Gestopt met de pil in mei 2009 deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door jojo83, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loestig

Loestig Bekend lid

12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Bibliothecaris en teamleider
    Eindhoven
    En deze is van 35+1

_DSC0258.jpg

2. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Loestig..ook al zo'n mooie buik! bestaan er wel lelijke zwangere buiken eigenlijk??:(. Ik heb hier alleen nog maar mooie voorbij zien komen. Ook leuk zo de foto met Sam samen!
    Maar jij kan heel goed schatten zeg! Idd 15 kilo aangekomen en wordt nu net veel meer. De laatste 5 a 6 weken sinds de suiker ben ik maar 2 kilo nog aangekomen.
    Jouw 9 kilo is super zeg! Was je met Sam ook zo weinig aangekomen?
    eh...oh ja..hier ook alweer een weekje of 2 nu ingedaald, het lijkt alleen nog steeds hoog te zitten om te zien en ook als ik lig nog steeds last van maagzuur. Denk dat het aan haar grootte ligt of aan de ligging van de placenta ofzo zoiets:(

3. Smits

Smits Fanatiek lid

11 jul 2009
    1.284
    0
    0
    zuid-holland
    Wat een mooie buiken komen er hier voorbij!! Allemaal dragen jullie naar voren. Voorweeen jakkes, die had ik ook met Jurre. En ieder keer denk je "zal het doorzetten?". Naweeën zijn mij bespaart gebleven. Waarschijnlijk omdat ik bij elkaar toch 1 tot 1,5 uur aan het persen ben geweest.

Kris, hoe gaat het nu met je schoonmoeder?

Super: nog gefeliciteerd met Nick. Wat is hij veranderd! Mooi om te zien hoe groot ze worden.

Loes: ga die tas pakken! Kleine moeite en kan zo handig zijn op het moment. Je weet maar nooit hoe het gaat.

Mutz: spreek je vast snel weer

4. Loestig

Loestig Bekend lid

12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Eindhoven
    Hè Smits had jij zolang persweeën. Oh dat had ik bij Sam ook, hoop dat het nu iets korter duurt. Enne ik heb m'n tasje klaarstaan hoor. Jou priemende vinger heeft me het laatste zetje gegeven ;)

Manon fijn dat ze bij jou ook al ingedaald ligt. Ik heb ook af en toe last van maagzuur, maar lang niet zoveel als toen bij Sam. En qua kilo's was het bij Sam uiteindelijk 12 kilo, maar ik hield toen ook veel vocht vast. Dat is nu minder, dus scheelt ook wat in de kilo's. Ik denk wel dat ik nu toch wel rond de 10 kilo zit hoor. Dus ik zal die 12 waarschijnlijk net niet halen. En wat kan ik goed schatten met m'n 15 kilo. Ben blij dat ik er niet ver vanaf zat. :D Nog 8 dagen voor jou tot je datum. Begint nu wel héééél dichtbij te komen.

Super, bij jou ook nog alles rustig?

5. Smits

Smits Fanatiek lid

11 jul 2009
    1.284
    0
    0
    zuid-holland
    Uiteindelijk Idd zolang persweeen. Half uur proberen onder begeleiding van vk, vervolgens 15 min onder begeleiding van Gyn en toen nog een half uur "wachten" op het OK- team.
    Volgens de Gyn had normaal gesproken met deze persweeen en kracht de kleine er binnen 2 keer moeten zijn. Stomme bekken van mij.
    Netjes hoor 10 kilo aangekomen.

6. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Alles rustig hier hoor Loes. Drukke dagen gehad. Nu weer even wat rust in de tent. Reageer morgen verder.

7. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    Hoi hoi meiden...

even een berichtje uit brabant van een drukke alleenstaande (ok deze week dan ;)) mama..

voor de bijna werpende onder ons..hier geen voor en na weeen gehad... wel persdrang vanaf half 6 s ochtends gehad...om half 8 mee mogen gaan persen en om negen uur naar de ok voor ks... dus eigenlijk 3 uur lang persweeen achteraf ... was allemaal te doen haha...

