Gestopt met de pil in mei? Deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door sabrina79, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mevrnathalie

mevrnathalie Fanatiek lid

20 mei 2009
    1.494
    0
    0
    Manon wat spannend, toch blijf ik vanaf nu al duimen hoor! Dit wordt jullie dag:D

Mijn moeder gaat oppassen 3 dagen in de week. Ik wist ook niet dat kinderopvang zo duur was, maar ik dacht altijd dat je een gedeelte vergoed kreeg van de belasting en je werk ofzo!?

2. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Fijn dat je moeder dat doet, anders was de opvang echt onbetaalbaar geworden. Ja je krijgt wel terug van de belasting, is dat niet pas aan het eind van het jaar of kan je dat al opgeven bij je voorlopige teruggaaf? En via je werk, ik weet niet of dit volgens de wet zo geregeld is of dat het van je werkgever afhangt? Ik moet dat ook allemaal nog uitzoeken.

3. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    haha Naat, nou ik heb nu toch de naam al dus ben het maar weer gaan opzoeken haha:

Werkgeversbijdrage kinderopvang

Door de Wet kinderopvang is het niet meer nodig financiële afspraken over kinderopvang vast te leggen in de arbeidsvoorwaarden. Werkgevers kunnen werknemers een extra tegemoetkoming geven naast de verplichte werkgeversbijdrage. Deze bijdrage wordt belast.

Kan ik kinderopvangtoeslag krijgen?

Om kinderopvangtoeslag te krijgen, moeten u en uw eventuele toeslagpartner allebei werken. U kunt de toeslag ook krijgen als u niet werkt, maar een opleiding volgt of uw kansen op werk vergroot door bijvoorbeeld een re-integratietraject te volgen via UWV of de gemeente. Ook moet uw kind naar een geregistreerde kinderopvanginstelling gaan.

Hoe werkt kinderopvangtoeslag?

Binnen 8 weken na uw aanvraag krijgt u bericht van ons over de hoogte van uw kinderopvangtoeslag in 2010, de 'voorschotbeschikking'. Vanaf dan krijgt u ook kinderopvangtoeslag.
    U krijgt rond de 20e van de maand uw kinderopvangtoeslag voor de volgende maand.
    Geeft u een wijziging door? Dan krijgt u een nieuwe voorschotbeschikking met uw nieuwe toeslagbedrag.
    Aan het einde van 2010 krijgt u automatisch de voorschotbeschikking voor 2011. Opnieuw aanvragen is dus niet nodig.
    In de loop van 2011 krijgt u de definitieve berekening van de kinderopvangtoeslag 2010, de 'beschikking Definitieve berekening'. Hierop staat uw definitieve toeslagbedrag

4. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Manon Heel veel sterkte en succes gewenst om 2 uur! Ook ik zal voor je duimen en aan je denken. Lijkt me zo verschrikkelijk spannend! En dan begint het lange wachten....heb je je weken volgepland zodat ze voor je gevoel sneller omgaan?

Kris Fijn dat je je spullen kan opslaan bij je tante. Die 100 euro kan je nu beter gebruiken. Echt zo jammer dat je ex jou zo behandeld....hij is toch degene die het uitmaakt!!!
    Wel fijn dat je het goed naar je zin hebt op je werk. Tenminste weer een lichtpuntje. En wat is je kamer ontzettend mooi zeg!!!

Jojo Lijkt me ook erg moeilijk om je zusje zo te zien. Een gesprek aangaan met de leiding kan zeker geen kwaad als ik de verhalen zo hoor. Succes ermee!

Natalie Lekker je rust nemen hoor!!!
    Leuk dat jullie aan het kamertje gaan beginnen, eerst opknappen, dan inrichten, lijkt me ook zooo leuk om te doen!

Sab Jij was iid. lekker vroeg uit de veren. Heb je tenminste wel wat aan je dag vind ik altijd. En een geldprijs winnen...ik droom ervan hahah (wie niet?)

Bietje Erg moeilijk dat bij jou de kinderwens behoorlijk kriebeld en bij Mark (nog even) niet! Hoop dat jullie er samen uitkomen!
    Ben weer op de site van Jona geweest, wat een mooie foto van zijn handjes, echt een toppertje! Vind het zo knap en mooi dat je een site voor Jona hebt gemaakt!

