Gefeliciteerd Les, fijn dat je kunt blijven! Het is maar stil hier. Het topic kan ook bijna opgedoekt worden, want op Kris na hebben we allemaal 2 kids (behalve Bietje dan, maar die speelde vals, zij had er al twee ). Nee grapje, zou het leuk vinden als we wel zouden blijven kletsen hier! En daarnaast Kris wil vast ook snel weer eens hier haar zwanger worden-, zwangerschaps- en bevallingsbelevenissen spuien. En is er trouwens iemand die er graag 3 of meer wil? Ik wacht trouwens op Manon haar bevallingsverhaal!
Ik blijf hier kletsen hoor mutz! Ff snel nu Sem even slaapt, bij mama op d'r borst. Het gaat goed hier. Ik herstel goed en Sem doet het top. S nachts helaas wat minder maar hopelijk gaat dat ook snel beter. Borstvoeding gaat ook aardig. Ik vind het alleen niet zo leuk om te doen. Is dat heel gek? Verder geniet ik echt van deze keer en ben veel meer ontspannen! Ben ook benieuwd naar manon haar verhaal en ook naar Kris haar bruiloft!!! Loes hoe gaat het bij jou? En mutz, 3? Uhhhhh nee hier niet hoor! Zal snel een foto posten!
Sorry verwaarlozing vanuit mijn kant.. maar wel meegelezen zoals jullie hebben gemerkt denk ik haha. .. even proberen te reageren op de rest.. ik had allemaal al gereageerd met felicitaties met de babies en het werk van loestig... Leuk kaartje trouwens loestig!! En manon wat hadden jullie een totaal ander soort kaartje als bij tessa... niet verwacht zo'n soort kaartje te krijgen.. je had hem toch weer zelf ontworpen (was het jouw geboortekaartje van vroeger niet??) Super ik vond de bv wel echt heerlijk om te geven. . Roos en ik werden er echt heel rustig door.. niet voor niets dat ik het ruim 14 maanden heb gegeven.. jaja nu heeft roos het zelf afgebouwd (wordt niet meer voor 7 uur wakker dus dan geen bv meer besloot mama en papa ) Uhhh ing en bir al gesproken... en wat gaat het snel met jullie boys! En meesten heb ik natuurlijk op fb dus die hebben al ewn aantal teouwfoto's gezien... (zit zoals bijna altijd op mijn telfoon te typen en daar lukt het mij niet om foto's up te loaden op een of andere manier) De trouwdag was super.. roos deed het heel goedm.. heeft ook gewoon 2 slaapjes gehad zoals normaal en tijdens beide missen (11 uur gemeente en 14 uur kerk) heeft ze het heel gezellig gedaan... rondgelopen en met de ballonnen in de kerk gespeeld dua allemaal prima gegaan.. zelfs de ringen op een kussentje gebracht alleen niet bij alle trouwfoto's erop maar dat bewust glbealoten.. we gingne tussen beide missen foto's maken en we vonden het belangrijker dat ze tussendoor nog wat sliep en niet op veel foto's bij de reportage zou staan... even posten hoor
Ivo zijn mama is met een wensambulance heel de dag er bij kunnen zijn... nou ja alle missen en bij het taart aansnijden (deden we vanuit de kerk) drie vrijwilligers en nog 2 verzorgers (vriend en vriendin van ivo zijn moeder waren erbij en ze heeft kunnen genieten gelukkig en niet al te veel pijn gehad.. het feest s avonds was echt geweldig en we hebben zo genoten!! Echt een top dag was het... alleen werden we de volgende middag wel bruut uit onze genietstand gehaald doordat de vriend van s moeder aangaf de zirg niet meer te trekken omdat hij ziek is (heeft toen pas verteld aan smoeder dat de uitslagen eerder dus slecht waren en hij 2 x per week bestraald wordt..dat had hij allemaal verzwegen) Of wij als broers en schoondochters 'even' 3 dagen/nachten per week minimaal op wilden vangen.. werken allemaal waarvan de jongens full time en de vrouwen ook min 20 uur duss uhh hoe had ze dat in gedachten?!?! Zaterdag