Hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen Manon. Doe vooral rustig aan!!! Voel je al wat gebeuren in je lichaam? Dikke knuffel Ik begin nu toch wel een klein beetje zenuwachtig te worden zeg! Ga straks maar ff douche en alles scheren enz. Stel dat ze meteen wat onderzoekjes doen bij me dan moet ik er natuurlijk wel gewassen en gestreken bijliggen hahaha. Zie mezelf al liggen in de gynacoloogstoel, met een eendenbek. Heb dit nog nooit eerder meegemaakt dus vind het best spannend. Maar het is voor het goede doel. Als we vanmiddag terug zijn doe ik uitgebreid verslag!!!! xxxxxxxx
Gelukkig, kan me je zenuwen zo goed voorstellen.. Het is natuurlijk al hartstikke spannend, omdat je niet weet wat je te wachten staat en je inderdaad misschien meteen met de bienen wijd moet... Oh dat zou dus niks voor mij zijn... en dat zegt iemand die nog 4 weken en een beetje moet tot haar bevalling.. Kan nog leuk worden... Heel heel veel succes vanmiddag... Dikke knuffel
Sab hier nog alles rustig hoor. Hij vind t wel lekker warm zo binnen in mammies buikje hahaha..ach geduld is een schone zaak...Pas die is nu al bloedzenuwachtig en belt 3x per dag hoe t gaat. Gelukkig kan me ook 100% voorstellen dat je het giga spannend vind voor straks en idd wel beter als je er helemaal netjes bij ligt voor het geval dat ze direct beginnen met wat onderzoekjes. Ben benieuwd naar je verslagje vanmiddag... zo ga ff gtst afkijken en dan wat boodschapjes halen..
Hey iedereen, wij hebben ook besloten om te stoppen met de pil. Ik was/ben onverwachts zwanger maar dit gaat niet goed uitdraaien, het HCG stijgt niet goed genoeg en verwacht 1 van de dagen of weken een miskraam.. Binnen 2 weken terug bloed laten prikken om te zien hoe ver ik sta. Dus na deze ongeplande zwangerschap hebben we dan besloten ineens te stoppen met de pil.
Manon, denk aan je! Dikke knuf Gelukkig, Spannend! Kan me voostellen dat je zenuwachtig bent. in zo'n Gyn stoel liggen is even slikken, maar dan merk je gelijk dat hun puur medisch kijken en dan is je "schaamte" gelijk voorbij. Ik had het vorige week nog bij de Gyn. Zag er regenop om weer met mijn benen wijd te gaan, maar het viel reuze mee. Sab, Alle verhalen zijn waar. Het interesseerd je straks geen reet meer, als je kind er maar uit komt. En het liefst zo rap mogelijk. Heb je gisteren na het officiele deel nog wat leuks gedaan. Jullie zagen er prachtig uit!!!! Mooi showbuik in je jurkje! Jojo: Hoe is het met Charlie????????????????????????????? Naat:hihi geniet nog maar even van je (nacht-)rust. Dat is straks in één klap over. Gister Tim gewogen. De kleine man weegt nu 4550 gram. Hij groeit dus goed. Gelukkig mag hij nu ook meer voeding, want het is me toch een zeupschuit. Verbaas me iedere keer weer. Na een week vol krampjes is ons mannetje weer een heerlijk vrolijk ventje die graag om zich heen kijkt met grote ogen en plezierkreetjes maakt. Mutz, Julesz, Kris : Hoe ist
