Zo 5 januari alweer! De eerste nachtdienst van het jaar weer achter mijn kiezen en vanavond nummer twee. Ging wel goed deze keer. Hoe is het met iedereen? Hier na een dip wel weer goed. Sem groeit nog steeds als kool en Nick is een echt bijdehand mannetje aan het worden. Komende week ga ik beginnen met pap. Pffff nu al! Maar ik krijg Sem niet meer tevreden met een liter voeding per dag. Dat verdeeld over vijf soms zes flessen. Hoop dat de pap het weer een beetje in orde krijgt. Hoe zal ik daar mee beginnen? Eerste keer in zijn ochtendfles? Of meteen in de laatste (bang voor kramp). Sem heeft toch ook weer eczeem. Gelukkig snel erbij en nu met smeren bijna weg. Is waarschijnlijk aanleg en niet vanwege voeding. Iedereen de feestdagen overleefd? Hier wel blij alles weer een beetje normaal!
Hier de feestdagen ook overleefd. Tijn had alleen enorme koorts met oud en nieuw. Een paar dagen later bleek waarom, hij was snipverkouden. Nu is dat gelukkig ook weer over. Tijdens die koorts dronk hij amper en moesten we hem in zijn slaap flesjes geven om iets binnen te krijgen. Nu is hij de schade aan het inhalen met ineens weer 4 flessen van 210+7 schepjes (waarvan de laatste een papfles is) en groentehapje die hij overigens best lekker vindt. Hij zit alleen nu echt te worstelen met een sprongetje, dus is niet altijd te genieten. Maar gelukkig is het maar een fase. Super ben je inmiddels al begonnen met de papfles? Wij deden het hier 's avonds en zijn begonnen met 2 theelepels toevoegen aan zijn laatste fles. Dat hebben we langzaam opgebouwd en nu zit hij op de hoeveelheid die hij volgens de verpakking mag hebben. Ben je toevallig ook al begonnen met groente? Misschien heeft die honger bij Sem ook wel te maken met een sprong. Tijn dronk voorheen altijd zo'n 800 ml op een dag en nu meestal 930 ml en groentehap. En dan is die laatste fles dus ook nog een papfles. Manon bij jou ook al groente? En herken jij ook die hangerige periode of heeft Jorinde daar (nog) geen last van? De rest ook alles goed met jezelf en de kids?
Iedereen nog de beste wensen (de meeste had ik al via Whats App gedaan). Wij hebben leuke dagen gehad, maar ook blij dat het weer voorbij is Niet veel bij te lezen, alleen de voedingen van Tijn en Sem Hier ook net begonnen met groente en fruit. Ik ben daar altijd beetje voorzichtig in. Rens heeft dan ook best wel last van harde ontlasting, dus even aan het nagaan of het de rijstebloem is of de banaan. Ik denk zelf rijstebloem, dus na 2x mee gestopt. Heb ook begrepen dat dit in het maagje weer dun wordt, dus weinig invloed heeft op een volle buikje voor het slapen gaan. Wat merken jullie hiervan? Of geven jullie geen rijstebloem, maar andere pap? Merk dat het eten van groente en fruit overdag al invloed op zijn slaapritme heeft, dus prima. Hij sliep vannacht (eindelijk) van 23.00 uur tot 6.00 uur (en na de borst weer verder tot half 8). Even kijken of hij dit vol gaat houden (hope so!!). Van de bv is sowieso weinig over, jammer, maar ook wel fijn dat het geleidelijk naar eigen behoefte is teruggelopen en niet geforceerd gestopt. Hoe gaat het verder met de andere kids en hun moeders??
Mutz: gaat het nog steeds zo goed met slapen? Lekker joh!! Morgen reageer ik verder op jou en loes. Ben bang dat ons clubje nu echt een beetje op houdt. Zou zo jammer zijn.