heeft ivo dus alweer 1.5 gesprek gehad met de broers en s avonds bij zijn moeder gezeten dua nababbelen over de bruiloft hadden we niet kunnen doen.. uiteindelijk zondag dat kunnen doen voordat ivo mijn broers en smoeder rond tafel ging zitten... daar is volop ruzie geweest omdat wij (ivo en ik en mijn moeder hielp daarbij) een hospice hadden gevonden waar ze heen kon (2 straten verderop en goed aangeschreven. .kosten niet te hoog want dat heeft smoeder niet) maar ze moest en zou thuis blijven.. na praten als brugman heeft ze uiteindelijk ingezien dat het niet anders kon en sinds maandag heeft ze vrede met de beslissing.. dinsdag is ze al verhuisd en inmiddels klaagt ze alweer over de verpleging (dus ze is al gesetteld ) ze wordt al wel geler dus het gaat nu wel de slechtere kant op.. verder krijgen we nu ook de zorg het huis leeg te halen voor eind van de maand en alles op te zeggen etc.. dus genoeg te doen (al pakt schoonzus en schoonbroer dat erg op.. tw erg soms want krijg geen kans om te helpen :s) Met roos verder super.. gister cb geweest. . 10.1 kg en 82.5 cm lang.. prikjes gehad en weinig last ervan.. ze hoeft pas met de 2 jaar terug omdat alles goed was. Over de volgende kid(s).. graag nu ivo nog haha... en wat mij betreft zouden hier 3 kids welkom zijn maar financieel is dat denk ik niet haalbaar. Werst maar eens voor een tweede gaan hier
Kris, super dat jullie dag zo mooi geweest is. Zo hoort het natuurlijk ook. Heerlijk ook dat Roos gewoon haar eigen ritme aan kon houden. Fijn dat je smoeder de dag ook mee heeft kunnen genieten. Hopelijk vindt ze straks haar draai in t hospice. Wel moeilijk voor jullie om haar zo achteruit te zien gaan en dan ook het huis nog leeg moeten halen, lijkt me echt niet fijn. Ik ben trouwens heel benieuwd naar foto's. Heb er wel een paar op fb voorbij zien komen, maar ik wil meeeeeer, hahaha. En jullie Roos slaapt gewoon nog twee keer? Wauw. Maja al een hele tijd nog maar een keer. Super bedankt voor je kaartje. Mooi gedichtje namens Nick. Goed om te lezen dat je zo aan het genieten bent van je mannetje(s). Hoezomgaat het 's nachts wat minder? Mutz hier willen we het graag bij deze twee kanjers houden. Hebben onze handen vol, hahaha. Maja is wat zal ik zeggen, nogal ondernemend, haha. Maar mocht ik ooit wel nog zwanger raken, dan is een derde zeker wel welkom hoor. Verder gaat alles hier zijn gangetje. Scholen weer begonnen dus psz ook. Dat is dan weer een ander verhaal, maar dat komt ook wel goed.
Zag zoiets op fb voorbij komen sab... heeft mirza nog steeds zo moeite daarmee? Hier ook een ondernemende dame... vandaar dat ze de slaap nog nodig heeft.. s ochtend van half tot 11 uur (7.30 uur wakker) en dan s middags half 2 tot 3 uur ongeveer...ene keer iets korter.. andere x langer..
Ja Kris het is verschrikkelijk. Het is tot overgeven aan toe met hem, pfff. Erg vervelend om je kindje zo te zien. Voor de vakantie ging het wel aardig. Wel steeds huilen bij t afscheid, maar daarna ging het wel. Nu gaat hij dus overgeven van de spanning. Plan is om het nu weer opnieuw op te bouwen. Eerst een uurtje dan steeds een stukje langer. Ik heb er wel vertrouwen in dat het gaat lukken. Het jammere is alleen dat er ook wat nieuwe kinderen zitten. Twee daarvan schreeuwen de hele tent bij elkaar, helemaal hysterisch zijn ze. Aangezien Mirza daar behoorlijk gevoelig voor is, raakt hij daar ook weer overstuur van. Maja wordt meestal rond 6.30 wakker en gaat er dan om 12.30 in tot 14.30. Kan ook 13.00 zijn of eerder, maar ze slaapt dan altijd twee uurtjes.
