Gestopt met de pil in mei 2011

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Mamaleonie, May 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. foetsie

foetsie Lid

May 20, 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lilipower: wij lopen ongeveer gelijk, ik zit nu op dag 33 van mijn eerste cyclus na het stoppen met de pil :) Ik doe om de dag een ovu test, maar is tot op heden nog niet positief geweest. Dus heb hem ofwel gemist met testen, of hij moet nog komen. Eerste echte menstruatie kan dus nog wel even duren bij mij neem ik aan...!
    Ik denk dat je de eerste paar cycli nog helemaal niets kan zeggen over wanneer je NOD is of wanneer je ovuleert, of het moet zijn dag je meteen een heel regelmatig cyclus hebt. Afwachten dus... (ben ik niet zo goed in!)

2. Lilipower

Lilipower Niet meer actief

@foetsie: wat leuk dat we ongeveer gelijk lopen dan kunnen we een beetje vergelijken!
    Ik denk dat ik het een beetje te licht had ingeschat, dacht wacht tot dag 28 van cyclus, dat duurde lang maar erna duurt nu nog langer.... heb geloof ik al honderd keer gedacht en nu komt het ... nee dus! We wachten gewoon weer verder af al is wachten echt niet mijn hobby!!!
    Ik wil volgende maand wel gaan kijken met ovitesten of tempraturen maarja dan moet er eerst wel een volgende maand komen.
    Mijn vriend klaagt overigens niet die vind het wel mooi zo, al vraag ik me wel af hoelang die tegen mijn af en toe duivelse buien kan :D

Hiervoor was ik echt niet bezig met zwanger worden, nu beheerst t behoorlijk mijn gedachten... vraag me af waar ik hiervoor allemaal mee bezig was maar ineens is dat niet meer zo belangrijk :$

3. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

May 25, 2011
    1,534
    0
    36
    Friesland
    @Teresa. Welkom! Leuk dat je er ook bij komt:D... Fijn wachten met zijn allen:)

@Lilipower. Ik houd eerst maar 28 dagen aan, zie wel of het dan komt... Maar merk nog steeds niet echt iets van ontpillen of eisprong. Wel gigantisch last van mijn onderrug, maar dat heb ik wel vaker. Alleen niet zo erg als nu... Vannacht kon ik niet slapen, heel beroerd... Maar ken mezelf, kan mezelf ook prima gek maken met allerlei verzonnen kwaaltjes;). Herken helemaal wat je zegt. Ik ben er ook enorm mee bezig. Vanaf maandag moet ik weer werken dus denk dat ik dan wel wat afleiding heb:p.

Wie heeft er eigenlijk wel een normale cyclus meteen na het stoppen met de pil?

4. ladyblond

ladyblond Actief lid

May 23, 2011
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet nog even wachten.
    Als ik rekening hou met een 28 daagse cyclus word ik volgende week ongesteld!

5. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

Jul 20, 2007
    3,834
    1
    0
    Ik denk dat ik ook 30 dagen als mijn NOD neem.

Het rommelt wel allemaal in mijn buik, iedere keer best wel gemene steken, kan een eisprong zijn, ach ja ik zie wel wanneer ik weer ongesteld moet worden.....

Wat een flutweer vergeleken met gisteren zeg!!!

En meiden die willen stoppen met roken, heel veel succes, en onthoudt iets wat je heeeeeeel graag wilt, lukt in dit geval ook.
    Ik rook gelukkig niet, drink wel af en toe een wijntje, en heel veel red bull light, dat is ook niet zo goed, dus daar wil ik wel mee stoppen als ik zwanger ben

6. Lilipower

Sprak net mijn zus en ze had gelijk een cyclus van 28 dagen, bij de eerste na 2 maanden zwanger, bij de tweede gelijk ronde 0 raak.
    Hopelijk zit het snelle een beetje in de familie, ik zit nu op dag 31 en voel werkelijk helemaal niets... lijkt eerder of ik een blaasontstekeing heb ofzo. Als die klachten blijven ga ik vrijdag toch eens naar de dokter voor een blaasontsteking maarja schijnt dat je weer niet alle medicijnen mag...
    Duim voor jullie dat jullie een cyclus hebben van 28/30 dagen!

7. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

May 25, 2011
    1,534
    0
    36
    Friesland
    Als ik een normale cyclus zou hebben, dan zou ik 11 juni ongesteld moeten worden...

Gelukkig is hier het weer mooi opgeknapt. Zonnetje schijnt dus straks even lekker blokje wandelen.

8. foetsie

foetsie Lid

May 20, 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lilipower: ik herken me helemaal in jouw verhaal! Zolang ik werk denk ik er niet aan, buiten dat beheerst het ook mijn gedachten! Ik probeer het wel wat los te laten, want het helpt verder niet er zo mee bezig te zijn. Mijn man vindt het overigens ook wel prima zo! ;)

Ik zit nu op dag 34, voel wel steeds meer pijntjes onder in mijn buik, maar verder niets...

9. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

May 25, 2011
    1,534
    0
    36
    Friesland
    @Foetsie/lilypower: Ik ben er ook hele dagen mee bezig hoor... zit veel op dit forum te lezen enzo:D. Maar heb ook gelezen dat dit vooral in het begin zo is (en natuurlijk als het te lang duurt ook weer)... En ach.. moeten er ook maar van genieten toch? Het is allemaal spannend genoeg hihi.

10. Lilipower

Het is zeker nu nog spannend omdat je ook niet goed weet wat je moet verwachten. met mijn vriend ook veel over gehad en ga me er iets meer bij neerleggen dat dit één van de dingen is die ik niet in de hand heb helaas.... makkelijker gezegd dan gedaan!

