Gestopt met de pil in mei? Deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door sabrina79, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bietje1972

bietje1972 Fanatiek lid

27 sep 2009
    1.340
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Loestig. Ik heb bij mijn laatste zwangerschap de combinatie test gedaan. Dit omdat ik in de "risico" leeftijd viel (37) De uitslag was overigens prachtig. Bij mijn eerste twee zwangerschappen, heb een zoon van 9 en een dochter van 7, heb ik het niet laten doen, volgens mij bestond het toen nog niet eens. Toen kreeg ik gewoon een 12 weken echo waarbij ze alleen de nekplooi meten om te kijken of die verdikt is. 20 weken echo werd toen ook nog niet standaard gedaan. Het is ieders eigen keuze om het te doen en er wordt dan wel bijgezegd dat je ook goed na moet denken over eventuele consequenties als de uitslag niet goed is; wil je een vruchtwaterpunctie of een vlokkentest, wat weer schadelijk kan zijn voor je ongeboren kind. Sommige willen het gewoon niet weten en vertrouwen er op dat alles goed is (wat ook goed is natuurlijk) en sommige doen het wel.
    Hoop dat je hier iets aan hebt. De test zelf stelt overigens niets voor, bloed geven en een echo met 12/13 of 14 weken.

2. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Jaaa, onze 3e babe is geboren!! Ondanks dat ze niet meer op zp te vinden is, alleen op hyves, hoort ook deze kleine erbij!! Ik weet niet hoe hij heet of verder info.. Zag het op haar hyves!! Leuk leuk!!

Voor de niet hyvers onder ons, er was nog een zwangere die we leerde kennen via zp, later was ze alleen nog te bekenen op hyves. Noem haar naam maar even niet, weet niet of ze dat wil.

Leuk leuk!!

3. mevrnathalie

mevrnathalie Fanatiek lid

20 mei 2009
    1.494
    0
    0
    Heb t ook gezien meid!!! leuk een zoon, ben ook zo benieuwd naar zijn naam:D!!!!

4. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Wat leuk!!! de derde alweer.
    Laat iemand even de naam weten als het op hyves staat?

5. mevrnathalie

20 mei 2009
    1.494
    0
    0
    Doen we Super, houden t in de gaten

6. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    De naam van de kleine man is Silvijn. Bijzondere naam, had ik nog nooit van gehoord. Origineel. Altijd even wennen nieuwe namen vind ik, maar kan er wel aan wennen :)

7. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Oh ik heb trouwens een telefonische afspraak gemaakt met de gynaecoloog voor volgende week dinsdag. Ga er nu maar beetje vaart achter zetten, heb nu wel lang genoeg gewacht dacht ik zo... Zit nu op CD 39, dus dat gaat hem niet worden deze maand.

8. mevrnathalie

20 mei 2009
    1.494
    0
    0
    Wat een bijzondere naam zeg Silvijn, heb er ook nog niet eerder van gehoord, mooie naam! Ze zal vast en zeker super aan 't genieten zijn. Zag bij Jojo ook alweer leuke foto's met de kleine in de kinderwagen...lekker hoor.

Mutzz goed dat je een afspraak hebt gemaakt meid! Jullie hebben nu zkr lang genoeg gewacht.

Nou ik zit hier achter mijn bureau en die kleine heeft de hik, moet zeggen dat hij het best vaak heeft, soms wel 3/4 keer per dag dat ik het opmerk:S Laatste dag! en dan heerlijk bijna 1,5 vakantie:D:D

9. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    hoi girls,

vind het ook een leuke naam... jammer alleen dat net mama niet haar adres in het adressenlijstje op hyves heeft gezet (of ben ik nu zo scheel???)
    Silvijn vind ik een mooie naam al zou ik er zelf nooit op zijn gekomen...

Loestig, dat gaat snel met je echo.. wel leuk hoor zo snel, krijg je gelijk de échte bevestiging dat je zwanger bent..

mutz... wat goed dat je eerder gaat. Je kan het maar achter de rug hebben.. Hoe laat ga je dinsdag? kan ik voor je duimen!

Jojo... leuke banner meid :D vind het nog steeds zoo leuk voor jullie haha..Gaat het al wat beter met je zwangerschapstranen en de traantjes bij charlie?? en lukt het al beter met het alleen regelen en ritme zoeken zonder de kraamv?

naat.. sorry niet meer gereageerd op hyves op je verhaal.. Maar ik ben het 100 % eens met wat de andere meiden allemaal hebben gezegd! wat een situatie.. Snap dat je er mee zit...

