Super die baby komt er uiteindelijk echt. Die blijft niet zitten hoor . Ik snap je frustratie wel heel goed, zeker nu Manon en ik inmiddels zijn bevallen is het voor jou helemaal klaar. En dan ook nog steeds die "valse" weeën. Hopelijk hebben ze straks al zoveel voorwerk gedaan, dat de bevalling heel vlot verloopt. Ik duim voor je dat het nu echt heel snel gebeurd. Ok en dan nu mijn verhaal. Ik heb tijdens de nacht van maandag op dinsdag mijn slijmprop verloren en ergens is dat toch het begin geweest. Dinsdag had ik heel de dag een beetje bloed en slijm bij het afvegen, waarschijnlijk resten van die slijmprop. 's avonds wel een beetje raar gevoel in mijn lijf, maar kon het nog niet thuisbrengen. Toen ik in bed lag had ik wel steeds met vlagen lage rugpijn. Maar naïef als ik ben dacht ik nog niet aan een aankomende bevalling. Om 1.00 uur werd ik wakker van toch wel erge rug-"krampen". Ik ben toen op de bank gaan zitten in de hoop dat het wat zou zakken. Toen ik rond half 3 weer terug naar bed ging ben ik toch even gaan timen, aangezien ze steeds krachtiger werden en met regelmaat bleven komen. Het werd tijdens het timen steeds heftiger en ik begreep inmiddels wel dat het echt weeën waren. Om 4.00 uur mijn ouders gebeld om op Sam te komen passen en de vk gebeld om te komen kijken. Zij was er even later en toen bleek ik 3 cm ontsluiting te hebben (tijdens een wee zat ik al op 4 cm). Toen mijn ouders er waren zijn we naar het ziekenhuis gereden. Ik vond het allemaal nog goed te doen en ben zelf naar de verloskamer gelopen. Bij Sam kon ik dat echt niet meer, toen hebben ze me met een rolstoel gereden en kan ik me van de rit weinig herinneren. In het ziekenhuis besproken wat ik wilde en gezien de vorige bevalling wilde ik mezelf niet kwellen en vroeg ik om een vorm van pijnstilling. Ik moest aan de ctg scan en kreeg rond kwart over 6 code groen voor pijnbestrijding. Ik had gekozen voor remifenthanil (als ik het goed schrijf) en werd daar meteen een beetje high van. MIjn vliezen werden gebroken en de weeën werden heftiger. Om 9.33 had ik volledige ontsluiting en mocht ik persen, 14 minuten later was Tijn er. Helaas kwam de placenta niet los, waardoor ik veel bloed verloor. Dat was wel heel vervelend, want een uur lang blijven ze op je buik drukken in de hoop dat het loskomt. Dat is echt geen prettig gevoel. Uiteindelijk belden ze naar de OK, aangezien ik teveel bloed verloor. Om 11 uur verliet ik de verloskamer richting OK. Daar werd ik onder volledige narcose verlost van de placenta. Meestal ben je binnen een uur weer terug op de kamer, maar om een of andere onverklaarbare reden was ik pas om 14.00 uur weer terug. Voor Ruben was het echt slopend, de onzekerheid of het wel goed ging aangezien het zolang duurde. Maar alles was goed en toen konden we eindelijk genieten. Wel een nachtje in het ziekenhuis gebleven, maar daardoor heeft Ruben thuis goed kunnen slapen. Nu genieten we lekker met zijn viertjes. Sam is erg lief voor haar broertje. Ik moet nu stoppen, want Tijn heeft honger (hij drinkt trouwens erg goed). Nog even een foto posten, de meesten zullen het al gezien hebben via facebook.
Wauw Loes best heftig verhaal zo met die placenta die bleef zitten! Fijn dat het verder allemaal "vlot" verliep. En wat een mooi mannetje hebben jullie zeg. Nog last van naweeën gehad? Ik hoop toch echt dat ik door al dat voorwerk weinig nawerk krijg. Heb twee nachten goed geslapen. Nu weer op de bank. Krampen zijn terug. Maar nog niks geen regelmaat. Dus zo maar weer naar bed. Geniet van je gezinnetje!
Super dit is je dag! Misschien heb je de kleine al in je handen. Hier trouwens geen naweeën gehad, dus hoop voor jou dat jij dat ook niet krijgt.
Hoera, om 09:16 uur is onze tweede zoon Sem geboren. Trots en ontzettend blij. Het was nog even spannend namelijk... Incl 3 man ambulance personeel. Gelukkig maken we het nu beide goed. Later meer.
Jaaaaaa daar is je kleine man super!!!! Wat leuk 2 jongens en een leuke naam!!!! Wat een plaaaatje! (Fb gezien) Ben erg benieuwd naar je verhaal, maar ga eerst maar genieten!!! Loes wat jammer dat een mooie bevalling zo moet eindigen dan he!!! Maar hij is er en is ook al zo'n moppie! Geniet lekker!!!!
En we zijn compleet!!! Van harte Super!! Leuke naam ook! je maakt me wel nieuwsgierig met dat ambulancepersoneel...maar eerst gaan genieten hoor!