Hey hey..idd rustig hier maar daar ben ik ook schuldig aan... even snel want we gaan naar bed dan geef ik morgen reacties Morgen gaan we met Tessa korfballen voor het eerst. Ze gaat dan bij de kabouters. Leukkk! ben heel benieuwd hoe ze het zal vinden. Met Tes gaat alles super verder. Het potje doet ze nog steeds hetzelfde, er is even iets achteruitgang geweest maar nu gaat het juist weer ietsjes vooruit heb ik het idee. Vanaf volgende week donderdag ga ik 1 x in de twee weken met haar zwemmen voor haar berendiploma. Ze is gek op water en het zwembad dus dat zal ze wel heel leuk gaan vinden. Oh ja..iets minder leuk is dat we bijna geen Tes meer hadden. We zaten bij bart zijn oma op visite na oud en nieuw en Tessa had Tum-tummetjes gehad. Die krijgt ze wel vaker. Ze zat lief naast Bart op de bank ze op te eten en wij zaten te praten. ineens hoor ik een gek geluid en kijk naar Tes die voorover zit met mond open en heel raar doet en kijkt. ik zie meteen dat ze stikt dus roep ook naar Bart. Die geeft haar twee klopjes op haar rug maar niets komt er. Ik vlieg overeind en pak haar op en houdt haar aan haar voeten vast en schudden, niets. Ik leg haar ver Bart zijn knieën en Bart hield haar aan haar voeten nog iets schuin terwijl ik op haar rug begon te slaan. Ondertussen zag ik haar steeds slapper worden en zag dat ze nauwelijks meer bewoog en ook geen geluid meer maakte. Ineens viel er een snoepje op de grond maar dat bleek een snoepje dat ze nog in haar hand had. Ik gaf nog een flinke klap, ik had gezien op tv hoe het moet, met de muis van je hand voorwaarts tussen de schouderbladen) en toen kwam er wat kots en een hard snoepje. Toen haar overeind gehouden en ze kwam gelukkig meteen bij en ging overgeven. Ze was meteen de oude weer dus geen dokter meer opgezocht maar haar nog wel goed in de gaten gehouden. Die snoepjes krijgt ze voorlopig niet meer. pfff wat ben ik geschrokken zeg! Achteraf denken we dat ze met een snoepje in har mond een beetje in slaap gevallen was en hem toen ingezogen heeft. Ze was behoorlijk moe die middag doordat ze weinig had geslapen. Een andere theorie is dat hij is afgeketst toen ze erop wou bijten en toen naar binnen geschoten is...het belangrijkste is is dat alles goed is afgelopen! Dan Jorinde...fruit geprobeerd. Appel en banaan maar ze vind het helemaal niks. Dus gestopt en later nog maar weer eens proberen. Dit was overigens de suggestie van het CB dus dat hebben we maar gedaan. Ik denk dat ik haar eerst aan een lepeltje ga laten wennen door haar iets te geven erop wat ze wel heel lekker vind: pap. Wij maken ook van de laatste fles de papfles. Bij Jorinde gaat er 1 schepje in. We doen hetzelfde schepje als we voor de voedingen gebruiken dus ik weet niet hoeveel eetlepels dat zijn. Ze doet het er voorlopig goed op. Meer geven kan altijd nog. De forte krijgt ze ook nog steeds 5 schepjes en dan 2 gewoon in een fles van 210. Ze drinkt nu 4 flessen dus dat gaat gelukkig een stuk beter nu. Laatste keer CB was 2 januari: 64cm en 6970gr Ze doet verder nog niet zo heel veel, maar ze is duidelijk minder vlot dan Tessa was. Ze brabbelt wel heel wat af. Ze zag een paar weekjes geleden ineens haar eigenhandjes maar was hier nooit de hele dag mee bezig zoals Tes dat kon.Ze pakt wel heel goed dingen vast en kan goed stevig zitten(nog niet zelf natuurlijk). Maar op haar buik liggen doet ze niet. Daar heeft ze een enorme hekel aan en dan zet ze het bijna meteen op een jammeren en huilen....en verder laat ze nu al heel goed weten wat ze wel en vooral wat ze niet wil. Flesje wegduwen en gilletjes geven haha...heel schattig, dan wil ze hem dus niet meer. Oh ja en van de week zag ze ineens haar voeten. Ze kan ze alleen nog niet zelf pakken, dan moet ik helpen. Ze is duidelijk wat logger dan Tes was haha. Wel heel leuk twee van die verschillende kindjes hoor! Ze is heel erg vrolijk terwijl we bij Tes toen ze baby was echt ons best moesten doen om haar aan het lachen te krijgen. Jorinde lacht om elke scheet haha... verder weet ik het ff niet eigenlijk. Zo..weer wat te lezen jullie...ik ga naar bedje en kom morgen terug om op jullie te reageren, truste.