@manon. Hallo dit had ik niet afgesproken met jullie eskimo op het vrijgezellenfeest... spreek haar eens streng toe :p

Loestig en super...goed bezig met de laatste dingen... ben benieuwd naar de kids en de kaartjes :)

Smits... even zwaaien en wat lief dat je naar mijn schoonmam vraagt...het gaat.. ze heeft zwaardere morfine gekregen maar begint dwarser te worden... onderzoeken is het zhuis over stand van zaken en hoe het met de lever is wil ze eigenlijk niet. . Maar op advies arts en druk van de zoons gaat dat a.s maandag gebeuren.
    Haar vriend die nu ook haar mantelzorger is krijgtbmorgen uitslag van mijn darmonderzoeken.. helaas is bij hem darmkanker geconstateerd en wordt hij morgen bestraald voor het eerst. Ook heel heftig en vooral zielig en heel gemeen voor hem... is zi zorgzaam voor een moeilijke vrouw (dat is ze op dit moment echt) en dan moet hij zulke zware behandelingen erbij gaan doen.

schoonmam praat steeds vaker over dat het klaar is voor haar. Dat se niet meer wilt en dat ze als ze wil al haar medicijnen kan pakken en het dan klaar is met de pijn. Maar we weten dat dat een aandachts actie is want dat kan/wil ze niet... want in hetzelfde gesprek heeft ze het ook over de bruiloft en hoe moeilijk die dag voor haar zou zijn...

pittige uitspraken die best aankomen...

verder hier zijn gangetje.. laatste dingen voor de bruiloft regelen (langs feestlocatie ...ceremonie meesters spreken etc) merk alleen nu richting de bruiloft dat ik mijn pap wel steeds meer mis rondom de bruiloft.. maar het is helaas niet anders natuurlijk dus gaan gewoon maar aftellen... nog maar 16 nachten..

fijne avond meiden!

8. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    Oja heerlijke buiken om te zien meiden :D

9. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Hey Krisje..heeft hij je nu alweer in de steek gelaten;)...mannen...
    Wat erg voor de vriend van je sma zeg! idd een hele zware taak voor hem nu. Maar het zal zo te horen niet heel lang meer duren voor hij zich helemaal op zichzelf kan gaan richten. Klinkt aan de ene kant gemeen maar aan de andere kant heeft hij het ook nodig om in de slachtoffer rol te komen i.p.v. de verzorgende nu. Ik hoop dat hij het gevecht zal overwinnen, ik neem aan dat hij ook veel steun krijgt van de familie en vrienden om hem heen, dat zal hij hard nodig hebben nu.
    En jullie bruiloft, we hebben het er al een beetje over gehad eigenlijk, heel dubbel alle gevoelens straks die dag...vader, sma...ik vind het knap hoe je het allemaal aanpakt hoor!
    Ik hoop echt dat ik erbij kan zijn en anders misschien een gedeelte van de dag...we zullen zien meis....nog heel veel succes met alle voorbereidingen de komende 2 weekjes en ook met de minder leuke dingen die er in dit geval bij komen kijken. Doe Ivo de groetjes als je hem spreekt en nogmaals..ik hoop er gewoon bij te kunnen zijn, maar hier ziet het er steeds minder naar uit eerlijk gezegd, ze luistert nu al niet naar me...dat wordt nog wat;)

10. Smits

Smits Fanatiek lid

11 jul 2009
    1.284
    0
    0
    zuid-holland
    Kris: wat ontzettend sneu zeg de situatie bij je smoeder. Dat haar vriend nu ook die rot ziekte heeft, vreselijk. Geen makkelijke situatie. Hoop voor jullie dat ze er nog bij is op debruiloft en dat ze snel daarna haar rust zal vinden. Sterkte.

Jurre wakker........

11. Loestig

Loestig Bekend lid

12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Eindhoven
    Krisje waarom kan het nou nooit eens gewoon gaan. Echt oneerlijk! Het treft op een of andere manier altijd dezelfde mensen. Ik hoop ook voor jullie dat je schoonma er bij kan zijn op de bruiloft en ook echt kan genieten van die dag. Heel veel sterkte!

12. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Kom elke dag even kijken of er iemand is bevallen, maar helaas... Nou ja, misschien ook nog wel niet. Trouwens, 38/39 weken is best mooi. Spannend hoor. Gok op Manon als eerste en als laatste Loes (sorry Loes ;))

Jeetje Kris, wat Loes ook al zegt, waartrekker het nu nog een keer jouw en je (bijna officiele) familie overkomen? Sterkte meis, en ik hoop heel erg dat je smoeder erbij kan zijn en pff, wat erg voor haar vriend ook! Sterkte natuurlijk ook voor Ivo.
    Maar wel genieten van de komende de tijd en aftellen!

