Gestopt met de pil in mei 2009 deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door jojo83, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    Heee even snel..gelukkig online.. hoe ist meis??

2. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Hallo, hier ben ik ook weer eens.
    Om te beginnen wil ik jullie allemaal hele fijne feestdagen wensen en natuurlijk een goed nieuwjaar.
    Hier alles goed, me meisje was gister alweer 10 maanden oud. Ze is erg ondeugend, lief maar ook pittig.
    Ik geef nog steeds borstvoeding en hier geniet ik nog volop van. De nachten zijn minder fijn, soms wordt ze 4 keer per nacht wakker en is dan boos/verdrietig.
    We genieten echt volop van ons wonder.

3. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    He, ja goed. Ben al zoooo lang niet meer online geweest. Sommigen zie ik op facebook voorbij komen.
    Vanavond dacht ik ineens, laat ik eens op zwangerschapspagina kijken hahah

4. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Hi Krisj...hier alles goed hoor. iedereen is hier onder zeil behalve ik haha. En slaapt iedereen bij jou al?;)

hey gelukkig! hoe oud is ze nu ook alweer?

5. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Ohw..haha het staat eronder zie ik: 10 maanden

6. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    Verder met de rest..

Ppff nachtdiensten zo snel alweer super..?? Ik stem voor minimaal 1 jaar nachtdienst vrij (op het werk dan ;)) en wat klote dat je mam overgeplaatst werd.. dat is de ecbte bevestiging van wat jullie vast wel al zagen: dat ze achteruit gaat...

Mutz op naar de fles lees ik.. balen dat de nachten nog zo zijn.. bv uit de fles was toch te weinig? ? Eigenlijk toch erg.. doordat je werkt (denk persoonlijk dat dat wel meespeelt) je bv moeilijk vol kan houden als vrouw..

Smits alles ok? Ql weer eventjes gelezen dat we hebben geappt..

Manon.. smsjes gaan weer even heen en weer.. lief dat je aan de komende feestdagen dacht.. ben benieuwd wat de forte gaat doen...

Loestig ben wel nieuwsgierig hoe het veranderen van functie je gsat bevallen.. lijkt me wel erg leuk om dat te doen.. (sorry bibliotheek medewerker of hoe je hdt ook noemt is zo stereotype suffe baan.. wat het vast niet is/was :))

Hier alles ok.. erg druk met werk.. ga nu de komende 5 dagen werken.. ja ook qe kerstdag zijn we open.. gelukkig maar 1 dag van alle feestdagen.. dus zie er wel als een berg tegen op om roos vijf dagen maar een uurtje of 2 te zien...
    tevens komt veel van papa weer boven.. maar dat zullen alle meiden wel hebben die dierbare missen... van de week een filmpje met papa zijn stem van mama doorgestuurd gekregen.. waw die kwam hard aan.. maar hoort erbij en daardoor merk je hoeveel die persoon voor je betekent heeft.. geldt tevens ook voor schoonmam.. was heel vreemd om daar geen kaart voor te hoeven schrijven...

Meiden alvast super fijne kerstdagen :) hohoho!!

7. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    Gelukkig zie af en toe foto's voorbij komen en snap waarom je geniet.. respect voor je bv tijd... maar heerlijk he!?!? :) (jaaa een pro bv mama i know ;))
    Balen dat de nachten pittig zijn.. misschien een tip om de laatste voeding bv in de fles te geven en zelf te kolven? Dan heeft ze een buik echt vol.. (al gaf ik met 10 mndn nog een late 23 uur voeding en dan sliep ze de hele nacht door)

En kom vaker even kletsen.. is w gezellig :) (zegt diegene die hier ook minder reageert dan eerst haha)

@manon.. ivo is werken en roos slaapt natuurlijk al uren.. ga zo ook maar slapen.. wekker om 6 uur.. jeahhh :s

8. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Krisj...ja natuurlijk op zaterdag werken jij..bleh...ben je tussendoor nog aan het kijken naar een baan terug naar de kindjes?? Het trekt weer aan zeggen ze, ik weet niet of dat al te merken is op de arbeidsmarkt?

