dus al met al heel fijn gepland. Lig ik waarschijnlijk in mijn kraambed en dan hoor ik of ik op 1 januari nog een baan heb of niet.

18. Smits

Smits Fanatiek lid

11 jul 2009
    1.284
    0
    0
    zuid-holland
    Loes: jemig op zulke dingen zit je niet te wachten en al helemaal niet in dit stadium van je zwangerschap. Ben je positief over het behouden van je baan of zijn er andere kapers op de kust?
    Oja je aambei, die was ik even vergeten.....
    De nachten gaan hier prima. Jurre komt van begin af aan 1 keer en sinds 4 wkn laat hij 8 tot 9 uur 's avonds/'s nachtslot tussen een voeding. Alleen heeft de inenting nu even roet in het ritme gegooid en komt hij wat vaker.

Manon, hoe is het nu? Vaak werkt de antibiotica heel snel, bij jou ook?

19. Loestig

Loestig Bekend lid

12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Eindhoven
    Smits ik wist al vanaf januari dat er een reorganisatie zou komen, maar nu gaat het ineens zo snel en zijn we op het punt beland dat de onzekerheid toeslaat. Zekerheid wat betreft mijn baan heb ik niet. Er moet ruim een kwart uit en dat is met een organisatie met 58 personen echt heel veel. Het kan iedereen zijn. Zelfs op managersniveau gaat er zeker 1 manager uit. Helaas dus niets duidelijk. En het feit dat alle functies verdwijnen en iedereen opnieuw moet solliciteren voor nieuwe functies maakt het lastig. We zullen het moeten afwachten. Fijn dat Jelle het zo goed doet. Alleen jammer dat die prikjes roet in het eten gooien. Hopelijk is hij snel weer in zijn fijne ritme.

Manon en Sab hoe gaat het bij jullie?

20. Loestig

Loestig Bekend lid

12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Eindhoven
    Smits ik zie nu dat ik Jelle heb staan, komt door een kindje van een collega. Die heet namelijk zo, ik bedoel natuurlijk Jurre.

Deel Deze Pagina