@linnie27: ik herken het helemaal, normaal kan ik wanneer ik ongi ben de eerste dag echt bijna niets van de krampen etc, nu ik eerste ongesteldheid heb zonder pilvalt het reuze mee. ik zei al tegen mijn vriend: we hadden eerder moeten stoppen maarja toen waren we er nog niet helemaal aan toe en elke keer opletten is ook zo een gedoe... weet wel dat ik als ik weer anticonceptie ga gebruiken het geen pil meer wordt! Voel me zonder echt 300x beter!!! @ladyblond: je kan nu totaal nog niet inschatten hoe je menstruatie gaat lopen, is niet te vergelijken met toen je aan de pil was, als ik jou was zal ik nog even een dag of 2 wachten met testen, deze kan je volgende maand nog goed gebruiken! denk helaas dat je ongesteld gaat worden maar hoop dat ik het verkeerd denk! Sorry even weer met beide beentje op de grond.... Als wij gaan verhuizen in januari als goed is... dan hopelijk met een dikke bolle buik er is altijd wel een mouw aan te passen Mijn vriendin is gisteren van een jongentje bevallen en hij heet Tom !!! Ben gelijk ff gaan kijken en hij was zo klein... was zo gelukkig voor haar en hem! Toch voelde ik toch een steekje jaloersheid! iedereen zei daar al jullie zijn de volgende en ik hoop het echt. Eerst over twee daagjes jarig en dan over twee weekjes trouwen dus gelukkig wel wat afleiding Zo dat was weer een lekker lang verhaal ...
Gefeliciteerd met je vriendin! Leuke naam, Tom. Wat leuk dat je gaat trouwen, hopen dat je mooi weer krijgt!
Ja hier rommelt het ook flink, iedere keer flinke ongie krampen maar moet moet rond de pas 15e ongesteld worden... of niet. Ben ook meer moe als normaal
@ladyblond: Ja is zeker lekker als je eerst een keer ongi wordt. Ik denk dat dit wel ongi is hoor wat ik heb, ik hoop het tenminste. Want dan heb je een datum en weet je dat alles werkt enzo. Leuk dat jullie huisje dan klaar is, en ach met 4 maanden is het niet zo erg toch. haha. Kan je meteen de kinderkamer inrichten @lilipower: wat goed dat jij dus ook niet zo erg ongi was. Dacht al dat er wat mis was. Op deze manier vind ik het niet erg om ongi te zijn hoor. En ik ben juist met de pil toendertijd begonnen omdat ik heel erg ongi was en heel veel pijn had. En nu dit, haha. En wat leuk dat je vriendin is bevallen. leuk he zo'n klein hummeltje. Dan kan het je niet snel genoeg gaan toch.
@ lilipower, Gefeliciteerd alvast met je verjaardag en wat leuk dat je over 2 weken al gaat trouwen zo gaaf lijkt me dat!!! Maar ik was ook niet van plan om me te testen hoor! Denk zelf dat het ook de ong is wat er aan zit te komen, van mij mag die nu ook wel komen ben ik tenminste weer even klaar met die klachten! Mijn vriend begint het nu door te krijgen dat ik er echt last van hem hihi!! En het is ook wel fijn als ik het gehad heb want we gaan over 10 dagen lekker op vakantie!
Hallo allen, daar ben ik weer, heerlijk weekendje weg geweest. Ik zie dat er een aantal nieuwe leden zijn. Welkom allemaal! Leuk dat jullie ons komen versterken. Helaas niet alles kunnen doornemen dus ik begin maar even opnieuw. Vandaag weer voor het eerst aan het werk, 2 weken vrij geweest... vanmorgen stond ik op, vet chagerijnig, moe, hele weekend last van mijn rug gehad... en in de loop van de dag snapte ik waarom... ben dus vandaag ongesteld geworden. Zeer vervelend! Enorme kramp, last van pukkels, super chaggie etc. etc. Voordeel echter... 1ste x ongesteld (afgezien van pilongie dan) en nu kunnen we dus officieel ronde 1 in! Ik geloof dat ik vandaag over 2 weken eisprong zou moeten hebben dus als deze vervelende dagen voorbij zijn kunnen we aan de gang. Ik begin wel te twijfelen of ik zou moeten testen of niet... wat vinden jullie? Verder nog nieuws aan jullie kant?
