Gestopt met de pil in mei 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mamaleonie, 23 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    @ Lilipower: Gefeliciteerd!

@urssie en missiemaartje: welkom!

Hier vanmorgen nog een test gedaan (4dagen voor nod) ,maar weer negatief.
    Ik probeer er morgenvroeg of zaterdag nog 1. 'k heb er toch zat hihihi

@ladyblond: heerlijk spanje lijkt me, ik zou ook graag een keertje naar het buitenland willen!

Verder alles goed met iedereen?
    Hier wel.
    Ben net nog even met de kids langs mijn oude werk geweest.
    Was wel gezellig zo even.
    Heb steeds de neiging ook om iedereen te vertellen dat we nog een derde willen, maar we willen het eigenlijk geheim houden zodat we straks iedereen gaan shokeren (niemand verwacht het meer bij ons) whahaha

2. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    @missiemaartje. Welkom hier bij onze club. Heel veel succes toegewenst met zwanger worden! Ik herken wat je zegt hoor, net als de meesten hier. Ik ben er veel mee bezig en denk er vaak aan.
    Ik zit zelf nu in ronde 1, ben ongesteld nu dus verwacht rond de 18e deze maand mijn eisprong. Ben begin mei gestopt, daarna onttrekkingsbloeding gehad en nu dus voor het eerst ongesteld. Enorm irritant, dat wel...
    Temperaturen doe ik nog niet, maar denk dat ik wel ovulatesten ga bestellen, zou het niet doen, maar wil eigenlijk geen kans missen:D.
    Verder klussen we veel en regelmatig (in de 2 a 3 dagen), las namelijk dat dat het beste voor de man is. Vind mijn man ook helemaal niet erg:).

@beertje1985. Lekker aan het testen hahahaha... Ik heb het ook al een aantal verteld hoor, kan ik tenminste mij ei ff kwijt:). En ach... mocht het niet lukken dan horen ze dat ook wel uiteindelijk. Vooralsnog gaan wij heerlijk ronde 1 in, hopelijk levert dat snel resultaat op;).

@all. Is er al iemand die een geslaagde ronde heeft of is het nog te vroeg? Wanneer zijn jullie NOD dagen?

3. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

@lilypower, en hoe ging je tentamen? Ook nog een klein feestje kunnen vieren voor je verjaardag?

Ik zit nu op 34dagen. Valt opzich nog mee, maar toch is het een beetje gek. Als ik morgen nog niet ongi ben, mag ik van mezelf weer een testje doen ;)

@Missiemaartje, welkom! Ik vind het ook zo spannend allemaal. En ben er inderdaad toch meer mee bezig dan dacht. Naast mijn vriend weet alleen 1 collega het. Die is op dit moment zwanger dus kan ik ook gezellig mee kletsen daarover :)
    Ik temperatuur niet, misschien later. Heb wel laatste even gekeken naar ovutesten, maar heb ze toch maar weer terug gelegd.

@Beertje1985 En nog getest? Spannend hoor! Hoop voor je dat het raak is :) Leuk hoor een 3e kindje! Ik kom zelf ook uit een gezin van 3 en zou het liefste zelf ook 3 kids willen. Zo gezellig! Maja laten we maar beginnen bij 1 haha! Misschien ben ik wel in een keer klaar, want er komen ook meerlingen voor in onze familie. Mijn vader is zelf 1 van een 3ling..

Ik heb afgelopen woensdag voor het eerst sinds jaren weer gesport, les Body Attack. Kon het best redelijk bijhouden allemaal, maar begin nu toch spierpijn te krijgen haha.

4. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Welkom aan de nieuwe dames! :) Leuk, steeds drukker hier:p

Bedenk ineens dat ik nog helemaal niet had gereageerd over het hele alchohol-gebeuren.
    Ik drink nog wel af en toe een beetje, vooral bij de BBQ of op het terras even lekker 1 of 2 roseetjes. En in de weken tussen klussen en NOD eigenlijk niet. Just to be sure. Behalve als er dan net een feestje met de vriendengroep valt, dan ook gewoon 1 glaasje. Anders gaat het wel erg opvallen denk ik, ik drink normaal gesproken graag een glaasje, of 2 of 3 of... haha. Heb jammer genoeg nog geen rijbewijs (wel mee bezig, haha beetje laat op mn 28e nog) anders had ik gewoon BOB als goed excuus!

