Het wordt al wat drukker op dit forum...Gezellig! @Sabrine1984 Ik heb ook foliumzuur gekocht, tenminste, dat zit in die pillen van de Etos. Verder snap ik je onzekerheid hoor. Afgelopen jaar zijn er veel kleintjes in onze omgeving geboren, maar het is ook vaak niet goed gegaan of niet gelukt. Ik kan daar zelf heel onzeker van worden, terwijl er helemaal geen aanleiding voor is. Maar toch... Hoop dat het niet te lang duurt voordat we met zijn allen de zwangersschapskwaaltjes kunnen bespreken . @mamaleonie, nu eerst even lekker in bad, daarna schoonheidssalon... Vanavond uit eten en film. Vraag aan allen: jullie zijn gestopt met de pil, maar wachten jullie dan tot de 1ste cyclus? Wij doen dat niet en dus gaan we voorlopig er vanuit dat ik een 'normale' cyclus heb. Betekent dat ik morgen zo'n beetje mijn eisprong zou moeten hebben. Ik kan me niet herinneren dat ik het ooit gevoeld heb. Zijn er meer meiden die dit hebben? En een fijne dag allemaal!
@ 1steXmom, Ja ik heb van het kruitvat zwanger vitaal, maar die zijn heel vies! Zijn die van het Etos beter? Een neef van mij heeft een kindje gekregen die was zo gehandicapt dat ze ervoor hebben gekozen met 20wkn te laten komen. Zo zielig! Een nichtje van mij haar kleine meid is inmiddels 3, maar die stopte regelmatig zonder aanleiding met ademen. Nog een neef die heeft een kleine, die had een gaatje in haar hartje. Daar heeft ze een hele zware operatie voor gehad. Dat zet je wel aan het denken, helemaal omdat het allemaal aan 1 kant van de familie zit. Maar we blijven positief! Doemdenken daar wordt niemand beter van. Wij wachten trouwens ook niet de 1e cyclus af. We zien wel hoe het loopt Als ik een 'normale' cyclus heb dan had ik vorige week mijn eisprong. Volgende week zou ik dan kunnen testen denk ik. @mamaleonie, ik ben aan het werk, maar maak er wel een korter dagje van. Ik vind dat ik wel genoeg heb gedaan deze week Vanaaf heerlijk op de bank met wat lekkers en Xfactor kijken!
Dag dames, Wat herkenbaar allemaal! Ik ben 26 april gestopt met de pil dus vind het leuk verhalen te lezen van anderen die rond dezelfde tijd zijn gestopt. Ik slik de pil ongeveer 12 jaar en we gaan nu voor het eerst voor een kindje. Ben erg benieuwd hoe het gaat verlopen! Na stoppen pil had ik na 2 dagen een onttrekkingsbloeding. Dat is nu 29 dagen geleden. Nog niet ongesteld geworden daarna. Ik doe om de dag een ovulatietest maar is steeds negatief geweest tot nu toe. Overweeg nu om elke dag te gaan testen, misschien mis ik hem anders alsnog. Testen jullie ook? Elke dag? Veel succes allemaal!
@Sabrine1984 Die van de Etos zijn enorm, maar zit geen smaak aan en met veel water krijg ik ze makkelijk weg. Moet wel 2 x per dag dus moet er goed om denken... Ja zeer vervelend al die verhalen in de omgeving, ken er ook een aantal. Mijn nichtje heeft haar 1ste ook moeten laten komen met 22 weken (is dus ook fout gegaan), mijn neef heeft een tweeling gekregen met 18 weken... Vrienden van ons lukt het dus helemaal niet en zo zijn er nog een aantal van dit soort gevallen... Maar.... nog steeds hebben we meer geboortekaartjes die wel goed zijn gegaan. Afgelopen jaar in mijn omgeving (vrienden, familie en buren) zo'n 15 kleine wonders die wel goed gingen... we gaan dus zeker niet van het ergste uit! Spannend! Ga je ook testen dan of wacht je eerst af tot je ongesteld moet worden? Ben heel benieuwd hoe het bij jullie gaat! @Foetsie Ik test niet, wil er eigenlijk niet teveel mee bezig gaan, maar ja, als je eenmaal voor de bijl gaat is er geen stoppen meer aan... Kan me voorstellen dat ik dus op den duur zeker wel ga testen, maar nu eerst maar gewoon lekker veel genieten van elkaar. Vind mijn man trouwens ook helemaal niet erg hahahaha.
