pfff oh ja update...morgen geen kraamhulp meer en een dag geen visite dus hoop morgen het verhaal te kunnen vertellen en foto's op de comp te kunnen zetten. kan wel alvast vertellen dat de kleine Tess het erg goed doet. Ze is erg sterk zegt de KV(kraamverzorgster). Ze was 7% afgevallen de eerste dagen maar zit alweer 2 dagen boven haar geboortegewicht. Ik geef borstvoeding maar alleen via kolven omdat ze me erg veel pijn doet..jeeh wat heeft dat kind een zuigkracht(zuigt difraxflesjes vacuum..)..doet bij mij teveel pijn...maar zo gaat het erg goed en krijgt ze dus toch borstvoeding binnen. Verders is ze dus heel krachtig...ligt op haar rug zet de beentjes in de grond en duwt zichzelf 5 cm omhoog..opgelet dus op het verschoningskussen! het liefst ligt ze op haar buik bij je en dan doet ze haar armpjes onder haar hoofdje en slaapt daarop..hihi zo grappig om te zien..ze tilt haar hoofd daarbij al helemaal op en kan hem ook al draaien zelf... gisteren voor het eerst even buiten geweest..zomaar een ommetje en vandaag even naar de winkels heen en weer. Vandaag was ik even heel verdrietig..kraamtranen...onze KV was voor het laatst en ze is zolief geweest voor ons..maakte fruithapjes en gaf zelfs cadeautjes verstopt door het hele huis en vandaag een afscheidscadeautje gehad...ze is echt zooooo llief dat ik bij Bart in tranen uitbarste toen ze net weg was. Wij hebben vandaag trouwens hetzelfde gedaan en cadeautjes voor haar door het huis verstopt waar ze zou komen en een afscheidscadeau gegeven. Echt zo'n leuke kraamtijd met haar gehad!! (dat ik zelfs geen tijd voor julie had) maar dat ga ik morgen goedmaken....met de foto's en bijlezen hier en het bevallingsverhaal...
Oh Manon wat is Tessa een flinke meid. Al zo sterk dat ze haar hoofdje kan draaien. Wauw dat is echt heel erg snel. FIjn dat je zo van je kraamtijd hebt genoten. Dat kan ook wel eens anders zijn, maar jij hebt een hele lieve kv gehad. Hoe beviel het gisteren de eerste dag zonder haar? Jojo echt superknap hoor dat je nog steeds de sigaretten laat liggen. Gaat het Ro ook zo goed af?
Haha oma kwam erachter dat we geen visite hadden gister dus kwam opdraven met Tessas overgrootomas (mijn 2 omas). Maargoed hier dan het bevallingsverhaal: Een gedeelte weten jullie al doordat ik nog thuis was op de dag dat het begon te rommelen. Toch nog maar even kleine terugblik; Maandag gestript. Dinsdag eind van de middag gerommel en de avond met harde buiken. Die nacht wat voorweeën. Woensdag om 10 uur s ochtends kwam de VK nadat ik had gebeld dat ze al anderhalf uur om de 3 minuten kwamen en ik had toen 1,5cm..had echt al meer verwacht .om twee uur zou ze terugkomen en had ik nog steeds maar 1,5 boehoe en ik had al zoveel weeën gehad!! Ze zou geen afspraak meer maken en ik moest maar bellen als ik echt het idee had dat het verder was want het kon zelfs nog stoppen zo onregelmatig waren mijn weeën ..dat was een domper .tot hier wisten jullie het als het goed is . Naarmate de dag en avond vorderde werden de weeën steeds heftiger maar nog steeds onregelmatig (het onregelmatige is trouwens de gehele bevalling zo gebleven), wat rotter was dat er flinke rugweeën bij waren gekomen die verre van onregelmatig waren, deze waren er namelijk constant en niet weg te puffen Dus VK gebeld en deze kwam om 10 uur..ze schrok eigenlijk wel toen ze me zag zei ze want ze verwachtte dat ik minimaal 8 cm zou hebben, in die staat was ik met puffen e.d .maar na voelen was ik nog maar op 3 a 4cm Dit kon niet langer zo zei ze en wij dus naar het ziekenhuis..jeetj wat een lange weg is dat daarheen dan ineens auw!! Daar aangekomen was het wachten op de ruggeprik(die ik eigenlijk had afgezworen; Nee ik doe het helemaal alleen!) wat was ik blij toen die ging werken. Ook meteen aan de wee-opwekkers gelegd. Nu moest het toch wel sneller gaan! De pijn was dan weg maar de weeën nog steeds onregelmatig en mijn ontsluiting was ongeveer 1 cm per 2 en 3 uur . S Ochtends kwam de rugpijn weer terug dus een shot extra ruggeprik gehad en later die ochtend nog een keer. Om 11 uur had ik eindelijk(!!!!) 