@1stexmom: Ik ben een van de nieuwe leden. Maar jij bent nu dus ook voor de eerste keer echt ongi geworden. Ik ook. het is bij mij alleen heel raar, niet zoals normaal. Maar nu kunnen we idd offiecieel ronde 1 ingaan. Spannendddd
NOD lijstje: Sabrine1984: 4 juni (cyclus 28?? Eerste kindje) Beertje1985: 13 juni (Cyclus 28? derde kindje) Lilipower: 5 juli (Cyclus 33, 1e kindje) 1steXmom: 6 juli (Cyclus 24?, 1ste kindje) @linnie27: Ja klopt, 1ste keer na 15 jaar de pil, dus het is vrij heftig bij mij. Dit ben ik zo niet meer gewend, ben ook echt super chaggie, zo erg dat ik bijna weer om mezelf moet lachen. Het is maar goed dat mijn man vanavond laat thuis is, want ik ben niet te genieten:x. Maar goed... 1ste ronde dus... volgens mij liggen we redelijk bij elkaar in de buurt qua NOD dus kunnen we elkaar mooi steunen
dag meiden, zo, ik ben weer terug van weg geweest. Maar... nog steeds niets gaande bij mij. Zit nu op dag 41 van ronde 0. Doe om de dag nog ovu testen, maar ook daar nog geen roze streepje te zien... Kan nog wel even duren dus! Fijn dat een aantal van jullie ondertussen wel ongesteld zijn! Natuurlijk ben je liever zwanger, maar dan weet je in ieder geval dat het allemaal werkt en kun je echt beginnen! Ik kijk er ook echt naar uit ongesteld te worden (voor het eerst in mijn leven !!!)
@1eXmom: ik ben ook 1 van de nieuwste leden. Ik ben pas 28 mei gestopt met de pil en heb wel de pilongi gehad. Nu ben ik dus waarschijnlijk aan het ontpillen :s Ik wacht af.... Hoop voor je dat je je gauw weer beter voelt, zo'n ongesteldheid is nooit fijn! @foetsie: voor het eerst in je leven ongesteld? Ben je destijds voordat je ongesteld werd aan de pil gegaan? Ik hoop dat ie snel komt, zodat je snel kunt beginnen met zwanger worden!
@lilipower: Gefeliciteerd met het zoontje van je vriendin. Je zal wel aan het zwijmelen geweest zijn. Ik zei na de tweede dat ik nooit meer zwanger wilde zijn en vond babies ook echt niet schattig meer, maar sinds een paar maanden ben ik weer helemaal verliefd als ik een baby zie!! Ik ben ook benieuwd wanneer ik ongesteld word. Ik hhop natuurlijk dat het weer in een keer raak is, maar ik heb het gevoel dat het deze keer wel eens heel lang zou kunnen duren.. Ik had vanmiddag in ieder geval zomaar een test gedaan (ik had er 9 besteld online bij matcare) en die was negatief. Ik had het natuurlijk kunnen weten whaha. Die testen kunnen positief zijn 4 dagen voor nod (had ik de vorige keer ook) maar 6 dagen voor nod was natuurlijk té optimistisch haha.
@lola83: nee, niet de eerste keer in mijn leven ongesteld, maar de eerste keer dat ik er naar uitkijk ongesteld te worden
@ Lilipower: wat spannend over 2 weken trouwen! Heb je al de zenuwen/stress? Ik ga over 2,5 maand trouwen en begin nu al wat kriebels te krijgen. Ik heb dat ook dat ik 'jaloers' ben wanneer ik mensen helemaal gelukkig met baby's of zwanger zie! We zijn vandaag bij een vriendin geweest met een meisje van 2,5.. Mijn vriend heeft de hele dag met haar zitten spelen en ik heb helemaal verteterd toe zitten kijken! Dan wil ik zo graag dat het bij ons ook zover is! Voor alle meiden die ongesteld zijn geworden; balen dat het nog niet raak is. Maar wel fijn dat je weet dat alles werkt en nu echt gericht aan de slag kunt! Bij mij gaat dat nog even duren.. Ben nu net van mijn ontrekkingsbloeding af!
Hebben jullie dat ook? Nu je er hier allemaal zo over praat enzo dat je steeds enthousiaster wordt? Wil eigenlijk steeds minder lang wachten, haha. Hoop dat het ons allemaal snel lukt.
