Hey Ladies, Sab nog gefeliciteerd met jullie partnerschap! Bijzonder hoor. Zag er sjeikerdesjeik uit! En bijzonder zo met de kleine in je buik erbij.. Over wel of niet ZH... mag dat? Gewoon het moment afwachten? Ik kan me, wat Smits ook al aan gaf, voorstellen dat je er dan misschien wel een hele duidelijke mening over hebt als je vier weken verder bent. Gelukkkig, wat fijn dat je een goed gevoel had bij de gynaecoloog. Dat van dat bloedprikken op dag 3 herken ik. Moest ik ook doen. Dus nu even afwachten. En dus ook kwakje inleveren. Hartstikke goed. Ik vind het de normaalste zaak van de wereld dat de man ook gewoon zich laat checken. Waarom zou een vrouw alleen doorgelicht moeten worden. It takes two to tango.. Is het gelijk uitgesloten. Vind je dat spannend? Goed dat je al hebt getemperatuurd. Daar pluk je nu de vruchten van. Manon, rottig dat een deel van je fam. dan net weg is he? Wel fijn dat die vriendin en buurvrouw er dan ook voor je zijn. En je tante en oma. Fijn dat je wel een boel met Bart kunt delen. Ook al wou hij dan nu wat afleiding ( wat ik me ook kan voorstellen). Gek he? Dat die symptomen ineens weg zijn. Is dat dan altijd een teken dat het mis is? Meestal wel he? Nou ik heb de hele dag aan je gedacht hoor meis.. zucht. Jojo, pff ik hoop dat je meisje snel weer de oude is want dit is ook niet om aan te zien zo. Dat je beebje zich zo ongelukkig voelt. En al die diarree luiers. Als je toch denkt; ik vertrouw het niet. Doe dan maar lekker een bezoekje aan een andere dok/huisartsenpost. Beter te veel dan te weinig hoor.. Al die stress erover nu ook. Krisje! Wat spannend hee! Dus nu afwachten! Wanneer hoor je wat? En Als je er een krijgt, ga je dan nog dingen doen met de inrichting? Of laat je het zo. Smits, wat fijn dat het zo goed gaat met je ventje. En dat hij goed drinkt. Hoef je je geen zorgen te maken over hoeveel hij binnen krijgt. Scheelt ook een hoop. Hoe gaat het leven als gezinnetje jullie verder af? En hoe gaat het met de hoeveelheid kraamvisite. En het thuis zijn? Mutz, Naat, Bietje en 1979 alles goed? Super, hoe zit de nieuwe kleding, alles al aan gehad En je moeder nog gesproken? OF heb ik daar overheen gelezen.. Hier alles goed. Symptomen zijn tot nu toe, pijnlijke borsten. Met golven vaak plassen. Niet over de hele dag. Uitgezette buik, met name 's avonds. Iets meer witte afscheiding. En vanavond was ik op kraamvisite en voelde ik ineens een golf van misselijkheid een paar keer opzetten. En 's avonds krijg ik erg trek... Je hoort mij niet klagen. Er werd naar gevraagd dus deel ik het even. Vind het wel heel spannend. Nog een weekje en dan gaan we weer voor een echo...Dat zou wel iets meer opluchten als dat ok verloopt. Je moet niet negatief denken. En het is allemaal te beredeneren. Ik ben immers minder ver dan gedacht, late eisprong la la la. Maar toch ben ik wel nerveus. Ook omdat je hier natuurlijk meiden hebt waar het mis bij is gegaan.. Maar goed, ik moet er gewoon niet teveel over nadenken want het heeft geen zin ( en herhaal..... Liefs
hoi girls... sorry super... jou net helemaal vergeten.... hoe is het met jou en je moeder??? ik heb van het weekend mijn oma voor het eerst sinds een maand of 4 gezien sinds de breuk met leon.. vond het nog te moielijk.. was bang dat ze steeds over leon begon ofzo, en zo sterk was (Ben) ik niet.. Maar zondag toch geweest omdat ze steeds naar mij vroeg (hoezo het nieuws toen impact op haar gehad ) maar wat was dat heftig... Echt niet meer mijn oma... zo erg is ze achteruitgegaan.. 20 x in een half uur hetzelfde vragen, weinig heldere momenten.. Slik... maar 1 ding: ze zei gelijk mijn naam dat vond ik wel erg fijn... julesz.. het is nieuwbouw.. helemaal kaal, op keuken/badkamer/wc na.. dus mag nog vloeren leggen en muren doen.. dus ja, mag er, áls ik het wordt nog veel doen
