Gestopt met de pil in mei 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mamaleonie, 23 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilipower

Lilipower Niet meer actief

Hallo dames,
    Wat leuk dat er steeds meer meiden bijkomen.
    inmiddels zit ik op cyclus van 29 dagen ronde 0 dus mijn cyclus nog niet gehad. Denk dat ik mijn eisprong verkeerd heb ingeschat, vond het al zo raar dat er drie dagen later weer slijm kwam zeg maar dus we wachten nog ff af!
    Qua ontpillen heb ik zo ongeveer overal last van gehad gelukkig nu sinds een week voel ik me eigenlijk enorm goed en nergens last van.
    Hopelijk blijft het bij het kleine beetje ontpillen wat ik de drie weken ervoor heb gehad en kunnen we snel aan de gang! we hebben wel in rond 0 beetje geklust maar denk niet helemaal op het juiste moment dus nu wachten op de rode vlag.

Maar wat duurt wachten lang!!!

Ik gebruik geen ovtesten, wij willen het eerst zo eens bekijken... probeer er niet teveel mee bezig te zijn!
    Mijn tante wilde graag een 2de kind en was er te veel mee bezig, toe ze het na 7 jaar opgaven waren ze binnen 2 maanden zwanger!!! dt hou ik dus maar als voorbeeld dat we proberen het gewoon op ons af te laten komen...

2. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Mamaleonie: Wat leuk dat je weer bij je jeugdliefde bent, hoop dat je na die 2 heftige jaren nu in rustig vaarwater bent gekomen.

Vanmorgen had ik lichte krampen, en vanmorgen wat wit slijm dus volgens mij een eisprong. 11 dagen na het begin van mijn menstruatie.

Alle nieuwe meiden welkom!!!

3. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Toen wij nog in ons appartementje woonde 2 jaar geleden, hadden wij wel zo iets van als we gesetteld zijn in ons huisje dan stop ik met de pil. Nou dat settelen werd iets langer dan we eerst in gedachte hadden. Grote verbouwing gehad aan ons huis, die hakte er even iets harder in dan we van te voren hadden gedacht. Veel tegenslagen gehad, iets te naief er in gestapt.
    Inmiddels is het wel redelijk af, gelukkig, want ik ben het best een beetje zat:)
    Vorig jaar wilde mijn vriend heel graag dat ik zou stoppen met de pil, maar ik was er nog niet klaar voor. Ik liep ook altijd te verkondigen, voor mij nog even niet, kinderen? o pas over een jaar of 10 enz.
    Mijn vriend is zo blij dat ik er nu wel klaar voor ben. :D

Ik probeer er wel niet al te veel mee bezig te zijn, ik doe ook geen testen. Ik zie wel wanneer hij of zij zich meld ;) Ik slik alleen zwangerschapsvitamine en probeer de chocolaatjes enzo te laten staan en meer fruit te eten.

Ik heb ook nog pilstrips in de kast liggen, haha! Liggen daar prima!

4. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Hallo allemaal,

lekker aan ut genieten van de zondag? Wij hebben zo een BBQ, maar het weer werkt niet echt mee...Heb er ook niet heel veel zin in, maar ja, soms heb je van die sociale verplichtingen:(.

Moet iedereen morgen weer werken of zijn er mensen ook vrij?

Geniet nog ff van de zondag allemaal!

5. ladyblond

ladyblond Actief lid

23 mei 2011
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    He meiden,

Na een erg druk weekend eindelijk weer rustig op de bank!! Pff kon ons bankje ook wel goed gebruiken.
    Het besluit dat we zouden stoppen met de pil is iets vervroegd. We zouden in eerste instantie wachten tot ons nieuwe huisje klaar zou zijn ( Okt Nov ), maar de pil slikken begon mij steeds meer tegen te staan, collega's om me heen ( 3 ) die vertelde dat ze zwanger waren begon mij meer aan het denken te zetten.
    Daarna thuis in gesprek gegaan, aan gegeven hoe ik er over dacht en ook wel een beetje bang ben dat het nog erg lang gaat duren voor dat ik zwanger ben.
    Mijn vriend heeft er toen nog even over na moeten denken ( wist wel dat ik toen al niet meer de pil slikte ) en gaf toen aan dat hij het begreep en het ook wel erg fijn vond als ik zou stoppen.
    Nooit er over na gedacht dat je last kon krijgen van het ontpillen, na 3 weken geen pil geslikt te hebben kreeg ik erg last van steken in mijn onder buik en veel hoofpijn ( iedere morgen lijkt wel of ik een kater heb ). Hoop niet dat die klachten lang aan blijven houden!

Houden jullie ook al rekening met voeding?
    En kom je aan van het stoppen met de pil?