10 cm ontsluiting..jeeeeh!! eindelijk mag ik..eh verkeerd gedacht..ik had nog geen persweeën dus het wachten was daarop. Omdat die niet kwamen of ze niet sterk genoeg waren van de ruggeprik af en dat heb ik geweten!! De rugweeën kwamen terug!! Dus paar uur flink moeten afzien maar het hielp wel want ook in een mum van tijd waren mijn persweeën daar .moest ik ze inhouden omdat er nog 2 anderen lagen te bevallen!! Op een gegeven moment kon ik ze niet meer wegpuffen(wat denken ze nou na zon nacht..dat ik daar nog de puf voor had!!) Dus ik tegen Bart; GA IEMAND HALEN WANT ZE KOMT NU!! En hij kwam terug met 2 mensen die het gelukkig serieus namen. Blij dat ze er zo snel waren want een kwartier en 4 persweeën later was Tessa er. Om 14:59 4010 gram en 51 cm. Meteen huilen en meteen drinken bij mij. Apgar score 9/10 en een volle bos donker haar en donkerblauwe ogen .wauw en wat een mooi meisje!! was het eerste wat ik dacht. Ik was niet uitgescheurd was het goede nieuws..het slechte nieuws was dat mijn placenta niet kwam. Dus toch maar een scheurtje gegeven zodat ik met persen het kreng er misschien uit zou krijgen. Er heeft zelfs een gyn heel hard op mijn buik staan drukken terwijl ik moest persen en een ander aan de navelstreng trekken maar hij zat muurvast aan de baarmoederwand. Dus moest gelijk door naar de O.K. Om 18:00 kwam ik weer terug en kon eindelijk mijn vent en meisje weer zien! Ik was 1,5 liter bloed kwijtgeraakt en had verhoging gehad dus moest nog 2 nachtjes blijven .heb een zak vloeibaar ijzer gehad zodat mijn lichaam het verloren bloed weer kan aanmaken. Bart was de eerste nacht bij me gebleven en de tweede naar huis gegaan zodat hij beter kon slapen en zodat hij een beetje fit zou zijn op de dag dat ik naar huis mocht. Dat was zaterdag . Mijn lichaam is nog steeds het bloed aan het aanmaken..daar gaat een aantal weken overheen over 5 weken moet ik weer ijzer prikken en dan weet ik of het geholpen heeft. Tessa moet nog een keer bij de kinderarts komen vanwege een grijze pluk in haar haar. Dit zou verband kunnen hebben met een syndroom maar het hoeft niet. Dus dit willen ze nog even goed bekijken. Verder doet ze het erg goed maar dat had ik al verteld . Zometeen komt iemand van het CB langs en daarna ga ik even kijken of ik er wat foto's op kan zetten...
@Manon: goed van je te horen! Vanaf nu moeten jullie het dus saampjes doen, maar dat gaat natuurlijk helemaal goed komen! Sterkte meid hoor! Ben erg benieuwd naar haar. @Loes: Leuk om te lezen dat Sam en mijn nichtje best gelijk op gaan. Zij wil ook alleen maar staan. Een handenbindertje zo! Mijn zus zei nog wel dat als het kan dat je haar zo lang mogelijk in de maxicosi moet laten zitten in de auto hoor! Is het meest veilig. Pas als het hoofdje boven de rand uit gaat komen, dan is ze te groot ervoor heb ik van de verkoper meegekregen (wil niet betweterig doen hoor, hihi, zomaar een tip). @jojo: vind het ook echt super dat het je zo goed afgaat! Volhouden hoor! @1979: jij bent wel heel chill, haha! Ach, je hebt ook nog wel even voordat de kleine er is natuurlijk. Ik ben alleen wel blij dat alles in huis is. Heb toevallig vorige week de Quinny Zapp Xtra gekocht, geweldig ding Hebben ook een wagen, maar deze is klein en makkelijk voor erbij (buggy en maxicosi drager). Van het weekend de eerste maand kleertjes gewassen, dan heb ik dat maar vast schoon in een box evenals alle rompertjes, hihi. Ben ik misschien wel weer het andere uiterste hoor
Hey Manon, fijn om het hele verhaal nu gelezen te hebben, maar jeetje wat een verhaal! Het is niet niks geweest. Gelukkig dat ze er nu is en dat je kan gaan genieten. Kan ik hieruit opmaken dat de TENS niet gebruikt hebt (dat wilde je toch proberen)??
Mutz..de tens heb ik thuis gebruikt en moet zeggen dat het de scherpe kantjes wel degelijk heeft weggenomen...moet er niet aan denken als ik het ding niet in huis had gehad...
wow Manon, wat een haaaaaar jeetje prachtig haha! Maar wat een verhaal ook je bevalling zeg. Wat kunnen bevallingen dan verschillend zijn he! 1 troost, de tweede (als je die er natuurlijk mag/wil etc...komen) gaat meestal sneller dan de eerste. Maar jullie hebben een prachtig meisje op de wereld gezet! Ik vind haar ook zooooo groot, vergeleken met die mini meisjes van ons hihi.... geniet er lekker van, dat hopen wij snel ook thuis te kunnen doen!
