Gestopt met de pil in mei? Deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door BLiS, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jojo83

jojo83 Fanatiek lid

28 jun 2009
    1.980
    0
    0
    Noord-Holland
    Hahahaha Oproepen tot gebed Smits ik hoor het al helemaal! Het gedrag is bij jou dus ook zo! Idd ook erg gezellig. Charlie praat nu zinnetjes van 2 tot 5 woordjes! Zo grappig hoe ze dingen benoemd! Meestal zijn het 2 woordjes, maar ze zegt als je haar iets geeft "dank je wel mama" nou dan smelt je toch! Helaas hoor ik ook vaak, wanneer ze zelf iets verkeerd doet "domme mama" hahah!

Een postpartum depressie is t zelfde als een postnatale depressie. Ze noemen het tegenwoordig anders. Vandaag weer bij de psych geweest en ik kom er toch wel achter dat ik heel veel one liners heb en die komen vooral neer op wat anderen wel niet van mij of van Charlie zullen denken. Hier gaan we mee aan de slag.

Naat wat naar die slapeloze nachten weer jeetje! Hier is het 's ochtends elke ochtend 6uur en ook dat breekt wel een beetje op.

Loestig die Sam van jou is echt snel hahaha nu al achter dingetjes aanlopen! Wordt tijd voor een babywalker!!!

Super die nachtdienst gaat jou lukken zonder te roken! Die sigaret zorgt er namelijk echt niet voor dat je nachtdienst korter wordt, of de boeven minder boevig! Het zorgt er alleen voor dat jij je meer daas gaat voelen en meer inkakmomenten hebt! Dusss het gaat je lukken!!!!! En als je een rokende collega hebt er gewoon naast gaan staan met je mond open en een beetje meeroken haha doe ik ook vaak en dat vind ik lekker hahahaha slecht!

Mutzie gelukkig heb je t zuur niet de hele dag door! Ligt de kleine man eigenlijk goed of in stuit? Denk t eerste anders hadden we t wel gehoord! Ga je niet teveel werk op je hals halen in je verlof? Snap dat je je verantwoordelijk voelt voor het bedrijf, maar je krijgt het straks nog zo druk en de rust van je verlof bij de eerste komt nooooooit meer terug dus geniet en denk om jezelf ookal heb je geen kwalen!!!!!!! (heeft Smits nooit gekund ;)) Zo moeder heeft gesproken!

Gelukkig wat jammer... Heel veel succes de 27e ik hoop echt dat jullie meer horen en de weg naar een kindje open ligt voor jullie!

Zo ik ga naar bed! Beetje teveel gedaan vandaag! Morgen voor t eerst weer alleen met Charlie na de operatie. Ben best nerveus en hoop dat t gaat lukken met mijn knie! Zus staat als achterwacht dus moet goedkomen!

2. mevrnathalie

mevrnathalie Fanatiek lid

20 mei 2009
    1.494
    0
    0
    Jojo succes vandaag zo de 1e dag alleen met Charlie. Probeer in ieder geval wel een beetje je rust te nemen als het kan.

3. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Ff snel want ik moet zo weer naar de tandarts..ze gaan die kies weer doen. hij doet geen zeer meer dus de medicijnen hebben geholpen. vandaag gaat hij helemaal schoon en dan de defenitieve vulling erin.

Tessa voelt zich goed. Ze is vooral heel slaperig geweest de afgelopen twee dagen.Huilerig alleen vooral de eerste dag. Vandaag gaat het goed, ze is goed gehumeurd, erg vrolijk. Verder heeft ze van 1 prik wel een flinke bult op haar beentje maar ze heeft er geen last van, wel een beetje uitkijken met een broekje aandoen alleen.
    Vrijdag komt de fysio en dan horen we meer.

Smits & Kris..ik vond het supergezellig en de schoentjes met haar naam erop zijn echt superleuk. Bart vond ze ook meteen helemaal te gek! nogmaals bedankt.

Jojo...jeetje een postnaltale depressie of hoe ze het dan nu ook noemen. Dat is niet niks waar je mee hebt gelopen. Goed dat er nu iets aan gedaan wordt en hopelijk voel je je binnen no time weer helemaal de oude of zelfs nog beter.
    Tessa gaat nu net geluidjes maken, ik kan me er nog niks bij voorstellen als ze straks woordjes en zinnetjes gaat maken maar zoals het bij jou klinkt lijkt me dat helemaal geweldig!

Naat..ik heb volledig ouderschap opgenomen. dat betekend gewoon een half jaar vrij. Ik krijg niets uitbetaald en moet het dus zelf zien te rooien. Wel krijg ik van de belasting iets terug gelukkig. je moet inderdaad goed gaan kijken want er zijn verschillende dingen mogenlijk maar je werkgever hoeft niet overal mee akkoord te gaan, kijk dus goed naar alle rechten en plichten van jou en je werkgever.

Loestig..haha zo te horen krijg jij ook je portie hihi...die Sam is lekker ondernemend bezig! Wel zielig als ze zo hoesten, hopelijk is ze snel weer aan de beterende hand.

Zo de rest later want ik moet nu echt weg.

4. mevrnathalie

20 mei 2009
    1.494
    0
    0
    Ik zit eens in mijn CAO-boekje te neuzen maar kan eigenlijk niets vinden over Ouderschapsverlof.
    Ik zit in de bouw CAO (UTA). Ik ga het wel eens navragen bij mijn collega betreft hoe en wat. Kijk als ik dan 1 jaar i.p.v. 24 uur 12 uur per week kan werken en ik krijg over die verlofuren nog 70% doorbetaald dan is het voor mij best aantrekkelijk, maar als ik over die 12 verlofuren per week geen salarig krijg dan verdien ik natuurlijk wel per 4 weken de helft minder...vind het best lastig dat er weer niets te lezen valt in mijn CAO boekje. Denk ook eerlijk gezegd dat de directeur hier helemaal niet blij mee zal zijn als ik dit zou willen opnemen.

5. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Naat...Je werkgever moet meewerken zolang jij binnen de wettelijke afspraken blijft wat betreft het ouderschapverlof. Een jaar voor de heflt werken valt daar volgens mij binnen dus kan je werkgever niet wijgeren.
    Wat betreft je loon...het zou best kunnen dat je niets doorbetaald krijgt..ik ook niet. Maar kijk dan even naar wat je van de belasting terug krijgt over die uren want dat is ook best nog veel vind ik.

6. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Wie heeft er ervaring met inbakeren? Zijn ze gelijk rustig of vallen ze huilend in slaap. Ik heb Tessa net ingebakerd en ze ligt al een tijdje te huilen, vind het zo zielig....hoe snel komt hier verbetering in? Ze horen er toch juist rustig van te worden?

7. mevrnathalie

20 mei 2009
    1.494
    0
    0
    Ik ga het eens even uitzoeken en bespreken met Pascal.
    Sorry Manon hier geen ervaring met inbakeren.

8. Smits

Smits Fanatiek lid

11 jul 2009
    1.284
    0
    0
    zuid-holland
    Manon, ik heb ervaring met inbakeren en heb evt een boekje (van Ria Blom) hier liggen voor je.
    Het kan de eerste paar keren wennen zijn voor Tess, maar al snel moet dit verbeteren.
    Waarom ben je hiermee begonnen?

9. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Smits..ik ben ermee begonnen omdat ik er al eerder aan had gedacht maar het eigenlijk een zielig idee vond. Maar het CB kwam er ook mee dus daarom toch meer over gaan nadenken. Nu ze over haar prikje heen is is het onrustige slapn en daarvan steeds wakker worden weer begonnen dus vandaar dat ik het weleens wilde proberen...

10. Smits

Smits Fanatiek lid

11 jul 2009
    1.284
    0
    0
    zuid-holland
    had het gister gezegd dan hadden we ook even kunnen oefenen.

Heeft iemand je voor gedaan hoe moet inbakeren en heb je goeie doeken? Is ze erg onrustig met haar armen tijdens het inslapen?

11. Smits

Smits Fanatiek lid

11 jul 2009
    1.284
    0
    0
    zuid-holland
    sorry lees net dat ze erg onrustig is.

12. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Oh ja..en ik heb zelf gezien dat ze inderdaad rustiger is als ze meer 'vast' ligt. Ik had haar in zo'n doek gewikkeld voor in de maxicosi en wilde haar meenemen, toen ik alle spullen bij elkaar had zag ik dat ze in de maxicosi in slaap was gevallen. Ik heb haar toen lekker laten slapen en tot mijn verbazing hield ze dat lang vol. Alleen in de maxicosi is natuurlijk niet goed om dat elke dag te doen dus ook vandaar dat ik toen was gaan nadenken over het inbakeren.

13. Smits

Smits Fanatiek lid

11 jul 2009
    1.284
    0
    0
    zuid-holland
    Goed plan. Naast doeken kan je ook nog een puck-a-baby overwegen.
    Is een smal slaapzakje met daarin een band om over haar borst te doen. Hier heeft ze evt iets meer ruimte dan in doeken (was bij tim helaas geen succes). Vraag aan het cb hoe je moet inbakeren, want hier zijn wel een paar regels voor. Zo moeten de schouderkommen en heupen altijd vrij zijn. En ook hier geldt regelmaat werkt. Inbaker met alle slaapjes, hoe kort ze ook zijn en geef het inbakeren een vaste plek, bv op jullie eigen bed.
    De doeken bond ik overigens altijd vast met leucoplast ipv een spelt en onderaan bond ik de doeken samen met een haarwokkel.

14. Smits

Smits Fanatiek lid

11 jul 2009
    1.284
    0
    0
    zuid-holland
    even tim in bed leggen, ben zo terug.
    Je mag ook bellen he als je meer vragen heb!!!

15. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Ja ik heb een goede doek gehad van mijn schoonzus. Het is er een met klitteband en een binnendoek. Ik had al op internet opgezocht hoe hij werkt.
    Ja ze is altijd heel onrustig. Jij hebt dat niet zo gezien omdat ze nog zo hangerig en slaperig was van de prikjes:D....maar ze maait de hele tijd met haar armen en voeten om zich heen en slaat zichzelf ook daarbij.

16. Smits

Smits Fanatiek lid

11 jul 2009
    1.284
    0
    0
    zuid-holland
    Dan kan ze vanaf nu heerlijk rustig gaan slapen

17. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Mijn vraag was eiegnlijk of je ze gewoon moet laten liggen als ze huilend in de doek liggen en mag je ze ook erin wikkelen als ze huilen of moet je ze eerst rustig maken?

18. Smits

Smits Fanatiek lid

11 jul 2009
    1.284
    0
    0
    zuid-holland
    Ja mag haar gewoon laten liggen. Hou wel in gaten of ze niet overhit raakt.

Wanneer ze het inbakeren fijn vind zal je merken dat als ze doeken voelt gelijk stopt met huilen, dus inbakeren tijdens het huilen is geen probleem

19. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    oke thanx...voor de nacht durf ik het nog niet en ze slaapt dan ook goed eigenlijk. Het gaat alleen om overdag. Dus morgen weer een dag en ga ik het zeker weer proberen!

20. Smits

Smits Fanatiek lid

11 jul 2009
    1.284
    0
    0
    zuid-holland

Deel Deze Pagina