Smits... we zijn na de voltrekking... (wat staat dat mooi) met de fam naar huis gegaan.. Daar gebak en koffie. Jas zijn ouders moesten gewoon naar hun werk. Mijn ouders en Bietje hebben nog even een broodje mee gegeten, wat in een gebroken gebit van mijn vader resulteerde en ik van het lachen in mijn broek pieste, hahha.. Dat heb ik echt nog nooit gehad...zal vast door de zwangerschap komen, hahah... Verder zijn we daarna met zijn tweetjes nog eventjes op pad geweest en hebben we natuurlijk weer teveel geld uitgegeven. 's Avonds kwamen Bi, Mark, Mika en Lynn , mijn schoonzusje en zwager nog even langs.. Eigenlijk best een druk dagje voor de maandag, haha... Wat goed dat Tim zo lekker groeit, wordt weer tijd voor nieuwe foto's hoor, ben benieuwd naar de kleine (inmiddels iets grotere) man van jullie... Oh en ik zit zo met een dilemma...wil het eigenlijk niet posten, omdat Manon net dat kl*te nieuws heeft gehad, maar ga het toch doen (sorry Manon)... Ik weet dus echt niet meer of ik nou thuis of in het ziekenhuis zal gaan bevallen... Iedereen in mijn omgeving raadt het ziekenhuis aan, maar zoals jullie weten is dat niet mijn favoriete plek om te zijn. Thuis lijkt me zo fijn in verband met de veilige vertrouwde omgeving, maar als ik aan de kleine denk, dan vind ik het ziekenhuis weer veiliger... aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
Sab wat een leuke foto's op je hyves zeg van gister, jullie zagen er schitterend uit! Uhmmm over de bevalling thuis / ziekenhuis. Wij hebben gekozen voor het ziekenhuis, omdat dit mij een veiliger gevoel geeft voor de baby, maar thuis lijkt me ook onwijs lekker hoor, in je eigen vertrouwde omgeving maar ondanks dat hebben wij er toch voor gekozen om naar het ziekenhuis te gaan. Wat vind Jas? Smits wat groeit jullie mannetje goed en ook ik ben benieuwd, nieuwe foto's graag Manon denk aan je meis! Nou genieten van mijn nachtrust Smits gaat niet echt meer hoor, moet er wel 4-5 keer uit per nacht om te plassen, pffff gek wordt ik ervan...maar goed mogen niet klagen...
Hoi Sab, Ik had hetzelfde dilemma en heb toen afgesproken met de vk dat we het op het moment zelf beslissen. Je weet nu eenmaal nog niet hoe je je op het moment voel en wat je daarbij prettig vind. Thuis bevallen lijkt mij vooral prettig wanneer het allemaal lang duurt. Je eigen omgeving geeft dan toch de meeste ontspanning. Achteraf was ik blij dat ik zo-wie-zo naar ziekenhuis moest. Ik had er niet aan moeten denken om tijdens de persweeën alsnog naar het zk te rijden. Mijn advies.. Laat het op je af komen en beslis dan samen met Jas wat voor jullie het beste voelt. Hoelang is het eigenlijk rijden naar het ziekenhuis??? Gelukkig: Hoe is het gegaan??
Ik zal me verslag doen hahah!!! Het was een lieve gynacoloog, voelde ons direct op ons gemak bij haar. Eerst gingen we de vragenlijsten doornemen, alles zag er prima uit alleen moeten we beide stoppen met roken. Toen liet ik me cycluslijst en temperatuurlijsten zien, ook die zien er goed uit vertelde ze. Toen mocht ik me uitkleden en in de stoel gaan liggen. Ze heeft een uitstrijkje gemaakt, en gevoeld aan me baarmoedermond en tot slot ging ze een echo maken van me baarmoeder en eierstokken. Alles ziet er prima uit, heb alleen veel afscheiding maar dit hoeft geen probleem te zijn. Nu moet ik straks op dag 3 bloedprikken en dan op dag 5 en dag 8 na me eisprong ook. En manlief mag een potje met zijn sperma gaan inleveren. 22 Juni heb ik een belafspraak met de gynacoloog en krijgen we alle uitslagen. Dit is dus al best snel, ben zo benieuwd wat er allemaal uit de uitslagen komt. Ze vertelde me dat ik nu moet stoppen met temperaturen en als ik straks weer op cyclusdag 1 zit nog 1 cyclus moet temperaturen i.v.m. het bloedprikken. Jullie zijn weer op de hoogte.
