Gestopt met de pil in mei 2009 deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door jojo83, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Hey meiden, morgen heb ik heerlijk weer eens alle tijd dus kan ik ff lekker bijlezen en op jullie reageren.
    nu kwam ik eigenlijk omdat ik dat vanmiddag al had willen doen maar het kwam er maar niet van.
    Ik eerst 'klagen' dat Jorinde nog niet veel deed;) en nu alles in drie dagen tijd en idd Jojo nog vroeg ook!
    Ik meldde dat ze haar voetjes pakte en dan op haar zij rolde...nou sinds vanmiddag rolt ze ook maar meteen om naar haar buik en heeft ze 5 happen sperzieboontjes gegeten! Jeeeeh ben zo trots.
    Ach ze had van mij nog niet gehoeven hoor het maar maar een constatering vorige week maar nu ze het wel doet ben ik wel apetrots op haar natuurlijk!

Tessa ook trots op! Vandaag weer bij de kabouter korfbaltraining geweest en ze was al veel minder angstig en heeft goed meegedaan. Weer overladen met complimenten van de leiding die niet geloofde dat ze nog maar 2,5 was. Ze kwam al zo goed mee zeiden ze. Vandaag heeft ze ballen gevangen. Dat vond ik echt knap van haar!

En op de andere meiden natuurlijk ook trots: Sab en Jojo die zo goed aan zichzelf werken. Super Jojo dat je het gezonde leventje zo goed volhoud en ook nog eens lekker wat kilootjes kwijt op de koop toe!
    En Krisje die de stap naar een hypotheek gaat wagen!
    En ehhhh vast ben ik op de andere meiden ook trots op iets maar ben ff vergeten wat:D

Morgen reageer ik op jullie want ik moet ff teveel bijlezen voor vanavond nog...

2. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Zo, ik zit weer een achter de laptop , dus tijd om te reageren en wat foto's te posten. Ik had weer veel te lezen, dus ik ga mijn best doen om goed te reageren.

@jojo: wat goed dat je aan het sport en afvallen bent geslagen! Je shakes zien er altijd erg gezond uit :) Het was meer dat het behoorlijk intensief is om een ziek kind te hebben en nog een dreumes of peuter rond te hebben lopen. Dan heb ik het één dag gehad, maar jij hebt het zo veel vaker. Kan me voorstellen dat het pittig is.
    Wat leuk dat Charlie zo veel zin heeft in school. Beetje jammer voor jou dat ze daardoor haar grenzen gaat opzoeken ;)
    Wat leuk trouwens dat het zwemmen een succes was!

@Loes: wat een leuke foto's van je kids! Brilletje staat inderdaad erg leuk en vind ook Tijn op Sam lijken. Zie je dat zelf ook zo of vind je het wel meevallen?

@Sab: fijn dat Maja weer helemaal beter is. Oh en bijzonder weer he, de reactie van het CB. Mij betreft ga ik er alleen heen als ik ergens aan twijfel, maar goed, de eens in de paar maanden kan ik me wel overheen zetten ;)
    Mirza ook al toe aan school? Komt hij straks bij zijn nichtjes op school? Hier wel, maar de school zit dan ook tegenover onze huizen ongeveer.

@Manon: altijd grappig om te lezen dat je zo met de ontwikkeling bezig bent. Is natuurlijk ook leuk om te zien dat ze weer wat kunnen! Merk dat Rens een stuk minder snel is dan Milan, maar dat vind ik ook wel weer leuk, toch mijn laatste baby, dus dat mag hij zo lang mogelijk blijven, haha!
    Wat leuk dat Tessa al op korfbal zit. Wist niet dat ze dat voor zulke jonge kindjes hadden. Knap dat ze zelfs zo goed meedoet dat ze niet eens merken dat ze 2,5 jaar is.

@Kris: nog ontwikkelingen rondom het huis? Altijd leuk om het helemaal naar je eigen zin te maken. Dan zit je de komende jaren er waarschijnlijk wel goed (al zijn onze buren de benedenverdieping alweer aan het verbouwen....:().

