Hier een Puck à baby fan. Joan was daar in het begin ook niet blij mee en protesteerde. Nu vinden ze het allebei heerlijk. Het enige nadeel vind ik dat ze niet op hun zij kunnen slapen ( deden ze in het zh dus wel) en waardoor Joan nu dus wel een voorkeurskant heeft. Hoofdje steeds terugdraaien werkt niet. Ga vandaag kijken of ik haar overdag zonder Puck op haar zij kan laten liggen.
Hier goed nieuws..ik had haar toch voor vannacht ingebakerd en ze is niet geschtokken toen ze wakker werd, want dat was waar ik bang voor was. ik zou me ook doodschrikken als ik wakker wordt en kan me ineens niet meer bewegen zoals ik wil. Maar nu de volgende vraag haha...sorry hoor...ik ben niet gewend dat mevrouw slaapt overdag en houdt normaal gesproken dus haar ritme aan en dat zijn af en toe hazenslaapjes van 10 min. Maar nu met de doek moet ik natuurlijk vaste tijden gaan hanteren. Hoe vaak moet een baby van 10 weken eienlijk slapen en hoe lang? moet ik haar na ieder flesje inbakeren ofzo(om de 4 uur)? of kan dit al minder? ze is al niet zo'n slaapfan en ik ben bang dat ze anders 's nachts niet meer wil slapen...Is 2 keer overdag een goed idee?? 's avonds is er al een redelijk patroon namelijk. Vanaf een uur of 7 a 8 's avonds gaat ze huilen omdat ze slaap heeft dus na dat flesje wil ik haar inbakeren. Dan rond half 12/12 uur nog een fles en dan slaapt ze tot een uur of 7 's ochtends. na dat flesje slaapt ze meestal nog 1 half uurtje en dan wordt ze rond 8 uur wakker. hoe nu verder de dag?
Manon lastig he om een ritme te vinden. Wel heeeeel fijn dat het inbakeren werkt! Ik was ook fan van de puckababy en vanaf t moment dat we die gebruikten, kreeg ze een ritme! Je moet goed op de signalen van Tessa letten. Ze wordt wakker, je knuffelt lekker met haar, geeft haar de fles en speelt met haar. Zodra je ziet dat ze gaat gapen, wegkijken of aan haar oortjes gaat plukken (of wat ze dan ook doet als ze moe is) dan leg je haar lekker in bed. Het is echt even zoeken, maar ze is nog maar heel klein en slapen zou ze het grootste deel van de dag moeten doen! Uiteindelijk zou je ongeveer op 3 slaapjes overdag uitkomen. Hier was het zo dat ze na de eerste fles van de ochtend na een uurtje weer naar bed ging voor 1,5 á 2 uur ongeveer. Daarna na de fles van 12.00uur. Ze sliep dan 3 uur achter elkaar en dan in de namiddag nog meestal een uurtje. Als je je een paar dagen even aan huis bindt en echt de tijd neemt om Tessa te bekijken en haar t ritme te laten vinden, dan zul je zien dat het erg snel gaat en kun je daarna makkelijker weer de hort op! Misschien een wat rommelig verhaal, maar hoop dat je er iets mee kunt! Op internet is er ook een hoop over te lezen! google maar eens op ritme baby 10 weken. SUcces hoop dat het voor jullie net zo lekker werkt als het toen bij ons deed!!!
Manon wat fijn dat het inbakeren werkt. Inderdaad wat Jojo zegt, kijk naar het ritme van Tessa. Dat ga je snel genoeg kennen. Sam ging hier meteen na het ochtendflesje naar bed, terwij Charlie toen blijkbaar nog een uurtje wakker was. ZO zie je maar ieder kind zijn eigen ritme. Maar het meeste slapen ze nog overdag en ik kwam volgens mij ook op zo'n 3 slaapjes uit overdag.