Super...Bah..rot dat je ma overgeplaatst is. Hoe is ze er zelf onder, heeft ze veel last van het moeten wennen of merkt zij er niet veel meer van?

Gelukkig...4 X per nacht is geen pretje...knap dat je de bv zo goed volhoudt, zeker dan!

Mutz...hopelijk lukt het zo beter dan zou je op half bv half fles kunnen blijven. Hoeff je de bv niet meteen helemaal op te geven. Groeit hij wel goed erop?

9. jojo83

jojo83 Fanatiek lid

28 jun 2009
    1.980
    0
    0
    Noord-Holland
    Jullie ook allemaal hele fijn dagen!

Leuk om te lezen dat jullie kleintjes het zo goed doen! Wat gaat het hard weer zeg!

Nachtje doorslapen zou ik ook zooooo graag willen!!! Dean wordt standaard tussen 3 en 5 uur wakker. Is het 5 uur dan gaat hij bijna niet meer slapen, maar op me klimmen, vinger in mijn oor, neus en maar knuffelen en kusjes geven hahaha!
    En als hij dan een keer doorslaapt, dan piest Charlie in haar bed of heeft ze eng gedroomd! Hahaha de club van nachtouders! Alles gaat voorbij!

Hier kerst... kerstavond moet Ro werken dus komt mijn vriendin lekker kaasfonduen. 1e kd ontbijt bij schoonmoeder... (jippie) en de rest van de dag lekker niks! 2e kerst dag overdag niks en einde van de dag gezellig eten bij mijn zus met mijn echte broers en zussen!

Verder gaat het hier SUPER GOED!!!! Dean is echt een ander mannetje! Van gefrustreerd, in zichzelf, driftig en ongedurig naar Vrolijk, innemend, open en een meeeega knuffelkont!!!! Wat kan een kind ziek zijn dan he... Dat allemaal door die stomme koemelk! Ik geniet zo enorm van hem!

Charlie moet echt naar school. Ze is er zo aan toe. Ze verveeld zich en is brutaal, maar ook weer heel zielig omdat ze niet weet wat ze met zichzelf aan moet. Verder geniet ik er van dat ze zo groot wordt. Het is zo gezellig!!!

Kortom een blije Jojo hier. Na een ontzettend zwaar, heftig en verdrietig jaar kunnen we nu echt zeggen dat het goed gaat en dat we genieten van ons gezin!!!!

10. Smits

Smits Fanatiek lid

11 jul 2009
    1.284
    0
    0
    zuid-holland
    super: wat een triest nieuws over je moeder. Helemaal niet leuk, kon het maar de andere kant op gaan.
    Hoe is je nachtdienst bevallen?

Manon: heerlijk dat Tessa bijna zindelijk is. Hoop voor je dat ze geen terug van krijgt zoals de meeste kindjes. En wat heeeeerlijk een hulp in de huishouding. Haha zou ik ook wel willen, maar onze centjes gaan naar de opvang. Kan het wel goed bijhouden, maar het is altijd een hoop gestress om het voor elkaar te krijgen, maar een stoffig rommelig huis geeft meer onrust mij bij.

Kris: zou toch niet niet moeten mogen, op kerstdag open zijn. Zo zonde van zo'n mooie tijd. Ben wel blij met de zondagopening deze week. Pfffff moet voor een 6-gangen diner boodschappen in huis halen. Heb me toch een waslijst, niet normaal.

Hier zijn we een hoop getop verder. In het kort: productie naar beneden gekelderd, over op fv, na 3 wkn veranderde Jurre in een kleine Tim. Wham alle alarmbellen gingen hieraf. Snel kmv voeding gehaald en ons mannetje veranderde weer in een vrolijk ventje. Denk je dat gehad te hebben, gaat hij ineens stukken minder drinken (Max 500 per dag), mopperen en spugen. Bleek een bijna ooronsteking de pijn te veroorzaken. Waarom het weinige drinken is een ?. Inmiddels gaat hij met grote sprongen vooruit. Nu hopen dat het zo blijft.
    Tim is super gezellig, kletst volop en is ontzettend geïnteresseerd in van alles. "Mam heb je lekker gewerkt vandaag?" "Hoe was het bij de dokter met Jurre" vind het zo bijzonder dat hij dat vraagt en nog meer dat hij wat doet met het antwoord.