Leuk om te lezen dat iedereen er veel mee bezig is. En is toch ook logisch? Het is ook een heel ingrijpend iets, als je zwanger blijkt te zijn veranderd het de rest van je leven. En we willen dat allemaal ontzettend graag. En sinds wanneer hebben vrouwen geduld om te wachten op iets wat ze graag willen?:D

Ik heb een "klus"weekend voor de boeg, goh wat vervelend:cool: Jammer genoeg heeft vriendlief besloten om zondag overdag naar een één of ander outdoor feest te gaan, en die komt niet al te nuchter thuis. Hmz weet niet of ik dan wel zin heb om zondagavond te gaan klussen. Die alcohol-walm terwijl je zelf nuchter bent.. brrrr vind ik echt zo vies! Heb 'm wel gezegd dat ik eigenlijk andere plannen had, met een grote knipoog, dus hoop dat hij de alcoholconsumptie een beetje binnen de perken houdt. Hahaha!

5. Lilipower

Lilipower Niet meer actief

@kawaii: hahah leg de pepermuntjes en tandenborstel maar vast klaar! ik heb ook zo een hekel aan die alcohol walm... vooral nu ik zelf bijna geen alcohol verdraag.

Gister twee verjaardagswijntjes op na mijn tentamen maar ook die vielen weer niet echt goed, helaas wat het mijn saaiste verjaardag ever maar halen we over 2 weken wel in met onze bruiloft, heb met mijn vriend over de drankjes gehad en besloten om max 4 glazen te drinken en mijn vriend doet ook mee :D onder het mom van we willen niet te veel drinken op onze bruiloft. mensen zijn van mij gewend dat ik wel wat drink dus wil niet helemaal laten en ook wil ik niet de hele bruiloft denken .. oww ik lust ook wel een wijntje maar mag niet, moet wel feest blijven. Als het daardoor mis zou gaan moet het zo zijn maar ik blijf erbij het is mijn feest die ik als goed wil herinneren!

@Sabrine1984: tentamen ging aardig maar ben eigenlijk wel klaar met studeren, ben toe aan andere stappen in mijn leven maarja we kijken gewoon hoe ver we komen.

@Beertje1985: hoe oud zijn je kindjes nu? wat vinden zij van het idee van een brusje?
    Nog getest???

@Missiemaartje, welkom!

Ik temp trouwens wel alleen kan er nog niet altijd hoogte van krijgen, hele tijd stabiel (36,1/36,3) (al heb ik een paar dagjes gemist) en nu vandaag ineens een hogere temp (36,8), geen idee waar dat vandaan komt.... nog niet genoeg info voor. nu zit ik op dag 9 van cyclus dus lijkt me nog niet dat de iesprong eraan komt... we wachten af

Ik heb trouwens laten testen op blaasontsteking omdat ik zo veel moest plassen maar was niets te zien volgens de dokter assistent.

6. ladyblond

ladyblond Actief lid

23 mei 2011
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    He hallo,

Nou nog steeds niet ongesteld :( snap er niks van!
    Wel de krampen en de hoofdpijn, geen blaasontsteking dus moet het nog aan kijken van de huisarts.
    Dus dan maar weer wachten!

Hoe gaat het bij meiden?
    Zo kunnen we gaan genieten van een lang weekend!

7. Lilipower

@ladyblond: helaas duurt het bij de een wat langer dan bij de ander, wil je niet ontmoedigen maar sprak laatst een meisje die er 60 dagen over deed en al een maand ongi klachten had! hou daar in ieder geval rekening mee.
    Ik had zelf een paar week voordat ik ongesteld werd ook dezelfde klachten als jij beschrijft.
    Kan ff niet meer vinden of je al getest hebt of wanneer de laatste keer was?!?!

