Grappig dat Tijn en Jorinde zo op 1 lijn zitten. En dat flesje van 10 of 20 ml herken ik ook. Een hij kan dan vlak daarvoor ooit zo hard huilen alsof hij in geen jaren meer een fles heeft gehad, terwijl hij net zo'n 165 leeg heeft gedronken. Grappig is dat.
Haha Loestig..zelfs dat herken ik!...Wij maar lopen,lopen voor nog een boertje en ons afvragen of ze ergens pijn heeft..wil ze 'gewoon' een slaapmutsje...
Zo groot was ik trouwens op het laatst...nog ff een feestje gehad.. Deze wilde ik jullie niet onthouden...diva Tessa
En nog wat Jorinde... Zo...dan alleen nog een keer mijn bevallingsverhaal en ik ben weer helemaal bij
Oh wat een mooi meisje!! Smelt..... Jorinde heeft ook al bij Tessa gelogeerd zie ik . Gisteren nog even naar het CB gegaan en Tijn weegt nu 4860 gram. We hebben een verwijsbrief gekregen naar de fysio, want Tijn heeft een hele erge voorkeurshouding. We stimuleren de andere kant echt heel veel, maar het heeft weinig zin en lijkt steeds moeilijker voor hem om die kant op te kijken. Misschien zit er iets in het nekje niet goed. En er begint al een afplatting te ontstaan en ik wil echt geen helmpje als het niet nodig is. Dus vandaag even bellen voor een afspraak.
Mooie foto's Manon! Wat is Tessa alweer groot! Mooie meisjes heb je hoor. Loes: dat lijkt me ook niks nee, zo'n helmpje. Hopelijk ben je op tijd en helpt fysio goed. Sab weet hier alles van Leuk om te lezen dat het hier heel anders gaat dan bij jullie. Ik kijk namelijk vrijwel niet op de klok. Ik weet dus nooit wanneer hij gaat slapen en wanneer hij wil eten. Ik merk het wel. Ik kijk meestal alleen even hoe lang hij slaapt, maar ook daar heb ik geen invloed op, wakker is wakker. Drinken doet hij de ene keer om de 3 uur, dan zit er weer 4 uur tussen. De nachten weet ik al helemaal niet. Ik ben 's nachts helemaal gestopt met kijken op de klok. Ik leg hem aan en we slapen verder (Rens drinkt dan natuurlijk wel even). Na een tijdje liggen we allebei te slapen en leg ik hem vaak terug in zijn wiegje. Dan komt hij weer ergens (vroeg, rond 6-7 uur) in de morgen. Milan is meestal rond half 8 wakker. Bij Rens heb ik besloten dat hij al zijn slaapjes als we thuis zijn in zijn wiegje/ledikant doet. Als we op pad gaat slaapt hij in de wagen, maar zoals gezegd dus minimaal 1-2 slaapjes thuis. Bij Milan ben ik daar de fout mee in gegaan, hij raakte oververmoeid waardoor slapen niet meer ging. Daar heb ik van geleerd!! Bij Rens is slapen vanaf het begin goed gegaan (ok, vanaf week 2, bij Milan "pas" na 6 weken). Hier eigenlijk weinig nieuws... Alles gaat goed. Ik ben weer aan het werk na 2 weken vakantie. Wel weer lekker hoor. Gaan jullie, Super, Loes en Manon, weer dezelfde uren werken of gaan jullie minder werken? (vast al eens verteld, maar dan ben ik het weer vergeten).
