Gestopt met de pil in mei? Deel 2

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by sabrina79, Jan 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mevrnathalie

mevrnathalie Fanatiek lid

May 20, 2009
    1,494
    0
    0
    Manon wat heftig zeg, het is nu dus op gang gekomen, ik denk aan je meis.

Sab nog steeds niet aan t bevallen, ben je het zwanger zijn al zat?

Smits wat vervelend zeg van jullie mannetje, slaap je nog wel een beetje?

Jojo zal vast moeilijk geweest zijn jullie Charlie weg te brengen naar de oppas...maar ze is vast en zeker in goede handen toch. Maar t blijft toch moeilijk.

Verder gaat t hier prima. Keano eet goed en komt 1x snachts, meestal rond half 3/3 uur. Dus dat is goed te doen...huilt soms maar niet veel. Hij ligt nu lekker te slapen en moet om half 2 weer eten...Gister was de zuster voor t laats dus nu alleen, tenmisnte mijn moeder is er natuurlijk wel en Pascal komt straks weer uit zijn werk...we genieten vollop!!!

2. super80

super80 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    1,788
    0
    0
    Manon: he wat balen zeg! Alsnog een curretage! Zie je er tegen op? Hoop dat je je er een beetje in kunt vinden. Denk dat jouw theorie wel klopt over het wel of niet loskomen van de vrucht.

Naat: wauw dat klinkt goed bij jullie! Fijn hoor dat het zo goed gaat. Ik teken ervoor.

Hier weer lekker thuis na een ochtendje werk. Lekker op de bank want ik ben zo moeeeeeeeeeee. Verder voel ik me gelukkig wel goed. De kleine is flink in de weer vandaag. Heerlijk. Wel ligt het nu overdwars in mn buik. Hup kleintje kwartslag naar beneden aub.

3. Smits

Smits Fanatiek lid

Jul 11, 2009
    1,284
    0
    0
    zuid-holland
    Manon, balen, heb je voor niets zo'n rot nacht gehad. Waarom halen ze het eigenlijk niet gelijk weg. Dan kunnen jullie het ook gaan afsluiten. Vind je theorie ook erg logisch. Vergeet de snacks niet mee te nemen voor tijdens de wedstrijd:).

Naat en Manon: Wij slapen hier heerlijk hoor. Begin van de avond valt Tim in slaap en komt dan pas vanaf 5.00 uur weer, soms 6.30.
    Het inslaap komen probleempje speelt zich vooral overdags af, maar dit gaat goed nu. Heb nu goed door wanneer Tim moe wordt en de boel in de maling neemt. haha is soms wel lastig hoor. Gisteren lag hij zo lief in de box te spelen met de meest schattige geluiden, tja toen twijfelde ik wel even, maar eenmaal in zijn bed sliep hij gelijk als een blok. Toch moe dus.

Naat: houden zo het ritme van Keano. Bij ons veranderde na 3 weken het slapen voeden en gelijk weer slapen ritme.

Super: plof meer lekker op de bank en geniet van je druktemakertje.

Sab: ook aan het chillen?? Wanneer zou het toch bij jou beginnen????

4. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

Jun 10, 2009
    2,962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    Smits, fijn dat Tim weer wat beter slaapt en hoe ongelooflijk is het dat die kleintjes al zo snel doorhebben dat ze boel kunnen bedotten, hahha...

En wanneer het hier gaat beginnen?? Geen idee.. heb wel al de hele week menstruatiekrampjes.. word er wel een beetje gek van.. Ik heb zoiets..zet dan door of ga weg, hahha.. niet de hele tijd zeuren met die pijn.... Het bed is in ieder geval omhoog, heel hoog zeg maar, haha. Misschien ga ik volgende week nog een bed voor beneden bestellen.

5. Smits

Smits Fanatiek lid

Jul 11, 2009
    1,284
    0
    0
    zuid-holland
    Zit je toch te denken om thuis te bevallen??

6. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

Jun 10, 2009
    2,962
    0
    36
    Zaanstad
    Nou..toen ik eindelijk mijn tas aan het inpakken was en aan het rommelen was op de kamer.. schoot er door mijn hoofd heen van ja..ik wil thuis bevallen.... Dus als alles goed gaat dan staat thuis bevallen inderdaad op de planning, tot grote frustratie van mijn schoonmoeder....