8. Lilipower

Hallo dames,

Ik moet ff het goede nieuws met jullie delen want we net hebben gehad... we hebben een overeenstemming in de verkoop van ons huis, bos geaccepteerd!!!!! wat een opluchting, iets onder de prijs welke we hadden verwacht maar in deze tijd binnen 6 maanden je huis verkopen in een "slechte" wijk is toch zeker niet slecht!!

Dat wordt vanavond gevierd :D:D:D

9. Sabrine1984

@lilipower: Wow wat goed!! Gefeliciteerd! Heerlijk zeg dat jullie zo snel verkocht is. Hebben jullie zelf al een ander huis gekocht?
    En je studie, hoeveel jaar moet je nu nog?

@ladyblond, vervelend dat je er zo'n last van hebt. Op hoeveel dagen zit je nu?

Bij mij lijkt het er op dat ik nu toch ongi ben geworden. Aan de ene kant beetje teleurgesteld natuurlijk, maar aan de andere kant blij dat mijn lichaam doet wat het moet doen. Mijn vriend moest wel een beetje lachen en zegt dat ie de volgende keer beter zal mikken, haha! Dat is m geraden ook ;) hihi

Nog leuke plannen voor dit fijne lange weekend?

10. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    @lilypower: Gefeliciteerd! Wel een fijn gevoel denk ik!

@Sabine1984: Ik weet wat je bedoelt hoor, ben blij dat alles op regel is, nu kun je tenminste 'echt' beginnen;).

@all: Nog plannen van het weekend? Wij gaan even eten bij vrienden morgenavond en verder lekker geen plannen (behalve klussen dan)...

11. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    goede avond allemaal,

Maartje, ik ben er ook veel mee bezig hoor, met zwanger worden, maar ik doe alleen(nog) niet aan ovu testen, wel lees ik er veel over en zit veel op het forum.

Ladybond, hier ook zowat al heel de maand ongiekrampen.
    Zar vanmiddag bij de kapper en ik rook de verf heel erg, terwijl ik dat normaal nooit ruik. Of het zit tussen mn oren of.... hihi en mn eetlust is ook niet zo goed als anders. Nou ja we zien het wel, het zou wel heel toevallig zijn in ronde 0 gelijk raak en maar 3x geklust, heb zo'n buikpijn iedere keer

Lillipower, gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis, het valt op het moment inderdaad niet mee om je huis kwijt te raken.

Nou ga mn dochtertje zo in bad doen en op bed leggen, dan kan mama lekker in bad met een boek over zwanger worden haha

12. Lola83

Lola83 Actief lid

6 jun 2011
    424
    208
    43
    Vrouw
    @kawaii: Ze zeggen dat mannen ook voorzichtig moeten zijn met alcohol tijdens het zwanger worden.

Hoewel het niet onomstotelijk bewezen is, zijn er aanwijzingen dat het gebruik van één glas alcoholhoudende drank per dag al effecten kan hebben op de vruchtbaarheid bij man èn vrouw. Het risico op miskramen lijkt bovendien verhoogt als er regelmatig alcohol gedronken wordt door man of vrouw. Daar een ondergrens van wat wel veilig is niet te stellen is, is het advies om in de periode dat jullie proberen zwanger te worden beiden niet te drinken.Voor een man geldt dat hij zeker niet moet drinken in de periode dat jullie proberen zwanger te worden tot de zwangerschap is vastgesteld. Als er eenmaal sprake is van een zwangerschap heeft het alcoholgebruik van de man uiteraard geen gevolgen meer voor de baby.

overgenomen van: Alcohol - Medic Info

Dus doe voorzichtig!

@lilipower: gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis! Is wel een lekker gevoel dat het rond is.

Ik heb dit weekend ook een "klus"weekend voor de boeg! Maar ik zit nog in ronde 0, dus ben benieuwd of het wat oplevert...

13. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Goeieavond allemaal!!