Loestig...hier ook mee bekend, met de fysio bij voorkeurshouding. Wij moesten o.a. om te oefenen Tessa dan neerleggen op bijv. de bank op haar rug en dan aan de kant van de niet voorkeurshouding haar aandacht vragen zodat ze zo ver mogelijk haar hoofdje draait. Het liefst met haar wang op de bank en zo een paar minuten haar aandacht proberen vast te houden zonder dat ze wegdraait(langzaam opbouwen naar meer minuten). Op een gegeven moment moesten we daarbij haar andere schouder voorzichtig tegen de bank te drukken. Zo maak je het nekje soepel en gaat de voorkeurshouding weg. Ook moesten we haar een aantal keer per dag op haar buik leggen(zodat het hoofdje een tijdje niet belast wordt). Op de bank lukt natuurlijk maar eventjes maar bij je kon ze lekker lang op haar buikje liggen of zelfs slapen. Je bent er vroeg bij hoor dus misschien is een helmpje helemaal niet nodig straks. Tessa heeft hem niet nodig gehad gelukkig. Ik hoop dat het bij Tijn ook helemaal goed gaat komen. Ik ben benieuwd of je ook deze oefeningen krijgt. De rest van de oefeningen zou ik echt niet meer weten trouwens. Om haar hoofdje goed te bekijken werd er een mal gemaakt en daarop werd een berekening gemaakt om te zien hoe groot de afwijking was. Mutz...ja het gaat idd heel anders bij jou zo te lezen. Ik denk dat het o.a. door de borstvoeding komt want het klinkt wel heel erg hetzelfde als toen Jorinde nog borstvoeding kreeg. Ik moet er wel bij zeggen dat de tijden die ik opgeef maar indicaties zijn en geen hele vaste tijden. Het ligt helemaal aan Jorinde want ik geef de fles op verzoek...het zijn dus eigenlijk haar tijden en een fles kan dus zomaar tot een uur eerder of later zijn. Vandaag zijn de tijden wel heel erg anders doordat ze flink heeft uitgeslapen, dit kwam weer omdat ze gisteravond haar fles veel later nam dan anders. Vandaag had ze haar tweede fles van normaal half tien pas om twaalf uur. Ik ben benieuwd waar dit heen gaat. Gaan de tijden veranderen of gaan we morgen weer redelijk terug naar het oude? Klinkt wel heerlijk dat Milan pas om half 8 wakker is zeg! Tessa om 7 uur dus ik mag nog niet echt klagen. Veel kinderen zijn om 6 uur al wakker... Wat betreft mijn werk ga ik gewoon weer mijn twee dagen oppakken. 15 november is mijn eerste werkdag. Dan drie weken maar 1 dag in de week doordat ik mijn 3 vakantiedagen moest opmaken. En dan het nieuwe jaar een half jaar volledig ouderschapverlof opgenomen, dus dan juli2014 pas weer mijn twee daagjes werken weer oppakken. oef meiden...over tijden gesproken...de klok gaat straks weer een uur achteruit...moeten die kids weer helemaal wennen aan nieuwe tijden...
Brrrrrrrr die wintertijd!!! Nick is er tegenwoordig om 6 uur. Gaaaaap......Sem drinkt weer gewoon tussen 3 en 4 s nachts. Wat ook heel normaal is natuurlijk voor zo'n uk! Maar daarna sputtert hij nogal dus bijna niet meer slapen. En dan om 6 uur een dwarse Nick aan je bed. Gezellig!!!! Dus dit zijn de tropenjaren??? Mooie foto's manon! Wat een plaatje. Mutz: hier ook zoveel mogelijk op verzoek. Lekker dat de nachten bij jou zo relaxed gaan. Ik ga maar weer voorslapen in de avond denk ik. Ik neem 2 dagen ouderschapsverlof per maand. Dan werk ik 10 diensten ipv 12. Kan ik 2 jaar doen! Lekkerrrr.... Sem roept later meer
Zie nu dat de klok de nacht na Milans verjaardag verzet moet worden. Dat kan nog wat worden na zo'n dagje. Ik heb idd mazzel met de tijden van Milan. We moeten hem soms wel eens wakker maken om 8 uur of later. Hopen dat Rens hierin meegaat Tegenwoordig is de fles ook op verzoek, dat is waar. Geeft vast een stuk rust ipv vasten tijden zoals het eerder. Tja de nachten...die gaan natuurlijk niet elke nacht goed. Ik herken jouw punt wel Super, dat hij onrustig is na de voeding. Ik leg Rens daarom op zo'n moment in zijn eigen kamertje te slapen. Dan ik kan nog even slapen en ook hij slaapt dan nog even lekker verder. Slaapt Sem bij jullie op de kamer Super? Misschien is dit ook een idee voor jullie?
Wat heerlijk trouwens hoe jullie gaan werken! Fijn dat dat kan met ouderschapsverlof. Mario kan dat ook, dus werkt 2 uur per week minder (scheelt met zijn diensten heel veel) en heeft zijn vast vrije dag op maandag. Ik werk gewoon mijn vast uren en dagen (2 hele en 2 halve dagen). Bevalt nog prima.
Super...als Nick er nu om 6 uur is dan is hij er na de klok verzetten om 5 uur...arme jij...ben je al bezig met het langzaam opschuiven van de bedtijd of hoop je dat het straks snel vanzelf goed komt? Ik ga voor het laatste trouwens bij beide... Ik ga er van uit dat als we Tessa een uur eerder moeten wakker maken(op maandag gaat ze naar de opvang) dat ze dan lekker moe is om die avond ook een uur eerder naar bed te gaan...We moeten haar dan de volgende dag niet laten uitslapen tot 8 uur maar gewoon de hele week om 7 uur wakker maken, opvang of niet... Hoe is het trouwens bij de net bevallen dames met de kilo's? Ik blijf een beetje hangen eerlijk gezegd. Ik snoep nog teveel, ik blijf zo'n (lekkere)trek houden, al wordt het nu wel wat minder merk ik. Vandaag was ik voor het eerst net onder de 70 kilo. Ik ben begonnen bij 63 en was zo'n 13 kilo aangekomen met de zwangerschap. Ik wil natuurlijk weer heel graag terug naar die 63! Mutz..ik reken jou ook nog bij die net bevallen dames hoor...