Gelukkig wat spannend allemaal zeg! Op naar de 22e dan maar he, daar zitten we zo, tijd gaat al zo snel voorbij. Fijn dat jullie je op jullie gemak voelde bij de gyn, is wel zo belangrijk. Gelukkig zag tot dusver alles er goed uit, ook een hele geruststelling.
Bedankt Super..nu weet ik een beetje wat ik kan verwachten... We hebben vannacht heerlijk geslapen omdat we allebei doodmoe waren...met uitkleden was ff moeilijk..je wordt geconfronteerd met je nog zwangere buikje...ook het wakker worden gooit je weer even tegen de realiteit aan... Bart ging weer werken vandaag omdat hij vond dat hij afleiding nodig had...ik blijf nog thuis...mijn vriendin is op bezoek geweest en daarna ben ik nog even naar de buurvrouw geweest om mijn hart te luchten... Mijn ouders, schoonouders en zusje zijn op vakantie dus je moet wat he...voel me wel een beetje alleen hier eerlijk gezegd...wil liever niet alleen thuis zitten, maar kan ook nog naar mijn oma toe en mijn tante gaf aan dat ze vrijdag de hele dag thuis is en dat ik welkom ben.. Mutzie..bedankt voor je kaartje...en heb nog 2 kaartjes in 1 envelopje gehad met een beschermengeltje...heel lief..maar er stond geen afzender bij...ben benieuwd of dat bewust gedaan is of gewoon vergeten...komt het van 1 van jullie?Ik heb trouwens wel een vermoeden als ik naar het handschrift kijk hoor...Krisje misschien? Sab..gefeliciteerd!! ik zag de foto's op hyves en jullie zagen er geweldig uit!! en je hebt me aan het lachen kunnen krijgen met je broekplasverhaal.. Oh en iedereen moet gewoon lekker posten wat hij wil hoor...natuurlijk zijn jullie nog wel heerlijk zwanger en daar wil ik wel van blijven meegenieten hoor!! Smits..wat fijn dat het zo goed gaat met Tim..mooi gegroeid hoor, hopelijk trekken de krampjes snel weg... Jojo..ben wel benieuwd hoe het gaat met Charlie...hopelijk al wat beter weer... Gelukkig..mooi dat alles er op het eerste gezicht goed uitzag...spannend om straks de uitslagen te horen... Stoppen met roken...eh ja..het verbaast me eerlijk gezegd dat je dat nog niet zelf gedaan had......Toen ik stopte met de pil heb ik direct alle alcohol laten staan en toen het maar niet lukte heeft Bart dat ook gedaan, hij rookte wel eens een sigaretje hier en daar en is daar toen ook direct mee gestopt...iedereen moet dit voor zichzelf weten natuurlijk maar als het niet lukt is het wel het eerste waar je mee begint idd...alle beetjes helpen..pff succes met stoppen iig..hopelijk lukt het jullie zonder teveel moeite..je hebt iig wel een flinke stok achter de deur toch? Julesz.. alles goed?..je kunt gewoon over je zwangerschap praten hoor meis..hou je niet in vanwege mij hoor! Ben juist benieuwd hoe je het ervaart en waar je allemaal last van hebt... Oh en trouwens nog geen bloed hier..zelfs nog geen rose..alle krampjes zijn weg..ik ben benieuwd of het wel uit zichzelf zal gaan..ben bang van niet nu eigenlijk... Ik voel me aleen echt totaal niet zwanger meer, bijna alle symptomen zijn nu weg, echt totaal niet misselijk meer ook, niet wagenziek, hoef niet vaak meer te plassen...alleen mijn buikje is er nog maar die staat niet meer zo strak als eerst..heel raar dit..
Stoppen met roken moet ik zeker gaan doen, en vriendlief ook! Had gehoopt dat het me al gelukt was maar vind het zoooo moeilijk. Zelfs nu we de MMM ingaan zou je denken dat dat het 1e is wat je doet maar heb er echt moeite mee. Hoop idd. dat het ons gaat lukken. Als ik ooit zwanger ben moet het ook. Heeft iemand nog tips? Er rookte hier toch ook een paar meiden? Hoe zijn jullie gestopt?