Nou eindelijk weekend! en dan ook éindelijk weer stappen... :D Vanavond eerst trainen en dan morgenavond naar de 80's en 90's party (trommelgerommel) samen met MANON! stik leuk he, ze komt mijn kant uit omdat ze weer eens zin heeft om te stappen... :) vind het zo grappig.. haha... ook leuk hoor manon ;)

Hoe is het met de andere werkers/weekendhouders??

10. bietje1972

bietje1972 Fanatiek lid

27 sep 2009
    1.340
    0
    0
    NULL
    NULL
    gezellig Kris en Manon!! Lekker ff 80 en 90's ! Ik ga bijna naar pilates, eigenlijk gewoon nu hahahahah

Manon hoe was ALice? geschikt voor mijn meisje van 7???

11. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    ga dan bietje!

en sms hoe het was ;) ben nieuwsgierig en zo weg :p

12. mevrnathalie

20 mei 2009
    1.494
    0
    0
    Leuk Krisje en Manon dat jullie samen gaan stappen, gezellie!!!

Pilates Pilates...goed je best doen Bietje!!!

13. Loestig

Loestig Bekend lid

12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Bibliothecaris en teamleider
    Eindhoven
    Vandaag de hele dag moeten werken, incl. avonddienst. Nu moest ik na het avondeten naar het toilet en zag op het wc papiertje een bruinige bloedveeg. Ik natuurlijk meteen in paniek. Zou het nu toch mis zijn. Ik durf nog niet naar de VK te bellen, want misschien zet het niet door. Heeft iemand van jullie dit ook gehad in de beginfase van de zwangerschap? Tijdens de 4de week had ik het ook 2 dagen, maar dat leek mij toen innesteling.
    Ik ben zo bang, aangezien ik tot nu toe ook nog helemaal geen zwangerschapsverschijnselen heb gehad. Het werkt meteen heel erg door, voor mijn gevoel is nu alles mis en voel ik ook allerlei kwaaltjes die ik rond de ongesteldheid heb, maar misschien verbeeld ik het me ook wel. Kan iemand mij gerust stellen????

14. bietje1972

bietje1972 Fanatiek lid

27 sep 2009
    1.340
    0
    0
    NULL
    NULL
    @loestig, kan je niet helemaal geruststellen maar ik had het bij mijn tweede zwangerschap met 12 weken, dat is uiteindelijk mijn prachtige dochter geworden, had het in mijn derde ook van 9 tot 12 weken dat is uiteindelijk wel misgegaan, maar of die bloedinkjes daar iets mee te maken hadden kunnen ze niet zeggen. Je baarmoeder groeit, dus bruinverlues hoeft niet erg te zijn. In de gaten houden of je geen krampen krijgt. Ik denk dat de vk dat ook gaat zeggen, omdat ze ook nu nog geen echo kunnen maken. Of misschien een inwendige, maar daar heb ik dan geen ervaringmee. Weet niet of je er iets aan hebt. Het hoeft dus helemaal niets te betekenen!

15. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    loestig, ik hoop je te kunnen geruststellen al heb ik zelf geen eigen ervaring..

Het hoeft niets te betekenen... het kan gewoon inderdaad wat bietje zijn betekenen dat je baarmoeder aan het veranderen is..

Helaas weten we ook allemaal dat super het helaas heeft mee gemaakt dat het mis ging...

Dus snap best dat je heel bang bent.. Probeer alleen je rust te houden en af te wachten.. Hoe moeilijk het ook is... Als je wilt mag je me smsen (zal mijn nummer je wel pben) als je wat steun wilt...

Zal voor je duimen meisie!

16. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Loestig,

Ik sluit me aan bij de andere meiden...ook geen eigen ervaring maar er wel veel over gelezen en gehoord...
    Bloed in het begin van de zwangerschap is heel normaal... het hoeft dus niets te zijn...helaas weet je dit nooit 100% zeker, maar aan de andere kant is het ook zonder bloed nooit 100% zeker!! Er is dus eigenlijk niets veranderd...
    Ook heb ik wel eens gehoord zolang het geen helderrood bloed is is het goed, echter las ik direct ergens anders weer dat zelfs dat gewoon kan omdat je baarmoeder groeit en goed doorbloed is. Er springt dan wel eens een adertje waardoor je zelfs helderrood bloed kan hebben. Dit mag niet teveel zijn natuurlijk, meestal maar een druppeltje of veegje bij afvegen. Te erge krampen bij het bloed is echter vaak weer niet goed...
    De krampjes die jij voelt kunnen ook je banden/baarmoeder zijn...