Mutz: ik heb je advies opgevolgd! En het ging goed. Hij sliep het eerste deel van de nacht op zijn eigen kamer deel 2 hield ik hem bij me. Vaak door de onrust, dan was ik er snel bij. Maar dat heeft hij blijkbaar niet nodig. 4 uur fles en half 5 allemaal weer slapen!! Top....wel jammer dat de fase van het bij ons slapen misschien wel voorbij is! Manon: nee ik ga ook niks verschuiven mbt de klok. Heeft bij beide weinig zin gok ik. Vandaag had ik mazzel, Nick was er pas half 8!! En de kilo's?? Daar wil ik het niet over hebben haha.....nee het schiet niet op. Heb ook veel lekkere trek, meer als toen ik zwanger was??! Maar ik begin komende donderdag met spinnen (rustig aan) dus hoop dat het dan vlotter gaat. Ik moet nog zeker 15 (!) kilo.......
Super...ligt zeker aan het weer, hier waren beide dames erg laat, Tessa ook om half 8 en Jorinde om 8 uur moeten wakker maken voor haar eten(had de fles van 6 uur moeten zijn. Nu voed ik op verzoek maar vond twee uur later nu wel erg ver gaan als we de rest van de dag niet erg willen uitlopen. Gisteren wel gedaan en hierdoor heeft ze dus uiteindelijk een fles gemist, dat is niet de bedoeling dus vandaag toch maar even ietsje bijsturen... Fijn dat je iets hebt gevonden op de nachten. Jorinde slaapt al bij ons, naast mij in een wiegje, is dat niet iets voor je? Het is natuurlijk niet hetzelfde als bij je houden maar toch weten ze wel dat je in de buurt bent en zijn ze vaak daardoor al rustiger. Je bent zelf ook meteen wakker zodra hij onrustig wordt en dan kun je hem meteen pakken. Ik wordt zelf ook meteen wakker als ze onrustig is en geef dan meteen(vanuit mijn bed) de speen waardoor ze heerlijk verder slaapt. Op marktplaats kun je voor een schijntje een wiegje kopen, want het is natuurlijk nog maar voor een maand of 2 waarschijnlijk... Ligt hij ingebakerd trouwens? Bij Jorinde was dat wel een uitkomst...hierdoor slaapt ze veel rustiger en langer.
Hij lag juist in een wieg naast ons manon. Dat was het probleem denk ik dat ik dan steeds ging kijken/helpen/spenen/oppakken waardoor hij niet meer ging slapen. Nu hij op zijn eigen kamer sliep was hij en ik een stuk rustiger! Hij ligt in de puckababy en dat gaat goed. En vandaag al voor het tweede slaapje in zijn eigen bedje! Lekker dat je zo lang kon slapen zeg! Ik zou dan ook gaan wakker maken hoor.
oh op die fiets, ik dacht andersom maar dat had je al begrepen...haha..nou ja, gelukkig gaat het nu beter. Hopelijk blijft dat zo. Ja heerlijk geslapen, Bart was al een tijdje beneden en ik had hem niet eens horen opstaan enzo Hij vond het ook wel eens lekker om rustig te ontbijten haha. Goed dat jij ook het sporten weer gaat oppakken! Ik loop ook elke week een uur 's avonds samen met mijn buurvrouw, dat heb ik vorige week al opgepakt. Nu vanaf 1 november mijn sport weer en dat ga ik opzeggen omdat ik het te duur vind worden. Over de 50 p.m. voor 1x per week. Nu wil ik hier dichterbij Zumba gaan doen.
Super: heerlijk dat de nacht goed gegaan is. Tim was ook altijd zo onrustig en hij is toen al snel verhuisd naar zijn eigen kamer. Jurre is echter heel rustig en hij slaapt s nachts bij ons. Sinds kort zonder bakerdoeken trouwens. Zijn net op tijd begonnen met afbouwen, want meneer draait steeds op zijn buik. Manon, die kilo's komen vast wel goed. Je bent nog maar net bevallen he, niet te snel willen. Ik maak je juist zorgen de andere kant op. De 56 staat nu in beeld van de Weegschaal en dat is echt te weinig. Zelfs mijn ring verlies ik nu bij het hard schudden met mijn hand. Oja en wat de wintertijd hier doet, zie we vanzelf.
Smits...de Zumba hier in de buurt is huisvrouwen-Zumba haha dus idd lekker rustig aan. Maar oei..56 is niet veel. Wil je mijn lekkere trek overnemen?
Oeps bedenk me dat niet gereageerd heb op je foto's Manon. Mooie meid hebben jullie erbij! Minder haar (maar nog steeds veel) dan Tessa toch. Leuke meid is Tessa, echt een meisje meisje.