Verder weet k het niet meer, sorry!!!

Me angina is gelukkig bijna weg! Shit zeg, wat is die pijn gemeen! Kon echt alleen maar huilen en als ik moest slikken krulde me tenen erbij om! Nu ik die antibiotica slik knap ik snel op.
    Maar het temperaturen is een ramp zeg. Vanmorgen wel netjes me wekker gezet op 7 uur, want dan moet ik ook me 1e antibioticapil innemen, maar heb blijkbaar in me slaap de wekker uitgedrukt en werd om 9 uur wakker. Weer niet getemperatuurd dus. Baal er wel van! We zijn wel gister begonnen met klussen.
    Hhahah, zonder te zoenen natuurlijk (anders krijgt me vent straks ook angina)! Da's wel klote zeg.

5. bietje1972

bietje1972 Fanatiek lid

27 sep 2009
    1.340
    0
    0
    NULL
    NULL
    Manonnetje, sab en ik zijn hier samen en het is nu 13.45 we denken aan je!!! Over een uurtje is u gewoon zwanger!!!!!!!!

6. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Manon: 2 uur................duim duim duim duim...............................................................

7. mevrnathalie

20 mei 2009
    1.494
    0
    0
    DUIMMMMMMMMMMMMMMMM

Gelukkig fijn dat het beter gaat met de angina, hopelijk ben je er snel helemaal vanaf! Jammer dat je vanmorgen niet hebt kunnen tempen.

DUIMMMM VOOR MANON!!!

8. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    JOEHOE...........Manon.........WE DUIMEN VOOR JE!!!!!!!!!!!!!!!!!!

9. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh
    Terug en zwanger!!! Maarja dat wisten we al natuurlijk:D.

Er waren van de 13 eitjes maarliefst 9 bevrucht en mooi. Ze hebben de allermooiste uitgezocht en teruggeplaatst. Dat is heel apart zeg. De tranan stonden in mijn ogen. Je kan het net als de punctie helemaal volgen. Je ziet een piepklein slangetje je baarmoeder ingaan. Dat leggen ze stil en dan komt er een hele lange dunne pipet met de eicel erin doorheen. Als ze hem plaatsen zie je dat als een klein wit vlekje in je baarmoeder(dat komt door het vocht wat meegaat, zomaar wat druppeltjes, anders zou je hem denk ik niet eens zien). En dan is het ineens zoooooo echt! Ik heb nog wat vocht in mijn buikholte door de punctie dus ik moet rustig aandoen. Maar heb lekker weekend dus dat lukt wel.

gelukkig, fijn voor je dat je angina zo goed als weg is maar balen van je temperaturen. Maar je hebt het ook niet nodig hoor want dit keer wordt jullie klussen dik beloond!

10. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    JOEHOE Manon, je bent zwanger!!!!!!!!
    Nu hopen dat het zich veilig gaat innestelen. En je dus lekker zwanger blijft. Klinkt wel raar zo haha! Viel de terugplaatsing mee, of deed het pijn?
    En hoe is nu verder de behandeling? Gewoon rustig afwachten of dat je ongesteldheid uitblijft? Moet je nog terug voor controle ofzo in het ziekenhuis?
    Jeetje wat een spanning.
    Wanneer is je NOD?

Ik ben bang dat mijn eitje al is gesprongen.....had di. en woe. veel slijmverlies en sinds vandaag pijn aan mijn tepel (wat ik altijd heb na me ei). En we hebben gisteravond pas voor het eerst geklust, dus verloren ronde ben ik bang.
    Me temp moet dan morgen wel hoger zijn, dus zal het morgenochtend wel zien, we klussen iig. nog ff verder.

11. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    En trouwens Manon......9 mooie bevruchte eitjes, das natuurlijk zoiezo goed nieuws. Worden deze nu ingevroren dan?

12. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Gelukkig, ja je weet het pas echt als je straks of zwanger bent of ongi wordt, dan 2 weken terug rekenen.Wanneer was je eerste ongi dag de laatste keer?
    Enne het slijmverlies begint de dagen voor je eisprong al, dus wie weet was je gewoon op tijd! Ik ga er voorlopig van uit van wel:)

Ze wachten met de overige 8 eitjes de celdeling van morgen nog even af en kijken of er dan nog steeds hele mooie zijn. Deze eitjes moeten aan nog veel meer criteria voldoen namelijk omdat anders invriezen zinloos is. We horen pas over een week of 2 of er zijn ingevroren en hoeveel.