11. jojo83

jojo83 Fanatiek lid

28 jun 2009
    1.980
    0
    0
    Noord-Holland
    Super ik dacht dat je voorlopig van de wisseldiensten af zou zijn, maar dat klopt dus helaas niet :( Balen zeg lijkt me echt heel zwaar!
    Heel heftig van je moeder zeg pff helemaal zo rond de feestdagen. Knuffel!

Smits dat meen je niet... Krijg er de rillingen van! Dronk jij zelf geen melk enzo?? Heb je al contact opgenomen met een arts zodat je de voeding vergoed krijgt? Hopelijk blijft het nu goed gaan. En oooh zo zielig oorontsteking. Dat doet zo veel pijn!!!
    Ook jammer van de bv. Snap dat je daar van baalt. Je wilde het zooo graag lang geven! Maar hij heeft een aardige tijd jouw voeding binnen gekregen en dat neemt niemand hem meer af!
    Wat lief van TIm! Ik herken dat hier ook hoor. Zodra Ro van zijn werk komt vraagt ze wat hij allemaal gedaan heeft en als ik van de kapper terug kom zegt ze "OHHH mama je ben mooooi echt de mooiste van het hele land!" Zo lief! Herken je de buien die ik eerder beschreef ook of is Tim gewoon helemaal lief nu?

12. Smits

Smits Fanatiek lid

11 jul 2009
    1.284
    0
    0
    zuid-holland
    Tim ook nog wel zijn buien hoor. Van de week is hij begonnen met GILLLEN. Waar dat ineens vandaan komt.
    Wel leuk he van die echte kleuters!
    Hebben van de arts de verwijzing gekregen. Vorige week besproken waarom we zijn overgestapt op kmv en zij was het er helemaal mee eens.

13. Smits

Smits Fanatiek lid

11 jul 2009
    1.284
    0
    0
    zuid-holland
    Heb trouwens helemaal niet op jou gereageerd Jojo. Wat heerlijk dat Dean het nu zo goed doet. Bizar wat voeding doet he.
    Hoe doe je nu, met een koekje, brood etc.

14. jojo83

jojo83 Fanatiek lid

28 jun 2009
    1.980
    0
    0
    Noord-Holland
    Oh top dat ze achter je staan op dat gebied. Dat had ons ene jaar ellende kunnen besparen!

Ik moet vooral veel etiketten lezen en streng zijn wat betreft eten in huis. We eten alles aan tafel. Koekjes, broodjes, snoepjes etc. Na het eten veeg ik en dan kan Dean weer zijn gang gaan, want hij eet anders alles op wat eetbaar is!

Ik geef hem Blueband brood. De lichtbruine variant. Alpro soja boter. Ik bak met blueband boter. Hij krijgt van Alpro soja melk speciaal voor kinderen van 1-3 jaar. Hij lust geen zoetigheid op brood en wil het liefste alleen smeerworst dus uitgeweken naar een kmv vegetarische smeerworst of avocado aangemaakt met zaanse mayonaise (is kmv). Hij moet meer vet binnenkrijgen dus dit is dan een goede optie volgens de dietiste.
    Soepstengels van ah zijn koemelkvrij dus die krijgt hij en nijntje koekjes. Ook heb ik volkoren biscuitjes van dirk van den broek die ook kmv zijn.
    Als hij straks chippies wil eten mag hij pombeer of snakes van lays.
    In potjes olvarit zit heel vaak koemelk. Hij vindt potjes het lekkerste dus geef ik wel de kmv variant aangevuld met vers.
    Oh en toetjes geef ik ook van alpro.
    Er is genoeg te krijgen gelukkig en het houdt je creatief!!! Wel lastig op verjaardagen, want je kan hem niet rond laten kruipen, omdat hij alles eet wat hij ziet!!! Maar goed daar vinden we ook wel een weg in!