Nee super... hoop het ook niet.. Lees altijd heel trouw maar ben ook lakser geworden met reageren.. reageer vanavond of morgen (als ik het vergeet herinner me dan ) want nu is het tijd om me klaar te maken voor mijn werkdag (7-17)
Maar hoe gaat het slapen mutz? Hier gaat het goed. Steeds tussen 5:45 en 7:00. Dus dat is prima, kijk wel uit naar de laatste fles die weg kan. Kan ik lekker vroeg naar bed! Voel me wel weer een domme mama trouwens......ik maakte de papfles gewoon volgens de verpakking. Hoppa vullen die handel. Gelukkig heeft Sem er geen last van gekregen en is hij weer wat rustiger. Kom ook weer goed uit met de voeding. Verder nog geen bijvoeding. Over een paar weekjes maar weer wat proberen. Maar voor nu is het prima. Manon: wat zullen jullie geschrokken zijn! Goed heb je gehandeld zeg. Mag ik nog 1 tip geven (er niet van uitgaande dat het nog eens gebeurd) als je met meerdere personen bent laat 1 iemand vast 112 bellen. Dat scheelt weer een paar minuten mocht je het zelf niet redden. Hier bezig met Nick zindelijk krijgen maar dat eigenwijsje geeft niet snel op. Ik gelukkig ook niet dus we houden vol. ( hij vindt de luier wel prima) Loes: ook lekker bezig met hapjes enzo. Leuk hè?! Weer een nieuwe fase. En hier idd ook een sprongetje begonnen. Moet gaan Sem roept!
Oh ja, het slapen. Ik dacht er nog aan voor het slapen gaan om te reageren, maar dacht: "laat ik deze nacht even afwachten" haha. Helaas, hij komt nog steeds rond 4en (laatste fles 180/6 om 23 uur). Dus echt blij ben ik nog niet met de nachten. Na een aantal nachten ben ik dan ook even op en dan ga ik om 9 uur naar bed. Mario geeft dan de laatste fles en kan ik toch een lange ruk maken. Fijn dat het bij jullie goed gaat Super. Geef jij altijd de laatste fles of ga je ook wel eens eerder zodat Serge hem kan geven? Oh dat zindelijk maken....niet mijn hobby. Ik snap dat veel kinderen de luier wel prima vinden, haha. Ik zet Milan na het slapen en voor het douchen wel op de wc, hij plast dan vaak wel, maar geeft het zelf nog niet aan. Poepen een paar keer gedaan, maar vindt het in zijn luier wel prima. Ach, komt vast vanzelf. Pff Manon, wat moet je geschrokken zijn! Dat is wel mijn angst hoor, dat er iets met je kleine gebeurd. Die snoepjes zijn eng, het lijkt onschuldig, maar dat is schijn. Goede tip van Super, al zou ik misschien ook niet zo snel bellen, toch liever dat ze voor niks komen, dan te laat. Leuk om te ervaren dat je twee zulke verschillende kinderen hebt. Mijn jongens lijken tot nu toe veel op elkaar. Zowel uiterlijk als karakter. Al denk ik dat Rens een iets pittiger karakter zal hebben dan Milan. Maar ik weet dat ik niet te klagen heb als het gaat om zich laten horen. Het is geen (harde) huiler, net als zijn broer (al denkt Smits hier anders over ). Is een vrolijk mannetje, makkelijk met inslapen en eten. Vindt tot nu toe alles lekker: banaan, peer, wortel, bloemkool, sperziebonen (ok, de eerste keer is het even wennen, logisch). Tja en Milan, dat is nog steeds een lekker ventje. Vind het erg leuk om hem zo te horen kletsen, leert nu snel en veel. Heel lief voor zijn broertje ook!
Hoe gaat het trouwens met de eczeem van Sem Super? Je hebt vast een hoop geleerd van Nick, dus ben je er snel bij. Lijken jouw jongens op elkaar? Tijd voor weer een wat foto's van de kids! Showen dus!! Ik ga eens zoeken als ik op de laptop zit.