Het deed geen pijn hoor, ik voelde er helemaal niks van. Het enig nadeel is dat je met een volle blaas moet voor de ligging van je baarmoeder dus dat voelt wel vervelend als ze daar steeds tegenaandrukken. Ze maken tijdens de terugplaatsing een echo van buiten en die drukt dan tegen je blaas oeoeoeoh, daarna moet je dus nodig naar de wc haha.

Verdere behandeling is 3 x per dag 2 bolletjes(zijn heel klein hoor, nog kleiner dan een knikker) vaginaal inbrengen om de innesteling te bevorderen. Verder na een dag of 12/13 een test doen als ik dan nog niet ongi ben geworden en dan de uitslag doorgeven aan het ziekenhuis. Als hij positief is willen ze me natuurlijk terugzien maar als hij negatief is ook.

13. bietje1972

bietje1972 Fanatiek lid

27 sep 2009
    1.340
    0
    0
    NULL
    NULL
    ohhh Manon, wat een spannende twee weken, dat wordt voor ons allemaal 2 weken lang duimendraaien...en de 27e is onze meeting dus dan weet je het helemaal zeker, want dat is over 3 weekjes!!!!! Zitten we straks allemaal met versleten duimen bij elkaar yeeeeeh!
    Ik hoop het zoooo voor je!

14. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    manon; heb heel eventjes tijd over hier op het werk. Ja het is vijf uur dus mag nu vind ik legaal op zwpag. Jeetje wat ontzettend spannend zeg voor je de komende twee weken. Ga ook weer heel hard voor je duimen. Lekker je rust nemen dit weekend. Er is nogal wat op jullie afgekomen!

Alles gister goed gegaan hier hoor met die vervelende kerel. Don't mess with a pregnant lady!!!! Nu ga ik lekker een klein feestje vieren met mn vriendinnetje (helaas is zij ongesteld geworden van de week dus niet dubbel feest)

Fijne avond allemaal

15. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Oh ja..............zucht die hormonen :)
    belde het echocentrum net uitslag combitest 1:5000. :) ben blij

16. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Manon Gelukkig deed het terugplaatsen geen pijn. Nu dus 3 keer per dag die bolletjes inbrengen en maar hopen! Wij wachten in spanning met je mee hoor, wees daar maar niet bang voor hahah!
    Ff over me ei......als ik gister me eisprong heb gehad (heb altijd 1 dag later pijn in me tepel, nu dus) dan zou ik uitkomen op en cyclus van 24 dagen, lijkt me vreemd, maar zou natuurlijk zomaar kunnen. Ga zo iig. nog maar aan de klus! You never no!!!

Super Gelukkig een goede uitslag van de combitest, nu kun je dubbel feest vieren. Nou ja, voor jou dan want voor je vriendin is t minder dat ze ongesteld is geworden!

17. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    gelukkig heb je geen ovulatietesten liggen?

18. jojo83

jojo83 Fanatiek lid

28 jun 2009
    1.980
    0
    0
    Noord-Holland
    Manon wat fijn dat het goed gegaan is vanmiddag!!!!! Je bent nu gewoon zwanger! Zo cool! Heeel hard duimen voor over 2 weken :D:D:D Heb je nog last van je buik nu of valt het mee??

Gelukkig fijn dat het beter gaat! Ja ik zou ook aan ovulatietesten denken! Mijn cyclus was 29dagen maar de maand van bevruchting ook maar 24 dus kan best! Spannend hoor!

Super wat fijn dat je combitest uitslag goed is! Alleen maar geruststellingen voor jou! Ik hoop dat je ondanks dat je vriendin ongi is geworden toch een gezellige avond met haar hebt!

Sab en Kris waaaarooooom zijn jullie zo vroeg op op je vrije dag hahahaha! Ritme zeker :)
    Kris goed hoor dat je alles nu met een advocaat gaat uitzoeken. Heel erg zakelijk en volwassen. Ik denk dat je zelf je emoties pas toelaat wanneer dit alles is afgewikkeld denk je ook niet? Misschien ook maar beter want nu kun je je blijven focussen op je doel! Zet m op meis! Ben je al weer een avondje wezen stappen of heb je daar nog geen behoefte aan?