Kleuters zijn idd erg leuk!!! Gillen?? hahaha apart hahah! Charlie is ineens weer bang voor het donker en haren wassen... ook iets wat al laaaaang over was, maar nu weer terug is. Denk dat dat ook door de man met de baard is gekomen...

15. Smits

Smits Fanatiek lid

11 jul 2009
    1.284
    0
    0
    zuid-holland
    Bedacht mij vannacht dat ik geen antwoord had gegeven op de bv. Ik ben halverwege mij zwangerschap al gestopt met eten/drinken van koemelk. Allereerst om problemen met de bv te voorkomen (en dat is dus een juiste keus geweest) en ten tweede omdat ik ervan overtuigd ben dat het ook helemaal niet goed is voor een mens.
    Ben niet zo streng hoor. Heb van de zomer heerlijk genoten van ijsjes en in brood zit natuurlijk ook melk. Koekjes, muesli, taart maak ik wel kmv.

Nog even Peet en weet Dean dat hij zich rot voelen door het eten van km en dan laat hij het wel staan.
    Sprak trouwens een kennis, bij haar dochter is ook km geconstateerd toen ze 2 a 3 weekjes oud was. Moet dan gelijk denken aan die arts van jou Jojo, tssss zeggen dat dat niet kan. Jammer dat het schavot is afgeschaft.

Gillen doet hij uit pure frustratie. Krijgt zijn zin niet en dan moet het eruit. Is nu drie keer gebeurd. Lijkt wel een gillende keukenmeid. Laat hem op de gang lekker uitgillen, als hij is afgekoeld is het allemaal weer prima.

16. Loestig

Loestig Bekend lid

12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Bibliothecaris en teamleider
    Eindhoven
    Smits hoe gaat het nu met de kmv melk? Reageert hij er nu weer goed op?

Manon lukt het met de forte bij Jorinde? Heb je het idee dat ze nu wat minder drinkt? Wij hebben gisterenavond voor het eerst rijstebloem bij de laatste fles van Tijn gegeven. Ik zag in het boekje van Sam dat we dat ook rond deze leeftijd deden en ze ging toen over op 4 flessen van 200 ml. Aangezien hij niet overdreven veel extra drinkt gaan we dat nu ook proberen te verleggen. Gisteren lag hij om 22.00 uur in bed en hij slaapt nu nog steeds, dus met het doorslapen heeft het geen negatief effect.

Super moet jij met de kerstdagen ook werken? Of ben je de klos met oud en nieuw? En wat erg van je moeder, kunnen jullie haar toch nog bij kerst betrekken, of begrijpt ze dat ook niet meer goed? En hoe reageert ze op Sem en Nick?

Jojo wat heerlijk dat Dean nu zo'n vrolijk mannetje is. Wat zo'n stomme allergie toch allemaal ellende kan meebrengen. Slecht van de dokter dat ze het niet eerder zagen, had een hoop ellende kunnen schelen.

Besef me dat ik niet meer op de vraag had gereageerd over de kerstdagen. Wij gaan eerste kerstdag naar schoonouders en tweede kerstdag naar mijn ouders. Kerstavond zijn we gewoon lekker thuis.

17. Smits

Smits Fanatiek lid

11 jul 2009
    1.284
    0
    0
    zuid-holland
    Fijne, mooie en gezellig dagen allemaal!

18. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    Iedereen fijne dagen. Na de feestdagen ben ik weer paraat. Xxx

19. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    wat is het hier stil.....

Ik zal dan even de stilte verbreken en iedereen een fijne jaarwisseling wensen!!

20. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    Van deze kant ook een fijn uiteinde.. dat volgend jaar de kids weer groter mogen worden :D.. zo ik ga werken ;)

Deel Deze Pagina