Ik ben er ook nog. Kreeg geen meldingen meer binnen dus dacht dat er niet meer gereageerd werd, haha. Jeetje Manon wat zullen jullie geschrokken zijn zeg, poeh. Om eerlijk te zijn krijgen mijn kinderen niet van die snoepjes, veel te bang dat er iets gebeurd. Ja ik weet het ben een watjes mama, haha. Mutz, oh dat doorslapen of eigenlijk niet wat kan dat je opbreken hè. Ik weet er alles van helaas. Wij hebben er ruim twee jaar in gezeten. Super weer lekker aan het werk? Lijkt me echt zo zwaar die nachtdiensten. Waar zijn je mannen dan eigenlijk als jij slaapt? Zijn die dan op het kdv? Hoe is het eigenlijk met dat slaan op het kdv? Zag dat Nick zijn zelfverdediging op zijn vader aan t oefenen was? Auwie. Loestig Tijn inmiddels alweer uit zijn sprongetje? Kris, heerlijk meisje hebben jullie toch. En van die foto op fb met je moeder samen werd ik gewoon een beetje emotioneel. Ook omdat het zo'n speciale dag voor jullie was. Smits, hoe is het met jullie mannen? Tim al druk bezig met school? En hoe gaat het met Jurre zijn reactie op koemelk nu? Hier gaat alles super. Hard aan t werk met mezelf en dat zie ik terug bij Mirza. Die is enorm aan het groeien en is zowaar aan het spelen gegaan op de psz. Maja ontwikkelt zich nog steeds razend snel en is het tegenovergestelde van haar broer, haha. Ga ik nu even op zoek Nasr foto's.
Super, fijn dat het zo relaxt gaat bij jullie met de slaapjes en de flesjes. Die papfles haha...ja kan me voorstellen hoor dat je dat doet als hij weinig last heeft van zijn voedingen gaat dat automatisch zo natuurlijk. hebben wij toen bij Tessa ook zo gedaan. Bij Jorinde wel even anders omdat zij ook al Forte heeft en nog steeds veel spuugt. Bij ons is er eigenlijk al een laatste fles weg want het zijn er maar 4. De laatste moet alleen naar een andere tijd, vroeger. Hopelijk komt dat idd snel want ik snap naar slaap! Oh ja...de 112 heb ik idd meteen geroepen maar er was niemand die er op gereageerd heeft merkte ik later. Oma stond aan de grond genageld en wij waren druk met Tes bezig...volgende keer maar goed op letten dat er ook echt gebeld wordt Loestig..wat sneu als die kleintjes zo ziek zijn. gelukkig is het alweer over. Is hij onlangs alweer bij het CB geweest trouwens? Rond de 4 maanden toch ook denk ik? ik ben wel benieuwd naar zijn gewicht en lengte. Vind het leuk om ze alle drie met elkaar te vergelijken. Super, naar Sem ben ik ook heel benieuwd. Ik ben benieuwd wanneer de mannen straks weg gaan lopen van Jorinde qua cijfers. Als het goed is worden ze eerder zwaarder en groter. Ja, raar he haha maar ik vind het grappig om te zien of de gemiddelde grafieken bij onze kinderen van toepassing zijn haha.. Oh ja de hangerige periode die je beschrijft die heeft Jorinde al vanaf haar geboorte....nee ik zie bij Jorinde niet speciaal zo'n periode. Mutzie..die luier kan hij van de ene op de andere dag zat zijn hoor, zo ging het hier ook. Als iemand haar luier wel prima vond dan was het Tessa wel, kon ook rustig uren in een poepbroek lopen als wij er niks aan zouden doen. Lekker warm en zacht denk ik dat ze het vond. Maar dat draaide dus in 1 keer om... Grappig dat jouw jongens (nu nog) veel op elkaar lijken. Ben benieuwd of dat zo blijft. Fijn ook dat Rens zoveel eet en lust al. Ik hoop dat Jorinde nog bijtrekt maar dat zal haast wel. Sab...nog steeds bijzonder hoe goed dat spiegelgebeuren werkt! Fijn dat Mirza er zoveel baat bij heeft en ik denk Maja ook. Leuke foto's Sab! Het is een cliché maar wat gaat het toch snel! Ik ben heel benieuwd of jullie allemaal al bezig zijn met jullie vakantie dit jaar en waar jullie heen gaan en hoe lang enzo? Wij blijven nog een jaartje in eigen land, Drenthe wordt het weer, Land van Bartje was heel goed bevallen! Volgend jaar weten we ook al. Dat wordt Oostenrijk, haha, daar wilden we eigenlijk vorig jaar heen maar toen gooide Jorinde roet in het eten.
Even snel en dan als de meiden (lln majorette ) naar huis zijn reageer ik weer.. maar ik moest de 100ste post hebben in de topic