Sab en Bi gezellige middag gehad met z'n 2tjes??? Hoe was het met de kaarten mevrouw??? Nog interessante pakkende dingen uitgekomen of houden jullie dat liever privé?

Smits wat een gedoe al die reorganisaties... Hopen dat het werk nog wel leuk blijft voor je! Wanneer is jouw verlofdatum eigenlijk???

Naat goed dat je rustig aan doet en heel lief dat je mannetje zo bezorgd is, anders ga je maar door en door en door! Nu lekker weekend! Veel verjaardagen of valt het mee?

Bi ik zit net te denken dat ik helemaal niet meer gerageerd heb op je antwoord over een zwangerschap sorry hoor!!! Moeilijk dat Mark het niet ziet zitten... Kan het me ook wel voorstellen. mannen denken toch wat rationeler dan vrouwen. Maar ik hoop wel dat jullie er uiteindelijk wel samen uitkomen op ee nmanier waar jullie je allebei prettig bij voelen.... Ik gun het je zo erg een mooi gezond 4e kindje. Hopelijk geeft de tijd je de antwoorden die je nodig hebt!!!

Julesz waar hang je uit???? Laat je horen!

Hier vanmiddag geluncht met mijn vriendin en daarna de keukenkastjes leeggehaald, gesopt en opnieuw ingedeeld. Wat een klote klus zeg! Heb 1 hele grote vuilniszak met troep eruit gehaald! Wel lekker de ruimte nu! Verder draait de wasmachine gewoon weer door hier en verveel ik me hahah maar heb ook geen zin om de deur uit te gaan! Heb niet eens boodschappen gedaan dus voor vanavond armenvoer.... ragout met rijst hahah en geen chippie vanavond :(

Gaan jullie nog wat doen vanavond???

19. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    Oh Manon..wat een spannende tijd ga je weer tegemoet.. die twee weken zullen wel voor je voorbij kruipen..maar alles gaat en moet goed komen... fijn om te lezen dat het geen pijn deed...en die volle blaas??? Wen er maar aan, als je straks een echo voor je kleine laat maken, willen ze ook graag een volle blaas..

Jojo..jij hebt echt nesteldrang he, hahha..ik ga echt mijn keukenkastjes niet leeghalen hoor..ben altijd blij als het erin staat, ipv op het aanrecht of in de vaatwasser, haha..
    Kaartje leggen was interessant en verhelderend..natuurlijk dikke tranen bij mij, maar wel daarna wat dingen uit kunnen spreken..toch wel een fijn gevoel..

Super..wat een mooie uitslag van de combi test..en veel feestplezier vanavond..je hebt het verdiend en volgende maand vier je gewoon weer een feestje omdat je vriendinnetje dan zwanger is..

Julesz..inderdaad waar zit u??? Druk druk druk..of even geen behoefte??

Nathalie..wat leuk dat jullie aan de babykamer gaan beginnen..ik kan ook niet wachten, al zal ik van Jas wel weer niets mogen doen, hahah..wij willen over twee weken beginnen, dan hebben we namelijk een week vrij...

Voor de rest weet ik ut niet meer...

20. mevrnathalie

20 mei 2009
    1.494
    0
    0
    Manon wat een spannende 2 weken komen eraan zag! Ik blijf echt voor je duimen...Doe je nog even rustig aan nu.

Jojo je bent weer lekker bezig geweest zeg...nu lekker op de bank en uitrusten maar! Heb je lekker geluncht vanmiddag met je vriendin. Nee dit weekend geen verjaardagenm joepiiiii
    We gaan morgenavond even bij vrienden langs.

Bi ik hoop zo dat jij en je mannetje er samen uit komen over zwangerschap.

Super, mooi dat die client niet lastig was gister. Vervelend dat je vriendin ongi is geworden, hopelijk hebben jullie wel een leuke avond.

Ik duik even de aanstaande baby-kamer in. Ga even alles een beetje leeghalen, morgen gaat Pas beginnen met voorstrijk voor de muur...leukkkkkkkkk:D:D:D

Deel Deze Pagina