Gestopt met de pil in mei 2011

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Mamaleonie, May 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. foetsie

foetsie Lid

May 20, 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    @jennay: wat is pre seed?

Bij mij gebeurt er nog steeds niet veel. Ovu testen steeds negatief, maar de pijntjes in mijn onderbuik zijn er steeds vaker en heviger...

Ik ga ook een paar daagjes weg met mijn man dus ga proberen er niet teveel mee bezig te zijn, vooral te genieten van het samen zijn want wie weet kan dat niet heel lang meer :D

2. Lilipower

Lilipower Niet meer actief

Hallo,

@foetsie: geniet maar lekker van een paar daagjes weg! hopelijk kan je je gedachte een beetje verzetten en als je terugkomt dat je ons dan verandering kan melden, in welk vorm dan ook!

@jennay: allereerst welkom! gezellig dat je ook mee komt kletsen!
    ik heb ook nog nooit gehoord van pro seed... breng ons eens op de hoogte!
    Wanneer is je cyclus begonnen, welke dag?

Wat goed dat je zegt over de opvolger van microgynon 30, ik heb daar namelijk ook erg last van gehad. ineens last van een soort van epeleptische aanvallen en volgens de arts in ziekenhuis kon dat te maken hebben met mijn cyclus en mentruatie.... en nu ik er over na denk heb ik er geen één van die aanvallen meer gehad.

3. Lilipower

Ik wist niet dat ik zo blij kan zijn met een ongesteldheid! ronde 0 is afgerond met 33 dagen... nu heb ik eindelijk een getalletje waasik mijn gevoel aan kan hangen en wat meer uit kan stippelen! op naar een echte ronde 1 !!! :D

4. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

Jul 20, 2007
    3,834
    1
    0
    Ik ben nu ook wel benieuwd wat pre seed nu eigelijk is !!!!
    Heeft het iets te maken met dat het zaad beter wordt opgenomen haha:p

Interesant om te horen dat veel meiden last van hun onderbuik hebben.... Hier ook nog steeds een raar krampgevoel in onderbuik, en ik moet heel veel plassen.

Fijne dag nog allemaal!!!

5. ladyblond

ladyblond Actief lid

May 23, 2011
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veel plassen!!
    Ik plas me helemaal leeg de hele dag hahaha!
    Gisteren erg veel last gehad van mijn onderbuik werd echt gek van de pijn.
    Ik gebruik zelf de pillen van de etos maar heb het gevoel dat ik daar veel hoofdpijn van krijg en misschien ook wel die klachten in mijn onderbuik!
    Heeft iemand daar ook ervaring mee??

6. Lwal

Lwal Bekend lid

Jun 2, 2011
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik wil ook graag mee kletsen. Ik heb afgelopen zaterdag mijn laatste pil geslikt en ben dus sinds gisteren ongesteld. Ik ben 25 jaar en wij gaan voor ons eerste kindje. Wij gaan in augustus trouwen en zijn dan ook helemaal toe aan de volgende stap. Ik vind het nu al allemaal super spannend en denk continu aan kindjes..

Groetjes

7. jennay

jennay Nieuw lid

Jun 1, 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames,

pre seed is een glijmiddel wat niet zaaddodend is.
    ik heb op 9 tm 14 mei wat bruinverlies gehad, nu wachten op de echte menstruatie of eigenlijk liever niet maar denk niet dat t de 1e keer raak is. Afwachten dus....

8. Lilipower

Veel plassen heb ik ook gehad, nu ik ongesteld ben is dat echt helemaal over....
    Pijn aan de onderbuik is echt een ontpil-kwaal zei mijn dokter maar het blijft dat het bij iedereen natuurlijk verschillend is.

@Lwal: Welkom! leuk dat je mee komt kletsen. gaan jullie gelijk beginnen of heb je eerst een ontpil maand???
    Wat leuk dat jullie gaan trouwen! zo spannend.... en dan misschien al wel zwanger!

Nu ik terugkijk naar mijn afgelopen eerst cyclus (ronde:0 ) ontpillen ben ik blij dat ik nu ongesteld ben en dan echt kan beginnen, het is mooi dat je dan een beetje in kan schatten wanneer je wat voelde en welke stap dit was in de cyclus blijkt gewoon dat ik de eisprong en evt innesteling helemaal verkeerd had ingeschat...... nu weet ik wel een beetje hoe ik me voelde in die week en dat geeft en geruster gevoel. die buikpijn , misselijkheid enzo was nog voor mijn eisprong en niet erna zoals ik dacht en ook het slijm was anders....