Krisje wat super dat je zo hebt kunnen genieten van jullie dag. En ook super dat smoeder en nog bij kon zijn, via de wensambulance. Het is echt geweldig werkt wat die mensen doen. Alleen wel heel erg jammer dat er een domper op de feestvreugde kwam door wat er de dag erna gebeurde. Heel moeilijk voor Ivo om zijn moeder naar een hospice te moeten brengen, en ook heel moeilijk om te zien dat ze zo achteruit gaat. Hoop dat ze nog mag genieten van de goede dagen. En dat ze niet te lang hoeft te lijden. Super jij heerlijk aan het genieten van Sem. Leuk kaartje. In het begin wilden wij ook iets doen met een boom en een uil. Uiteindelijk dus toch iets anders bedacht, maar wel grappig dat jij deze kaart had. Hadden we bijna eenzelfde soort kaartje gehad. Fijn dat de kleine man het zo goed doet (overdag). Komt hij vaak in de nachten? Dat is niet zo fijn voor je nachtrust. Is manlief nu ook thuis of wacht je tot de kraamhulp weg is? Manon hoe gaat het met jou? Nog geen zin in het forum, omdat je aan het genieten bent van jullie kleine meisje? Hoor graag je verhaal als je eraan toe bent. Sab wat balen dat Mirza zo'n moeite heeft met afscheid nemen. Hier heb ik daar geen ervaring mee, Sam vindt het altijd super en zwaait al snel dat mama moet gaan. Maar ik zie daar ook kindjes die helemaal hysterisch zijn als mama gaat. Zo zielig. Hoop dat je het weer kunt opbouwen, zo na de vakantie. Het lastige is alleen dat ze over een paar weken weer vakantie hebben. Dan heb je het net weer opgebouwd en dan begint het weer van voor af aan? Of had hij daar voorheen niet zo'n last van? Mutzie jij alweer aan het werk, toch? Hoe bevalt dat? Hier alles goed. Ik geniet zo van ons gezinnetje. Sam is superlief voor haar kleine broertje en Tijn doet het fantastisch. De nachten gaan hier al heel goed, dus hopelijk houdt hij dat vol. Op die manier kun je aardig bijtanken. Alleen merk ik wel dat de kraamvisite Sam af en toe teveel wordt. En dan hebben we nog niet eens zo heel veel bezoek gehad. Ach het zal een kwestie van wennen zijn. Ze is ook niet erg fit, dus speelt vast ook mee. Op de psz heerst ook nog eens de waterpokken, dus die zal mevrouw een dezer dagen ook wel krijgen. Niet zo fijn met Tijn, maar ja je kunt het niet tegenhouden.
Loes en manon: ik heb jullie nog iet eens bedankt voor de geboortekaartjes! Mooi ontworpen Loes! Lekker stoer daar houd ik wel van. En manon wat een originele kaart! Leuk bedacht zo met "poƫzie" achtige plaatjes. Kris: zo te horen heb je een prachtige dag gehad de 6de! Fijn dat het allemaal zo goed liep. Kun je met een goed gevoel op terug kijken. Extra rauw op je dak dan het verzoek om zorg voor sma. Triest allemaal. Kan er niet iets met thuiszorg ofzo geregeld worden? Sab: jeetje wat lastig dat Mirza zo'n last heeft op de psz. Zielig en moeilijk om te zien lijkt mij. Goed dat er een nieuw plan is! De nachten wilde hier niet. Sem veel wakker en huilen. Maar halleluja!!!!! Vannacht ging het top. 1x4 uur geslapen voeden en toen weer 3 uur. Top! Iedereen mijn kaart al binnen? Merk in de omgeving dat sommige hem later krijgen of nog niet gehad hebben...
Even snel Super bedanken voor het suuuuuuper leuke kaartje!!!! Wist je dat het dezelfde was als Dean zijn kaartje??? Ik vond het zo leuk toen ik het zag!!!!