En nu baal ik dat Bietje voor mij gereageerd heeft, haha. Jeetje mina wat een bos haar zeg, geweldig. En een prachtig meisje, wow. Maar ja Mirza is al aan Charlie gekoppeld. Dus Tim en Nick en de mini van muts kunnen gaan strijden, haha. En wat de bevalling betreft, poeh hey wat een verhaal zeg. Hopelijk ben je het al weer vergeten en volop aan het genieten van jullie mooie meid.
Bietje..hoop ook dat jullie snel naar huis kunnen omdit soort dingen te gaan doen! Helaas mag ikzelf nog niet in bad..maar wat zou ik graag samen met haar in bad gaan zeg! was echt jaloers op Bart haha Wanneer zouden jullie naar huis mogen? is er een voorspelling gedaan?
Tja Manon ik kan niets anders dan me aansluiten bij de rest. Wat een bos haar en wat een mooi meisje. Jullie mogen met recht trots zijn op dit schoppertje . Maar wat bedoelen ze met dat syndroom ivm het grijze plukje? Mutzie grappig inderdaad dat zij ook steeds wil staan. Die ontwikkelingen gaan gelijk op. Wat betreft die maxi cosi klopt. Op het cb zeiden ze tot 1 cm onder de rand ivm het gevaar tijdens een ongeluk. Nu is Sam best groot en komt al tot net onder de rand. Vandaar dat ik over de gewone autostoel begon, maar ik hoop het nog even te rekken. Op 22 augustus moet ze naar het CB en ga ik vragen wat ze me aanraden. Dan zal ze waarschijnlijk wel goed kunnen zitten. Groeit jouw nichtje ook zo hard (ik ben even haar naam kwijt)? Ik heb Sam niet meer gemeten of gewogen op het bureau, maar ze moet echt in heel veel kleding al 74 aan en toen ik laatst zelf meette (deed ik wel vaker en klopte vaak goed met de metingen van het cb) zat ik op zo'n 73 cm.
Manon je snakt echt naar een bad hè na zo'n bevalling. Dat had ik ook. Mag inderdaad pas als je gestopt bent met vloeien. Kun jij lekker genieten van je man en dochter terwijl ze badderen en natuurlijk foto's maken. Zodra jij in bad mag ga je de schade vast inhalen. Wel jammer dat het zelf voeden niet zo goed lukt omdat ze zo hard zuigt. Moet je het over een tijdje weer proberen, of hoe werkt dat?
Vergeet ik toch helemaal die knappe man van Julesz nog bij de strijders te noemen...i'm solly Julesz..
Jaaa daar is Tessa dan eindelijk! Wat een haren zeg wooow! Echt heel gaaf en wat een lekkere bolle wangen heeft ze al!!! Mooi meisje!!! Doet wel goed denk ik he om je bevalling op te schrijven? Het is een pittige geweest, maar je hebt het super gedaan!! Ik weet precies hoe t voelt om niet op te schieten met ontsluiten, terwijl je knalharde weeën hebt! En dat is echt killing! Nou geniet lekker met je mooie meisje en het bad komt idd vanzelf! Jij kunt lekker met haar douchen! Heerlijk dicht tegen je aan!!!
In prinicipe kunnen we er vanuit gaan dat ze met een week of 37 naar huis gaan. Ze zijn nu 35+2. Voorwaarde daarbij is wel dat ze goed hun flessen drinken en goed groeien. Inmiddels liggen ze allebei niet meer aan de monitor en alleen Joan ligt nog in een warmte bedje. Kate kan zichzelf al goed warm houden en ligt in een wiegje. Oh ja ze moeten ook minimaal 2 kg wegen. Kate doet dat al, 2220 gisteren en Joan nog niet 1860. De flesjes kosten ze nog veel energie omdat ze nog zo klein zijn, maar je ziet ze vooruit gaan...dit vooruit gaan, maakt mij echter ook ongeduldig, maar goed nog een paar weekjes, die straks daagjes worden.
Wauw Manon, kan het niet laten om ook wat over die prachtige bos haar te zeggen! Zo donker en zo veel! Echt super (zeker omdat ik kale kindjes gewend ben van mijn zus tot ongeveer een jaar). Mooi hoor! En wat kijkt zel helder uit haar oogjes. Genieten en *smelt*. Bietje: fijn dat het oed gata met de meiden, maar wat kan ik me voorstellen dat het wachten lang duurt... Ze komen thuis, nog even wachten!!