Jojo, hopen dat 't snel weer beter gaat met Charlie! Sab, nog van harte proficiat! Ik ben benieuwd naar de foto's, zal binnenkort hyves even checken! Kris, zal duimen dat je je appartement gaat krijgen! Zo gaaf! Gelukkig, toch wel spannend he, zo'n eerste bezoek aan de gyn! Kan 't me nog goed herinneren toen ik voor 't eerst moest! De tweede keer ging al gemakkelijker en heb toen in ronde 3 follikelmetingen gehad, dus dat was om de paar dagen naar de gyn. voor een inwendige echo... 't went Wat fijn dat de uitslagen zo snel komen! Je bent weer een stapje dichterbij! Manon, wat goed van je, hoe je er mee omgaat! Echt respect! Hier alles goed hoor! We zitten weer op 't wachtbankje. Ik durf niet goed te hopen op een positieve test... ik probeer maar zo neutraal mogelijk af te wachten . En als 't deze ronde niet raak mocht zijn.... mijn volgende vruchtbare periode is, wanneer we op vakantie in curacao zijn, dus dat zou helemaal speciaal zijn . Xxx
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier Ben ook in mei gestopt met pil, weet nog niet of ik zwanger ben. Heb vanalle kwaaltjes (zoals opgeblazen buik, lucht in darmen, duizelig, emotioneel en rare tepels), maar het zou ook van ontpillen kunnen komen natuurlijk. Gisteren getest, 3 dagen voor NOD, en negatief ... test nog eens op vrijdag als ik dan nog niet ongi ben. wou even reageren op het stoppen met roken. Ik was twee weken geleden gestopt, heb van die niquitin tabletjes gebruikt om afkickverschijnselen wat te minderen. Heb dat enkele dagen mooi volgehouden, maar daarna af en toe een sigaretje gebietst van mijn vriend omdat ik het erg irritant vind dat hij rookt en ik heb er minder last van als ik ook af en toe rook. de schade blijft beperkt tot max. 3 per dag (tov 15 per dag vroeger), dus al een stap in de goeie richting natuurlijk. als ik een positieve test heb, stop ik 100% (heb dat bij vorige zwangerschap, ondertussen 12 jaar geleden ook gedaan), maar zou echt graag hebben dat mijn vriend dan ook stopt ... het is toch ook zijn kindje? en een beetje solidariteit mag toch wel? veel sterkte aan diegenen die minder leuke dingen te verwerken hebben en succes aan iedereen die graag een beebje wil !!
Manon hoe is het nu met je. Ik zie dat je toch actief bent op ZP. Heel erg knap, ondanks dat he voor jou afleiding is blijft het door de onderwerpen hier ook wel heel erg confronterend lijkt me. Ik hoop voor je dat het nu snel doorzet, zodat je niet nog een week moet wachten en naar het ZH moet. Krisje wat spannend zeg. Ik hoop zo dat jij de gelukkige eigenaar gaat worden. Ik zal voor je duimen. Jojo goed te horen dat het langzaamaan weer beter gaat met Charlie, maar ik snap wel dat je erg bezorgd bent. Dat moet je als moeder toch ook gewoon zijn. Die doktoren kunnen het allemaal leuk vertellen, maar het is wel jouw kind. Gelukkig zijn de diarreeluiers alweer wat minder. Smits heel fijn dat Tim goed gegroeid is. Waar zijn de foto's van deze grote kleine man? Ben benieuwd hoe hij veranderd is. Nathalie bij jou dus nog alles rustig. Misschien wordt het wel 15 juni, dat zou wel grappig zijn. De 15de wordt dan een magisch getal hier op ZP. Sab nog van harte gefliciteerd met je partnerschap. Bijzondere dag lijkt me. Mutz hoe is het met de voorbereidingen voor jouw bruiloft? Loopt alles op rolletjes? Zotkiekske welkom hier. Wij zijn wel allemaal al vorig jaar mei gestopt. Ik denk ik meld het maar, voordat je denkt wat zijn dit rare verhalen af en toe. Gelukkig, wat fijn dat je een goed gevoel had bij de gyn. Dat is al een hele geruststelling. En inderdaad snel stoppen met roken. Mijn vader is in 1 keer gestopt en een collega van mij ook. Blijkbaar werkt dat erg goed. Maar ja ik heb makkelijk praten, ik heb zelf nooit gerookt. Sterkte met stoppen! En die uitslag is gelukkig al vrij snel. 1979 jij zit dus op het wachtbankje. Ik snap dat je niet verwacht dat je test positief gaat zijn, maar ja iedere keer is er toch weer een kansje. Ik hoop het wel voor je. Julesz spannend zeg voor jou. Nog een weekje wachten (het is toch op donderdag volgende week of vergis ik me?) Mijn duimen draaien zich suf voor je. Ik hoop het zo. Super bij jou nog alles rustig. Het begint ook al langzaam af te tellen. Wanneer begint je verlof? Alles goed met je moeder en je vader? Nou hier alles rustig. Ik dacht gisteren even iets te voelen (gekriebel ter hoogte van mijn navel), maar volgens mij kan dat nog niet. Weten de zwangeren en moeders onder ons wanneer jullie voor het eerst het kindje voelde en hoe dat ongeveer aanvoelt?