@1stexmom: Ja, ik moet mezelf echt in de hand houden dat ik niet zelfs 2 keer op een dag ga testen.
    Dat heb ik gisteren gedaan. Slaat natuurlijk helemaal nergens op!
    Wij willen het expres niet vertellen, omdat iedereen zich zometeen rotschrikt als ze horen dat ik zwanger ben. Wil die gezichten wel eens zien hahaha.
    Ik heb echt geroepen dat ik HELEMAAL KLAAR WAS MET ZWANGER ZIJN, dus niemand verwacht het!!

@ Sabrine1984: Ja, heb vanmorgen nog gestest. Negatief natuurlijk. hardstikke omo-wit!
    Wanneer heb jij je nod denk je? Ik moet die nod lijst even naar voren halen!
    Leuk meerlingen, maar ik hoop toch niet dat ík die krijg. Stel je voor dat ik voor de derde ga en ik krijg ineens een drieling!
    Dan heb ik er 6.
    Das een beetje veel, alhoewel.... mijn schoonmoeder heeft er 7!!! Ik kom zelf uit een gezin van 4 dus tja wat is veel...
    Bodyattack leuk? Lijkt mij ook wel wat, alleen weet ik niet of mijn heupen dat aankunnen.
    Vorig jaar zo'n proefabbonnement gehad van de sportschool , maar kon na 3 weken al niet meer meedoen..

@kawaii: succes met je klus weekend!! En ach, als je zaterdag, maar klust, hoef je zondag niet per sé toch?

@ lilipower: mijn kids zijn 4 (bijna 5) en 3 (september 4) dus heb vanaf eind augustus twee kids op school zitten..
    Zij weten nog niet dat wij voor een brusje gaan, want wij willen niet dat andere mensen daar achter komen. (nu maar hopen dat er geen bekenden meelezen op dit forum haha)
    Fijn trouwens dat je je huis verkocht hebt!!

@ladyblond: Wat vervelend die buikpijn. Ik heb er ook 3 weken last van gehad, maar nu is het over en voel ik helemaal niks meer.. Hopen voor je dat het snel weggaat..

@Sabrine 1984: Lees in een later berichtje van je dat je denk dat je ongi bent geworden.. balen joh!!
    Hahaha die mannen ook altijd..

Hier geen plannen van het weekend geloof ik.. Morgen moet het mannetje gewoon werken en zondag niks denk ik. Maandag misschien naar een markt ofzo...

14. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    NOD lijstje:

Sabrine1984: 4 juni (cyclus 28?? Eerste kindje)

Beertje1985: 13 juni (Cyclus 28? derde kindje)

Lilipower: 5 juli (Cyclus 33, 1e kindje)

1steXmom: 6 juli (Cyclus 24, 1e kindje)

Kawaii: 1 juli (gokje!cyclus 24-27??? 1e kindje)

@Sabrine1984: Weet je zeker dat je ongi bent geworden?
    Dan moeten we namelijk even je NOD aanpassen..

15. Sabrine1984

#175 Sabrine1984, 10 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jun 2011
    Beertje1985: 13 juni (Cyclus 28? derde kindje)

Lilipower: 5 juli (Cyclus 33, 1e kindje)

1steXmom: 6 juli (Cyclus 24, 1e kindje)

Kawaii: 1 juli (gokje!cyclus 24-27??? 1e kindje)

Sabrine1984: 14 juli (cyclus 34, 1 kindje)

Moest even kijken, maar ik verwacht mijn NOD nu halverwege juli. Hoop wel dat m'n cyclus een beetje regelmatig is, merken het wel weer. Nu heerlijk met een stukje chocola op de bank ;)

16. Lilipower

Zo we zijn er alweer vroeg bij, straks weer een tentamen maken maar kon het toch nie laten om even hier te kijken. ;)
    Ik moet hierna nog ongeveer een jaartje en als ik deze of volgende maand zwanger raak kan ik mijn afstuderopdracht afmaken tijdens de zwangerschapsverlof en dat schijnt prima te kunnen... ik ga nu al in de avond uren en zaterdagen naar school dus ben gewend op rare tijden te studeren :cool: We zien wel hoever we komen, voor mijn werk heb ik de studie niet persee nodig. halen we het wel is het mooi... halen we het niet dat is het ook niet erg! (vorig jaar al een diploma ontvangen)

Gister heerlijk gevierd dat we (waarschijnlijk) het huis hebben verkocht, we hebben namelijk al een nieuwbouw huis gekocht maar die is in december/ januari klaar, we liepen dus wel een beetje risico al zaten we niet aan de top van ons inkomen, gelukkig! Maar we blijven er van uitgaan dat het nog mis kan gaan, altijd nog voorbehoud van financiering.