7. manon31

manon31 Fanatiek lid

Apr 20, 2008
    1,726
    0
    0
    Ridderkerk
    Smits...dat ze het niet gelijk hebben gehaald is mijn eigen schuld...je krijgt zelf de keuze tussen medicijnen en curettage als je nog voor de 10 weken bent. Medicijnen hoeft niet altijd zo'n pijn te doen. Ik heb voor de medicijnen gekozen omdat het de meest natuurlijke manier is. je lichaam lost het zelf op met een beetje hulp(nou ja..in de meeste gevallen dan...)
    hier een stukje over curettage en de risico's van de site van een verloskundige:

Een curettage is een betrekkelijk kleine ingreep. Voorafgaand aan de curettage gaat u eerst een keer voor een gesprek naar de gynaecoloog, die maakt daarna pas een afspraak voor een curettage. De gynaecoloog zuigt de baarmoederholte via de vagina door een dun slangetje (vacuümcurette) leeg of maakt deze met een curette (een soort lepeltje) schoon. De ingreep duurt ongeveer 5-10 minuten en gebeurt in de meeste ziekenhuizen in dagbehandeling. Vaak geeft men een korte narcose; u merkt dan niets van de ingreep.
    Er zijn geen directe gevolgen voor het ontstaan van een volgende zwangerschap. Een zeldzaam voorkomende complicatie is het syndroom van Asherman: hierbij ontstaan verklevingen aan de binnenzijde van de baarmoeder. Een enkele keer komt een perforatie voor: het dunne slangetje of de curette gaat dan per ongeluk door de wand van de baarmoeder heen. Meestal heeft dit geen gevolgen, maar soms adviseert men extra observatie in het ziekenhuis. Een laatste complicatie is een incomplete curettage, waarbij een rest van de miskraam achterblijft. Het bloedverlies blijft dan meestal aanhouden. De rest van het zwangerschapsweefsel kan alsnog spontaan naar buiten komen. Een enkele keer komt het voor dat, na een curettage, bij een volgende zwangerschap de placenta ingroeit in de baarmoeder ten gevolge van beschadiging van de baarmoederwand.

Bijkomend was natuurlijk ook nog dat ik de risico's niet wilde lopen op deze complicaties...dus koos ik voor medicijnen...helaas nu toch nodig...

8. manon31

manon31 Fanatiek lid

Apr 20, 2008
    1,726
    0
    0
    Ridderkerk
    Stoer hoor Sab dat je thuis wil bevallen!

9. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

Jun 10, 2009
    2,962
    0
    36
    Zaanstad

Zeg dat nou niet, dan ga ik weer twijfelen, haha...

Ik ga zo op pad voor de echo.. ben benieuwd

10. manon31

manon31 Fanatiek lid

Apr 20, 2008
    1,726
    0
    0
    Ridderkerk
    Whahah muts:D

11. super80

super80 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    1,788
    0
    0
    Sab: niet twijfelen hoor!!!! Ik wil ook graag thuis blijven. Kan het niet dan niet maar het liefst wel.

Manon: zie je er tegen op?

12. manon31

manon31 Fanatiek lid

Apr 20, 2008
    1,726
    0
    0
    Ridderkerk
    mwah..ik weet het nog niet...nu nog niet maar meestal de dag ervoor krijg ik de zenuwen...
    Voor de curettage zelf ben ik denk ik niet zo bang maar zo bang dat er iets misgaat waardoor ik nooit meer kinderen kan krijgen....

13. super80

super80 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    1,788
    0
    0
    Kan me voorstellen dat je de risico's doodeng vindt. Brrr...nou ik ga heel hard voor je duimen en aan je denken hoor. Ik vind het zo rot voor je dat het toch niet vanzelf is gekomen. Nou hoop op een rustig weekend voor je! xx

14. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

Jun 10, 2009
    2,962
    0
    36
    Zaanstad
    Dank je Super.. eindelijk een medestander gevonden, hihi...

Manon... lijkt mij ook doodeng hoor. Maar degene die het doen hebben er heel lang voor geleerd, dus dat komt helemaal goed.

Net voor de echo geweest. Onze kleine heeft een flinke bos met haar. Lag mooi voor de uitgang en is bijna helemaal ingedaald. Ze heeft niet specifiek de grote gemeten, want dan moet dat op de aanvraag staan (zal wel beleid zijn). Ze vertelde ons wel dat het geen klein kindje is... ach..eruit moet ie toch en pijn zal het ook wel doen, of ie nou groot is of klein....

