Gestopt met de pil in mei 2009 deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door jojo83, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    Oh Loestig wat een praaaaaachtig kereltje zeg, wauw. Heerlijk ook dat hij zo tevreden is, geniet er maar lekker op los hoor. :)

2. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Loes: wat een mooi mannetje! Heerlijk dat het zo goed gaat. Hier wisselt het snachts nogal. Vannacht weer weinig geslapen. Maar dat mag de pret niet drukken. Sem drinkt nu 100cc per x. Dat drinkt hij sinds gister ook op. Het cb komt straks dus ben benieuwd of hij goed is gegroeid.

Manon: hoe gaat het bij jou met de flessen?

Sab: mooi die foto op fb met alle kindjes in de wagen. Haha moeder de gans!

3. Loestig

Loestig Bekend lid

12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Bibliothecaris en teamleider
    Eindhoven
    Super hoop voor je dat de fv zijn vruchten afwerpt en dat Sem nu wat is aangekomen. In ieder geval weet je nu precies wat hij binnenkrijgt dat is al prettig. Groeien zal hij uiteindelijk toch wel gaan doen. Balen dat je nacht zo slecht was. Heeft hij veel last van de overgang van bv naar fv?

Manon hoe gaat het bij jou met de voeding en spruw?

Sab genieten doe ik zeker. Hoe gaat het bij jou met opvang sabrino :D

4. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Loestig...wat een heerlijk mannetje! Leuke foto's hoor. Ze lijkej idd op elkaar, echte broer en zus!

Nadat mijn rechterborst ineens een stuk minder melk gaf dan de linker en Jorinde haar vraag naar melk echt een stuk meer was dan dat ik kon leveren heb ik heb opgegeven. Ik ben van de 2 fv gisteren in 1 keer overgestapt naar volledige fv. Jorinde heeft nu ook medicijnen tegen de spruw en dat geneest ook sneller zonder het drinken van de (waarschinlijk met spruw besmette) bv.
    Ik heb wel wat last van stuwing maar niet heel erg pijnlijk gelukkig. Ik kolf steeds een beetje af, haal de harde schijven weg steeds. Ik merk dat het al wat afneemt.
    Jorinde doet het er goed op. Gisteren had ze duidelijk een regeldag. Ze zat op 90cc en 3 schepjes dus dat ga ik vandaag wat opvoeren. Ik ga eerst naar de 120 en 4 schepjes en dan ijken hoeveel z daar nu van drinkt. Ik denk net als Sem ook 100cc of misschien 110. Ze drinkt de ene keer haar hele fes in 1 keer leeg en de andere keer in allemaal kleine beetjes verdeelt over een dik uur...dat is nog wel wat vervelend.
    's nachts gaat et al beter, ze heeft vannacht 4,5 uur achter elkaar geslapen! Heerlijk! Hopelijk houdt ze dit zo vol.
    Eergisteren kreeg ik trouwens een eerste lachje, ik dacht eerst dat het een stuipje was maar ik kreeg later weer zo'n zelfde lachje.:)

5. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    En Super...is het CB al geweest en is Sem gegroeid?

6. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Jaaaa Sem weegt 3640, 3660 was zijn geboorte gewicht. 9 dg geleden woog hij 3400 dus hij is goed gegroeid. Lekker hoor!! Verder alles goed. Moet alleen volgende week donderdag even langs het consultatiebureau om een stukje wild vlees aan te laten stippen bij zijn naveltje.

Loes: hoeveel drinkt tijn nu?

Manon: denk goed om de stuwing!! Ik ben er een dag flink beroerd van geweest. Nu lek ik nog maar gelukkig geen stuwing meer! Fijn dat je wat hebt geslapen vannacht.

7. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Super..wat goed van hem!! Heerlijk zo goed gegroeid!
    Vervelend dat jij pijn had bij je stuwing...ik heb gelukkig geen last van pijn, het voelt hooguit iets ongemakkelijk, zelfs als ik een hele tijd niet heb gekolfd en al voor de derde keer stuwing heb...raar dat dat zo per persoon verschilt eigenlijk he...