hier idd nog geen zin/tijd gehad voor mijn verhaal, ik heb wel een beetje meegelezen. Ik heb het voor mijn gevoel zo druk ineens...knap dat jullie al zo snel weer een heel ritme erin hebben gevonden, hier nog niet eerlijk gezegd... Mijn verhaal doe ik van de week, ik ga eerst weer eens reageren op jullie. Loes...Wat fijn dat Tijn het zo snel al zo goed doet 's nachts! Heerlijk voor je nachtrust zeg! Wat een bevalling heb jij gehad trouwens...doet me denken aan die van mij toen met Tessa, wat al meteen verklapt dat deze keer mijn placenta gelukkig wel kwam. Het herstel is wel anders dan de vorige keer he, toen was je vast veel eerder op de been. Ik merk dat ik nu veel eerder weer op de been was dan toen na de operatie. De gyn heeft deze keer trouwens wel veel moeite moeten doen om hem eruit te krijgen maar hij kwam daardoor gelukkig toch nog los...ik was echt zo blij dat hij die moeite wilde doen! Hij is er toch nog een half uur mee bezig geweest, heeft hem opengemaakt zodat hij kleiner was en ik moest nog aardig meepersen. Heb jij nog een bloedtransfusie gehad of een ijzerinfuus? Ik had toen 1,5 liter bloed verloren en een ijzerinfuus was voldoende gelukkig om dat weer aan te vullen. Ik ken iemand die 2 liter had verloren en bloed kreeg...hoe zat dat bij jou? En Sam een heerlijke trotse zus! Ik hoop trouwens niet dat de waterpokken juist nu uit zullen breken bij jullie... Jij ook nog gefeliciteerd met je baan natuurlijk! Wat heerlijk dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken! Super...Ook fijn aan de borstvoeding las ik. Ik heb er ook wel eens geen zin in hoor dus ik vind het niet raar. Maar als ik dan weer denk aan het gedoe met die flesjes vind ik dit toch wel weer fijn. Ook vind ik dat het toch best wel gevoelig is al wordt er gezegd dat het geen pijn mag doen. Ik leg goed aan en ze doet het verder ook echt goed maar toch is het begin een beetje pijnlijk vind ik. Ik heb geen kloven gelukkig en niet teveel last van stuwing. Gaat dat bij jou ook allemaal goed? Krisje...fijn dat je smoeder nu professionele hulp krijgt en inzag dat ze het nodig heeft. Jullie hebben ook allemaal jullie eigen leven nog idd. Las dat ze al geel wordt...pfff...dan duurt het vaak niet lang meer..fijn dat ze jullie bruiloft nog zo goed heeft kunnen meemaken! Jullie gaan een zware tijd tegemoet meis, probeer nog even te genieten van haar zolang ze er nog is. Kijk nog een aantal keer de foto's van de bruiloft met haar terug en samen met Roos op visite, dat zal d'r zeker wat opvrolijken. Het kaartje hebben we trouwens niet zelf ontworpen hoor. Het is een ontwerp van Blauw-roze.nl Het is idd heel anders dan het kaartje van Tessa...ja we dachten, ander meisje, ander kaartje haha...en we vonden dit wel goed bij haar naam passen ook. Super...jouw kaartje nog niet ontvangen hier maar misschien vanmiddag of morgen nog? Ik moet trouwens nog de felicitatiekaartjes van Loes en jou de deur uit doen..sorry daarvoor...ga het vanavond regelen hoor! Sab...ach wat zielig voor Mirza! En voor jou ook niet leuk om je kindje zo te moeten zien. Hopelijk went hij snel en gaat het snel over... Mutz...ik ben het even kwijt, sorry...een vriendin van mij heeft trouwens ook een zoontje die Rens heet. Hij is 7 maanden. Oh en wij gaan niet voor een derde hoor...ben idd benieuwd of iemand hier dat wel graag wil? Zou leuk zijn weer een zwangerschap te volgen... Oh ja..je moet bij weer aan het werk...toch wel lekker denk ik even er tussenuit hihi Hier ook een trotse zus die haar zusje heel lief vind. Dat zegt ze zelfs op de opvang...baby, lief. Gisteren noemde ze haar voor het eerst uit zichzelf bij haar naam(lolinde) en kwam ze kroelen toen ik haar vast had, heel schatig! Tes heeft sinds de komst van haar zusje last van nachtangsten...gelukkig niet elke nacht...verder merk je vooral als ze moe is dat ze vervelender wordt dan normaal. Gelukkig is ze niet(bewust) jaloers en geeft ze zelfs speelgoed aan haar zusje en doet haar mondje af en wil meehelpen verschonen e.d.. Heel lief om te zien allemaal! Ze zit ook elke dag een aantal maal met haar op de bank in haar armen(samen met mij natuurlijk)...dan gaat ze naast me zitten en zegt..baby vasthouden Jullie nog last van naweeen trouweens? Ik behoorlijk wat gehad. Eerste twee dagen best pijnlijk en paracetamol moeten nemen, daarna nog wel naweeen maar meer vervelend dan pijnlijk. Zelfs nu nog kan ik soms nog wat voelen als ik borstvoeding geef maar dat is verwaarloosbaar. Jorinde doet het goed met de borstvoeding al vind ik het dus toch iets pijnlijk. Ze groeit er heel goed op en zat met dag5 al dik over haar geboorte gewicht. Ze slaapt nog niet door 's nachts en ik doe dan 1 a 2 voedingen. Ze komt over het algemeen om de 3 uur. 's nachts soms om de 4 uur maar wil ook ineens wel eens tussendoor nog komen. Volgens mij heeft ze gisteren haar regeldagje gehad. Ze moet nog wat ritme krijgen maar dat komt vanzelf goed...het gaat al een stuk beter dan inn het begin. Toen wilde ze niet in haar ledikant slapen(wat naast mij bed staat) en heeft ze de eerste twee nachten samen met mij in mijn armen geslapen..beetje zoals Mutz borstvoeding geeft, zo valt Jorinde bij mij ook in slaap en ik dus ook en wordt ik na de voeding van 3 uur 's nachts 's ochtend om 6 uur wakker met een kind nog in mijn armen. Maar ach..al blij dat ik wat slaap heb gehad hahah...