Gek eigenlijk dat je dat soort dingen zo snel vergeet! Ik weet zeker dat als er een 2e komt, ik het wiel weer opnieuw moet gaan uitvinden hoor hahahaha!
Jojo, ik vind het nog knap dat he zo het ritme kon omschrijven. Ik had echt geen idee meer. Je bent trouwens goed bezig met haken. Wat is je volgende project? Manon: En heb je nu ineens tijd om dingetjes voor jezelf te doen?? Bi: leuke foto's weer op hyves. Lukt het zo in eentje??
Gelukkig is mark er weer smits, dus de eerste voeding en de avond voedingen niet meer alleen! Dinsdag heb ik ze allemaal alleen gedaan volgens mij, dan zit ik dus echt 12 flessen te geven. Was ook wel gebroken daarna, kan geen fles meer zien haha. Wat betreft ritme, ik kijk daar echt van op dat Tessa zo weinig slaapt overdag! Onze meiden slapen na elke voeding. De eerste krijgen ze in bed, dan gaan ze weer terug in hun eigen bed tot de volgende voeding. ( aks ik m en l naar school breng slapen ze in de wagen) dan volgende voeding, even spelen, weer naar bed, etc. ze zijn nog nooit continu wakker geweest tussen twee voedingen. Soms slapen ze in de box, soms in bed hangt ervan af wat ik verder op het programma heb. Prime time mopperuurtje is standaard onder het eten ( avond) maar ook dat hadden m en l en volgens mij elk kind. Laatste fles rond 12 uur en als het mee zit slapen ze door tot 6 want dan krijgen ze de volgende fles weer. Vanochtend moest ik Zr. Echter weer wakker maken om half 7 en hebben ze de hele nacht doorgeslapen. Zo dat is het ritme van onze meisjes van 10 weken.
Jojo een leuke nieuwe hobby heb je, heb de foto's gezien echt super leuk! Hoe is het gegaan je 1e dag met Charlie samen na de operatie? Bietje fijn dat Mark weer thuis is, en wanneer komt Mika thuis? Sab wat ben je stilletjes op het forum? Manon mooi dat het vannacht goed is gegaan met Tessa. Mutz en al aan het afteken tot je laatste werkdag voordat je met verlof gaat? Zo Vammorgen met Keano naar moeder-peuter ochtend geweest. Echt leuk hoe die daar met al die andere kindjes aan het spelen is. Daarna thuis brood gegeten en naar bed...maar na 3 kwartier was hij alweer wakker. De laatste tijd slaapt hij echt super weinig overdag...max 1 uurtje. Vannacht ook weer om half 4 wakker. Getroost en uiteindelijk na 1 uur is hij weer in slaap gevallen tot 7.00 uur. Hoop echt dat we snel weer lekker door kunnen slapen hoor haha... Morgen laatste werkdag en dan heerlijk een weekje vrij en het wordt nog mooi weer ook!
Haha vandaag 1 grote ramp geweest! Ze wilde echt niet slapen..de hele dag niet! Vanochtend ging weer hetzelfde als altijd. 7 uur wakker flesje, meteen in slaap vallen om een half uur later weer wakker te worden. op zich niet erg als je bedenkt dat ze de hele nacht geslapen heeft. En Jojo, ik lees nu pas dat ik de hele dag thuis had moeten blijven maar ik had al wat op het program staan dus moest weg en heb daar gelijk wat winkelen aan vastgeplakt. Van in de wagen liggen wordt ze vaak slaperig en dan slaapt ze tijdens het lopen...behalve vandaag. ik was met mijn buurvrouw op pad die 3 kinderen heeft. Ook zij keek op van Tessa's ritme...wakker, wakker, slaapje van 5 min, wakker, wakker, slaapje van 10 min, wakker, wakker. Dit dus vanaf de ochtend al. Om half 4 was ik thuis. Schone broek gegeven en een flesje. Nog een half uurtje gezeten en ze werd moe. Meteen ingebakerd en in bedje gelegd en ik ook even gaan liggen haha..nou..ze heeft toen een half uur geslapen....... Toen Bart thuiskwam heeft hij haar een fles gegeven zodat ik toch nog even kon liggen. Ik heb net gegeten en nog even met haar gespeeld tot ze moe werd en ze sliep zo..voor wel 10 min. Als ze bij elkaar vandaag 2 uur heeft geslapen is het veel! Nu is het wel zo dat ,als het zoals elke avond gaat, ze rond een uur of 20:00 a 21:00 knock out gaat.....pfffff En ik ben zo moe en het is hier zo'n troep...zodra mijn ouders terug zijn van vakantie gaat ze daar een weekend heen! Maar bedankt voor jullie reacties! En Jojo ik vind het heel duidelijk hoor en morgen ben ik thuis dus ga ik het zeker helemaal goed doen.
