Gestopt met de pil in mei? Deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door sabrina79, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jojo83

jojo83 Fanatiek lid

28 jun 2009
    1.980
    0
    0
    Noord-Holland
    He bietje wat vervelend dat je je zo rot voelt! Elke keer als je denkt dat je je emoties de baas bent word je zo weer terug gesmeten! Snap goed dat je erg opziet tegen het werken. Je weet ook niet hoe iedereen op je gaat reageren denk ik he en dat maakt het ook zooo moeilijk!
    Ben je al naar de dokter geweest voor die pijn? Klinkt niet lekker! En heel erg voor dat moedertje, maar ik denk dat jij moet proberen je daar van weg te houden dat is gewoon te veel nu voor je!

Hele dikke knuffel meid en ik hoop dat je je snel weer ietsjes beter gaat voelen... :(

2. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Oh Bietje wat rot voor je...maar best begrijpelijk een terugval. Volgens mij heeft iedereen met depressies e.d. daar wel last van. maaar jij zit ermee opgescheept! Ik moet wel zeggen dat ik toen ook erg opzag om weer aan het werk te gaan maar toen ik er eenmaal was vond ik het toch weer fijn. Nu een aantal weken later vind ik het weer heerlijk om weer in een normaal dagelijks ritme te zitten. Misschien valt het allemaal mee straks en is het weer leuk je collega's te zien.
    De pijn en het slechte slapen is weer een ander verhaal ja...ben je al naar de huisarts geweest, misschien fisio ofzo??
    Wel blij dat je je ei hier neergooit dan kunnen wij je weer oppeppen!! Dikke knuf!!

Jojo de test is van predictor. Een clearbleu gaf ook een lijntje maar deze was nauwelijks te zien eerlijk gezegd en pas buiten de aangegeven tijd.
    Dat je zus ook bruinverlies had maakt me wel weer wat positiever!! Ik ga morgen weer een test doen!

3. mevrnathalie

mevrnathalie Fanatiek lid

20 mei 2009
    1.494
    0
    0
    Manon ik zie ook een lichte streep...spannend hoor. Je kan wel licht bruin verlies hebben hoor vooral in het begin van een zwangerschap. Heb je vandaag nog getest?

Jojo klinkt lekker wat je gister gemaakt had vor het diner!

Bietje vervelend dat je je zo rot voelt, knuffel voor jou!

Krisje wat triest van je zogenaamde vriendengroep dat ze niet eens het fatsoen hebben om gedag of iets te zegge, behalve je vriendin dan hoor. Vind ik echt heel triest. Hoop ondaks dat dat je toch genoten hebt van 't carnaval.

Ik heb me vandaag afgemeld op 't werk, was zo moe en ook weer last van mijn banden. Vanmorgen ook even langs de HA geweest, kreeg wat licht rode plekjes om mijn handen/pols, stuk of 4, was er niet gerust op dus vandaar mijn bezoek aan de HA. Blijkt spider Neavi te zijn of zoiets en komt regelmatig voor bij 40% van alle zwangeren zoals mijn HA het omschrijfde is het niets ergs en kan er niets aan gedaan worden, meestal verdwijnen ze na de zwangerschap weer maar ze kunnen ook blijven. Het zijn verwijde bloedvaatjes, deze ontstaan door de hormonale veranderingen in je lichaam:S achja heb 't net opgezocht en alles wat mijn HA vertelde klopt dus, dus ga me verder geen zorgen maken. Ze zijn gelukkig niet zo heel opvallend bij mij...

Vandaag wel al wat rompertjes gewassen en nu zit er weer een was is, hydrofile luiers + washandjes...zo even ophangen om te drogen en dan morgen strijken...doe lekker rustig aan aan mijn moeder helpt me gelukkig;)

4. jojo83

jojo83 Fanatiek lid

28 jun 2009
    1.980
    0
    0
    Noord-Holland
    Goed dat ik je weer een beetje positief heb kunnen laten denken Manon! Er is nog helemaal niks verloren! Zoals het er nu uitziet is het juist een mooi begin!!!

Naat ik heb dat ook die spinnenpootjes (zo noem ik ze) maar ik heb ze in mijn gezicht!!!!! Echt niet grappig. Ze zitten onder mijn ogen aan elke kant 1.... Het is altijd maar weer de vraag of het nog weg gaat!
    Wat goed van je dat je je een dagje hebt ziekgemeld!!! Gaat het nu goed met je banden nu je het rustig aan doet? Ik zou toch eens met je baas (ja die alien van mars) gaan praten of je niet 4 dagen kunt gaan werken... Je hebt t blijkbaar toch nodig meid! Dan bijv de woensdag vrij zodat je week lekker gebroken is en je kunt opladen. Is moeilijk om aan toe te geven, maar geloof me nou het is wel heel fijn!!!!

