Ja, kan wel met de juffen-trukendoos aankomen met straffen/belonen, hem verantwoordelijkheid geven enz, maar dat weer jezelf beter dan ik als ex-juf...
hmmm en ik mag nu niet lachen natuurlijk...ik moest me echt even inhouden hoor..dacht dat het hier om een 20jarige ging namelijk. Maargoed die tienjarige kunnen het bloed onder je nagels vandaan halen..
Dan ligt het helemaal duidelijk toch? Een mooie case voor je stagair. Opties geven en mee om gaan. Als jij issues met een leerling hebt, lost een ander het toch ook niet voor je op. Je krijgt hooguit tips als je de casus voorlegt....
In ieder geval is de leerling maandag om 10.00 uur (pauze) eventjes voor mij..heb hem namelijk vorige week al aangesproken op zijn gedrag.. dus hij is mij ook wel een verklaring schuldig..laat hem ook wel wat dingen op papier zetten..hoe hij het dan voor zich ziet hoe het wel zou kunnen werken in de klas..straks ben ik met verlof en dan moet hij (leerling) het toch ook doen zonder zijn vaste juf
Tja, altijd lastig leerlingen die erg gehecht zijn aan hun eigen leerkracht... Maar ik zou ook zeggen; mooi verslagje voor zijn studie, laat hem maar al zijn geleerde theorie erop los laten.. Doen is leren..
moet idd niet zo zijn dat hij straks zijn gedrag aanpast omwille van jou. Dat zou betekenen dat de stagair het goed lijkt te doen maar in werkelijkheid zou hij dus problemen krijgen als jij er helemaal niet bent.
Probleem is nu ook..dat mijn stagiair er is als ik er niet ben, maar dit heeft te maken met het feit dat er geen invallers te krijgen zijn, dus hebben we het eventjes verdeeld. Als hij nu voor de groep staat ben ik er dus ook echt niet..dan zit ik lekker thuis.. Maar na de vakantie is dat weer veranderd, want dan ben ik er wel weer...dan is er een invalster voor donderdag en vrijdag dus dat kan nog leuk worden..VOlgende week heb ik ook sowieso een gesprek met moeder op de planning staan, dus het gedrag gaat zeker weer besproken worden..ook met het ook op na de vakantie.. De stagiair zit overigens in zijn laatste jaar hoor..dus ik laat hem met een gerust hart de groep overnemen
Nu weer genoeg gewerkt hoor.. ik wacht wel af, wat mijn stagiair te vertellen heeft en wat hij van mij verwacht.. Bedankt voor de tips...zo makkelijk zo'n forum...
Toch kan ik me voorstellen dat het niet makkelijk is om je groep helemaal los te laten als nog niet alles is opgelost... Je hebt nog even!
Mutz..ik zeg tegenwoordig mantra's op, hahah..het is maar werk het is maar werk het is maar werk het is maar werk, hahahha
Truste Bietje!! Heel goed Sab, soms moet je loslaten.. We leven niet om te werken, maar werken om te leven zeg ik altijd maar... Oh wacht, ik ga niet zweverig doen... Misschien tijd voor bed..
hahha..nee hoor Mutz..je hebt helemaal gelijk..en ik ga het ook wel leren hoor.. Ik ga de computer uitgooien..slaap lekker allemaal... Doei doei
hmmm, nou dat is een fijne gedachte dat je dat met een gerust hart kunt doen. Aan hem overdragen. Hey ladies, ik ga even verder kijken naar de film. Xxxxxx