Hoop trouwens voor je Manon dat het uit zichzelf komt. Binnen hoeveel dagen/weken moet het gebeuren voor je naar het ziekenhuis moet? Sterkte.........dikke knuf.
Gelukkig...we moeten 1 week wachten..volgende week dinsdag moeten we weer naar het ziekenhuis.. over stoppen met roken..mijn vader heeft jarenlang gerookt en is in 1 keer gestopt..zijn geheim..en ik hoor vaker dat dat helpt...niet zeggen na dit pakje maar zeggen: nu stop ik! en ook al heb je nog een half pakje..weggooien! en erachter staan natuurlijk. verders..heb altijd een pen ofzo bij je zodat je die in je handen kunt nemen of een lollie waar je op kunt sabbelen. Afbouwen werkt bij de meeste mensen niet en geen sigaretjes bietsen of aannemen als je er 1 aangeboden krijgt..ook niet denken..ach het is er maar 1. Juist door die ene kun je het voor jezelf weer helemaal verpesten... De pleisters vind ik altijd maar raar want je krijgt dan toch nicotine binnen dus is dat hetzelfde als afbouwen..alleen leer je al zonder iets in je handen zitten. pas als het eerste echt niet lukt zou ik het eens met pleisters of kauwgom proberen, maar ken maar weinig mensen waar het met dat soort middelen gelukt is...Succes meis!en je ventje ook natuurlijk...
Manon: vreemd en naar gevoel als al je symptomen afnemen maar er verder nog niks gebeurt. Ik was rond week 8 op vakantie en mijn symptomen waren toen ook weg alleen dacht ik; ach ik ben nu helemaal ontspannen omdat ik op vakantie ben.... maar toch kreeg ik pas met 10 weken bruinige afscheiding en met 10,3 buikpijn en wat helderrood (en een spoedecho) en pas 10,5 zette het door. Confronterend om zo wakker te worden. Bah wat kun je je dan ellendig voelen. Ik leef zo met jullie mee. Gelukkigpannend hoor allemaal! De eerste stappen zijn gezet. Oh ja en over roken. Ik ben in 1 keer gestopt nadat ik een positieve test in handen had en sindsdien geen sigaret meer aangeraakt. Sabje: ben helemaal vergeten dat jouw dag alweer is geweest!!! Sorry. Gefeliciteerd alsnog....
jeetje Super..dat wist ik helemaal niet dat je symptomen al eerder weg waren...denk je dat het dus eigenlijk al eerder dan die 10 weken mis was?
Lieve Manon ik wil je even zeggen dat ik je zo super sterk vind! Je hebt de kracht om op anderen te reageren en anderen aan te moedigen over hun zwangerschap te praten. Moet vreselijk pijnlijk voor je zijn... heel veel respect, maar hou je niet groter dan je bent he? Dikke knuffel en praat!!! Gelukkig fijn dat de afspraak goed is gegaan! Nu dus afwachten! Staat je vriend er wel ok tegenover om zijn sperma weg te brengen? Naat ik heb zo'n vermoeden dan die kleine van jou na de 40weken geboren gaat worden! Vraag me niet waarom maar dat denk ik. Super toen je vertelde over jouw miskraam kreeg ik weer tranen in mijn ogen, omdat we toen precies gelijk zwanger waren heel bizar. Voel je je verder nog goed met de extra rust die je hebt genomen? En is je moeder al weer iets vriendelijker tegen je? Ik hoop het! Sab je zag er idd prachtig uit in je jurk en Jas mooi in pak! Knap stel zijn jullie! Wel heel bijzonder dat jullie eigenlijk met z'n drieen zijn ge-partnerschapt (jaja lekker woord) Zijn je kenkels al weer enkels? Smits Charlie en Tim zijn gewoon even zwaar hahaha grappig zeg en dat scheelt een maand! (Charlie is nu zelfs wat lichter omdat ze is afgevallen...) Hoe lang is Tim nu? Charlie was 18mei 55,5cm. Ben