Gestopt met de pil in mei 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mamaleonie, 23 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje1986

18 sep 2008
    86
    0
    0
    hoi fionn,

de steken zaten echt in de lies,de zijkanten van je onderbuik zeg maar, links en rechts.

weet iemand wat de afscheiding kan zijn??:(

2. chiickaa

chiickaa Lid

13 jun 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    #202 chiickaa, 13 jun 2011
    Laatst bewerkt: 13 jun 2011
    @ fionn : Jaa erg spannend allemaal, ben nu precies een maand niet meer aan de pil. Nog geen tekenen van een menstruatie die eraan komt, wel ongelooflijk zere tepels, maar ook die zien er gewoon normaal uit. Kon vandaag niet wachten met testen, aangezien dat vanaf vandaag kon, Echter was de test negatief, dus we wachten maar verder af...
    Ik moet zeggen de laatste maand ging best snel om, en heb er eigenlijk weinig bij nagedacht (aan het zwanger willen worden) . Maar ben zoooo benieuwd wat er komen gaat !! En dan is het inderdaad heel fijn dat je deze gevoelens met anderen kunt delen ! :D

@ meisje1986 : De afscheiding is bij mij ook wisselend. Heb het in mijn (waarschijnlijk vruchtbare periode) helder , maar wel heel slijmerig. Nu ik ongesteld moet worden is het bij mij ook wit en waterig. dus misschien heeft dat te maken met je ong die eraan zit te komen ? Men zegt dat de afscheiding dan veel zuurder is en het dus inderdaad wit en plakkerig is .. Wat een heerlijk onderwerp trouwens !!! :p

Trouwens, mijn darmen zijn ook wat van slag, flink bezig elke keer, maar ook vaak krampen.. Een opgeblazen gevoel gewoon. Wel heb ik veeeeeeeeel minder hoofdpijn na het beindigen van de pil, dat is dan weer het voordeel ..

groetjes

3. meisje1986

18 sep 2008
    86
    0
    0
    dank je wel voor je reactie,ja inderdaad erg smakelijk allemaal:)
    mocht ik ongi worden blijven we gewoon oefenen

4. Lilipower

Lilipower Niet meer actief

@chiickaa: ik herken helemaal wat je zegt, mijn darmen zijn ook van slag. ik heb echt dat ze behoorlijk rommelen en dan echt herrie maken... mijn collega zei laatst "is dat jou buik?" en hij zit aan de andere kant van de kamer !!!

Hier verder alles rustig, de klusweek is bijna aangebroken. vond deze week wachten wel een beetje lang duren maar ik merk wel dat ik er meer rust bij hebt dan vorige maand omdat je meer weet wat je evt kan verwachten.

5. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik herken zeker veel van jullie ' kwaaltjes' helaas heb ik juist meer hoofdpijn gekregen sinds ik gestopt ben. Stiekem hoop ik dat het wel wat beter wordt nu ik echt in ronde 1 zit. Even afwachten maar.

@ Beertje1985, nog getest toevallig? Of toch ongi geworden? Spannend hoor! Hoop voor je dat het raak is.

Wat wel fijn is dat ik niet langer ongi ben dan tijdens het slikken van de pil. toch nog iets positiefs ;) haha!

6. chiickaa

chiickaa Lid

13 jun 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo meiden daar was ik weer.

Gister avond last van mijn onderrug gehad, heb me niet vertild ofzo dus geen idee hoe ik er aan kwam. Het is nu weer over, maar die tepels blijven gevoelig !! :(

Ik wacht nog steeds op de eerste tekenen van mijn ongie , haha bevalt me wel eigenlijk dat hij wegblijft, maar om goed door te kunnen gaan met klussen is het toch wel handig een beetje te weten hoe je cyclus nou eigenlijk in mekaar hangt :D