Goede avond, Mamaleonie: Ik had de vorige keer weinig last van het "ontpillen" van de nuvaring, alleen een beetje bruinige afscheiding. Nu moet ik nog even afwachten, ben net pas ongesteld geweest, dus we zitten nog in de eerste ronde. 1stexmom: Nee ik wacht niet tot mijn eerste cyclus, de vorige keer was ik netjes om de 28 a 30 dagen ongesteld, ik hoop dat dat nu weer zo is. Ga nu mijn dochter in bad doen, ze heeft de waterpokken sinds gisteren. Misschien tot straks !! x
@1steXmom[/QUOTE] Vraag aan allen: jullie zijn gestopt met de pil, maar wachten jullie dan tot de 1ste cyclus? Wij doen dat niet en dus gaan we voorlopig er vanuit dat ik een 'normale' cyclus heb. Betekent dat ik morgen zo'n beetje mijn eisprong zou moeten hebben. Ik kan me niet herinneren dat ik het ooit gevoeld heb. Zijn er meer meiden die dit hebben? En een fijne dag allemaal![/QUOTE] Wij wachten ook niet tot de eerste cyclus. Ik kan het ook niet voelen maar merk het wel aan mijn slijm: ter info--> (bron: zwangerstraks) Intussen wordt het slijm vloeibaar, elastisch, minder zuur en helder, kortom: zaadvriendelijk. Het helpt de zaadcellen om naar boven te klimmen, de baarmoederhals en verder de baarmoeder in. Vlak voor de ovulatie ziet het eruit als rauw eiwit. Je kunt er draden van trekken. en succes als je morgen je eisprong hebt!!
Je kan ook je eerste cyclus afwachten (hekel aan geduld :x maja) bespaard je een hoop testen, soms kan het nog even duren voor je eerste menstruatie op gang komt. En anders om de twee dagen is wel voldoende denk ik. Had je voor je pil gebruik een regelmatige cyclus?
Gebruikt iedereen hier ovulatietesten?? Ik gebruik ze niet, maar misschien als het wat langer gaat duren wel. Voor mijn eerste zwangerschap voelde ik ook nooit mijn eisprong, maar nu wel. Dat is zo'n 2 weken na mijn menstruatie, dan voel ik echt een zeurende pijn in mijn buik, net of je ongesteld moet worden, dat duurt dan 1 a 2 dagen
Hier test ik ook niet, we zien wel wanneer het raak is, geen haast. Mijn cyclus was voor de pil een puinhoop dus afwachten. Wel ben ik vlot zwanger geraakt van mijn zoon. Ik klets vanavond wel weer verder want ik mag nu weer aan het werk, hiephoi.. Jullie nog leuke plannen voor het weekend?
Rustig hier!! Hier niet echt plannen voor het weekend, zit met een kleine met waterpokken, ze is er gelukkig niet echt ziek van. Zijn hier nog meiden die nog even een paar kilo kwijt willen voordat ze zwanger zijn? Om het extra gewicht straks te compenseren zeg maar
@minnie1979 Ik gebruik (nog) geen testen. We zien het ook wel. Ik voel deze dagen niets en merk ook niets vreemds dus ga er niet vanuit dat ik mijn eisprong al heb... Verder heb ik trouwens helemaal geen last nog van ontpil verschijnselen... Voordat ik de pil gebruikte had ik een regelmatige cyclus, maar ook nooit eisprong gevoeld volgens mij, wel lang geleden dus kan ook zijn dat ik het gewoon niet meer weet. We zien het wel. Ik zou wel een paar (of eigenlijk veel) kilo's kwijt moeten, maar ben niet heel sterk in lijnen of dieeten ed. Sportief ben ik ook niet echt... Maar zou wel verstandiger zijn. Probeer wel zoveel mogelijk gezond te eten en geen tussendoortjes meer te nemen... @Mamaleonie. Niet echt plannen, vanavond verplicht voetbal zien, morgen BBQ (als het doorgaat met dit weer). Werk ze vandaag!
@minnie1979. Wat vervelend voor je dochter trouwens! Zelf wel al waterpokken gehad of kun je ook aan de beurt komen?
Ja ik heb de waterpokken al gehad toen ik 11 was. Hoort hoofdpijn ook bij het ontpillen? Ik heb sinds gisteren hoofdpijn.
@minnie1979, Ik ben vorig jaar december gestopt met roken, en toch wel een paar kilo aangekomen. Zou het niet erg vinden om die ook voor de zwangerschap weer kwijt te raken. Ik ga niet op dieet ofzo, maar de snoepjes en chocolaatjes laten staan, zou al een hele boel schelen Hoe gaat het met je kleine meid? Erg veel last van de waterpokken? @mamaleonie, lekker gewerkt vandaag? Wij hebben vandaag alle verbouwingsspullen die weg konden naar de vuilstort gebracht. Morgen even goed alles schoonmaken, verder weinig plannen. Even een relatief rustig weekendje, ook wel eens lekker
Nee ze is er gelukkig niet ziek van, wel af en toe jeuk maar dat smeer ik dan in, dat verzacht. Ze heeft het nu 3 dagen dus ik verwacht dat ze er ook niet ziek meer van wordt. Ach ze kan het beter nu hebben dan op latere leeftijd zeggen ze. Zijn er al meiden die bijna kunnen testen??? Ben erg benieuwd. Wanneer is bij jullie de knop omgegaan om nu te stoppen met anti-conceptie?? Bij ons is het eigelijk heel onverwachts. De planning was om pas volgend jaar weer te proberen, ik heb zelfs nog 2 nuvaringen liggen, maar die gaan dus de kliko in haha. Ineens waren we er weer klaar voor, en wie weet hoe lang het dit keer gaat duren, de vorige keer was het na 3 maanden raak maar dat wil niet zeggen dat het nu weer zo loopt, en aangezien onze dochter bijna 3 is, is de tijd nu wel rijp. Hoor graag ook jullie verhalen over het stoppen met anti-conceptie..