@Super: al even niks van je gelezen. Alles goed? Draag je trouwens nog steeds een wapen, hou je dat nog steeds bij met de schiettoetsen? Hebben jullie ook een nieuw wapen (of misschien hadden jullie die al even, want Zlnd kan wel eens wat achter lopen, haha). Serges oog opgeknapt?

@Smits: wat een snelle heb je toch! Rens maakt nog lang geen aanstalten om te gaan kruipen, laat staan alleen zitten, haha. Geen uitslag meer gespot?
    Vijf wendagen? Dat lijkt me ook nogal veel. Zal wel gek zijn om de relaxte dagen vrij in te ruilen voor een schema op tijd als Tim straks naar school is.

Hier alles goed. Lekker vrij vandaag (zoals tegenwoordig altijd op dinsdag). Milan is lekker aan het spelen en Rens ligt te slapen. Gelukkig is Milan weer helemaal beter. Was echt maar één dag gelukkig. Rens is wel erg verkouden, maar ondervindt er zelf weinig last van geloof ik.
    Ik ben ondertussen weer een jaartje ouder. Ik vier het eigenlijk nooit op de dag zelf, maar omdat het weekend was en we toch thuis waren, kwamen er een paar vriendinnen langs. Gezellig hoor. 's Avonds uit eten met mijn zus en kids. Gaan vaak naar een Mexicaan hier in de buurt, daar kunnen de kinderen spelen in een kleine binnenspeeltuin. Ideaal!
    Oh daarover gesproken: misschien is het een leuk idee om een keer met z'n allen af te spreken in een leuk speelparadijs? Ergens in het midden? Weer eens wat anders dan bij iemand thuis. Gaan we daarna ergens wat eten en weer naar huis. Ik hoor wel wat jullie ervan vinden en of jullie ideeën hebben waar.

Ik ga eens wat foto's zoeken!

3. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
  4. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    20131104_105755.jpg

Samen in de Tummy (krijg de foto helaas niet recht)

5. jojo83

jojo83 Fanatiek lid

28 jun 2009
    1.980
    0
    0
    Noord-Holland
    Jaja die melding van nieuw bericht doet het weer!!!! Toppp!

Mutz wat een super foto's! ! Milan met zijn horloge
    GE-WEL-DIG!!! Rens is ook echt een lekker mannetje zeg!!! Stuk monder fragiel dan zijn grote broer he!!!

Lijkt me een leuk idee om daar af te spreken. Iets van ballorig ofzo. Denk dat we dan wel de mannen mee moeten nemen, want anders komt er niks van kletsen! Charlie speelt wel zelf maar Dean natuurlijk niet net als jullie ukkies! Gelukkig is Dean een makkelijk mannetje om mee te nemen dus ik zeg leukkkk! (Dean makkelijk wie had dat gedacht!)

Gelukkig dat het ziekzijn maar 1dag heeft geduurd! Zo zielig altijd! En intensief is het zeker, zo'n ziek kind!

Nou ik zal ook opzoek naar wat foto's!

6. jojo83

jojo83 Fanatiek lid

28 jun 2009
    1.980
    0
    0
    Noord-Holland
    2014-01-10 15.43.38.jpg
    IMG_106107286089352.jpg

Mijn kanjers!

7. jojo83

jojo83 Fanatiek lid

28 jun 2009
    1.980
    0
    0
    Noord-Holland
    IMG_106099196031978.jpg mooie ballerina!

8. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    2 voor een date in Ballorig (of zoiets)!! :D

Laat wat horen Super, Sab, Smits en Kris! Natuurlijk is het ook leuk als Manon en Loes erbij zijn, maar goed we kennen jullie standpunt tot nu toe. Misschien als jullie weten waar we wanneer zijn, komen jullie toevallig ook daar spelen. Kijken jullie het eerst eens even aan vanaf een afstand en bevalt het, dan schuiven jullie bij, anders gaan jullie weer naar huis, haha!

9. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Wat is Dean toch veranderd sinds het zo goed met hem gaat! Lekker ventje. En Charlie dan, zo lief in dat balletpakje!

Rens is idd een stuk bolliger dan zijn broer. Die is dan weer enorm bij de tijd met zijn horloge ("mouw" zoals hij hem zelf noemt).

10. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Haha die Mutz...vinden jullie het wat dan schuiven jullie aan:D lol.
    Ik weet niet waar ballorig is?

Maar wat een heerlijke foto's zag ik weer langskomen!! Leuk Mutz samen in de Tummie, wist niet dat dat ding nog zo groot is al zit Milan wel wat opgevouwen denk ik:D
    Jij ook nog gefeliciteerd Mutz. Ik ben ook alweer bijna een jaartje ouder:(

Jojo, Wat een leuke kids heb jij ook.Echt fijn dat het met Dean nu zo goed gaat. Hij ziet eruit om op te vreten. En Charlie in haar balletpakje! Super! Wilde Charlie zelf op ballet of was het jullie keuze?

Hier minder goed nieuws helaas. Tessa weer verkouden en het is weer meteen op haar luchtwegen gaan zitten. Als ik terugkijk is ze bijna altijd ziek en zit ze altijd naar adem te happen. Ze slaapt vrijwel altijd heel onrustig met veel wakker worden tussendoor, stoppen met ademhalen, haar hoofd draait ze altijd helemaal omhoog om adem te krijgen en ze snurkt als een volwassenen. Overdag gaat het vaak goed maar is ze veel ziek/verkouden/keelontstekingen/bronchitis en ademt ze niet goed door als ze naast je zit.
    De arts vond het nu wel welletjes en ze heeft medicijnen gekregen. Een inhalator met zo'n kamer met masker ervoor. Nu afwachten of het gaat werken...en in tegensteling tot wat je zou denken gaan we hopen dat het niet gaat werken.
    Als het wel werkt betekend het dat ze (een vorm van) Astma heeft. Werkt het niet dat is het haar bouw en zal ze hier tot rond haar vierde jaar last van houden maar komt het daarna helemaal goed als het goed is. Haar luchtwegen zijn dan gewoon te nauw en dat moet dan nog goedgroeien en dat gebeurd nog tot het vierde jaar.
    Dus hopen we op het laatste. Je wilt niet dat ze hier nog 1,5 jaar last van heeft maar je wilt helemaal niet dat ze astma heeft....

11. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    Mooie foto's van jullie mooie kinderen weer hoor. Dat hoofd van Milan, heerlijk wat een plezier straalt hij uit.

Manon ik wil niet vervelend overkomen, maar misschien is het een idee om ook het boek Het fluisterkind eens te gaan lezen, omdat Tessa zo vaak ziek is. Wie weet.......baat het niet, dan schaadt het niet. Ik hoop dat ze snel weer beter is en dat de puffer tijdelijk is. Mirza en Maja hebben er ook allebei een gehad.

12. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Sab..toen ik jouw verhaal toen las wist ik meteen dat het ook iets voor mij en Tessa was. Ik ben ook opvliegend en Tessa doet mij ook aldoor na met aparte stemmetjes en begint nu ook tegen Jorinde hoe ik soms tegen haar kan doen. Nee, Jorinde niet doen, niet gillen, klaar! Klaar, nu!
    hmmm dan zie ik helemaal mezelf en schaam me meteen dood. Dan gaat het weer een paar uur goed en dan schiet ik weer uit mijn slof. Tessa kan daarentegen ook wel erg moeilijk zijn en haalt soms het bloed onder je nagels vandaan, achteraf denk ik weleens ach..ze is ook maar 2,5 en dan denk ik ook...maar ik kan toch ook niet alles maar goedvinden?? Ze heeft ook haar heel lieve en normale dagen maar die worden steeds minder. Omdat ze ouder wordt? Of omdat we in een spiraal zitten waarbij ze steeds meer last krijgt van mijn optreden?
    Het geld voor een therapeut zoals jij die hebt heb ik niet, ik vond het erg duur en volgens mij wordt het niet vergoed door mijn verzekering. Dan komt er nog bij dat Bart dat kwakzalverij en de grootste onzin vind, die staat niet zo open voor dit soort dingen en dat is zacht uitgedrukt. Maar dat boek is denk ik wel een goed begin...ik ga op zoek ernaar, is het van Janita Venema want dan heb ik het juiste gevonden op internet.

13. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Zaanstad
    Die therapie hoeft ook niet hè. Daar heb ik zelf voor gekozen, maar wie weet geeft het boek je inzichten. Maja is ook een periode heel boos geweest, alleen maar huilen en gillen. Totdat ik bij mezelf te raden ging en zelf wat minder boos probeerde te zijn. Het enige wat je boos maakt is jezelf. Jij reageert ergens op en daar kan je met een koele gedachte op reageren of met een boze. Maar uiteindelijk ben jij zelf degene die de boosheid voedt.

Het boek is inderdaad van Janita Venema.

14. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    klopt helemaal Sab. Ik merk aan Tessa dat het aan mij ligt. Zelfs Bart gaat zich langzaam aan mij spiegelen..staat daar ook wat over in het boek? Dat zelfs volwassenen de neiging hebben dezelfde dingen over te nemen?
    Maargoed, als ik inderdaad een tijdje mijn best doe dan merk ik dat het beter gaat met haar alleen houd ik het niet vol. Ik merk ook dat ik nog te vol zit met het hormoongedoe. Zit weer aan de pil en dat heeft ook flinke stemmingswisselingen gegeven. Nu merk ik wel dat het iets beter gaat maar sommige dagen pfff dan weet ik ook niet wat ik aan mezelf heb. Pfff geef mezelf wel bloot nu he;)...Ik weet zeker dat het voornamelijk hormonen zijn, niet alles want ik heb het ook flink in me gewoon hoor, maar vlak voor mijn ongi is het meestal het ergst. Ik merk dat ik net als nu excuses probeer te zoeken, maar die zijjn er natuurlijk gewoon niet, het ligt aan mij en ik moet er iets aan gaan doen! Voor Tessa en voor het met Jorinde ook zover komt.
    Ik ga het boek halen! Baat het niet, schaadt het niet!

15. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Zaanstad
    Jezelf er bewust van worden is een begin.he. dat ik dat deed zag ik bij Mirza al een verandering en toen had ik nog niets gedaan. Wat betreft je stemmingswisselingen moet je het een paar maanden goed gaan bijhouden. Ik reageer ook heel erg op de hormonen. Als dat zo is dab kan een goede homeopaat je daar weer bij helpen.

Je hebt de eerste stap gezet op naar verbetering. Goed gedaan. :)

16. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Ben voor een date!!!!! Reageer vanmiddag even verder

17. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Knap Manon dat je zelf erkent dat het aan jouw buien ligt en dat je er dus iets aan wilt gaan doen. Heel interessant om te lezen ook! Ik geloof ook wel dat bepaalde eigenschappen krakter zijn, maar het boos zijn lijkt me inderdaad aangeleerd. Het relaxe wat Mario en ik allebei hebben zie ik ook terug in Milan, maar ben benieuwd of Rens dit ook heeft en of het dus aan ons ligt of dat het karakter is.
    Jammer dat Bart niet achter een eventuele "behandeling" staat. "Baat het niet, dan schaadt het niet" zou ik zeggen, al kan ik me voorstellen dat de kosten je tegen kunnen houden. Hopelijk heb je al heel veel aan het boek.

18. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Ondertussen 4 voor een date (uit betrouwbare bron dat Sab ook voor is mits haar mannen mee kunnen, haha).
    Kris en Smits vinden het vast ook leuk, toch meiden? :D

Enne Manon, ook geen idee waar Ballorig is (ja gezien op de site dat het door het hele land zit) maar het gaat om het idee: met z'n allen naar een (binnen)speeltuin. Dus je hoort dan wel waar en wanneer ;)

19. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    Ik stem ook voor!

Even kort alleen over de hypotheekaanvraag...

Het taxatie rapport is heel gunstig voor ons.. kunnen waarschijnlijk daardoor 4000 extra lenen.. verder ligt de aanvraag nu bij een bank en hopen we eind van de week daar meer over te weten.. afwachten dus...

20. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Zaanstad
    Spannend Kris. Komt vast helemaal goed.

Deel Deze Pagina