Loestig...wat was Sam haar traktatie eigenlijk? ik Kom er niet uit op de foto....

8. Loestig

Loestig Bekend lid

12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Eindhoven
    Manon wat fijn dat Jorinde zo goed heeft geslapen afgelopen nacht, hopelijk is het voorbode dat ze dit blijft doen. En zodra ze helemaal van de spruw af is, zullen die flessen vast ook sneller leeg gaan.
    Sam had op school getrakteerd op een badeendje met een snoepspeentje (op het kaartje stond Sam heeft een broertje, nu speelt ze niet meer in haar eendje (en dan was dat eendje een afbeelding van een badeendje)).

Super wat fijn dat Sem nu zo is gegroeid. Bijna weer boven zijn geboortegewicht. Heel fijn! Balen dat je zo'n last had van de stuwing. Maar gelukkig is dat nu weer voorbij. Nog even en je lekkende borsten zijn ook verleden tijd.
    Tijn drinkt nu flessen van 135 ml, sinds gisteren is hij zelf een fles gaan overslaan en vandaag ook, dus zit nu op 5 flessen op een dag (vannacht heeft hij gewoon geslapen tot 6.20, na zijn laatste fles van 23 uur, heerlijk). Hopen dat Sem zijn nachten nu ook snel beter gaan.

9. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    loestig..wat gaat Tijn toch als een speer! Nu ook met de voedingen loopt hij al heel mooi zeg! Moet zeggen dat Jorinde wat dat betreft niet voor hem onder doet;). Na de regeldag dus flessen gemaakt van 135 en soms drinkt ze hem leeg en soms laat ze 20 of 30 over. 1x 's avonds drinkt ze 1 halve leeg. 's nachts komt ze nu definitief nog maar 1 keer. dat is echt een megaverbetering vergeleken bij die 3 of 4 x waar ze voor kwam tijdens de borstvoeding! Nu afwachten wanneer die nacht er helemaal afgaat...

Hebben jullie trouwens al eerste lachjes waargenomen? Jorinde gaat nu vanaf die eerste steeds vaker naar ons lachen, echt schattig!

10. Loestig

Loestig Bekend lid

12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Eindhoven
    Heerlijk Manon, Jorinde is goed bezig met de fles. En ze is ook al zo snel met lachen. Vandaag heb ik een voorzichtig eerste lachje gespot. Ben wel benieuwd naar je meisje. Wil je een keer een foto posten?

11. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Wat heerlijk Loes, dat Tijn zo lekker slaapt 's nachts. Kun je even goed bijtanken van de dag. Ik heb mij ingesteld op de nachtvoedingen, het hoort er nou eenmaal bij. Dus ik hou het goed vol. Vannacht ging het heel goed! 3 uur voeding en half 4 weer slapen. Lekker!! Beetje jammer dat Nick om 6 uur naast ons bed stond. Sem is nu pas wakker. Ik bied hem nu 120 aan. Kan hij zelf kiezen wat hij wil.

Manon: hier ook een lachje gespot. Is toch het mooiste wat er is! Hoe gaat het verder?

Hoe gaat het met de overige mama's?

12. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Super..ik had met Tessa ook geen moeite met de nachtvoedingen, die deed dat idd net als Sem, half uurtje en ik sliep weer. Helaas doet Jorinde erg lang over haar flesje en kotst ze ook vaak een deel uit, net als vannacht weer, dus haar ook weer verschonen. Ze komt vaak rond 12 uur 's avonds en dat duurt ook lang. Half 1 kunnen we dan gaan slapen en dan komt ze soms kwart voor 4 en vannacht kwart voor 5 en dan kan ik pas weer 1,5 uur later slapen...Tessa stond tegen 7 uur weer naast ons bed. Wat mij betreft kan die nachtfles er dus niet snel genoeg af haha...

13. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Bij mij was vannacht ook een gelukstreffer manon. Sem is over het algemeen ook de halve nacht aan het spoken. Maar ik heb mij daar aan overgegeven anders kost het nog meer energie dan het nu doet. Nick was er vanmorgen ook weer om zes uur. Die doet geen slaapje meer overdag dus mijn dagen zijn lang!

