Lieve jojo, wat fijn om even van je te horen! Blijf de komende weken-wat?maanden! Maar lekker op die roze wolk zitten. Je hebt het zo te lezen heel pittig gehad maar ohoh, jullie zijn gewoon papa en mama geworden van een prachtige dochter!! Geniet ervan! krisje, dat is even een klap ja, kan ik me voorstellen. Hoewel hij idd wat manon zei: heel eerlijk is, blijft het pijnlijk. Gewoon sheit..knuffel gelukkig, ook een dikke knuffel voor jou! Snap je gevoelens helemaal. Ook over dat invallen trouwens. Zou mij helemaal niets lijken..her en der..hoop dat je morgen je wat fijner voelt..geen signalen zoals sab bijvoorbeeld had kan he? Super, wat een leuk nieuws van je schoonzusje, mooi he? Zo'n nieuwe generatie... Naat, feeling better already? Hoe lang kan een kindje zich nog omdraaien eigenlijk? Vrij laat in de zwangerschap toch? Voor de rest moet ik nog even teruglezen.. Vind dit verhaal via mijn nokia n73 al heel wat.. Vandaar dat er wat tekens missen.. @hier, Ik zit ook af te wachten. Uiteraard durf ik nergens meer van uit te gaan maar mijn boezem zegt auw alsof ik ermee ge..tennist heb.. En ontlasting zo hard als steen. Tjee, ik dacht dat ik erin bleef. En een kort lontje. Vind mezelf regelmatig onaardig.. Zo slecht.. Maar goed, ook hier geld, dit soort dingen kun je ook als symptoom hebben voor een menstruatie. Hoewel een kwart nieuw is..wordt vervolgd.. Bietje, heb je trouwens nog tips voor onze zoektocht naar een sleurhut? Kusss
Jojo wat super om je verhaal te lezen zeg, heb net de foto gezien echt een mooi meisje hoor, jullie kunnen trots zijn echt en geniet lekker met z'n drietjes!!!
@ Jojo wat een verhaal zeg. Ik mag hopen dat het bij mij allemaal wat soepelertjes gaat. Je zult wel bekaf zijn geweest. Maar nu niet meer aan denken, maar GENIETEN!!! Blijf maar lekker lang rondzweven op die roze wolk. @ Gelukkig spannend zeg, maar dat je temp nog hoog is lijkt me een goed teken. En het feit dat je geen kwaaltjes hebt wil niets zeggen. Ik voel ook helemaal niets, maar er staat nu toch echt al 3 dagen dat ik zwanger ben. @ Krisje ik weet niet helemaal de achtergrond van het verhaal, maar wat ik zo lees is echt geen pretje. Sterkte meid. Ik heb vanmorgen de huisartsassistente gebeld, maar ze vertelde dat het niet nodig is een afspraak te maken met de huisarts. Alleen als ik dat echt nodig zou vinden omdat er klachten of vragen zijn. Nou klachten niet, maar vragen heeeeeel veeeeel Ik mag een pakketje ophalen waarin alle adressen van verloskundigen enz. staan, dus dat ga ik maar doen en stel de vragen wel aan de vk.
He Julesz, tips voor een sleurhut...mmmmm hangt er ook een beetje vanaf hoe groot, hoeveel geld je wilt besteden etc...zou iig goed kijken wat jullie auto kan trekken. Wij waren namelijk eerst aan het kijken naar veel te zware sleurhutten, dat ging dus niet lukken. Wij zijn verschillende caravanzaken af gegaan, staan natuurlijk prachtige nieuwe caravans, maar daar betaal je ook prachtige nieuwe en vooral veel euro's voor. Uiteindelijk hebben wij er 1 via marktplaats gekocht. Wij wilden er perse 1 van het merk hobby, gewoon omdat we die mooi vonden, maar dat is natuurlijk smaken verschillen. Ik weet dat mijn ouders eigenlijk ook een andere willen. Zij hebben echt een twee persoons caravan. Als je niet al te kritisch bent, zou dat misschien een optie zijn...want om nou te zeggen dat ie mooi is....mwaaah....maar weet ook niet wat ze er voor willen hebben en of ze hem echt wel willen doen. Verder zou ik gewoon eerst lekker gaan neuzen op het internet. Staan er genoeg....hoor het wel als je nog vragen hebt. Hetzelfde geldt eigenlijk voor Loestig, vragen kun je ook bij ons kwijt...genoeg ervaringsdeskundigen hier. Enne die sypmtomen die had ik ook niet in het begin, bij alle drie niet. Bij mij begon dat meestal pas in week 7 of 8.....maar ik hoop dat je verschoond mag blijven van vervelende kwaaltjes hoor!