Tja, wat moet ik zeggen? Gaat prima hier. Rens zijn eerste prikjes gehad. Vooralsnog geen gevolgen ervan gelukkig.
    Ik ben ook aan het aftellen. Nog drie weken verlof. Dubbel gevoel: zin om weer te werk en me daar nuttig te maken, jammer niet meer lekker thuis te keutelen met mijn jongens. Ik heb het grote voordeel gehad dat ik de hele zomer vrij ben geweest. Heeft als een enorme vakantie gevoeld!
    Ons stadje misschien in het nieuws gezien (bij Hart van NL misschien)? Het is hier super druk. Liggen hier prachtige boten en is erg gezellig. Altijd heel bijzonder: Sail de Ruyter. Leuk weekend hier dus!

13. Loestig

Loestig Bekend lid

12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Eindhoven
    Mutzie nog maar 3 weken verlof, jeetje wat gaat dat snel zeg. Gelukkig dat Rens geen last heeft van de prikjes. Altijd weer zo zielig. Ik vind het prima hoor dat je mij als laatste in het rijtje zet. Ik wil sowieso komende week nog niet bevallen. Heb namelijk donderdag mijn sollicitatiegesprek voor 2 functies binnen onze organisatie. En ik zou daar zelf heel graag bij zijn :D. De directeur is bang dat mijn vliezen breken tijdens het gesprek. Ga denk ik voor de grap een flesje water vasthouden en dan halverwege op de grond gooien. Ik wil die blik wel eens zien. Grapje, zou wel een leuke actie zijn.

Manon jij mag van mij ook als eerste bevallen. Al denk ik wel dat je de uitgerekende datum voorbij gaat. Maar dat is een gevoel. Hoe gaat het met de voorweeën? Heb je er nog veel last van of zijn ze toch wel een stuk minder?

Super bij jou ook alles nog rustig?

14. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Kris: he bah wat oneerlijk zeg allemaal! Ik hoop zo dat je schoonmams erbij kan zijn en er dan ook enigszins van kan genieten. Wat is het toch een verschrikkelijke ziekte zeg.

Mutz: jeetje jouw verlof alweer bijna voorbij! Wel fijn dat je weer zin hebt om te beginnen. Oh die rotprikjes ook weer. Zo sneu maar gelukkig nog geen reactie. Puck al afgebouwd?

Loes: spannend nog even een soll gesprek doen in je laatste weken. Vind het wel een leuk grapje trouwens van het flesje water :D
    Hier nog alles binnen. Wel vanavond veel harde buiken. Maar ben vandaag de hele middag/avond op verjaardag geweest bij mn schoonma. Dus dat kan ook druk geweest zijn.

15. Smits

Smits Fanatiek lid

11 jul 2009
    1.284
    0
    0
    zuid-holland
    Loes: alvast succes voor donderdag. Zie je er tegenop?

Manon: hoe gaat het?

Super: en met jou? Gaat Nick nu nog wel naar opvang of houd je hem thuis?

Sab: wat een hufters zeg die gasten die ff bij je zus zijn langsgeweest! Zwaar kl*teom je spullen kwijt te zijn, maar de inbreuk in je privéleven lijkt mij groter. eng dat ze huis binnen komen, al helemaal als jezelf ligt te slapen. Geef haar maar een dikke knuffel.
    Wat een bijzonder foto was dat trouwens zeg, de tweelingzus van Maja.
    Hoe gaat het met de kids? Tijdje geleden dacht je dat Mirza high sensitive was. Ben je daar nog verder mee gegaan?

Mutz: :D

16. Loestig

Loestig Bekend lid

12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Eindhoven
    Smits kijk er niet erg tegenop, maar toch. Het is wel afhankelijk van dat gesprek of je een baan houdt en dan ook nog welke. Ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in, maar je weet nooit. Dat maakt het erg onzeker.

Sab wat lees ik nou, hebben ze ingebroken bij Bietje? Jeetje lijkt me inderdaad heel heftig. En dat terwijl ze lagen te slapen. Brr krijg er kippenvel van.

Super die harde buiken vind ik ook altijd vervelend. Ik heb het de laatste dagen 's nachts erg warm. Dat hoort er helaas ook bij, maar gaat wel ten koste van de nachtrust. Zelfs een raam open wil niet altijd helpen.

17. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Loestig...ik slaap hier al vanaf voor de zomer met het raam open zo warm heb ik het 's nachts. ok iedere nacht de ventilator aan. Ik lig dan onder een heel dun lakentje en manlief onder het dekbed...normaal ben ik de grote koukleum haha. Maar heb het wel minder warm dan toen met Tessa want toen lag ik midden in de winter al naast het open raam met mijn lakentje:D...
    Mocht ik de kans niet meer krijgen dan wens ik je heel veel succes donderdag Loestig!!