Liefs Ladyblond

6. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Ladyblond: Ja ik houd rekening met mijn voeding, nu eet ik over het algemeen best gezond, maar nu drink ik even geen wijntjes voor de zekerheid, pas als ik weer een keer ongesteld ben geworden kan het wel weer even haha. En verder slik ik gewoon een multivitamine zoals altijd en foliumzuur. Als ik zwanger ben stap ik over op zwangerschapsvitamines.

7. ladyblond

ladyblond Actief lid

23 mei 2011
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Minnie, Wij eten hier sowieso altijd gezond zelden een vette hap, maar rauwe ham en filet american blijf ik erg lekker vinden. Kwa drank doe ik het gewoon rustiger aan. Af en toe een wijntje moet toch nu nog wel kunnen denk ik?!?!

8. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Ik eet wel gezonder, maar drink af en toe nog wel. Niet meer zoveel als voorheen, op feestjes ben ik nu vaak de bob. Dan heb ik ook een excuus hihi. Als ik echter gezellig zit dan laat ik het drankje niet staan...

Dit ook omdat ik nog niet voor de 1ste x ongesteld ben geweest (alleen van het stoppen vd pil). Daarna ga ik er zeker wel beter op letten denk ik.

9. ladyblond

ladyblond Actief lid

23 mei 2011
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet zeggen, de keuzes wat je nu wel of niet moet doen vind ik wel erg lastig.
    Je weet dat het lang kan duren, maar het kan ook zo gebeurd zijn.
    Vind het wel fijn om er hier over te praten, want ik wil het zo veel mogelijk voor ons houden.

10. Nursie31

Nursie31 Actief lid

12 mei 2011
    145
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Hoi meiden,
    hoe gaat het met jullie? merken jullie veel van het ontpillen? Ik heb nog niet echt veel klachten gehad. Gisteren de eisprong gehad, als mijn cyclu klopt dus nu wachten op de NOD. Wij gebruiken geen testen we zien wel wanneer het komt. We hebben geen haast. Wel zijn we er best veel mee bezig. Lijkt me zo mooi om zwanger te zijn. Leuk dat er ook meer meiden hierbij komen om hun ervaringen te delen.

11. TwinWendy

TwinWendy Lid

27 feb 2011
    66
    0
    0
    Ik probeer ook niet meer te drinken en andere dingen te eten. Ik vind dat niet lastig om te doen maar wat ik wel lastig vind, is onthouden dat t niet mag... soms vergeet ik dat even. Ik heb gelezen dat alcoholische drank bijvoorbeeld je (tijdelijk) minder vruchtbaar maakt.. dus laat ik het staan.

12. soedje

soedje Lid

28 mei 2011
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames...

ik ben sinds 5 april gestopt met de pil... duurdee een tijdje voordat ik ongesteld werd... maar ben het geworden een weekje terug... nu ben ik weer clean en gaan we er tegen aan

13. soedje

soedje Lid

28 mei 2011
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    meiden ik zit met me handen in het haar want ik weet echt niet hoe ik me cyclus moet berekenen of mijn eisprong?

14. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    Cyclus begint volgens mij op de eerste dag van je ongesteldheid? Verder kan ik het je niet vertellen haha..

@Twinwendy: je hebt de eerste 6 weken nog geen bloedband met het kindje dus je kunt alles gewoon eten en drinken.
    Toen ik zwanger was, dronk ik gewoon, rookte ik en at alles. Ik wist toen nog niet dat het gelukt was. Met 6,5 week bij vk geweest (toen kwam ik erachter) en die vertelde dat het niks uitmaakte.

Zo, wat een weertje vandaag he! Ben nu bezig met wassen, kan het lekker buiten ophangen! Straks de kleine man van school oppikken, broodje eten en weer naar school brengen.
    Ik ga vanmiddag even de stad in. Moet nog een aantal dingen hebben.

15. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Tsja... moet eerlijk bekennen dat ik ook nog rook... zodra ik ongesteld ben geweest of weet dat ik zwanger ben (ga ervan uit dat ik eerst nog maar ongesteld moet worden en dat het voor die tijd nog niet is gelukt) stop ik uiteraard. Maar net wat jullie al zeggen... Het kan ook wel 2 jaar duren ofzo...

Overigens rook ik wel veel minder, daar ben ik wel bewust mee bezig. Maar zit in een stressperiode (school, werk en nog wat prive zaken) dus heb het af en toe wel heel erg nodig. Slecht excuus maar ja...

@Nursie31... ik merk helemaal niets van het ontpillen... sterker nog, voel ook geen eisprong of what so ever... maar heb wel gelezen dat het een behoorlijk tijd kan duren voordat alles weer op regel is. Wacht het dus maar rustig af...

@Mamaleonie. Heerlijk weer vandaag... moet helaas alleen druk bezig met mijn scriptie dus kan er nog niet heel erg van genieten:x.

16. Lilipower

Het is zeker mooi weer vandaag al breng ik die helaas door op kantoor...
    Ik zit nu op dag 30 van cyclus na het stoppen met de pil en nu mag van mij wel ongesteld worden! helaas nog geen enkel teken. Sprak laatst een meid en die deed er 60 dagen over voor de eerste ongi zich liet zien en bij een vriendin van haar zelfs 124 dagem... hopen dat de meiden hier er minder last van hebben!!