Ik kan aanraden dus eerst een maandje gewoon ongesteld te worden voor je eigen rust maarja als het gelijk raak is dan is het natuurlijk super mooi... al heb ik het idee dat ik er nu rustiger insta omdat het allemaal zo nieuw is!

9. kawaii

kawaii Fanatiek lid

May 9, 2011
    1,364
    0
    0
    brabant
    #89 kawaii, Jun 3, 2011
    Last edited: Jun 3, 2011
    Lieve dames,

mag ik me ook bij jullie aansluiten? Ik ben begin mei gestopt met de pil en zit nu dus ook in "ronde 0", al noem ik het zelf stiekem ronde 1.
    Zal me even snel voorstellen, weten jullie ook een beetje wie er hier ineens in komt breken.
    Ik ben 28, woon in Brabant, ben ruim 8 jaar samen met mijn vriend. Huisje, boompje en beestje(s) hebben we al, nu tijd voor een kindje! De basis is er, beide een baan, ruimte genoeg in huis en een grote kinderwens.

Heb tot nu toe erg weinig ontpil-klachten gehad. Gisteren kreeg ik iets pijn in mn borsten, maar dat viel echt reuze mee. Voor de rest kom ik er tot nu toe heel genadig vanaf. Hoop dat mijn cyclus meteen netjes is (kleine kans, ik weet het!!), in dat geval zou ik halverwege volgende week ongesteld moeten worden. Ik hoop het! Heb voor de zekerheid al een paar zwangerschapstestjes in huis gehaald, you never know. Ben ook al braaf aan de foliumzuur tabletten. Heel spanned allemaal, had niet verwacht dat ik er zoveel mee bezig zou zijn. Fijn om hier met "lotgenootjes" (klinkt meteen heel dramatisch:cool:) te kunnen kletsen. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje!

10. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

Jul 20, 2007
    3,834
    1
    0
    Gezellig nog meer nieuwe meiden!!
    Allemaal welkom en succes met zwanger worden.

Vandaag een beetje chaggie, net als wanneer je ongesteld moet worden, maar als het goed is duurt dat nog ca 2 weken....

11. Lwal

Lwal Bekend lid

Jun 2, 2011
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    We doen het de eerste maand een beetje rustig aan, nog niet gericht aan de slag zeg maar! Dit is vooral omdat ik nog in mijn jurk wil passen in augustus.. Mocht nou wel meteen raak zijn (maar die kans lijkt me vrij klein) dan verzinnen we daar wel iets op. We wilden eerst eigenlijk wachten tot na de bruiloft, maar het geduld was op! Nu ben ik toch niet zo'n drinker, dus stel dat ik zwanger ben op de bruiloft zullen mensen dat niet snel door hebben!
    Ik ben heel benieuwd wat mijn lichaam gaat doen de komende maand.. Ik slik nu de zwanger worden pillen van de Etos alvast.
    Fijn dat er forums al deze bestaan, want ik wil het er het liefst de hele dag over hebben.. Maarja we willen het nog geheim houden zodat het een verrassing is als ik ooit zwanger mag zijn! Alleen onze beste vrienden weten ervan.

12. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

Jul 20, 2007
    3,834
    1
    0
    Wat zijn dat voor pillen van de Etos???
    Ik gebruik alleen foliumzuur.

Hier houden we het ook geheim, wil niet dat mensen iedere maand vragen of het raak is.

Heeft iemand nog een leuke boekentip omtrent zwanger worden en zwanger zijn ??

13. Lwal

Lwal Bekend lid

Jun 2, 2011
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    In die pillen van de Etos zit ook foliumzuur, maar ook nog meer belangrijke vitamines. Ik vind het wel makkelijk dat ik zo alles tegelijk binnen krijg!
    Ja ik zou ook wel een boekentip willen!! En denk dat het voor mijn vriend ook wel leuk is om wat te kunnen lezen..

14. kawaii

kawaii Fanatiek lid

May 9, 2011
    1,364
    0
    0
    brabant
    Grrr gisteren ongesteld geworden. Was te verwachten natuurlijk, bijna niemand is meteen zwanger. Maar ben toch teleurgesteld, stiekem.:( Weet dat ik niet mag klagen hoor, sommige dames moeten heeel lang wachten op hun menstruatie na het stoppen met de pil. Ik dus niet, gelukkig. Cyclus was dit keer 24 dagen, dus heb in elk geval iets om me op te richten nu. Lijkt me wel kort trouwens, 24 dagen. Hoop dat het nog iets langer wordt, richting de 28 dagen ofzo.
    Weten jullie toevallig of ik, uitgaande van die 24-daagse cyclus, dan volgende keer rond dag 12 mn ei zou moeten hebben, of is dat te simpel gedacht? Wil niet meteen al aan de ovutesten enzo, zo snel al.