Sab...jeetje wat erg wat er bij Bietje is gebeurd, dat is mijn grootste nachtmerrie en haar overkomt het! Bah....geef haar maar een dikke knuffel. Ik hoop dat er niet veel weg is van emotionele waarde, dat is onvervangbaar...

Smits...Je hebt gereageerd maar niets over jezelf verteld viel me op , heb je geen nieuws? Ook fijn als alles gewoon goed gaat toch:)...hoe gaat het met Jurre en Tim? nog leuke foto's om te spammen?

Mutz...is het echt nog maar 3 weekjes?? Dat gaat idd snel zeg...maar gelukkig kijk je er niet tegenop. Neem je nog ouderschapverlof op?

En hoe zit dat eigenlijk met de rest van de dames en ouderschapverlof? Ik neem vanaf januari een half jaartje in 1 keer op, lekker bij mijn meiden zijn is wat ik wil straks. Na mijn verlof neem ik eerst mijn vrije dagen op en dan hoef ik nog maar 1,5 maand te werken. Mijn ouders passen dan op de kleinste. Op deze manier gaat ze dus ook pas als ze bijna 1 is naar het kinderdagverblijf. Met Tes ook zo gedaan en dat was goed bevallen. Dan over bevallen gesproken....nog steeds niets hier. Ook wat voorweeen betreft nauwelijks meer wat. Nog een bruiloftsfeestje gehad, laat gemaakt, veel gestaan en een beetje gedanst, maar dat mocht ook niet baten;).
    vrijdag weer naar de gyn en dan missch strippen en een plan maken om te gaan inleiden zei ze...

18. Loestig

Loestig Bekend lid

12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Eindhoven
    Ja Manon het is wel spannend bij jou nu. Nog maar 3 daagjes tot je uitgerekende datum. Ben benieuwd welke datum het wordt. Wel fijn dat de gyn over de mogelijkheid van strippen begint. Al zal ik daar zelf niet direct voor kiezen. Ik wil het liefst zo natuurlijk mogelijk starten, maar kan me voorstellen dat je het beu bent. Hopelijk mag je het kleintje snel in je armen houden. Wat fijn dat je ouderschapsverlof kunt opnemen en zo veel bij de dames kunt zijn. Ik weet niet hoe ik het ga regelen. Eerst maar eens kijken of ik nog een baan heb. Ik ga wel tijdens mijn gesprek aangeven dat ik gedeeltelijk ouderschapsverlof wil gaan opnemen. Dat is vooral om de ouders van Ruben te ontlasten. Zij komen namelijk 1x in de 14 dagen. Die andere keer heb ik tot nu toe steeds met vrije dagen kunnen opvangen, maar dan gaan mijn vakantieuren er wel heel hard doorheen. Ik hoop dus dat ik dat kan oplossen met ouderschapsverlof. En die warmte is echt erg hè? Ik weet ook nog wel dat ik na de bevalling helemaal een lopende kachel was. Toen had ik het ook erg heet. En normaal ben ik ook altijd zo'n koukleum.

19. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    #539 manon31, 26 aug 2013
    Laatst bewerkt: 26 aug 2013
    Loestig...vanwege de grootte van onze Eskimo wachten ze sowieso niet tot 42 weken en de gyn had anders al willen inleiden alvorens te strippen. ik wil ook graag zo natuurlijk mogelijk en dan is strippen de perfecte tussenoplossing. Ik moest hiermee zelf komen want zij begon er helaas niet over, ze vond het echter wel een goed idee omdat het bij Tessa ook zo gelukt is. Maargoed, ik hoop dat ze nog uit zichzelf voor het strippen komt!
    Goed dat je ook al nadenkt over het ouderschapverlof! Volgens mij is 2014 ook het laatste jaar dat je nog van de belasting kunt terug krijgen. Hierna moet je het helemaal zelf bekostigen. Bij jullie in het CAO zeker ook niets over dat je baas meebetaald of wel?
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik van na mijn bevalling niet meer weet of de warmte weg was of niet haha...was blijkbaar zo ondersteboven van ons kleine schoppertje toen...

Ik heb trouwens al de hele dag pijn in mijn onderrug, verkeerd gelegen vannacht of aankondiging????;)

20. Loestig

Loestig Bekend lid

12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Eindhoven
    Spannend Manon, benieuwd of die rugpijn een voorbode is. Ik hoop voor jou dat het in ieder geval vanzelf op gang komt voor de strippoging. Ik zou inderdaad, als het niet vanzelf op gang zou komen, ook in eerste instantie voor dat strippen kiezen. Dat is inderdaad de meest natuurlijke weg, naast een spontaan begin.

Deel Deze Pagina