Laat anders papa de laatste voeding doen en pak wat slaap in de vooravond. Je moet zelf ook nog herstellen van je zwangerschap en bevalling.

14. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Hoe is het met iedereen?

Hier al twee dagen een krampig mannetje. Zo zielig. Steeds als hij bijna slaapt hop weer wakker en huilen. Zit veel met hem op de bank wat ik voor Nick weer sneu vind! Hopelijk gaat het snel beter.

15. Loestig

Loestig Bekend lid

12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Eindhoven
    Super heb je al eens infacol geprobeerd. Ik vind het echt super werken. Ik gebruikte het bij Sam ook altijd en ook bij haar hielp het goed tegen de krampjes.

Hier alles goed. Vandaag voor het eerst naar het CB geweest. Tijn is nu 54,5 cm en weeg 4320 gram (dus 4 cm gegroeid en een bijna een kilo erbij).

16. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Loestig...mooi gewicht van Tijn...kan je het geloven dat Jorinde maar 122 gram meer woog bij haar geboorte;). Ik heb haar gisteren zelf gewogen(samen op de weegschaal dus niet erg betrouwbaar maar het geeft toch een idee) en ik kwam op tegen de 5 kilo nu.

Super...hier ook Infacol nu en met Tes toen ook. Prima spulletje! Het juiste flesje vind ik ook wel helpen en de juiste speen. Tes was een heel snelle drinker en deed het erg goed met de S fless van Difrax met de 123-speen erop en dan op 1(later met de pap ook een handige speen als je heem dan op 3 zet). Maar Jorinde is een heel langzame drinker en komt van langere borstvoeding af en doet het weer veel beter met de Nuby met de 0-3maanden speen.
    Het is even zoeken misschien maar de ene baby kan het echt heel anders doen op een fles dan een andere baby...

17. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Wauw Loes, tijn is goed gegroeid! Heb infacol gehad maar dat werkte niet. Nu sab simplex uit Duitsland. Straks nog ff nutriton halen. Voeding komt ook steeds naar boven. Weer een onrustige nacht gehad. Dus vandaag maar weer doorkomen op mijn tandvlees.

Hier ook difrax manon. Hij heeft wel moeite met drinken. Doet ook lang over een fles. Ben bang dat het met nutriton nog lastiger wordt. Nou ja we zoeken weer verder. Hoe doet jorinde het?

18. Loestig

Loestig Bekend lid

12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Eindhoven
    Super als Sem zoveel last heeft en ook melk terug geeft heb je dan al aan reflux gedacht? Komt veel voor bij kinderen en gek genoeg het meeste bij jongetjes. Bedje beetje schuin zetten kan helpen. Dikker voeding wil ook wel eens helpen. Altijd lastig als hetgeen je probeert niet helpt. Gelukkig gaat het ooit over, maar is daardoor nu niet minder frustrerend.

19. Loestig

Loestig Bekend lid

12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Eindhoven
    Manon niet te geloven dat Jorinde al zo groot was bij de geboorte. Wanneer ga jij maar het cb?

20. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Super...wat is nutriton en waar is dat voor? Is zijn tongriempje lang genoeg? Dat hoor je ook weleens bij moeilijke drinkers dat dat te kort is...je gaat overal aan denken he...
    Wij hebben idd een handdoek onder Jorindes matrasje gelegd zodat ze ook wat schuin ligt. Helpt wel tegen de misselijkheid 's nachts.
    Maar je hebt Difrax...al een ander flesje geprobeerd, bijv de Nuby? Werkt hier super doordat hij de vorm heeft van een borst.

Loestig...het CB is bij mij langs geweest pas en daarna ben ik naar de gehoortest geweest nu hoef ik pas 5 november weer en krijgt ze geloof ik meteen haar eerste prikje...
    Wat werkt het allemaal anders overal he valt me op met dat CB

Deel Deze Pagina