Verder voel ik me vandaag topfit !! :p

Grt C

7. Fionn

Fionn Actief lid

12 jun 2011
    161
    0
    0
    Hallo! Goed nieuws, ben naar de huisarts geweest en volgens haar was de pijn te wijten aan een zenuw die in de knel zat; m'n eileiders zitten hoger dus daar heeft het niks mee te maken. Hoera, gerust gesteld!
    Nu maar wachten...ze vertelde ook dat je in de maanden van het ontpillen ook een eisprong kan hebben zonder bloedverlies daarna. Ik vraag me alleen af of dit ook kan wanneer je wel gewoon voldoende ontrekkingsbloed produceerde toen je gewoon aan de pil was....Mijn vraag is dus: kan het zijn dat, terwijl je toen je aan de pil was in elke stopweek gewoon ongesteld was, in de tijd van het ontpillen een eisprong kan hebben zonder ongesteld te worden omdat je lichaam nog niet genoeg van dat innestelingweefsel aan kan maken? En of je ook zwanger kan worden terwijl je lichaam nog niet genoeg van dat innestelingweefsel aan kan maken? Het lijkt me niet, want het eitje moet toch ergens 'innestelen' :p Iemand een idee?

8. chiickaa

chiickaa Lid

13 jun 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ fionn : Gelukkig dat ze je een beetje gerust hebben kunnen stellen ! Pff ik zou alleen geen antwoord weten op jou vraag .. haha het zit allemaal zooo ingewikkeld in mekaar !!

Ik voel nog steeds geen ongi opkomen, het is allemaal nog heel rustig, alleen duurt het wachten erop best lang .. Maar ook blijft er steeds een klein beetje hoop omdat ik me toch anders voel. Nadat ik eerder een keer 4 maand gestopt ben geweest en toen nergens last van had ..

grt C

9. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Jeetje, moest even behoorlijk bijlezen maar goed... hier gaat ie dan:D

@Sabrine: Wat vervelend dat je nog steeds zo'n hoofdpijn hebt! Ik heb er sinds ik gestopt ben met de pil, veel minder last van gelukkig... Kan je huisarts niet iets anders voorschrijven, wat wel mag ivm zwangerschap?
    Ik werk op een Backoffice bij een verzekeraar. Ik ben daar coordinator. Ik woon in Leeuwarden (al mijn hele leven:)). Ik heb het erg naar mijn zin en ben ook gek op werken. Ik ben wel benieuwd hoe dat straks gaat als we een kleine hebben, dan zal ik minder gaan werken (mijn man ook). Denk dat ik het wel ga missen, maar dat zullen we hopelijk gaan zien hihi. Verder volg ik nog een HBO opleiding, MER (Management, Economie en Recht) maar dat hoop ik de komende maanden af te ronden.

@kawaii: Balen van je vriend dat ie zo dronken was! Mannen...pfff... Hoe is de sfeer inmiddels thuis?

@Fionn: Welkom hier bij de club. Hoop dat je wat minder last krijgt! Wel goed dat je toch even bij de HA bent geweest, stelt je toch wat gerust gelukkig! Wanneer is jullie vakantie (en gaan jullie dus voor het 'eggie')?

@Lilipower: Hoe is het met de trouwambtenaar gegaan? kun je nog wel slapen deze dagen of ben je op van de zenuwen?

@chiickaa: Ook welkom hier! Leuk dat je je ervaringen gaat/wilt delen met ons.

@all: Bij ons nog geen nieuws verder. Ben dus vorige week (zwaar) ongesteld geweest. Goede nieuws is dat het slechts 4 dagen duurde. Voor zover ik nog kan herinneren was dit vroeger wel anders:x. Deze week dus klus week:$. Afgelopen zondag is mijn 'vruchtbare' periode begonnen en ik zou donderdag of vrijdag dan de ovulatie moeten hebben. Inmiddels heb ik ook testen gekocht om dit te polsen, maar ik weet nog niet of ik ze deze maand al ga gebruiken of dat we gewoon gaan klussen en het dus wel zien:p.
    Vandaag voelde ik me wel een beetje raar... beetje misselijk en beetje vreemd gevoel in mijn maag... maar dat kan ook komen door het eten ofzo, ik ga er tenminste niet vanuit dat het nu al raak is. Ik zou pas donderdag of vrijdag mijn ovulatie moeten hebben dus dat lijkt me erg vroeg...en ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik ook heel goed ben in mezelf van alles aanpraten hihihihi... Anyhows... geen nieuws dus verder, ga er ook niet vanuit dat het deze maand meteen raak is;).

10. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    PS zetten de nieuwe ladys zichzelf ook op de NOD lijst?

11. Fionn

Fionn Actief lid

12 jun 2011
    161
    0
    0
    Hallo 1stXmom! We gaan midden-juli op vakantie; ik ga begin juli beginnen met foliumzuur, dus dan ben ik er tenminste helemaal op voorbereid :)
    Succes met het proberen! :) Ik ben af en toe ook wat misselijk maar wij proberen het nog niet, dus dat zal het ontpillen wel zijn. Maar hoop dat het snel raak is voor je!

12. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    @ Sabrine1984: Ben nog steeds niet ongesteld, maar vanmiddag nog negatief getest.
    Waarschijnlijk duurt mijn cyclus ook wat langer dit keer??

@ alle anderen: sorry, nog niet alles bijgelezen, maar kom vanavond wat uitgebreider schrijven..

13. ladyblond

ladyblond Actief lid

23 mei 2011
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    He meiden,

Ben ik weer was een beetje druk nu eindelijk vakantie.
    Vrijdag heerlijk naar spanje kan niet wachten!
    Nog steeds niet ong ahhhhh testen negatief en veel pijn links onder in, vandaag bij huisarts geweest, morgen een ego.
    Nu maar hopen dat mijn ong tot na de vak wacht hihi!!

Als ik het hier goed lees zijn er meer meiden die last hebben van het ontpillen.
    Begin mij steeds meer af te vragen of de pil wel zo goed is voor een mens, hier komt hij er in ieder geval NOOIT meer in!

14. Lilipower

@ladyblond: Lekker dat je vakantie hebt, geniet ervan!
    Bij mij komt de pil er ook nooit meer in... heb een half jaar geleden ineens last gekregen van soort eplepsie aanvallen gekregen en voor naar ziekenhuis geweest etc. bleek een vorm van migraine te zijn maar dan zonder hoofdpijn (wist niet eens dat dit kon) toen ik terug ging tellen heb ik dit gekregen toen ik een ander il kreeg (goedkopere vorm) ging het mis... sinds ik gestopt ben met de pil geen één aanval meer gehad!

@beertje1985: wat vervelend dat je nog niet ongesteld bent, wel eisprong gevoeld/gemeten?? wachten is nooit leuk... hoeveel dagen zit je nu?

@1steXmom: nu al in de klusweek wat gaat de tijd bij jou snel zeg, wel ook goed in de bochtjes zodat de oortjes op de juiste plek komen :D:D... bij mij is ie pas aankomend weekend maar we oefenen nu alvast :D je weet maar nooit!

Met de trouwambtenaar was erg leuk, die man maakt er echt werk van. Verder is nu zo ongeveer alles geregeld dus niet zo veel meer om over te stressen, nu alleen nog maar 10 dagen wachten! slaap nog verrassend goed en ben ooknog niet echt zenuwachtig, gelukkig !!

@chiickaa: wat vervelend dat nog steeds niets bij jou zich laat zien... wachten duurt zo lang maar helaas kan je er niet veel aan veranderen, alleen dan niet t veel stressen!

Ik voel me vanavond trouwens behoorlijk broert, echt dikke hoofdpijn en beetje misselijk dus nu al lekker in bedje en op tijd slapen... geen idee wat het is maar hoop dat het een dwars ei is die er klaar voor is om bevruch te worden en ff wil laten weten dat ie er is... al heb ik niet echt zin om te klussen :(

15. Lilipower

NOD- lijstje:

Beertje1985: 13 juni (Cyclus 28? derde kindje)

Kawaii: 1 juli (gokje!cyclus 24-27??? 1e kindje)

Lilipower: 5 juli (Cyclus 33, 1e kindje)

1steXmom: 6 juli (Cyclus 24, 1e kindje)

minnie1979: 7 juli (Cyclus 25, 2e kindje?)