Je cyclus loopt van de eerste dag van je menstruatie tot je volgende mentruatie en je eisprong is vaak in het midden. als je een regelmatige cyclus heb kan je het dus berekenen. normaal gezien is een cyclus 28 dagen maar veel meiden wijken hier van af! dan heb je dus de eisprong 14 dagen na de eerste dag van de menstruatie.
    Een eitje heeft ongeveer 10 dagen (10dpo) na de eisprong nodig om in te nestelen.
    Je eisprong kan je meten en het slijm wat je verliest... al vind ik dit heel moeilijk om te zien wanneer dit is watn bij iedereen is het anders....

Succes dames, ik hoop dat bij jullie de eerste ongi snel komt (schijnt beterte zijn om die af te wachten) en dan snel aan de echte eerste ronde te beginnen!
    Hier wachten we gewoon nog rustig af... al heb ik wel zin om misschien er een testje tegenaan te gooien maar omdat ik lichamelijk nu helemaal niets voel denk ik dat de kans klein is (zaterdag iig omowitte test!)

17. Teresa

Teresa Nieuw lid

30 mei 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    #57 Teresa, 30 mei 2011
    Laatst bewerkt: 30 mei 2011
    Hoi hoi!

Ik heb net mijn verhaal "gedeponeerd" in het voorstel-topic.
    Gisteren heb ik mijn laatste pil geslikt na 12 jaar, dus ik ben erg benieuwd hoe, wat, wanneer, etc.
    Uiteraard hoop ik dat het allemaal lekker snel gaat, maar ik weet ook dat het makkelijk wel eens een jaar zou kunnen duren voordat we een positieve test hebben.
    Ik heb net online 30 ovulatietests en 9 zwangerschapstests gekocht via Babyboom. (Een zogenoemd "starterspakket", alsof je een nieuwe internetverbinding neemt... ;)).
    Het wordt voor zowel mijn vriend als mijzelf de eerste poging, dus we vinden het allemaal onwijs spannend. De ovulatietests heb ik meer gewoon voor "de lol" gekocht (is dat raar?) omdat ik wel benieuwd ben hoe mijn cyclus in elkaar zit enzo.

Maar goed; eerst moet ik deze week nog ongesteld worden en "ontpillen", en daarna gaan we er gewoon met veel lol tegenaan en genieten van het proberen en de spannende tijden rond het testen. We willen niet teveel stressen (al heb ik stiekem al een heel schema van wanneer ik ongeveer zou moeten ovuleren en een test zou kunnen doen ;)) en gewoon genieten van de tijd die komen gaat.

Ik ben erg benieuwd hoe het jullie af gaat, dus ik zal de berichtjes regelmatig volgen! :)

BTW: Ik rook ook (zag dat daar eerder in dit topic wat discussies/vragen over waren), maar ik heb met mezelf afgesproken dat dit mijn laatste week is. Zodra ik niet meer ongesteld ben (vandaag over een week) stop ik per direct met roken. Ik heb 6 maanden geleden al eens een poging gedaan maar dat lukte niet omdat ik er zelf niet achter stond. Nu heb ik een goede reden, dus ik weet zeker dat het deze keer lukt. Drank nuttig ik toch al niet veel, dus dat zal geen probleem worden. :)

18. ladyblond

ladyblond Actief lid

23 mei 2011
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    He meiden

Met roken probeer ik inderdaad te mindere, en de drank laat ik wat vaker staan
    Maar om me nu al geheel te onthouden vind ik ook zo wat.
    Als ik zwanger ben stop ik er wel meteen mee.
    Moet nu nog mijn eerste ong afwachten hoop dat die snel komt zodat ik een rieel beeld kan krijgen over hou of wat.
    Kunnen jullie mij misschien vertellen hoe z'n ovilatietest werkt?

19. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    Zo, iedereen een leuke dag gehad? :)

20. Lilipower

Ik twijfel nog of ik morgenvroeg nog een testje tegenaan moet gooien... moeilijk hoor die twijfel!

Ik rook nog steeds, alleen probeer te minderen... gelukkig rook ik gemiddeld maar 5 sigaretten per dag dus denk als ik eenmaal een stok achter de deur heb ik gelijk stop.
    Drinken doe ik steeds minder vooral omdat het me gewoon niet smaakt, door al de misselijkheid die ik de laatste weken heb gehad.
    Mijn vriendin heeft een kroegje en al alcoholvrije wijn gekocht zodat het nit zo opvalt... hopelijk kunnen we die snel drinken....

Wat houden jullie aan om te kijken hoe ver je bent in je cyclus of wat nemen jullie als NOD???? ik had eerst 28 dagen, zit nu op 30 maar vind heel moeilijk....

Deel Deze Pagina