Ik ga zo mijn geboorteplan schrijven. Dit ga ik aan de vk geven hoe ik het graag zou willen met mijn bevalling. Ook een plan voor Ro waar ik oa opschrijf dat ik heel veel van hem hou ookal scheld ik hem de huid vol tijdens de bevalling :D En ook wanneer we de vk moeten bellen enzo, want ik ben bang dat ik dat dan echt niet meer weet als ik lig te creperen!!!

5. mevrnathalie

mevrnathalie Fanatiek lid

20 mei 2009
    1.494
    0
    0
    Jojo jij ook dus, eentje had ik er al voordat ik zwanger werd, maar die is nu wat roder maar goed niets om ons zorgen om te maken gelukkig en hopelijk gaan ze wel weer weg...
    Veel succes met het schrijven van je geboorteplan..
    Het gaat wel wat beter met die banden...alleen nog soms wel bij een beweging dat ik opeens denk van oeeehhhhh! Wie weet ga ik wel een gesprekje met hem aan over mijn werkdagen/uren...
    Morgen blijf ik nog één dagje thuis en dan ga ik woensdag weer werken...

6. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Bietje: wat balen dat je je zo voelt! Kan me voorstellen dat je op ziet tegen weer gaan werken. Misschien is het nog wel te vroeg voor je om te gaan beginnen? Luister in ieder geval goed naar je lijf en je emoties voordat je je weer volop in het werk stopt. Het komt uiteindelijk allemaal weer op je bordje terecht. Hoop dat je snel weer even uit dit dal mag en weer eventjes kan pieken... Dan ook nog die pijn erbij.....BAH! Dat kan je er nou net niet bij hebben nu.

Kris: zit weer met ongeloof je verhaal te lezen. Wat zijn er toch een rare mensen zeg! Dacht dat ik in mijn werk aso's tegen kwam maar die zogenaamde vriendengroep kan er ook wat van! Hoe moeilijk is het nou om eventjes te komen vragen hoe het gaat!? En die lapswans van een ex............nou ja daar heb ik geen woorden voor. Jij verdiend wel even veeeeeeeeeel beter kris! Maar what goes around comes around.....en bij hem komt het nog wel!

Manon: jeetje meis wat een spanning. Mijn ervaring met bruinverlies is niet goed geweest maar ik lees vaak dat het ook wel goed gaat. Kan er dus weinig zinnigs over zeggen. Heb trouwens nog geen foto van je kunnen vinden maar zal zo nog eens kijken.

Mutz: ben je weer druk?

Naat: goed dat je thuis bent gebleven vandaag! Beetje bijgekomen?

Smits: ik heb een foto van mezelf op mn profiel gezet.

7. Smits

Smits Fanatiek lid

11 jul 2009
    1.284
    0
    0
    zuid-holland
    Bietje, lieve meid, wou dat ik de woorden kon vinden om je beter te laten voelen, maar heb geen idee welke woorden dat teweeg kunnen brengen. En dan ook nog eens de vervelende pijn en je ongi. Dikke knuffel!

Manon: Heb op hyves gereageerd, maar zie dat hier ook al volop reacties zijn geweest. Ben je een beetje gerust gesteld?

Jojo: succes met je geboorteplan. Vorige week krijg daar info over mee bij de Yoga. Ik heb nog geen idee wat daarin moet schrijven. Vind het moeilijk me een voorstelling te maken van heel die bevalling (of ik doe gewoon aan struisvogel politiek).

8. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Manon: gewoon niet goed gekeken gister! Heb je gevonden hoor.

9. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    Alaaf girls!

heb vandaag heerlijk het schijt eraan en ga gewoon weg, dit maal zonder broer maar met een vriendinnetje... ben benieuwd, ken dan weer alleen zij, dus ben wederom op sleeptouw... :(

BIetje.. Meid, dikke carnavals knuffel van mij, hopelijk gaat de zon morgen een beetje schijnen en zullen de kids je op kunnen vrolijken... Typ het allemaal lekker van je af, dan helpen wij je je zonnetje een beetje te zoeken... KNUFFEL!!!

naat... goed dat je het rustig aan doet, dikke pluim.. Jaja, weer een zwangerschapskwaaltje erbij gevonden.. Hopelijk dat ze straks wegtrekken..

jojo.. ben beniewd naar je geboorteplan en of het lukt met schrijven.. succes meid...