Wauw, super dat heb je nog snel gedaan ook, hahaha. Om 4.30 nog posten en om 9.16 is jullie mannetje er al. Ik denk dat we met onze club wel een aardig recordje snelle bevallingen hebben. Loestig, jeetje dat was even een vervelend einde zo. Heb je er nu nog veel last van? Je buik zal wel aardig blauw zijn. Wat goed dat Tijn al zo goed drinkt. Manon, hoe is jou bevalling gegaan, dat kon ik nergens vonden toch? En hoe vindt Tessa haar kersverse zusje. Super, ook ik ben natuurlijk nieuwsgierig naar je verhaal. Ben je thuis bevallen? Volgens mij wel hè? En was ik er toch van overtuigd dat je een meisje zou krijgen, hahaha. Dames geniet van jullie mooie wondertjes, voordat je het weet ziTten ze in de 16maanden sprong. Grrrr
Jeeeh daar zijn ze allemaal! Wat leuk zeg! Nogmaals gefeliciteerd Super! Lijkt idd op een razend snelle bevalling gezien je berichtjes. Benieuwd naar je verhaal, vooral de ambulance, haha. Manon, vertel! En showen jullie meisje! Bedankt voor jullie kaartjes Manon en Loes. Jeetje Loes, wat vervelend dat je placenta niet los kwam. Klinkt pijnlijk ook. Hoe voelt je buik nu? Oh voelt weer zo lang geleden voor mij. Het gaat zo hard. Rens lacht volop en is echt een vol mensje (ipv een breekbaar, rimpel poppetje, hihi). Nog een weekje en dan ga ik weer aan het werk. En ja, ik heb er ook wel weer zin in. Zal het thuiszijn met de jongens echt wel missen, maar ik ben denk ik als werkende moeder leuker, haha.
Zo daar ben ik dan weer even. Vanaf mijn blauwe wolk! Want wat geniet ik deze keer zeg. I.p.v. een donderwolk! Het gaat goed met ons. Ik werd maandag rond 3:00 wakker en was meteen chagrijnig, weer wakker, weer geen weeën, weer geen baby. Ik ging naar beneden en op de trap leek het wel of ik in mijn broek pieste. Snel naar de wc maar het bleef lopen! Yessss vruchtwater.....na een half uurtje begonnen licht de weeën te komen. Rond half vijf geloofde ik dat het de dag was. Kwart over zes Serge wakker gemaakt. 7 uur werd Nick gehaald door oma en ik onder de douche. Helaas nog geen regelmaat in de weeën dus nog niet de vk gebeld. Zat ik vijf minuten voelde ik het al aankomen........de weeenstorm. Snel de vk laten bellen die er met een half uurtje was. Ik hield het niet meer wat een hel! Zij snel kraamzorg bellen en alles klaarzetten. Ik maar roepen: hij moet eruit!!!! Toen op bed en volledige ontsluiting. Ik mocht persen. Alleen na een wee zakte Sem zijn hartslag heel hard en herstelde slecht. Toen zijn hartslag nog maar 60 was besloot ze er een ambulance bij te roepen. En hij moest eruit!!!! Het woord mogelijke reanimatie hoorde ik vallen aan de telefoon. Ik heb alles op alles gezet. Mijn hemel wat een kracht heb je dan. Sem werd geboren, een beetje blauw maar zo hard krijsend dat ik wist dat het goed was. En toen stond er drie man ambulance vpk in de slaapkamer!! Uhhh ja charmant..... Sem deed het verder meteen goed. Drinken aan de borst wilde niet maar gaat vandaag best goed. Productie komt nu op gang dus ik heb goede hoop dat de bv gaat lukken. Hij is verder heel relaxed en mama dus ook! Mama slecht 8 hechtingen en ik voel me vandaag al stukken beter dan gister. En geen naweeën!!!!!! Hopelijk gaat het met derest ook goed!?
Jeetje Super, wat een verhaal zeg. Wat zal t spannend geweest zijn. Gelukkig dat sem meteen van zich liet horen. Maja was net een smurf dat ze geboren werd. Best eng als ik nu de foto's zie. Ben je van Nick ook thuis bevallen eigenlijk? Geniet van je mooie mannen.
Zo Super dat is me het verhaal wel. JE bent dan wel de laatste in de rij, maar met zo'n prachtig verhaal sta je wel bovenaan van de spannendste bevallingen . Fijn dat je zo kunt genieten van je mannetje en dat alles helemaal goed is gegaan. Hier ook echt op een blauwe wolk. Voel me ondanks het forse bloedverlies goed en de pijn op mijn buik is gelukkig ook helemaal weg. Ik krijg wel 2 dagen extra kraamhulp vanwege het vele bloedverlies, maar dat is alleen maar prettig. Manon geniet jij ook zo van Jorinde? Kijk je goed terug op je bevalling?
Ik heb de baan! Ik blijf gewoon hetzelfde aantal uren werken, dus perfect. Rooster volgt nog, maar dat komt wel goed. Waarschijnlijk 1 vaste dag en de rest mag ik zelf flexibel invullen naar gelang het privé te regelen is. Ben zo blij.