Gestopt met de pil in mei 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mamaleonie, 23 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Nou ik ben er achter waarom m'n bv zo raar doet.. Ik ben weer ongi geworden :$ verklaard ook de giga hoofdpijn die ik weer had. Nou weet ik dat ik m'n ei wel heb gehad, want die heb ik gevoeld. Maar nu dus ook ongi.. Das best raar na bijna een jaar.
    Ik leg L nu elke 2 uur aan. Vandaag 2 flesjes bij gegeven. En het lijkt iets beter te gaan. Ik heb wel een kolf, maar een zeer eigenwijs mannetje wat niet wilt slapen Overdag :( drama! Heb nu een puckababy aangeschaft. Hopelijk helpt dat.
    Hij wil alleen maar bij mij zijn. S nachts slaapt hij wel goed. 1x 5 u en daarna nog 2 x 4 uur. Wisselt wel soms maar meestal wel. Hij is heel prikkel gevoelig. En is ook zo wakker, overdag alleen maar hazenslaapjes. Komt wel goed uiteindelijk we moeten er even doorheen.

@ meow fijn dat de echo goed was! En al wat ingedaald helemaal goed! Ben je het zwanger zijn al zat? Ik had persoonlijk best overtijd willen gaan, ik mis m'n buik ook best wel. Het getrappel en de hikjes.

@ lilli, boef was toch niet gedraaid? O o.. Van die therapie heb ik wel eens gehoord, maar wat het precies is weet ik eigenlijk niet. Wanneer is je laatste werkdag?

2. Lilipower

Lilipower Niet meer actief

Oja ongesteldheid bestaat ook nog ;) ben blij dat het ff uitgesteld wordt als je zwanger bent.
    Ik dacht dat wel ff duurde wanneer je borstvoeding geeft, dan is bij jou toch best snel op gang of niet?

We moeten er helaas rekeing mee houden dat kleine kans is dat ze draait omdat ze alle een hele tijd zo ligt en niet erg veel vruchtwater is (welbinnen normen)

Bij de moxa therapie gaan ze een soort wierook sigaar naast je kleine teen opbranden welke een bepaalde zone stimuleert van je baarmoeder (schijnt) en dat draait je energie om en dus ook energie van het kind (lekker zweverig) maar we proberen het gewoon.

Morgen nog een ochtend werken en dan verlof, ben er zo aan toe.... werk gaat moeizaam en daar lijd het werk onder wat nu wel ff moeilijk is.
    Probeer me er niet te druk om te maken anders word ik een beetje gek

3. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    @sabrine; oooh ja dat verklaart een hoop. Tjee das wel snel, ik werd t pas na een jaar en ik net helemaal gestopt was met bv. Had t ook niet gemist :D
    Aan de ene kant ben ik t zat, ben nu 22 kg aangekomen en wil mn lichaam terug en de bekkenpijn ben ik ook zat. Aan de andere kant; ja dat getrappel en gedraai en mn buik ga ik wel missen. T is waarschijnlijk de laatste, dus toch nog maar even genieten :)

@lilipower; ik hoop zo dat ze nog wil draaien, zo'n draaipoging lijkt me niks, maar goed wie weet helpt die moxa therapie wel, proberen kan geen kwaad toch?
    En nu lekker genieten van je verlof toch :)

Hier; ziekenhuiskoffer is ook gepakt, ik hoop wel thuis te bevallen, maar je weet nooit natuurlijk. En vanaf morgen mag ik officieel thuis bevallen :)

4. Sabrine1984

Ja volgens mij is het ook best snel idd :( Ben gelijk maar begonnen met de mini pil (cerazette ofzo ?)

Die puckababy, wat een uitvinding!! L. slaapt goed! Ik krijg hem overdag ook gewoon in slaap nu. Oke, ik laat hem bij mij in slaap vallen nog steeds en leg hem dan weg. Maar hij slaapt daarna wel nog even. En zelfs gisteren 1x 2 uurtjes achter elkaar (heb 1x speentje terug gegeven en verder niks!)
    En hij kan rollen!! Van zijn buik naar zijn rug. Nu las ik bij de Oei ik groei app dat dit bij zijn volgende sprongetje hoort. Dat verklaard misschien ook wel waarom hij zo huilde de afgelopen dagen. BV is nog steeds niet helemaal oke trouwens. 's Avonds geef ik nutrilon bij, maar aangezien hij nu beter slaapt kan ik ook wat gaan kolven. (moet ook een voorraadje aanleggen voor KDV straks...) Pff, nog 5 weken en dan moet ik weer werken :(

Lili, hoe was je laatste werkdag? Eindelijk lekker de hele dag op een stoel zitten voor je uitstaren :p hihi De dagen echt aftellen nu. Kamertje enzo helemaal klaar nu? Wanneer gaan jullie de moxa therapie doen?

Meow, Ben je van A. ook thuis bevallen? Zie je op tegen de bevalling? Toch een gek idee lijkt me dat dit misschien wel je laatste zwangerschap is?

5. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    @sabrine, zo lekker vlot ventje hoor, al omrollen :) Ja cerazette is die minipil. Aan werken moet je gewoon nog even niet denken. Heb je een handkolf of elektrisch? Ik had een handkolf, maar vond kolven echt verschrikkelijk. Ga nu kijken of ik een goedkope elektrische kan vinden. Want toen ik na de geboorte van A moest werken, was ze al bijna een half jaar en nu moet ik veel sneller, dan is t kindje 3,5 maanden en heeft denk nog meer voedingen nodig.
    Ja van A ben ik ook thuis bevallen. Op zich zie ik niet op tegen de bevalling, maar in mn omgeving had iedereen die zwanger is een zware, moeilijke bevalling, vaak eindigend in een ks. Dus ik hoop toch zo dat ik niet halverwege naar t zkh moet.

@lili; lekker aan t genieten van je verlof?

6. Lilipower

Hallo dames,
    Ik ben idd lekker aan geniet van mijn verlof, merkte na de hand ook wel dat het echt nodig was dat ik zou stoppen. Onbegrijpelijk hoe snel ik moe ben en heb het idee dat ik nergens tegen kan.
    Het heeft ook niet de beste uitwerking op mijn werk gehad, niet alles afgekregen en mijn collega/leidinggevende had zelfs tegen mijn baas gezegd dat ik mijn werk niet meer zo goed deed.... dat heeft me best wel ff dwars gezeten. Nu krijg ik in jan maareen half jaar contract ipv een jaarcontract maar alles beter dan niets.... ik krijg iig nog een kans om me te bewijzen maar dat zie ik wel weer in januari, kan ik nu toch niets meer aan doen!

We zijn nu 4dagen bezig met de moxa therapie en helaas ligt de kleine nog steeds met hoofd naar boven.... ze ligt nog wel heel hoog.
    Wanneer is de kleine bij jullie in gaan dalen?? Ik heb het idee dat daar hier nog echt geen sprake van is maar dat betekent iig dat ze nog kan draaien.

Meow: mooie foto bij de buikenwedstrijd, heb natuurlijk gelijk ff gestemd!
    En je hebt weer een mijlpaal gehaald, je mag thuis bevallen... zal wel een goed gevoel geven. Geniet van de laatste weken!!

Sabrine: wat heb je een snelle zeg!
    Wil het allemaal een beetje met borstvoeding? Helaas is dat iets wat je niet kan sturen. Ik hoop straks borstvoeding te gaan gevn maar hoor meer horror verhalen dan succes verhalen :s

7. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    @lili; en is ze al gedraaid? Of blijft ze eigenwijs? Ik geloof dat A bij 32 weken is gaan indalen en deze ook zoiets.
    Jammer dat je collega gelijk naar je baas is gegaan en niet eerst met jou heeft gepraat. Je bent nu eenmaal sneller moe/ongeconcentreerd. Ik had daar ook last van. Heb in de laatste periode mn leerlingen ook veel zelf laten uitzoeken ipv aantekeningen etc.
    En bij mij ging de bv prima, iets meer dan een jaar gegeven. Ik had alleen een enorme hekel aan kolven.. en thx voor de stem

Vandaag naar vk geweest, baby ligt helemaal ingedaald en heel laag in een soort loungestand in mn buik, heeft boven nog veel ruimte over. Dus heeft t nog prima naar zijn/haar zin in mn buik.

8. Sabrine1984

Wat flauw zeg van je collega! Zeker zelf nooit zwanger geweest.. Wat dat betreft had ik een makkie. Ik ben zelf leidinggevende en mijn taak was mijn taken overdragen ;) ( klinkt makkelijk hè, maar delegeren is niet mijn sterkste kant hihi)
    De laatste weken kon ik ook niks meer opbrengen. Vroeg me soms (hard op) af waar mensen zich druk om maakte, niks interesseerde mij meer hihi. Maar wat je zegt, je kan er nu toch niks aan veranderen. En je hebt wel even iets anders aan je hoofd.
    Bv is aan de ene kant heel bijzonder. Mijn mannetje die zo groeit door wat ik hem geef. En het weer echt even samen met hem zijn. Alleen met hem. Heerlijk. Maar het maakt me ook onzeker. Heeft hij wel genoeg. Als hij huilt vraag ik me altijd af of hij geen honger heeft. Gelukkig hoef ik nu geen flesjes bij te geven meer. Kolven vind ik ook vreselijk. Al moet ik nu wel beginnen met een voorraadje aanleggen voor als hij naar t kdv gaat. Kdv is wel om de hoek bij mijn werk, dus zou hem ook zelf kunnen voeden.
    Ik krijg al buikpijn als ik weer aan werken denk. Ik zie er vreselijk tegenop.
    Ingedaald was L. Volgens mij ook met een week of 32 al. Wist het gelijk, want toen kreeg ik ook meer last van m'n schaambeen.
    Ik hoop dat de kleine eigenwijs nog wil draaien. Zou je eventueel voor een stuit bevalling gaan of ga je voor een geplande ks?

