Gestopt met de pil in mei 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mamaleonie, 23 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilipower

Lilipower Niet meer actief

Leenelise: hoe is ie? hopelijk heb je goed nieuws!

Hier gaat alles goed, buikpijn is gelukkig en stuk beter en ook het slapen gaat iets beter!
    De buikpijn heb ik vooral wanneer ik een spijkerbroek aan hb, merk dat die echt te strak gaan zitten dus nu maar vooral leggings en rokjes aan. mijn buik begint ineens flink te groeien.

Nog maar 5 dagen en dan hebben we eindelijk de echo, ben zo benieuwd!!!!

Wij zijn donderdag ook naar Anouk geweest, was echt helemaal top.... jeetje wat kan die live echtmega goed zingen!!!

2. ladyblond

ladyblond Actief lid

23 mei 2011
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    YES hartje klopte, we zijn nu 7 weken zwanger! En alles ziet er goed uit!!!! Over 2,5 week weer een echo! Hoe gaat het hier, met de misselijkheid en de andere klachten?

3. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Wat een heerlijk nieuws meid! Mooi hè zo'n kloppend hartje :) dat zo iets kleins tot zo iets moois kan groeien. Zo bijzonder!! Geniet ervan!

4. Lilipower

Ladyblond: wat fijn! Dat is goed nieuws. Hopelijk krijgen wij dat nieuws vrijdag ook :)

5. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    @ladyblond; mooi he zo'n echo en wat fijn dat je alweer zo snel een nieuwe echo krijgt

@lilipower; ik ga duimen voor je!

hier; 12 weken echo was prima, mooie nekplooi (1,3 mm) hartje klopte 169 pm, 2 hersenhelften gezien, 2 niertjes met urine, navelstreng 3 bloedvaten :)
    Kans op down is 1;465, tja t is niet echt wat ik gedacht had (anoek was 1;5683) maar goed, t is ook niet dramatisch. Denk ook dat t komt dat ze niet precies kunnen zeggen hoelang ik zwanger ben, ben nu weer 3 dagen teruggezet. Nu 21 sept uitgerekend, eerst 18 sept, maar volgens FF 25 sept. Nja ik merk t tegen die tijd wel lol

6. Sabrine1984

@meow, oh wat een verschil met Anouk. Zit m dat in in je bloedwaarden dan? Maar het betekend natuurlijk nog helemaal niks. Nekplooi is helemaal goed, hartje enzo ook. De kans op down is nog steeds super klein. En 3 dagen terug gezet? Ach, hij/zij komt wanneer die komt ;) Heb je het hartje ook al gehoord?

7. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    ja komt denk door mn bloedwaarden, ze stonden niet op de brief, dus dat kan ik niet vergelijken, maar als je naar t beebje alleen kijkt, dan kan ik dat wel vergelijken met Anoek, alles net een btje lager, maar was ook langer zwanger toen we bij haar de combitest deden.
    Maar goed, beebje zag er goed uit en das t belangrijkste toch

8. LeenElise

LeenElise Bekend lid

15 jun 2011
    750
    0
    0
    Noord-Holland
    @Sabrine en Lili: Helaas geen goed nieuws, wij zitten weer in ronde 11 :)

Fijn dat alles er goed uit zag Meow! Hoe gaat het verder meiden? Nog erg last van jullie misselijkheid?

9. Sabrine1984

He jakkes meid, ronde 11 alweer. Wat gaan jullie doen als het deze rond ook niet lukt? Toch een afspraak met de HA maken of toch nog wachten? Voor nu gaan we weer met z'n alle opzoek naar je ei ;) en natuurlijk heeeeeeel hard voor je duimen dat het deze ronde JULLIE ronde wordt!

10. ladyblond

ladyblond Actief lid

23 mei 2011
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Elise,
    Wat balen dat het weer niet gelukt is! Maar inderdaad met volle goede moet verder!!!
    En misschien in de ochtend ........... bij ons werkte het :bloos:
    Succes!!!!

Mouw wat fijn dat alles er weer goed uit zag!!!
    Welke test heb je laten doen dat je info kreeg over down, en welke rede had jij om die test te doen?
    Sorry dat ik het vraag hoor ze gaan het ons namelijk over 2,5 week vragen wat we willen en wij willen het niet maar hebben er ook nooit goed over nagedacht!

11. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    @LeenElise; he bah :( Dikke digiknuf en laat ronde 11 gewoon jouw ronde zijn!

@Ladyblond; van mij hoeft t niet perse, er zit niks bij ons in de familie oid en qua eigen gezondheid, leefstijl, leeftijd vind ik t ook niet nodig. Daarnaast is t een kansberekening, dus t zegt nog niks of je daadwerkelijk een kindje met down krijgt. Dan moet je een vruchtwaterpunctie of vlokkentest.
    Maar manlief wil dat graag, hij zou het heel moeilijk vinden om een kindje met down te krijgen. Hij zou dan de zwangerschap willen laten afbreken. (ik heb er nooit echt over nagedacht of ik daadwerkelijk de zwangerschap zou kunnen afbreken als t kindje down zou hebben, ben er zowel bij Anoek als bij dit kindje gewoon van uitgegaan dat t goed zou zijn)
    T enige voordeel vind ik, dat ik met 12 weken nog een echo kreeg en dat je dan al heel veel kunt zien.
    Oh t is btw de combinatietest

12. Lilipower

Leenelise: dat is balen zeg, verlies niet het vertrouwen! nieuwe ronde nieuwe kans! en idd in de ochtend klussen heeft bij ons ook geholpen!