@linnie27: herken het helemaal, 3 maanden terug hadden we wel een keer tegen elkaar gezegd van misschien willen we toch wel kinderen (daarvoor moest ik er niet aan denken) nu tel ik de dagen af kan niet wachten tot het volgende week is dat we gericht kunnen gaan klussen. Nu zo het gevoel dat ik alleen maar kan wachten @Lwal: Ik begin nu wel een beetje zenuwachtig te worden... pas ik nog wel in mijn jurk? ik twijfel over mijn proefkapsel, komen er wel genoeg mensen? maarja mijn vriend zegt dan weer nuchter, komt wel goed schatje! en dan kom ik weer even met beide benen op de grond. @foetsie: Wat klote dat je nu al zo lang wacht! hoop dat je ook snel de rode vlag uit kan steken! @1steXmom: fijne vakantie gehad? welkom terug Fijn dat je nu ook kan beginnen met 1e ronde... wij zitten dicht bij elkaar.. nog wel ff wachten maar toch Spannend!!! Vraagje dames: ik ga nog wel graag op stap en drink dan nog wel eens wat maar sinds ik gestopt ben met de pil kan ik er echt niet meer tegen, elke keer wordt ik behoorlijk ziek! Zou dit nou tussen de oren zitten of verdraagt mij lichaam het niet meer? Rond de bruiloft heb ik mijn innestelingsdag (als het raak is) heb dan een beetje angst om een borrel te doen maar dit kan toch nog wel of niet? Goeie vraag zo op de vroege morgen
NOD lijstje: Sabrine1984: 4 juni (cyclus 28?? Eerste kindje) Beertje1985: 13 juni (Cyclus 28? derde kindje) Lilipower: 5 juli (Cyclus 33, 1e kindje) @ Sabrine: Heb je al voor de tweede keer getest? Was toch wel benieuwd eigenlijk! Is er nog iemand die eerder kan testen dan mij, anders ben ik de eerstvolgende op de 13e. @Lilipower: Ik zou als het even kan stoppen met drinken..
@ Lilipower; Ik denk dat je op je bruiloft best nog een borreltje kan doen. Ik las hier ergens op het forum dat je de eerste weken nog geen bloedband met je kindje hebt, en dat het dan dus niet zoveel uit maakt. Heb geen idee of dit klopt? En anders doe je kinderchampagne, dan heeft ook niemand iets in de gaten
NOD lijstje: Sabrine1984: 4 juni (cyclus 28?? Eerste kindje) Beertje1985: 13 juni (Cyclus 28? derde kindje) Lilipower: 5 juli (Cyclus 33, 1e kindje) Kawaii: 1 juli (gokje!cyclus 24-27??? 1e kindje) Zo ik heb mezelf er even bijgezet. Weet het niet precies, vorige ronde was 24 dagen maar dat was met ontpillen.. dus echt geen idee of het dit keer weer zo gaat. Ben nu maar even uitgegaan van 27 dagen... Ben dan op vakantie, op de camping zonder internet (en dus zonder ZP.. boehoe!!) Kan ik het niet eens met jullie delen.. pff... Leuk dat het hier zo druk wordt. Super om alles te kunnen delen. Ik herken mezelf in zo'n beetje alles wat jullie zeggen! Stiekem jaloers op zwangere/pas bevallen vrouwen, het liefst tegen iedereen vertellen dat we "bezig" zijn, er meer mee bezig zijn dan je eigenlijk had verwacht. Precies hetzelfde hier! Onze beste vriendin weet het, met haar kan ik er over praten. Maar ze is een stukje jonger dan wij en nog niet echt bezig met kinderen. Dus dit is echt heel fijn. Moet jammer genoeg veel werken dus kan niet dagelijks bijlezen. vandaar dat het soms even duurt voor ik een reactie geef.. Go for it girls!!!
Jaaaaaa! Heb ik ook! Krijg zelfs kriebels in mn buik nu ik zo aan het lezen ben! Ben echt net een klein kindje nu die aan het wachten is op haar verjaardagskadootje ofzoiets. Wachten is klote. Wil niet wachten. Wil zwanger zijn. En het liefste nu.
Ik heb ff nagezocht en je schijnt eerste 5 weken nog geen bloedband te hebben... zou het zonde vinden als het daarom mis gaat. Ik proost gewoon mee met de champ en voor de rest gewoon rustig aan... zal je hebben dat de bruid dronken wordt, ook niet echt charmant!!! Het wordt hier al gezellig druk... hoop dat ik alles bij kan houden!! maar heb er ondertussen wel een nieuwe verslaving bij zeg ... ZP!!!