OOOOOOOOOO Kris, meissie vergeet jou helemaal! Kan me alleen maar aansluiten bij de meiden. Ik denk ook niet dat je het wat Chris betreft heel persoonlijk op moet vatten, dat het aan jou ligt of zo...die jongen is gewoon nog niet toe aan zoveel vastigheid....denk ik, want met jou is echt NIKS mis he! Dus die deuk, kan je wel weer uit laten deuken!! Dont blame it on Kris!!
Even een vraagje. Morgenavond gaan mijn man en ik uiteten om het te vieren, maar ik hoor zoveel verschillende geluiden over wat je nu wel en niet mag eten. Weet iemand een goede site waar het allemaal op staat. Ik ben bijvoorbeeld helemaal gek van geitenkaas, maar weet dus niet of ik dat nu mag hebben. Dat geldt overigens ook voor mosselen.
Hey Bietje, Thanks voor de toelichting.. We zoeken een die het gewoon doet zeg maar. Een oud beestje voor een klein prijsje waarbij je evt door het eetgedeelte om te bouwen, een tweede 2 pers. slaapplek krijgt.. Via Marktplaats speuren doen we ook. Maar ik vind het wel lastig omdat het moeilijk te bepalen is wat je echt koopt. (Lekt hij of niet, is het gestel nog goed etc).. Loestig: wel fijn dat je een infopakketje mag ophalen. hopelijk dat je daar wat vragen beantwoord worden. En verder gewoon de ervaringsdeskundigen polsen hiero Waarmee ik mezelf doorgaans niet bedoel. Ik vraag de rest altijd vanalles zoals je net ook al las.... Geniet ervan meis!
Loestig, toevallig hebben we (nou ja ik whahah) daar een stukje aan besteed hier. Ik ga kijken of ik het nog kan vinden voor je. Ik heb echt goed gezocht op internet hoor dus je hoeft niet bang te zijn dat er foute inof bij staat. je kunt ook gewoon hier op ZP veel terugvinden hierover. ik zoek het ff op....
@ Loestig: Ik heb het weer gevonden..het is een lange en een korte versie. ik doe even knippen plakken.Dit is eerst de lange versie: Zolang je vlees verhit hoef je niet bang te zijn dus geen rauw en half rauw vlees en vis zoals tartaar, halfdoorbakken biefstuk filet american, osseworst, rosbief, francandeau en rauwe schaal en schelpdieren Kazen en melk mag gewoon zolang er geen 'au lait cru' opstaat. Dus niet met rauwe melk!! De rest mag gewoon wel. Dus mozzarella en/of geitenkaas mag zolang er geen rauwe melk inzit, dus gewoon goed op de verpakking kijken of vragen in het restaurant waar je eet. Van gepasteuriseerde melk mag dus gewoon. Weet je het niet zeker, dan niet doen, zeker kaasjes in het buitenland niet. de volgende producten mogen wel maar met mate: Leverproducten zoals pate, leverpastei, leverworst(smeerworst) bevatten veel vitamine A welke schadelijk is voor het ongeboren kind Niet meer dan 15 à 20 gram per dag. (liefst zelfs 1Xper3 dagen) Rookworst, rookvlees, rauwe ham, omdat hier veel zout in zit wat de bloeddruk verhoogt. Groente altijd wassen ook voorgewassen groenten! Drop, in drop zit glycerinezuur waardoor je bloeddruk kan gaan stijgen. Doe rustig aan met de