Ik lees af en toe zo veel dat ik soms niet meer weet wat ik moet verwachten, daarom ga ik ook proberen wat minder te lezen en stom genoeg maar af te wachten!;)

Ik zit nu op dag 33 en voel me vandaag alleen maar huilerig, verder helemaal niets....

We gaan er vandaag gewoon een leuke dag van maken want vandaag zijn mijn vriend en ik officieel 4 jaar bij elkaar!

11. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

May 25, 2011
    1,534
    0
    36
    Friesland
    @Lilypower. Van harte gefeliciteerd! Gaan jullie nog iets leuks doen vandaag?
    Het is inderdaad maar afwachten allemaal, vind ik ook lastig, maar het is niet anders. Vindt het wel leuk dat we hier in elk geval met zijn alllen over kunnen kletsen...

Ik ga een paar dagen weg, dus ben tot na het weekend niet online! spreek jullie daarna vast wel weer:D

12. Teresa

Teresa Nieuw lid

May 30, 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden!

Ik ben vandaag bij de huisarts geweest, last van een prikkelbare darm. Gelijk laten weten dat ik zwanger wil worden. Omdat ik overal weer andere verhalen hoor over gelijk beginnen na de pil of wachten tot je normale cyclus weer op gang is, heb ik hier gelijk uitleg over gevraagd. Blijkt dus dat ik nu (volgende week, als het goed is word ik vanavond ongesteld) gelijk mag beginnen met "proberen" om het zo maar te zeggen.
    Erg spannend dus allemaal!

Vanavond ga ik een lekker lang weekend weg, dus als ik terug kom ben ik niet meer ongesteld en kunnen mijn vriend en ik de eerste ronde in. ;)

Ik vind het zo spannend allemaal! :-D

13. Lilipower

Hallo dames,

Wat leuk dat jullie alle twee een weekendje weg gaan dan hebben jullie echt geluk met het weer! Veel plezier!!!

@1steXmom: we gaan er morgen een leuke dag van maken. vandaag helaas werken en vanavond nog even naar school, helaas.

@Teresa: wat goed dat je dat gelijk even hebt gevraagd bij de huisarts! Hoop voor je dat de ongi snel doorbreekt en je dus na je vakantie aan de slag kan!

14. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

Jul 20, 2007
    3,834
    1
    0
    Ik heb ook het gevoel dat ik een blaasontsteking heb, constant het gevoel dat ik moet plassen en een enorme druk in mijn onderbuik....

15. Lilipower

Ja dat heb ik ook, nog geen idee of dat ook echt blaasontsteking is of iets anders... vrijdag ff naar de dokter denk ik

16. Eels

Eels Lid

May 30, 2011
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Is er nog plek voor mij in dit forum? er wordt zo gezellig gekletst!

Ik zal me even voorstellen, ik ben dus Eels, 28 jr, mama van een ukkie van nét een. Heb mijn laatste nuvaring op 3 mei verwijderd. Dus ook gestopt in mei zeg maar. Ik ben nu aan het wachten op mijn 1e échte ongesteldheid dan weet ik 'n beetje wat mijn cyclus doet. Dus na deze ongi gaan we voor ronde 1!!!

Spannend, bij de eerste was het in ronde 2 raak dus hopelijk gaat het nu ook zo vlot...wel ben ik bang voor teleurstelling wat dat betreft...

Laat die rode duiveltjes maar komen, nooit gedacht dat je daar écht blij mee kon zijn ;)

17. Lilipower

Welkom Eels!

Wat leuk dat jullie voor de tweede gaan en hopelijk gaat het nu weer zo snel (of nog sneller) !!!
    Gezellig dat je met ons de start bepraat en hopelijk horen we snel goed nieuws van jullie kant!

18. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

May 25, 2011
    1,534
    0
    36
    Friesland
    Hoi Eels,

welkom bij het clubje! Jij kunt ons mooi al bijpraten over alle rare kwaaltjes enzo:D. Hopelijk gaat de 2e net zo snel, dan hebben we gauw goed nieuws!

19. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

Jul 20, 2007
    3,834
    1
    0
    Welkom Eels,

Bij ons was het bij de eerste ook na de 2e echte ronde raak.
    Maar ik ga er nu gewoon vanuit dat het langer duurt om teleurstellingen te voorkomen,ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn maar dat valt stiekem toch niet mee haha

20. jennay

jennay Nieuw lid

Jun 1, 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Hier nog een nieuwe, ben 27 jaar en op 4 mei gestopt met de pil na 15 jaar. Ik was al bijna een jaar zwak ziek en misselijk. Aantal keren bij de huisarts geweest, echo gehad, bloed geprikt maar kwam steeds niets uit. Tijdje terug zat ik wat te googlen en las ik dat er veel dames last hadden van de opvolger van microgynon 30. Dus als eerst daar eens mee gestopt, en t kan toeval zijn maar de klachten zijn weg.
    Ik weet ook niet zo goed wat ik nu precies voel enzo, en of het te maken heeft met ontpillen? Ben wel bezig geweest met ovulatie testen maar er is niet iets duidelijks uitgekomen, vorige week woensdag ontzettend pijn in mn lies en bovenbeen gehad. Had ik de vorige maand ook, bij de huisarts geweest en die zei dat het door ovulatie kon komen, dus gaan we daar maar vanuit.Heb verder geen klachten vorige week beetje raar gevoel in mn onderbuik gehad maar geen krampen of steken.
    Zijn er dames die pre seed gebruiken? heb goede verhalen op internet gelezen dus maar meteen besteld. Nu maar afwachten of t echt helpt.

groetjes en een fijne avond

Share This Page