9. Sabrine1984

Meow ik heb ook gestemd op je foto :)

Ik heb een electrisch dubbele kolf. Doet t prima, maar blijf het stom vinden.
    Wat denk je rolt meneer nu van buik naar rug, rolde hij vanmiddag van rug naar buik!! Zelf in slaap vallen kan die niet maar rollen dus wel. Snelle Jelle!

10. Lilipower

Even vlug tussendoor: we denken dat de kleine afgelopen nacht toch is gedraaid. Weet het niet 100% zeker maar lijkt er wel op :) dus finger crossed!!!

11. Sabrine1984

Oh dat zou mooi zijn! Binnenkort nog een echo voor de ligging? Ben benieuwd!

12. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    @lili: en is je meisje nu daadwerkelijk gedraaid?
    @sabrine: hihi wel een eigenwijsje dan.

Hier: vandaag vk geweest, baby ligt heeeel diep, maar nog ruimte en water genoeg. En ze denkt dat t niet zo'n groot kindje wordt, kleiner dan À. En zij was 3500gr en 50cm met 39w5d. Wacht dus vol ongeduld :D

13. Lilipower

Goedemorgen!

Jeetje wat slaap ik slecht zeg sinds een week, wordt er werkelijk helemaal gestoord van. Als ik nu nog geen verlof had zou je dat toch echt niet trekken.

Helaas lijkt de kleine hier weer in stuit te zijn gedraaid. Morgen heb ik weer controle bij de verloskundige en we hopen nog op een klein wondertje.... ze houdt het wel lekker spannend zo!!

Meow: spannend zeg, jij bent nu wel heeel dichtbij, ben heel benieuwd!! Heel veel succes met de laatste loodjes en de bevalling....

14. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    @lilipower; he nee toch, t is echt een eigenwijsje
    Wat mij helpt is ouderwets een beker warme melk met honing mee naar bed. Sindsdien slaap ik stukken beter en op de een of andere manier hoef ik er ook minder uit om te plassen.

hihi ja morgen nog een week, hoop niet dat ik over tijd ga ;)

15. Lilipower

Zo, we zijn terug van een heerlijk weekendje weg... Wel gek z'n laatste keer met ze twee!

Vrijdag nog bij de verloskundige geweest en ze ligt nog in stuit. Dus ze gaan donderdag een versie proberen en anders worden we naar de gun gestuurd... Wat waarschijnlijk dan een keizersnede wordt... Dan kan het zijn dat ze over 2,5 week al is... Dat zou heel gek zijn !!!!

Meow: hoe is ie bij jou???? Alles nog rustig???

16. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    @lili; ik zag ergens je topic over versie voorbijkomen. Als jouw gevoel er niet goed bij is, zou ik t niet doen.

hier; vk geweest, heb enorm pijn in mn liezen. Uk ligt startklaar, nu wachten tot mn harde buiken/oefenweeen overgaan in echte weeen. Nu heb ik bij elke harde buik een drukkend gevoel beneden.

17. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    Spannend Meow!

18. Sabrine1984

Meow, duurt vast niet lang meer dan! Spannend zeg!!

@lili hebben jullie al besloten of jullie de versie gaan doen? Als het niet goed voelt, niet doen.
    Wel genoten van jullie weekendje weg? Waar zijn jullie geweest?

Hier gaat het steeds beter. L. was zo vreselijk ontroostbaar de afgelopen weken. Ben naar de hap geweest en gaan donderdag weer naar de kinderarts. Hij heeft wat reflux klachten. Daar hebben we zantac voor gekregen. En dat gaat stukken beter nu!
    Daarnaast ben ik de bv aan het afbouwen. Ik werd er zo vreselijk onzeker van. En ik had al even het gevoel dat ik niet genoeg meer had.
    Ik geef s morgens en s avonds de fles en de rest bv, maar het loopt nu zo snel terug! Ik denk dat ik volgende week m'n laatste bv geef. Aan de kant heel vreemd en ik ga het ook heel erg missen. Zo'n lekker momentje voor ons saampjes. Iets wat alleen ik kan. Maar het gaat mij veel meer rust geven. Hij heeft er ruim 3 maanden van gegroeid en genoten, het is goed zo.

19. Lilipower

Sabrine: 3 maanden borstvoeding is toch heel erg mooi, daar mag je zeker trots op zijn! Er zijn er genoeg die na een week al stoppen... Dat t terugloopt kan je helaas niets aan doen.

Wij gaan zo naar verlos centrum voor de versie, we proberen er positief in te stappen en doe het alleen als het op dat moment goed voelt en naar mijn idee alles goed is gecontroleerd en uitgelegd.
    Ben best een beetje zenuwachtig!!

Meow: bij jou nog alles rustig??? Of heeft t doorgezet? Hoop op snel goed nieuws

20. Lilipower

Helaas, de versie is niet gelukt. Er wordt ook geen tweede poging gedaan.
    De kleine heeft niet genoeg ruimte om te draaien dus nu gaan we maandag naar het ziekenhuis.
    Naar alle waarschijnlijkheid word het een keizersnede omdat ze 1 beentje naar beneden heeft en nog steeds niet indaalt.
    Spannend allemaal dus!!!

Deel Deze Pagina