Loestig: Ik voelde leven rond 16 weken. Gemiddeld genomen voelen de meeste rond de 20 weken iets, maar het kan dus ook eerder. Ik beschreef het gevoel steeds als een golfslagbad andere vinden het minder vlindertjes. Of ik dat had ter hoogte van mijn navel had weet ik echt niet meer.
Zotkiekske...welkom hier..en hopen dat het raak is..mijn tips..idd stoppen met roken(beide idd beetje solidair zijn hoor ook..) en niet elk weekend meer aan de alcohol. ikzelf heb zelfs geen druppel meer aangeraakt vanaf dat moment... Verders...probeer er niet teveel bij na te denken..bij je kwaaltjes e.d. bedoel ik,je kan jezelf er helemaal gek mee maken, vaak is het je ongi die eraan komt of in het begin idd de hormonen...(ontpillen). Schrijf je kwaaltjes op en kijk of dit elke maand hetzelfde is voor je ongi, dan zie je vanzelf zodra het echt gaat afwijken... Voor mijn gevoel heeft 'ontpillen' bij mij ongeveer 3 maanden geduurt..maar dit wil niet zeggen dat je niet meteen zwanger kunt raken natuurlijk. Het is alleen je lichaam die even went aan de nieuwe proporties hormonen... En wat Loestig zegt...de meeste zijn hier idd vorig jaar(2009) gestopt en ik geloof alleen ik het jaar daarvoor alweer(2008)... Heb je vragen..dan horen we ze wel en verders lekker meekletsen toch...
Hé Manon dat wist zelfs ik niet dat jij al in 2008 bent gestopt met de pil. Tjee zeg dat is wel erg lang. Ik vind het nog steeds zo erg voor je. Hoe voel je je nu?
Loestig, je kan vanaf week 15 iets voelen, maar bij je eerste kindje is het meestal niet echt duidelijk wat je precies voelt en heb je het meestal later pas door
Loestig...deze mei precies 2 jaar...als je het vergelijkt met anderen die IVF doen valt dit mee hoor..veel daarvan zijn al 5 jaar ofzo bezig... Vandaag gaat wel...werd huilend wakker en ben vandaag erg emo merk ik. Er komt zo te voelen nog steeds niets op gang...ben bang dat het echt opgewekt moet gaan worden...Ben net voor afleiding lekker in de tuin bezig geweest en ga zo douchen en naar mijn oma. Daar eten we vanaaf lekker stoofvlees met rode kool...en wil ff kijken of ze zin heeft om mee te gaan naar ikea..wil nog wat mandjes hebben...
Loestig ik voelde ook al heel snel de kleine hoor! Ik was 14,5weken (heb t opgezocht ) Het voelde bij mij als luchtbelletjes die uit elkaar plopte. Ook te verwarren met darmgas maar ik weet zeker dat dat het niet was, omdat ik het steeds voelde als ik in een bepaalde houding ging zitten. Kan dus prima! Wel de datum opschrijven he dat is super leuk voor later!!! Julesz heb je het druk de komende week zodat de tijd een beetje snel gaat??? Ik hoop t zooo voor je want wachten en onzekerheid is killing... Kris echt super spannend van je appartement! Ik hoop dat je het krijgt joh! (en dat is genieten om dan weer helemaal op eigen benen te staan niet normaal! Ik spreek uit ervaring!) Naat alles rustig in je buukske??? Sab heb je het nog droog gehouden??? hahah ik zeg trainen die bekkenbodem!!! Manon logisch dat je je zo emotioneel voelt. Het lijkt me ook prettiger voor jezelf als het uit zichzelf komt, maar super k*t dat daar nu geen tekenen van zijn. Meid wat moet je het zwaar hebben... Ik denk aan je...