Meow: fijn dat je weer een echo hebt gehad en wat gek dat er zo veel verschillen tussen zitten met Anoek, had ik niet gedacht.
    Nu weet ik er ok niet zo veel vanaf.... ik heb best wel een angst voor dat er iets is met kindje maar twijfel nog steeds of ik die testen wel zal doen. ik weet dat de vk dit vrijdag gaat vragen maar weet nog niet wat we kiezen...
    Hoe hebben jullie hier dit gekozen? de voor en tegens?

Hier alles goed,de kwaaltjes verdwijnen langzaam en we tellen af naar vrijdag. al heb ik nu een goede griep te pakken dus nu vooral slapen en ziek zijn :(
    Veel mensen zijn ziek op mijn werk en dan komen ze ook nog half ziek op het werk... ik merk dat je daar nu toch wat gevoeliger voor bent.

13. ladyblond

ladyblond Actief lid

23 mei 2011
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lilipower:
    Veel plezier vandaag!

14. Lilipower

Ja daar is ie dan!! alles helemaal goed.... hartje klopt en beweegt goed :D precies volgens schema.... nu 2,6 cm

15. Sabrine1984

Ja eindelijk de echo gehad, en hij/zij is in z'n eentje zie ik ;) hihi
    Fijn dat alles goed is meid! Heerlijk he zo'n goede echo!!

Wij hadden vandaag ook een echo, maar dan eentje in 3D. Hij gaat op zijn papa lijken :D Hij is zo mooi!!!! Had echt tranen in mijn ogen :) (heb verder geen last van m'n hormonen hoor :D hihi) Zo bijzonder om je kindje zo goed al te kunnen zien, echt wow!!

16. Lilipower

Sabrine: ze hebben goed gezocht en was er gelukkig maar eentje!
    wat leuk dat je al kan zeggen dat hij op je vriend lijkt, lijkt me zo gek als je dat ziet!

Gisteren toen we thuis kwamen van mijn ouders kreeg ik echt de schrik van mijn leven... Een inbreker betrapt in de tuin, Jeetje dan schrik je echt! En dat om 20 uur s avonds! Vandaag eerst extra maatregelen nemen tegen inbraak... We wonen vrijstaand dus daar wat aan doen!:$

17. Sabrine1984

:$:$:$ DAt meen je niet! Hij was niet binnen geweest? Bah wat eng!!

18. Lilipower

Nee gelukkig niet binnen geweest, we hebben oplettende buren die ons waarschuwde... Gelukkig waren we al in de buurt en dus net op tijd!
    Hij zat verstopt in donkere hoek van tuin en is uiteindelijk via schutting gevlucht toen mijn man door de tuin liep. Die zal wel niet meer terugkomen want normaal kom je echt niet over die schutting... Je slaapt nu toch wel slechter al wonen we in een net dorp waar nooit iets gebeurd!

19. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    lilipower; oh bah, zou me echt ook een ongeluk schrikken

ladyblond; hoe gaat t met jou

LeenElise; en met jou?

Sabrina;lijkt me wel bijzonder hoor een 3D echo

hier; net terug van vk, alles goed, hartje gehoord :)

20. Fionn

Fionn Actief lid

12 jun 2011
    161
    0
    0
    Dag iedereen!

Ik wil even zeggen dat ik zwanger ben!!! Ik kan het nog steeds niet geloven (wat een cliché ;)).

Ik had zó'n onregelmatige cyclus! Laatste keer dat ik ongesteld was, was begin december! Dus weet nu niet hoe lang ik zwanger ben.

Wel weet ik dat ik vier weken geleden ineens steekjes voelde rechtsonderin, dus waarschijnlijk teken van eisprong. Twee weken later ineens grotere borsten en getest, maar negatief. Borsten weer weg, maar ik dacht: ik wacht twee weekjes en dan probeer ik het weer.

Dus: zaterdagochtend vroeg wakker, ik liet m'n man slapen want ik dacht: is waarschijnlijk toch negatief en dan kruip ik gewoon weer gezellig in bed.

Maar er kwam meteen een superdikke streep in het testvenster! De vloeistof was nog niet bij het controlevenster dus ik dacht eerst dat het eerste streepje het controlestreepje was (ik was erg in de war), en toen het controlestreepje verscheen dacht ik: twee streepjes! Welke het ook is, het kan me niet schelen, het zijn er twee!!

Ik m'n man uit bed geroepen, die kwam halsoverkop naar beneden en moet er nu nog steeds van bijkomen.

Ik ben zo ontzettend blij. Het is wel heel pril (4 á 6 weken), maar het is gelukt! Ik heb tenminste een eisprong (had al een afspraak gemaakt met de gyn. om m'n zorgen te uiten). Vandaag de huisarts gebeld met het blijde nieuws, en van het weekend m'n ouders en schoonouders.

Heb wat grotere borsten (maar niet zo groot als twee weken geleden -- hoewel, komt er al bij in de buurt), en heb het ene moment trek en dan weer juist helemaal niet. Verder niet misselijk, af en toe moe, ik kan moeilijk slapen... en ik kan het nog steeds moeilijk geloven!!

Meiden, ik ben zo blij met jullie die allemaal zwanger zijn, en voor degenen die dat nog niet zijn: kijk naar mij met mijn gestoorde cycli, mij lukt het ook ;)

Deel Deze Pagina