Interessant, die boeken-vraag. Ben ik ook wel in geïnteresseerd. Wel dan nog even verstopt houden voor langskomende visite. Vooral schoonouders.. haha!

15. Lilipower

hallo dames,

@kawaii: jammer dat je ongesteld bent geworden maarja nu kan je in ieder geval gerichter aan de slag... 24 dagen is een korte cyclus maar is vooral belangrijk dat eitje meer dan 10 dagen heeft om zich goed te nestelen en dat is het geval dus zit wel goed denk ik.
    gewoon twee weekjes flink klussen en dan kan je er haast niet naast zitten ;)

Boeken heb ik eigenlijk nooit naar gekeken maar tegenwoordig kan je zo veel op internet vinden daar lees ik dan ook graag!

16. ladyblond

ladyblond Actief lid

May 23, 2011
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk inderdaad dat het een dubbel gevoel geeft om voor het eerst ongesteld te zijn.
    Maar heel eerlijk mag hij nu wel komen.
    Mijn kop knalt uit elkaar en gisteren was mijn buik zwaar op gezet.
    Ben benieuwd wat de komende dagen gaat brengen, moet als het goed is dinsdag ong. worden.
    Meer meiden waar het extreem rommelt?

17. Lwal

Lwal Bekend lid

Jun 2, 2011
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja kan me voorstellen dat je baalt dat je ongesteld bent geworden! Maar je weet nu inderdaad wel hoe je cyclus eruit ziet!
    Ik zou willen dat het bij mij ook zover was. Ik heb pas net mijn ontrekkingsbloeding gehad, dus voor mij gaat het nu pas echt beginnen!

18. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Goedemorgen meiden, gezellig druk hier al zie ik. Leuk zoveel meiden die rond dezelfde periode zijn gestopt met de pil.
    Zijn er al meiden die kunnen testen? Als ik uitga van een cyclus van 28dgn ben ik nu 2dgn te laat. Rommelt wel af en toe, maar ik heb daar sowieso al veel last van sinds ik gestopt ben met de pil.
    Ben benieuwd!

19. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

Dec 4, 2006
    733
    1
    0
    Ik wil me hier ook meekletsen als dat oké is..
    Ik ben 25, heb al twee kinderen. Een dochter van 4 en een zoontje van 3.

Ik ben op 11 mei gestopt met de pil en op 16 mei mijn ontrekkingsbloeding gehad.

De vorige keren dat ik gestopt ben met de pil had ik meteen een cyclus van 28 dagen.
    Ik weet niet of dat deze keer ook zo zal zijn, want de vorige keer had ik ook geen last van het ontpillen en nu wel.
    Steeds buikpijn alsof ik ongesteld moet worden en dat al een week of 3 lang!
    Ook flinke steken rechts onder af en toe!

Ik hoop dat iedereen snel zwanger mag zijn!

Groetjes Beertje

20. kawaii

kawaii Fanatiek lid

May 9, 2011
    1,364
    0
    0
    brabant
    Heerlijk dit, allemaal meiden in hetzelfde schuitje!

@Ladyblond: bij mij rommelde het eigenlijk pas vanaf de dag dat ik ongesteld werd. Werd in de avond (19.00 ongeveer) ongesteld en voelde het vanaf de ochtend.Flinke buikkrampen (een voorbode van wat ging komen, helaas). En de paar dagen ervoor had ik iets gevoelige borsten. Dat was nieuw, had ik "vroeger" nooit.

@ Lwal: hoop dat de cyclus snel op gang komt bij je. Misschien niet zo snel als bij mij met mn 24 dagen, maar 28 of zoiets zou wel super zijn;)

@lillipower: Bedankt voor de opbeurende woorden! Maakte me een beetje zorgen over de innesteling met zo'n korte cyclus dus ben erg blij met je berichtje. Geeft de burger moed, om het zo maar even te zeggen! We gaan ervoor deze maand!

Tijdens NOD (eind juni) ben ik op vakantie, geen internet daar. BOE zo waardeloos! Haha ga een voorraadje zwangerschapstesten inpakken en tampons die ik hopelijk niet nodig heb!

Share This Page