Sabrine1984: 14 juli (cyclus 34, 1 kindje)

Willen degene die er nog niet opstaan zich tevoegen,
    makkelijk om dan even terug te halen!

16. Fionn

Fionn Actief lid

12 jun 2011
    161
    0
    0
    Ik wil ook wel op het NOD-lijstje, maar ik weet niet wat het is en hoe je het uitrekent. :p Kan iemand me dat uitleggen?

Ik ben de pil ook helemaal zat. Toen ik eraan begon wist ik nog niks van ontpillen af; als ik had geweten dat het zo lang kon duren voordat je lichaam weer zichzelf was, was ik er veel eerder mee gestopt...

17. Lilipower

@Fionn: NOD (niet ongesteld dag) is de datum waarom je normaal ongesteld zou worden of eventueel kan testen, gemiddeld is dit 28 dagen na de eerste dag van je vorige menstruatie.
    Jou NOD kan je bevoorbeeld makkelijk bekenen door de calculator in te vullen deze vind je rechtsboven op Zwangerschapspagina!
    Je leert hier van allerlei nieuwe termen... ik zit ook wel eens van wat betekent dat nou weer !!!
    Wanneer je al een keer "gewoon" ongesteld bent geworden kan je het natuurlijk makkelijker uitrekenen omdat je dan beter weet wat je cyclus is, bij mij was dit 33 dagen en dat hou ik dan ook aan!

Heb sinds gisteravond ineens vet de zenuwen over mijn trouwdag... nu komt het ineens wel erg dichtbij en begin over alles te twijfelen... zal ik mijn haar wel zo doen, lijk ik echt niet dik in mijn jurk, gaan we nu wel echt daar foto's maken ... pff stress!!!

18. Fionn

Fionn Actief lid

12 jun 2011
    161
    0
    0
    Bedankt voor de uitleg! Maar ik ben sinds het stoppen met de pil nog niet ongi geweest... moet ik dan als eerste dag van de menstruatie de eerste dag van de laatste stopdag nemen? Oh well, ik ga het straks allemaal uitrekenen :)
    En je moet je lekker verheugen op je trouwdag! Het is vooral iets heel erg moois en heel leuks, en je zou je er geen zorgen over moeten maken! :) Ik ben zelf ook getrouwd, maar we hadden 't allemaal heel klein gehouden (het grote feest komt nog wel een keer) en het was echt geweldig. Maar waar het echt om gaat is aaaaaal die jaren daarna dat je getrouwd bent. Daar gaat het toch uiteindelijk om? Geniet ervan!! :D

19. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Sorry, zou me eigenlijk gisteren melden hier, maar er is iets erg gebeurd hier in het dorp. Een jongetje van net 4 jaar is gisteren overleden.. Supererg!
    Een hele verdietige toestand dus..

Wat betreft mij: Nog steeds niet ongesteld, maar wel klein beetje buikpijn. en weer een negatieve test.

20. Lilipower

@Fion: met de pil is dit altijd 27/28/29 dagen... maar geloof dat bij normale cyclus zonder pil maar iets van 3% van de vrouwen een precieze cyclus heeft van 28 dagen!
    Met de bruiloft komt ook allemaal wel goed, alles is geregeld en staat klaar, ga er ook vooral van genieten maarja nu beginnen toch beetje zenuwen te komen... is toch een grote dag! Wij hebben wel met groot feest en de vraag is toch altijd of iedereen het wel leuk vind maar gelukkig hebben we een toffe band en onze vrienden houden gelukkig wel van een feestje!

@beertje1985: Dat soort dingen zijn altijd erg om te horen, hoort niet dat een kindje zo jong overlijdt... blijft altijd weer enorm schrikken en zo oneerlijk... was hij ziek of zo ineens?
    zijn geen woorden voor te vinden.

Je zit nu dus op 30 dagen? dat valt toch nog wel mee... gewoon afwachten, vrees dat je niet meer kan doen ook al klinkt dat niet leuk!

Deel Deze Pagina