Het is voor ons moeilijk om te beoordelen wat jij voelt en ziet...ga van je eigen instict uit en een beetje van gezond verstand dan hoop ik dat je er voor jezelf uitkomt...
    Pff lijkt me moeilijk om toch je hoofd koel te houden hoor, je gaat toch altijd dingen denken natuurlijk...

keep it cool meid je kan niets anders doen dan afwachten...maar jij gaat straks een hele mooie echo tegemoet hoor van je mooie beeb!!

17. Loestig

Loestig Bekend lid

12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Eindhoven
    @ manon, Jufkrisje en Bietje. Heel erg bedankt voor jullie steun. Ik heb vanacht niet echt goed geslapen. Het blijft toch door je hoofd spoken. Vanmorgen temp (dat doe ik nog steeds iedere dag) en mijn temp was 36.4, terwijl het meestal rond 36.6 hangt. Maar ook dat wil niets zeggen, want ik heb wel vaker een dipje gehad (36.3), en toen steeg het weer. Ligt denk ik ook aan hoe je nachtrust is geweest. Verder is het nog niet onder de basale temp gekomen dus ik maak me nog niet helemaal druk, mits het morgen nog lager is :(

Ik heb na dat ene beetje van gisteren geen bloed meer afgeveegt. Ik moet zodadelijk weer werken en hou het de hele dag in de gaten.

Bedankt voor jullie steun, jullie zijn echt schatten!!!!

18. Smits

Smits Fanatiek lid

11 jul 2009
    1.284
    0
    0
    zuid-holland
    Loestig, hoe gaat het nu met je? Ik sluit me helemaal bij de reacties aan. Het hoeft niets te betekenen. Dat je geen kwaaltjes hebt wil niets zeggen, daar hoef je je echt niet druk om te maken. Eigenlijk kan je daar wel blij om zijn.

Bietjes: Hoe was het sporten. Heb je de smaak te pakken. En met het schrijven, lukt het een beetje om je gevoelens op papier te zetten.

Mutz: Hoe was het gisteren? Ben je de jurk al tegengekomen.
    Goed dat je contact om heb genomen met gyn. Succes dinsdag, hopelijk komt die nu met goede en werkende maatregelen.

Kris en Manon: Gezellig stappen vanavond, wat leuk!! Heel veel plezier.

Sab: How's life?

Naat: Vervelende situatie, maar goed dat jullie erover praten en het kenbaar maken dat dit normaal is. Ga lekker genieten van je vakantie. Nog speciale plannen?

Julesz: druk,druk,druk zeker?

Gelukkig: Ik weet het niet precies meer, maar moest jij gisteren niet naar de huisarts??

Mijn drukke weekje is omgeslagen in een relaxed weekend, jippie. Ed was maandag t/m woensdag in Duitsland. Is wel saai hoor zo'n leeg bed 's-nachts. Verder alle avonden weggeweest en me de tandjes gelopen op mijn werk. Leuk hoor zo'n reorganisatie, maar lekker lopen doet het niet. En de druk die ze uitoefenen op me wordt steeds groter. Ze beseffen zich ineens dat alle kennis uit mijn werkgebied vertrokken is bij het ingaan van mijn verlof. Heb besloten op mijn overdracht zo goed mogelijk te doen aan mijn vervanger en dat de rest bijzaak is.
    De controle bij de vreloskundige was gelukkig helemaal goed van de week. De kleine schijnt wel vrij groot te zijn voor de leeftijd, slik

Prettig weekend iedereen!

19. Loestig

Loestig Bekend lid

12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Eindhoven
    @ Smits. Het gaat nu volgens mij wel. Ik heb de hele last nog geen bloed gezien dus dat is positief. Het is wel niet echt mijn weekend. Toen ik van mijn werk naar huis reed, botste iemand achter op mijn auto. Nu beetje last van mijn nek en hoofdpijn, maar dat gaat wel weer over.

@ Gelukkig. Hoe was het bij de huisarts?

@ Mutz. Ik zag iets staan in het bericht van Smits over een jurk. Ga je trouwen????'

Ik ga lekker het bad vol laten lopen en er met een boek in liggen. Dat heb ik wel verdient vind ik. Na zo'n spannende nacht.

20. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Loestig Gelukkig geen bruinverlies meer gehad, kan me voorstellen dat je daardoor onzeker wordt. En een auto achterop jou geknald, gelukkig valt het mee. Hoe is het met je auto?

Kris en Manon Lekker stappen...waar jullie zin in hebben zeg! Maar erg leuk hoor.
    Manon Ben je eigenlijk al ongesteld?

Verder weet ik het niet meer, is de laatste tijd erg rustig hiero!

Ik moet aankomende vrijdag naar de huisarts, ben dus nog niet geweest! Ben benieuwd. Heb het ook nog steeds niet aan me ouders verteld, is nog steeds niet het goede moment geweest!

Deel Deze Pagina