Ik heb bij Milan ook spruw gehad. Van de dok een of andere emulsie gehad. Mocht het heel erg worden dan schijnt violet super te helpen. Wordt het mondje en jouw tepels wel even blauw van begreep ik, maar binnen no time weg. Van thee nog nooit gehoord? Krijgt Jorinde dan ook thee? En wat doe jij dan bij jezelf met de thee? Haha, heb er even geen beelden bij, toch niet alleen drinken?
Mutz...in zwarte thee zit looizuur. De spruw heeft een hekel aan zuur dus hoe sterker je de thee zet hoe beter. Na iedere voeding was je je borsten met zeep zonder toegevoegde zoetigheid waar het lekker van ruikt, dus ph neutrale zeep of wassen met lactacyd(wat eigenlijk voor je muts is...), dan met een watje de thee op je tepels smeren en op je compressen doen. Compressen na iedere voeding verwisselen. Bij de baby met een steriel gaasje in de thee en dan het tongetje ermee afdoen en de wangzakjes na iedere voeding. Ik laat Jorinde de thee een beetje opzuigen ook zodat het ook achterop het tongetje terecht komt. Het gaat vandaag al een heel stuk beter! Jorinde haar tong ziet er een heel stuk beter uit, mijn tepels doen ook al minder pijn erdoor.
Hahahaha Mutz door jouw post heb ik nu een beeld van Manon en Jorinde die samen een kopje thee aan het drinken zijn, hihi. Fijn dat het alweer wat beter gaat Manon en anders gewoon de HAP bellen. Jeetje als ik zo al die baby dingetjes lees besef ik me opeens hoe hard het gaat met Maja, 16 maanden terug alweer was ik ook bezig met nachtvoedingen krampjes en al dat soort meer. Nu vooral bezig met achter Maja aanrennen zodat ze zich niet te vaak bezeert, hahahah. Hebben jullie nog foto's van jullie mooie kinders?
Haha dat idee had ik dus ook! Nee maar dacht echt dar Jordine nu al thee kreeg! Leuke foto's Sab. Vind het echt knap dat je op alle kids past! Zal eens kijken of een foto lukt. Hoe gaat het met Mirza op de PSZ?
Sab...wat een leuke foto's...leuk om te zien hoe groot ze alweer zijn...lijkt nog maar een half jaartje geleden dat Maja geboren werd..zo cliché maar het gaat echt veel te snel! Mutz...ze drinkt niet hoor, maar sabbelt 3 seconden op een gaasje wat ik goed heb uitgeknepen zodat het goed op het hele tongetje komt. Mocht ze iets binnenkrijgen dan kan het niet meer dan drie druppels zijn...Ik zie haar ook niet slikken dan.
Sab wat een mooie foto's. Zal snel ook nog een foto posten. Manon fijn dat de zwarte thee zijn werk doet. Haha thee drinken met je 2 weken oude dochter, moet kunnen toch? Ik merk dat ik geen meldingen meer ontvang als er iets nieuws is gepost, eens even mijn instellingen nakijken. Dit is niet zo handig. Loop iedere keer achter voor mijn gevoel.
Super..ben ook wel benieuwd hoe Sem het nu doet? Ik zit met Jorinde nu op 2 fv. Ik wil nu zo snel mogelijk helemaal overstappen naar fv. Ik vind het aan de ene kant erg jammer want ik vind het toch erg speciaal om haar aan de borst te hebben, zo intiem en mooi iets. Maar de spruw werd toch weer pijnlijker bij mij en Jorinde drinkt er niet goed mee. ik heb dus nu een kloofje en dat is erg pijnlijk, zeker bij de spruw. Ik heb zaterdag de creme bij kruidvat gehaald en merk vanaf toen dat zolang Jorinde niet bij mij drinkt dat het beter gaat. Zodra ik haar weer aan de borst heb gehad doet het bij mij erg pijn en geeft zij makkelijker over. Ik heb haar vannacht voor het laatst aan de borst gehad en daarna ben ik gaan kolven. Dat samen met de fv heeft een snel en positief resultaat op mijn pijn en het overgeven bij haar. Nu alleen nog naar de HA voor medicijnen voor haar morgen en dan zijn we er hopelijk snel vanaf. Dan is het nog een kwestie van afbouwen naar de fv toe. Wel jammer maar deze spruw wil ik echt nooit meer en ik begreep dat de kans erg groot is dat je het weer krijgt als je bv geeft. Jorinde heeft veel last nog van krampjes maar doet het al wel wat beter. Ook 's nachts krijgen we al iets meer rust merk ik. Loestig..ik neem aan dat het bij jou nog steeds van een leien dakje gaat? *jaloers* Nee hoor..ik heb verder geel klagen...Jorinde is verder een model baby. Heerlijk rustig en huilt bijzonder weinig. Ze is overdag al wat meer wakker merken we en kijkt goed om haar heen. Leuk hoor! Ik ben zelf erg benieuwd wanneer het eerste lachje komt...Ze steekt al wel haar tong uit als wij dat ook doen naar haar. Echt heel grappig! Zien jullie al van dit soort kleine ontwikkelingen in het prille leventje van jullie jongens?
ik lees nog mee hoor. ben alleen wat druk geweest met visite en Sem. Het gaat goed hier. Sinds gister zit ik op volledige fv. De nachten gingen erg goed. Om 3 uur een voedig en dan weer 3 uurtjes slapen. Afgelopen nacht helaas de halve nacht in de weer geweest met een onrustig mannetje. Geen idee wat er was. Hij lijkt nu weer wat rustiger gelukkig. de stuwing wordt ook minder gelukkig!!!! Auwieeeee.... Hopelijk vannacht weer 2x 3 uurtjes slaap. Nick is super trots, roept op straat tegen een ieder dat Sem in de wagen ligt . Ik voel me goed en ben vol zelfvertrouwen deze x! Echt een opluchting dat het zo lekker gaat. Sab: wat een leuke foto's! Heerlij al die leintjes, maar ook petje af!!!!! Zullen pittiige dagen zijn. Manon: goed dat je je keuze hebt gemaakt. het heeft mij wat meer tijd met Nick opgeleverd. Tessa lekker in de peuterpubertijd zo te horen? Nick lijkt de driftbuien eindelijk een beetje kwijt te raken. Loes: heerlijk dat het zo goed gaat. Zo te horen zit ook jij op een blauwe wolk! love it. Nu weet ik het niet meer haha snel even posten en dan zal ik wat foto's posten!
Wat een plaatje Super en wat lijken de mannen op elkaar op die foto waar ze samen op staan. Lekker blijven zitten op die blauwe wolk hoor. )
Super wat een heerlijk mannen heb je zeg. En wat fijn dat je nu echt op de blauwe wolk zit. Hoeveel drinkt Sem nu ongeveer? Manon hoe gaat het met de spruw? En ben je nu helemaal over op fv, of bouw je het langzaam af? Iedereen die een kaartje heeft gestuurd, heel erg bedankt! Sab een heel gedoe met al die kinderen, wel leuk! Vragen ze je soms wel eens of ze allemaal van jou zijn? Hihi kun je vast oefenen, voor het geval je er nog meer wilt. Ik zal zo ook even een paar foto's spammen. Hier zit ik ook nog steeds op de blauwe wolk. Heerlijk genieten van ons mannetje. Het is echt een super tevreden mannetje. Huilt eigenlijk vooral als hij honger heeft. En dan gaat hij flink tekeer. Haha, ach fles erin en hij is weer stil. Beiden foto's zijn gemaakt toen hij 5 dagen oud was.