Manon wat heerlijk dat Tessa zo goed reageert op haar zusje. Dat is toch wel heel erg fijn. Met borstvoeding hier geen ervaring, maar volgens mij mag het best af en toe een beetje gevoelig zijn. Zolang je maar geen kloven krijgt gaat het volgens mij helemaal goed. Hoor graag je bevallingsverhaal zodra je er tijd en zin in hebt. Fijn dat de nachten nu al wat langer worden en dat je tussendoor goed kunt slapen. Gaat Jorinde nu wel goed in haar ledikantje? Ik wist trouwens niet meer dat jij vorige keer ook naar de ok moest voor de placenta. Ik moet zeggen dat ik nu veel sneller ben opgeknapt dan bij Sam. Althans veel sneller mobiel, maar dat kwam omdat ik nu geen vervelende hechtingen heb gehad die mijn mobiliteit in de weg zaten. En ik heb bloed bijgekregen en daar knap je toch ook wel snel van op. Ik mag nog geen extra ijzer slikken, dat mag pas 6 weken naar de bloedtransfusie, omdat je lichaam zelf eerst het hb moet aanmaken. Maar ik voel me echt heel goed, dus dat zal wel goed komen. 10 oktober heb ik nacontrole bij de gyn en dan hoor ik of ik nog ijzertabletten moet slikken. Ga maar lekker genieten van je kleine meisjes de rest komt later wel. Dikke kus (en als je wilt post dan een foto, ben erg benieuwd ) Reageer later weer op de rest, want Sam wil maar niet slapen dus die ga ik uit bed halen.
Manon hier ook pijnlijk hoor bij het aanleggen en mijn linkertepel blijft extra gevoelig. Sem valt nog steeds war af ( binnen de marges) morgen overleggen met de vk over bijvoeden met fv. Gister zomaar weer een flinke bloeding gehad. Ook even overleggen met de vk. Sem doet het een beetje hetzelfde als jorinde s nachts. Zo ga weer aanleggen.
Super...die bloeding die je hebt gehad...Vk zei tegen mij dat dat kan gebeuren zodra je weer wat meer gaat doen, weet niet of dat misschien bij jou het geval is? Het mag natuurlijk niet teveel zijn...idd ff met je VK overleggen. Lastig dat hij wat afvalt, misschien idd te verhelpen met wat bijvoeding. Heb je genoeg borstvoeding? Of drinkt hij niet lang genoeg misschien? Loestig...hoeveel bloed had jij verloren eigenlijk dat je bloedtransfusie kreeg? Ik denk dat ik toen minder snel op de been was door het bloedverlies en omdat ze mij een ijzerinfuus hebben gegeven. Je lichaam moet het dan meer zelf doen. Wat betreft hechtingen was het weer hetzelfde als vorige keer...1 mini hechting waar ik al lang geen last meer van heb gelukkig.
Manon ik had 1,8 liter bloed verloren en heb 0,25 bloed bijgekregen. Dat is waarschijnlijk net voldoende om me goed fit te voelen. Ik stond er zelf in ieder geval van te kijken hoe snel ik weer op de been was zonder duizelig te zijn. Super wat balen dat Sem nog afvalt. Zolang het binnen de marge is is dat niet erg, maar kan me voorstellen dat je graag wilt dat hij aankomt. Heb je de VK al gebeld of doe je dat morgen? En wat betreft dat bloedverlies kan inderdaad komen omdat je al wat meer doet. Of neem je nog veel bedrust?