koffie. Er zijn in Engeland richtlijnen afgegeven niet meer dan 300 mg cafeïne per dag te gebruiken. Chocolade bevat ook cafeïne, maar lang niet zoveel als koffie en cola. Een kopje filterkoffie levert gemiddeld 75 milligram cafeïne. Ter vergelijking: een kopje thee bevat gemiddeld 30 milligram cafeïne, een glas cola 35 milligram. Bovendien kan cafeïne ook voorkomen in medicijnen en sommige pijnstillers. verder oppassen met medicijnen en natuurgeneesmiddelen. De kattenbak niet schoonmaken en als je in de tuin aan het werk gaat met handschoenen(omdat katten hier ook plassen). Roken natuurlijk ( en drugs duh) Zout en zoutproducten, zoals kant-en-klare sauzen en soepen, aromas, omdat zout de bloeddruk verhoogt. Ook niet zomaar naar allerlei vitaminepreperaten grijpen hier zit teveel vitamine A in, er zijn er te koop speciaal voor zwangeren met foliumzuur en minder vitamine A deze zijn wel ok. paracetamol mag maar niet meer dan 4X2 per dag. De eerste drie maanden liever geen tandartsverdoving. Was je handen met desinfecterende zeep als je in de tuin bezig bent geweest e.d. Zoooo iedereen weer een beetje bij...Chocolademousse mag dus ook gewoon hoor dames. Maar alleen van de supermarkt(van Mona e.d.) Zelfgemaakte of in een restaurant zijn ze vaak wel van rauw ei dus die niet! hetzelfde geldt voor tiramisu. __________________
Okee dan nu de korte, die is makkelijker onthouden : Geen rauwe vlees en melkproducten en rauwe eieren of waar dit in verwerkt zit. Matig drop, cafeine, leverproducten en zout. Zit niet aan de kattenbak. En verder gewoon je gezond verstand gebruiken. Zo stuk korter haha
Kris: Balen meid, maar wat Bi en Manon ook al zeggen Het ligt niet aan jou. Hoeplijk voel je je niet al te verdrietig. Loestig: Lekker eten die geitenkaas en mosselen!! Je kan maar beter niet op internet gaan speuren, want dan mag je alleen nog maar water en biologisch fruit. In het boekje van mijn vk staat het volgende: Geen rauwe melk kazen (listeria bacterie) ( zit niet in geit) Dit zijn kazen uit frankrijk. In de supermarkt vind je genoeg kazen die gemaakt zijn van gepasteuriseerde melk en dus veilig zijn. Overigens kan je deze kazen ook steeds meer vinden bij delicatessen zaken. Rouwkostsalade die langer dan 24 uur is bewaard en vaatdoekje die al een tijdje liggen kan deze bacterie ook bevatten. Uiteraard geen rauw vlees i.v.m taxoplasmose. Er bestaat een vermoeden dat kaneel niet goed is voor de ontwikkeling van de hersentjes. Je moet echter wel heel veel kaneel eten wil van invloed zijn, gebruik gewoon met mate hetzelfde geldt voor drop. Leverproducten ook niet teveel nemen(veel vitamine A). Een boterham leverworst/pate kan geen kwaad (kan juist goed zijn wegens de grote hoeveelheid ijzer). O en kijk uit met vaciumverpakte gerookte zalm, kan ook listeriabevatten. Verse gerookte zalm is geen enkel probleem. Ga lekker genieten van het eten en van elkaar!