Nou ga me maar eens verder klaar maken, en laten zien aan die l*llo van een ex wat hij mist ;) zegt ze met een grote mond, terwijl ze nu al met bonkend hart op de stoel zit :(

10. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Nou Smits ik was gerustgesteld maar het lijkt erger te worden en de krampen ook...dus de nerveusheid slaat flink toe nu moet ik zeggen. Ben bang dat ik echt ongi ga worden...
    Maargoed we kunnen er geen van allen iets van zeggen hoe graag we ook willen, ik moet gewoon meer geduld hebben. Morgen weet ik hoop ik meer. Of mijn ongi zal dan doorgebroken zijn of mijn testje zal iets donkerder zijn(hoop ik). De tijd zal het leren zou mijn oma zeggen...

Ik moet om half 9 gaan zwemmen en doe voor de zekerheid maar een tampon in...

11. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Natalie Groot gelijk dat je ff lekker 2 dagen thuisblijft, kan je goed uitrusten. Leuk zeg al die rompertjes enz. wassen, drogen en strijken.

Krisje Wat moet dat hard zijn om te horen zeg, dat jouw plek al zo snel is ingenomen! Ook erg triest dat de vriendengroep niet ff het fatsoen opbracht om te vragen hoe het nou eigenlijk met jou gaat. Geen echte vrienden dus. Gelukkig heb je dus nog wel 1 vriendin die wel lief voor je is. Ben je nu uitgecarnavald?

Bietje Hoop dat het snel weer beter met je gaat. Zo'n terugval is echt niet raar maar wel erg vervelend. Misschien is alles bijelkaar ff teveel voor je. En binnenkort weer een paar uurtjes werken, ongesteld geworden (klote maar ook weer een stoot hormonen), en die pijn in je schouders. Doe het rustig aan!

Jojo Geboorteplan al geschreven? Is dat verplicht of gewoon handig? Gelukkig is alles nu verder rustig gebleven bij je.

Manon JOEHOE, wat spannend. Zie ook duidelijk een lichte streep op je prodictor test. En dat bruinverlies, is dat niet gewoon een innestelingsbloeding? Lees dat meer meiden hier last van hebben, is heel normaal. Probeer relaxt te blijven, en verder afwachten!

12. jojo83

jojo83 Fanatiek lid

28 jun 2009
    1.980
    0
    0
    Noord-Holland
    Zo geboorteplan is af! Ik zal hem even neerzetten dan kan je zien wat er in staat! Ik heb ook een plan voor Ro gemaakt haha maar die zet ik hier niet neer, omdat ook anderen het dan kunnen lezen. Voor de geïnteresseerden wil ik hem wel op hyves zetten!

- Ik wil zo lang mogelijk thuis blijven, tot de VK vindt dat we naar het ziekenhuis moeten gaan

- Ik wil graag de weeën onder de douche opvangen, al naar gelang wat ik prettig vind.

- Ik wil zo lang mogelijk rond kunnen lopen, ook wanneer we in het ziekenhuis zijn aangekomen.

- Ik wil graag iedere houding aan kunnen nemen die mij het prettigste lijkt tijdens de ontsluiting.

- Ik zou graag de lichten gedimd willen hebben, zowel thuis als in het ziekenhuis.

- Ik zou het prettig vinden als de omgeving waar ik de weeën opvang rustig is zonder hard gepraat en veel omgevingsgeluid, zodat ik mij kan concentreren op mijn ademhaling.

- Als de pijn voor mij ondragelijk wordt en ik geef aan pijnstilling te willen, zou ik graag een Pethidine injectie krijgen.

- Ik zou het fijn vinden als jullie een oogje op mijn man willen houden, mocht hij flauw vallen.

- Ik zou graag de mogelijkheid hebben om op de baarkruk te bevallen.

- Ik wil graag na de bevalling de baby direct / zo snel mogelijk op mijn buik, tenzij dit om medische redenen niet gaat. Dan graag vertellen wat er gaat gebeuren. Onderzoeken het liefst in mijn nabijheid.

- Ik zou de baby graag zo lang mogelijk op mijn buik willen hebben liggen, alvorens er onderzoeken gedaan gaan worden.

- Ik wil graag zo snel mogelijk beginnen met aanleggen aan de borst.

- Ik wil dat mijn man te allen tijde bij mij kan blijven / in mijn buurt.

- Mijn man wil graag de navelstreng doorknippen.

- Indien ik gehecht moet worden, wil ik daar graag plaatselijk voor verdoofd worden indien mogelijk.

- Indien er medisch ingrijpen nodig is, zoals knip / vacuümverlossing / keizersnee, wil ik graag dat dat aan mij uitgelegd wordt en waarom.