ook benieuwd naar nieuwe foto's van die kleine grote kanjer! Nou gelukkig gaat het sinds vandaag wat beter met Charlie. Het zijn geen 12 natte diarree luiers per dag meer maar 6ongeveer. Nog steeds niet goed maar wel beter. Gisteren naar de huisarts weer geweest omdat ze huilde zonder tranen, haar fontanel was ingezakt en ze plaste donker geel... Allemaal tekenen van uitdroging. De huisarts vond het wel meevallen allemaal omdat ze wel goed drinkt (ja maar als het er met dezelfde rotgang weer uitkomt zegt dat ook geen flikker!) Ze is gewogen en binnen 2dagen 100gr afgevallen. Ook dat vond ze niet zo erg pas wanneer het een pond zou zijn dan moeten we ons zorgen maken... Nou ja ik ben gewoon een overbezorgde mama en zij zal het wel weten! Vandaag ook onverwachts naar mijn werk gegaan, want ik werd gebeld door mijn teamleider dat 1 van mijn clienten vannacht in zijn slaap is overleden... Ik ben 2 jaar persoonlijk begeleidster van hem geweest dus ik schrok dubbel, ook omdat het zo'n lieverd was. Hij was 78 en had een torenhoge bloeddruk dus het zat eraan te komen maar toch. Ben wel blij dat het in zijn slaap is gebeurd, heel vredig. Alleen toen ik vanmiddag ging kijken was hij helemaal paars en gezwollen.. heel eng! Maar dat schijnt normaal te zijn bij mensen die een hartaanval hebben gehad waar ze aan zijn overleden. Moest het even kwijt want ik vind het zo sneu! En dan te bedenken dat hij elke dag heeft gevraag wanneer ik weer terug kwam (gisteravond nog) omdat hij me zo miste...
hoi girls... heftig allemaal.. ik ben helemaal stil en down door het nieuws van manon.. Ja het kaartje/engeltje was van mij hoop dat hij kracht geeft... Vind het moeilijk om zo 'luchtig' te reageren op de rest.. maar jullie gaan ook door natuurlijk... jojo.. jij ook sterkte.. 1 voor je client en met de nog niet betere charlie... gelukkig... weer heel wat te doen voor de belafspraak maar fijn dat er schot in de zaak zit nu... zal duimen... mutz... hoe ver sta je in je cyclus... rond de 14 dagen nu??? naat... tik tak tik tak... julesz.. hoe is het daar? sab... jij nog gefeliciteerd mevrouw sivro! mooie foto's inderdaad... een stralende meneer en mevrouw sivro! bi... jij vast ook een leuke dag gehad gister... hebben je kids nog iets van sab en jas mee gekregen?? Hier vandaag de papieren op de bus gedaan voor het appartement.. financieel kan ik het goed redden heb het zaterdag allemaal uitgerekend en opgezocht e.d. maar ja, veel vraag maar 4 appartementen dusss kleine kans ben ik bang.. Maar duimen draaien hier rond... Knuffel voor manon, en jojo !! KNUFFEL!!!
Jojootje..wat fijn om telezen dat het weer wat beter gaat met die lieve kleine Charlie..hoewel ik haar symptomen ook wel eng vind hoor...ik denk dat ik haar nog had meegenomen naar een ander voor een second opinion, of naar het ziekenhuis...Ik denk dat ik ook echt ooit een heeeeel bezorgde moeder ga worden hahah... Ik probeer me niet sterker voor te doen hoor...dit is ikke gewoon...als ik het moeilijk heb klets ik graag tegen iedereen aan dus nu ook hier...en dan maakt het me eigenlijk niet uit waarover..over een zwangerschap van een ander of over je oma die een nieuwe fiets heeft... zolang ik maar afleiding heb.. Oh ja..en wat een rotnieuws van je client..wat een verdrietig verhaal...zeker omdat hij steeds naar jou vroeg...leek me een heel lieve man ook al ken ik hem niet...