Bij ons heel onverwacht. Altijd eigenlijk volgehouden tegenover anderen dat het van ons 'niet zo nodig' hoefde. Zowel bij mijn man als bij mij. Wel altijd stapel gek geweest met kinderen hoor. Maar zag mezelf niet achter de kinderwagen. Wel altijd tegen elkaar gezegd dat we het meteen moesten melden als 1 van ons er anders over ging denken. Sinds een paar maanden toch over na gaan denken en een aantal weken geleden zei ik tegen mijn man dat ik van gedachten was veranderd. Hij stond helemaal achter me en ziet het ook zitten, gelukkig. Eerst nog tijdje gesproken over wanneer we het dan zouden proberen... Toen half mei de stip afgemaakt en niet meer begonnen met de pil. En dus proberen... En als je dan besluit om te proberen... dan kan het ook niet snel genoeg
Hoi, ik heb een week geleden mijn implanon laten verwijderen... de eerste menstruatie kwam gisteren, precies een week na het verwijderen. Dit zou ons eerste kindje worden. Ben heel benieuwd wat er allemaal zal gaan gebeuren....
@nicole85: ik denk dat ik voor mijn pilgebruik een regelmatige cyclus had, maar weet het niet zeker... Is al lang geleden, ben op mijn 15de aan de pil gegaan. We zouden inderdaad ook de eerste cyclus kunnen afwachten zonder te testen, maar ik ben zo nieuwschierig! Verder geloof ik niet dat ik voorheen mijn eisprong voelde, maar ja, dat is dus al lang geleden. Nu heb ik met momenten lichte krampen in mijn buik, maar dat zal wel het ontpillen zijn want volgens ovulatietest heb ik nog niet geovuleerd. @minnie1979: ik denk dat hoofdpijn ook bij het ontpillen hoort. Had de eerste twee weken na het stoppen met de pil super veel hoofdpijn, nu is dat gelukkig al een stuk minder.
Zo, hier weer lekker ff op de bank. Hele dag gewerkt en het was nog druk ook. Nu zit vriendlief voetbal te kijken en ik met mijn laptopje op schoot. @Minni: hoe is het nu met je dochter? Hopelijk gaat alles goed! Hier eigenlijk ook ineens besloten om te stoppen. Reden1 is om te kijken hoe mijn lichaam zonder hormonen reageert maar zwanger worden zou natuurlijk ook erg leuk zijn. Ik moet wel zeggen tot een paar maanden geleden was ik diegene die van de hoogste toren blies, het bij 1 kindje te houden maar dat is wel veranderd! Moet ook zeggen dat de laatste 2 jaar heftig zijn geweest. Ik ben gescheiden en heb nu sinds een jaar weer een relatie met mijn jeugdliefde. We wonen nu 3 maanden samen en dit is heerlijk! Tussen hem en Ruben gaat het ook super! Ik weet 100% zeker dat ik met hem verder wil en daarom zou een kindje van ons samen ook super zijn! @Sabrine: geniet lekker van je rustige weekendje! Jullie zijn aan het verbouwen? Gaat altijd een hoop werk inzitten weet ik uit ervaring:S Maar je kunt dan wel extra genieten van het resultaat. @twinwendy: welkom! Vertel eens wta over jezelf
Ik ben Wendy, 29 jaar, werk bij Kruidvat en heb pas een huis gekocht met mijn grote liefde Maarten. Wij hebben eerst samen drie jaar in een huurhuisje gewoond maar dat was te klein voor de kinderwens die we al snel hadden. Dus, een huis gekocht. We zitten er nog maar net in en t is nog meer kamperen dan wonen want t is nog niet af, maar we hebben besloten om de anticonceptie vast te stoppen. Bovendien verliep de implanon zowieso eind mei van dit jaar. We wonen in Deventer. Ik slik nu bijna 4 weken gravitamon. Heb wel gemerkt dat ik daar misselijk van kan worden, dus nu slik ik t echt tijdens de maaltijd. Staat ook op t potje maar ik had niet verwacht dat ik er last van zou krijgen... Zo even genoeg verteld?