- Indien een keizersnee nodig is, wil ik liever ruggenprik, dan een algehele narcose.

- Indien in het extreme geval van een spoedkeizersnede onder algehele narcose nodig is, wil ik graag dat mijn man en de baby in de kamer aanwezig zijn als ik wakker word en dat de baby snel aan mijn borst wordt gelegd, tenzij dit door medische noodzakelijkheid niet mogelijk is.
    - Als ik om een of andere reden geen beslissing kan maken, wil ik dat mijn man dat voor mij doet.

- Ik zou het fijn vinden als de verpleegkundige de eerste foto’s van ons kindje wil maken. Foto’s van de uitdrijving liever niet.

Na de bevalling
    Ik wil de baby graag veel bij mij in bed hebben.

Ik zou graag hulp krijgen bij het aanleggen aan mijn borst. Onder geen beding wil ik dat er een flesje wordt gegeven zonder mijn toestemming.

Ik wil niet dat de baby zonder mijn toestemming van de kamer wordt gehaald.

Mijn man zal als eerste de baby in bad doen en aankleden.

Verblijf in het ziekenhuis
    Als alles goed verlopen is en er is voor de baby en voor mij geen medische noodzakelijkheid om te blijven, dan wil ik graag zo snel mogelijk naar huis.

13. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Wauw Jojo professioneel hoor ziet dat eruit. Er staan dingen bij waar ik nooit aan gedacht zou hebben...
    Moest trouwens erg hard lachen bij, willen jullie een oogje op mijn man houden, mocht hij flauw vallen!!:D:D

14. jojo83

jojo83 Fanatiek lid

28 jun 2009
    1.980
    0
    0
    Noord-Holland
    Dank je Manon haha ja hij valt echt snel flauw van bloed en kan het heeel slecht trekken als ik pijn heb. Dus ik vind het wel erg belangrijk hahaha!
    Ik heb het plan voor Ro op hyves gezet. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
    Heb ook een lijst met nr's gemaakt wie er gebeld moeten worden wanneer ze geboren is. Dan kan Ro het afkruisen anders vergeet hij de helft denk ik!
    Nu mijn vluchtkoffer nog inpakken en we benne dr klaar voor hahahaha!
    Ik doe het allemaal nu omdat ik nu ook weer last heb van voorweeën en harde buiken... Heb me vandaag verder heel rustig gehouden dus daar ligt het niet aan! Nou ja we zien het wel!

15. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Krisje...met bonzend hart ga jij zo weer carnavallen. Ook al is het spannend allemaal om hem misschien tegen te komen, moet je maar bedenken dat je anders misschien wel sjaggerijnig thuis had gezeten. Je hebt wel lekker afleiding nu en misschien kom je wel een lekkere vent tegen!! Ook al draagt hij in deze omstandigheden misschien een jurk of een luipaardpakje of iets dergelijks:D:D Dat kan ook uit moet je maar bedenken. Feest ze meid en vergeet die @$%^$#^%$!

16. jojo83

jojo83 Fanatiek lid

28 jun 2009
    1.980
    0
    0
    Noord-Holland
    Kris wat goed dat je toch gaat vanavond! Maak er wat van! Ben benieuwd naar je verhalen morgen!

Manon wat klote dat de krampen erger worden.. Moet wel zeggen dat ik de eerste periode ook steeds dacht ongi te worden. heb erg lang last gehouden van ongikrampen, maar werd het dus niet :) Dus hou hoop!!! Duim duim duim!

Gelukkig het is niet verplicht een geboorteplan maar wel prettig voor jezelf. Alles gaat langs je heen en dat kan erg vervelend zijn. Op deze manier houd je de touwtjes toch een beetje in handen.!

17. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    jojo, nog snel even op je geboorteplannen reageren.. Wat goed dat je alles zo 'zakelijk' opschrijf. begrijp dat je op het moment niet meer weet hoe en wat en dan is dit erg slim...

alaaf girls! tot morgen!

18. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Jojo: wauw strak plan hoor! ziet er goed uit. Moest ook lachen om het stukje van Ro hihi........
    Ben wel benieuwd naar wat voor plan je voor Ro hebt opgemaakt. Misschien ook wel wat voor mij om voor Serge te maken...

19. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Oh en Kris: go get them!!!!!! veel plezier

20. jojo83

jojo83 Fanatiek lid

28 jun 2009
    1.980
    0
    0
    Noord-Holland
    OH ik kan het je wel ff pb- en! Ik vergeet steeds dat jij niet op hyves zit!

Ik doe het gelijk!

Deel Deze Pagina