@beertje1985: wat spannend dat je al een beetje kan testen, helaas dat ze (nog) wit zijn .... hoop snel goed nieuws maar je zit nog voor je NOD dus kan nog alle kanten op.

Ik denk dat ik mijn NOD iets eerder kan gaan zetten als ik kijk naar slijm samenstelling. volgens berekening pas 18 juni beete vruchtbaar. als ik naar mijn lijf luister (en vergelijk met vorige maand) dan komt het er nu al aan... vind ik natuurlijk helemaal niet erg en mijn vriend al helemaal niet!!! dat wordt twee weken volop klussen.

@Lola83: ik heb ook gehoord dat een man mider vruchtbaar is wanneer hij drinkt maar ik denk niet dat het op één avondjwat drankjes afhangt... het leven moet natuurlijk wel een beetje leuk blijven. mijn vriend drinkt af en toe 's avonds een biertje en als hij op stap gaat drinkt ie er wel meer en dat ga ik hem toch niet zeggen om niet meer te doen!

Dit weekend naast klussen niet zo veel plannen, behalve studeren en heel veel rustig aan doen....

17. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    Hallo allemaal!
    Ik ben nieuw hier..
    Zit een al een paar dagen een beetje mee te lezen en dacht zal ook maar eens een reactie plaatsen...
    Ik ben dan niet gestopt met de pil in mei maar wij hebben toen ook besloten om voor een 2de te gaan.. Ons zoontje is nu net een jaar en wij willen graag nog een kindje..
    Ik wens je allemaal succes en hopelijk zijn we allemaal snel zwanger!

18. Lola83

Lola83 Actief lid

6 jun 2011
    424
    208
    43
    Vrouw
    @lilipower: Je hebt ook gelijk!:) Ik ben veel te voorzichtig nu we zwanger willen worden. MAar je leest ook zoveel op het internet over wat er allemaal mis kan gaan en wat de gevaren zijn etc. Om ek van te worden!

19. meisje1986

18 sep 2008
    86
    0
    0
    hoi meiden,

mijn eerste dag van mijn laatste menstuatie was 19 mei,ik heb geen pil meer geslikt.
    we hebben nu een leuke meid van net 2 en we willen voor de tweede gaan.
    als het goed is had ik 1 juni mijn eisprong(als het een regelmatige cyclus is en natuurlijk geklust;)) en zou ik de 16de ong moeten worden.
    ik ben zo benieuwd,ik word gék van het wachten.
    zal wel niet de eerste keer gelijk raak zijn maar toch hopen we dat zó.

heb veel krampen en pijn in me liezen ááááááhhhh kan niet wachten:)

20. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Goeie middag,

Meisje1986, mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie was ook op 19 mei, dus wat dat betreft lopen we gelijk, alleen ik ben vanmorgen ongesteld geworden. Dat is dus een cyclus van 25 dagen. Ben benieuwd hoe het bij jou loopt.

Ben ergens wel blij dat ik ongesteld ben geworden want slik al 2 dagen paracetamol vanwege keelpijn ( opgezette klieren ) en een grieperig gevoel, wil het liefst gezond een zwangerschap ingaan haha.
    Trouwens wat vinden jullie, wel of geen paracetamol tijdens een zwangerschap???? Ik slik het normaal niet zo gauw maar voelde me nu echt beroerd, maar ja ik ben nu achteraf gezien niet zwanger.

Ps wil iemand mij op de NOD zetten, ik weet niet hoe ik dat moet doen. Als ik van een cyclus van weer 25 dagen uitga is mijn volgende NOD op 7 juli.

Deel Deze Pagina