Oh en over het stoppen met roken zeg ik niks... Het zou knap zijn als het je lukt, maar ik weet hoe moeilijk het is hoor Gelukkig!
Jojo: ik blijf er ook aan denken hoor. Wij liepen inderdaad gelijk. Anders had ik nu ook al een hummeltje gehad. Kan toch raar lopen allemaal. Hoe is het met charlie?? Allen die naar mijn vader en moeder vroegen; ik ben een paar dagen niet bij mijn moeder geweest. Ik kon het gewoon even niet opbrengen. Nu ben ik weer opgeladen en kan ik het weer hebben. Vanmiddag haalt mijn schoonzusje haar op en dan gaan we met zn allen bij mn vader eten. Vaste prik op woensdag. Ben benieuwd hoe ze is. Loestig: ik begon gekriebel te voelen vanaf week 16. Dat ging langzaam over in geplop en daarna echt in schoppen. Mijn verlof begint trouwens 2 juli. Nog vier weken om precies te zijn. Heerlijk wat kijk ik daar naar uit! Zaterdag inderdaad naar week 30......brrrr best wel eng wordt het nu Manon: ik had nog geen voorgevoel dat het mis was toen mijn symptomen afzwakte. Dacht dat het door de rust van vakantie kwam (wij waren toen in Frankrijk). NIet gek hoor dat je emotioneel bent. Ik heb veel tranen gelaten en ben erg boos geweest. Hoop zo dat het vanzelf op gang komt. Dat vond ik namelijk een schrale troost, dat mijn lichaam het zelf heeft losgelaten. Kunnen ze dat met medicijnen opwekken? Lees nu dat dat wel kan. Moeilijk allemaal hoor. Hoop dat je een beetje afleiding kunt vinden. xxxx Julesz: hoop voor jou dat de week snel gaat. Wat een spanning weer. Smits: hoe gaat het met Tim? En met jou? Krisje: wat ellendig om je oma zo te moeten zien!!! bah het is toch ook echt een mensonterende ziekte hoor. Mijn moeder is vooral qua karakter erg anders. De moeder die ik ooit had zit er allang niet meer. Raar hoor, voorheen belde ze me om de dag om te vragen hoe het gaat. Nu heeft ze me denk ik al een jaar niet eens gevraagd hoe het gaat. Kan je oma wel een beetje wennen daar?
Hoi hoi, Ik vond Naat vandaag wat stilletjes en ging even op haar hyves kijken... Maar ze is gewoon bevallen.... Super leuk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! AAAAAAAAAAAAhhhhhhhhhhhh ik ben de volgende ...
Echt waar????? Die Naat, heeft ons allemaal gefopt. Heeft iemand al bericht van haar gehad? Oh wat leuk zeg! Sab jij bent inderdaad de volgende. Begint de spanning al op te lopen?
nou jaaaaa! Ik ben gelijk naar haar hyves gegaan! Wat leuuuukkk! Gisteren zei ik nog dat ik dacht dat hij ging blijven zitten tot na de 40 weken hahaha! En de naam vind ik ook echt bij Naat passen, van hoe we haar hier kennen! (weet niet of ze wil dat het op het forum komt vandaar dat ik niks zeg) Naat gefeliciteerd!! En jajaja nu is Sab aan de beurt!!! whoehoe!
Iemand had toch laatst naar starfish gemaild? Ik ben benieuwd of daar nog iets op terug is gekomen, maar ik gok van niet. Wij waren niet meer zo boeiend toen ze eenmaal zwanger was hahahaha nou ja ben toch benieuwd wat het geworden is bij haar.
Nou ja zegggggggggggggggg, die naat toch. Er stilletjes tussenuit knijpen en bevallen!!!! Is dan snel gegaan zeg.....wat leuk. Ben heel nieuwsgierig naar de naam................ Naat: van harte gefeliciteerd met jullie kleine!