15. Smits

Smits Fanatiek lid

Jul 11, 2009
    1,284
    0
    0
    zuid-holland
    Wat is per definitie een klein kindje?? Sommige vinden 6 pond klein, andere groot. En idd Sab eruit moet het toch en die 10 cm zijn vaak het meeste werk. Je twijfel is logisch hoor, had ik ook. En wat jouw schoonmoeder heeft had mijn moeder. Gos wat was die blij dat ik naar het ziekenhuis moest. Bekijk het lekker om het moment zelf.

Manon; Oke snap helemaal dat je voor medicijnen heb gekozen. OP complicaties zit je helemaal niet te wachten. Zal ik met bokshandschoenen buiten de behandelkamer gaan staan?? Kan ik ze gelijk inelkaar rammen als ze het niet goed doen en geeft ze extra stimulans om het keurig uit te voeren.

16. super80

super80 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    1,788
    0
    0
    Nou Smits dan komen we allemaal natuurlijk!!!!!!

Sab: waarom is je schoonmoeder niet zo blij met een thuisbevalling? Wel leuk dat je de kleine weer even hebt kunnen bekijken. Wat leuk een bos haar!!!!! Jeetje zat me net te bedenken dat ik over 6 weken ook thuis mag bevallen. Zes weken!!!!!! weet je hoe snel dat gaat?????

17. Loestig

Loestig Bekend lid

Mar 12, 2010
    961
    0
    0
    Bibliothecaris en teamleider
    Eindhoven
    Super begin je het al benauwd te krijgen zie ik. Nog maar 6 weken inderdaad en dat gaat heel snel, maar ook weer niet. Het is maar hoe je het bekijkt. Nog even en je mag met verlof.

Sab je hebt je besluit dus genomen. Heel goed! Ik hoop voor je dat je dan ook gewoon thuis kunt bevallen. Voel je al iets of is het nog allemaal rustig.

Manon maandag dus toch naar het ziekenhuis. Ik snap dat je onzeker wordt als je al die mogelijke risico's. Bij jou gaat het gewoon helemaal goed en daarna lekker voor de buis naar het voetballen kijken. Ik zie je al zitten in je oranje pyjama. :D

Naat wat goed om van je te horen. Fijn dat Keano het zo goed doet. Een voorbeeldkind zou ik zeggen. Heerlijk van genieten. Wat Smits al schreef het kan zo weer omslaan, al zal dat bij jou natuurlijk niet zijn (hoop ik voor je).

Smits bij jouw zijn de slapeloze nachten ook weer een beetje uit het zicht. Fijn dat Tim nu zo goed slaapt. Grappig hè dat zo'n klein ventje je al zo voor de gek kan houden.

Julesz hoe is het nu met jou?

Ik ben even kwijt wat de rest allemaal heeft geschreven. Sorry.

18. Loestig

Loestig Bekend lid

Mar 12, 2010
    961
    0
    0
    Bibliothecaris en teamleider
    Eindhoven
    Ik zie dat ik nu voortaan ook member ben i.p.v. junior member.

19. manon31

manon31 Fanatiek lid

Apr 20, 2008
    1,726
    0
    0
    Ridderkerk
    hihi loestig wordt al een grote meid...:D

20. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Julez Hoe is het met jou? Het is niet niks wat je meemaakt!!!

Manon Klote dat je toch naar het ziekenhuis moet en dat het dus niet uit zichzelf heeft losgelaten. Dat je bang bent voor de risico's snap ik heel goed. Maar daar moet je maar niet aan denken, komt allemaal goed!!!

Naat Fijn dat je prinsje het zo goed doet. Geniet lekker van elkaar. Geef je nou borstvoeding?

1979 En en? Al getest?

Super en Sab Jullie beginnen hem flink te knijpen voor de bevalling he...zou ik ook hebben hoor. Je weet dat het eruit moet maar HOE??? Haha gaat helemaal goed komen.

Ik ben gister weer ongesteld geworden, dus moet morgen (cyclusdag 3) bloedprikken. Heb dit nog nooit gedaan dus vind het wel een beetje spannend. Jij hebt het toch ook niet zo op naalden Sab?
    Moet 3 buisjes!!!
    Vanmorgen zijn we de zwemmers van manlief gaan inleveren. Dus de onderzoeken zijn in vole gang.....ben benieuwd!!!

Share This Page