julesz, ik heb vroegah met mijn ex ook een oud caravannetje gehad. Ennnn Bart van mij, heeft in zijn studententijd bijgeklust bij Vervat(grote caravanzaak in Rotterdam) dus hij weet er veel van! hier zijn zijn tips: Als je binnenkomt mag het niet muf ruiken, dit kan op vocht wijzen. Check scheurtjes in de ramen en kijk of de rubbers van de ramen niet uitgedroogd zijn. (die kunnen wel vervangen worden natuurlijk maar je kan dat wel aangeven en dan kan de prijs waarschijnlijk wat zakken) Kijk uit met Engelse merken hier zijn moeilijk onderdelen van te krijgen. Caravelair is heel goedkoop maar alles is van plastic en minder stevig!! Beter niet doen dus. Kijk of de banden nog goed zijn. Open even alle banken en deurtjes. Vraag of hij op de stroom mag zodat je kan checken of al het licht en de koelkast e.d. het doen. goed kijken naar het neuswiel en de remkoppeling e.d.! Kijk of de remschoentjes hierin nog goed zijn!! erg belangrijk. (ook deze zijn weer te vervangen voor ongeveer 50 euro per setje(ligt aan het merk)) Check ook de contacten met je auto voor de verlichting die je moet voeren als je ermee rijdt. op je auto kan een andere stekker zitten dan op je caravan. Dus het kan dat dit niet meteen past. Dit is wel aan te passen natuurlijk op je auto Als je het niet vertrouwd of je wilt het helemaal zeker weten of je geen miskoop doet kun je hem altijd laten testen bij de dealer of via een goede caravanhandel. het zal niet gratis zijn maar je weet wel wat je koopt! Zij kunnen ook een vochttest doen bijvoorbeeld en dat zou ik wel doen want vocht in een caravan is echt niet goed!! dan heb je echt een miskoop.
Haha nee hoor Smits. hier boven in het hoekje kan je 'zoeken in dit onderwerp'. even een trefwoordje invullen en klaar!
Hey Manon! Thanks! Heb hem in een worddocumentje geplakt en gelijk uitgeprint. Vormt een mooi handvat! Vind het leuk om ernaar te speuren. Ik merk wel dat veel sleurhutten voor max 3 personen zijn.. ook daar moeten we geloof ik even goed over nadenken..... Een enorm bakbeest hoeft van mij ook weer niet... Heb je trouwens al het idee dat je ongesteldheid eraan zit te komen? Mooie droge commentaar van Smits trouwens hihi....
god#%)(*&@#%)(*&@#% heel bericht getypt valt het netwerk van mijn lappie uit... Nogmaals dus.. Meiden jullie zijn weer eens schatten tnx... Ik voel me ook wel goed hoor.. Alleen vreemd, dat ik nu weer alleen ben, geen smsjes of belletjes krijg en zulke dingen.. Maar ja, daar wen ik wel weer aan... Chris is gewoon niet toe aan een serieuze relatie met een vrouw met een verleden, dat speelde ook mee heeft hij gezegd.. Het zijt zo... Voor loestig een 'korte' samenvatting: Ik heb eerst verkering gehad met Leon. 8,5 jaar, 2,5 jaar samenwonend. April 09 gestopt met de pil om zwanger te worden, oktober 09 ten huwelijk gevraagd en 3e week januari maakte hij het uit. Dus ik sinds die tijd weer thuiswonend. Chris heb ik 4 weken geleden leren kennen. Hij was erg lief, zorgzaam en begrijpend. Dag en nacht verschil met leon. Alleen ja, zie bovenstaand deel @ jojo.. wat is het een mooi meske zeg! zag de foto's op de hyves.. Zo mooi zeg!!! ben benieuwd naar het kaartje, maar nog nieuwsgieriger naar charlie live!!! wanneer mogen we komen vorige week haha @ loestig, wat leuk zeg zwanger Hier ervaring genoeg, geen ha nodig hoor haha @ julesz.. leuk een caravan uitzoeken... Wel spannend en moeilijk lijtk me... @ bietje.. Hoe is het met jou? deze week een beetje doorgekomen, en hoe beviel het werken weer? @ manon.. Ja hoor, mevrouw ik zoek het allemaal weer uit is er weer.. haha kan merken dat je vakantie over is.. haha...
Manon, hoe is het? breekt je ongi al door? Gelukkig: Het is alweer einde van de week nog eventjes en kan testen. Ik hoop het zo voor je. Julesz: Jouw symptonen klinken ook wel erg bekend. Wat zou het leuk zijn, 3 nieuwe zwangere. Mutz: Je vakantie zit er weer bijna op. Hoe was het? Vast helemaal geweldig. En hoe staat het bij jou?