Manon dus Tessa gaat al lekker snel uit logeren haha Heb je nog we even kunnen rusten vanmiddag toen Bart thuis kwam? Meestal slapen kleintjes altijd wel lekker in de wagen maar dat vind Tessa ook niks? Keano sliep altijd lekker in de wagen...beter als in zijn eigen bed nu hahah
Hey ladies, heb in geen honderd jaar meegelezen. Hoop dat alles goed gaat. Las Manon dr slaapproblemen met Tess en wou je even een hart onder de riem steken, dat kan echt beter dat slapen. Met S zat ik ook te kooien, hij is zeer fanatiek( rolt beide kanten om, stevig staan, hij is nooit heel mak geweest) Kreeg een reader mee van cb met echt bakerdoek. Puckababy was hij te sterk voor, waarin geadviseerd werd om eerst 6 weken aan het ritme te werken en daarna pas inbakenen. En het werkte wel. Slapen- gelijk voeding-knuffelen- spelen en bij eerste tekenen, hoppaah, bed in en stevig instoppen. Dat laten huilen verhaal heb ik geskipt, geloof ik niet in met die kleintjes. En lang leve de draagdoek voor als ik op pad ga. Inbakenen is niet echt nodig geweest.. Het ging om de voorspelbaarheid vh ritme en ook gekoppeld aan een plek. Denk persoonliik niet dat er een standaard is aan slaapjes etc. Ieder kind is anders. Ga op je gevoel af en hoe goed jij je kindje kent. Dat heb ik wel extra door het borstvoeden, dan is alles veel meer je kind volgen
Manon Tessa moet het ook gaan leren natuurlijk en gaat het niet zomaar oppakken. Het is en blijft wel een meid natuurlijk he! hihi! Ik denk als jij structureel haar op bed legt bij de eerste tekenen van vermoeidheid, ze het vanzelf oppakt. En wie weet blijft Tess gewoon een meisje wat liever 5 of 6 korte slaapjes doet ipv 3 lange! Julesz arme schat zo lang zwanger hahaha! Wat een pittig mannetje jullie kabouter zeg!!! Dat gaat als een speer allemaal!!!! Genieten jullie lekker of valt het je allemaal zwaar? En nog steeds borstvoeding wat fijn! Het is wel een heeeeeel mooooooi mannetje hoor jeeeeetje!!! Hier alles elke dag wat beter met mijn knie! Gisteren even een stukje gefietst maar dat was nog ff niks deed echt pijn! Vandaag tussen het haken door (haha) mijn huis even grondig aangepakt en Charlie haar kamer anders ingedeeld. Ze slaapt zo gek thuis, terwijl ze bij mijn schoonmoeder, zus en op t kdv 's middags met gemak 2 uur slaapt, is het hier maar een klein uurtje per dag en ze is zoooo moe! 's nachts wordt ze om 5uur wakker en met een beetje geluk slaapt ze nog een uurtje verder. Vanmorgen werd ze na de onderbreking van 5uur om half 8 wakker!!! Ro en ik hadden allebei t idee dat we hadden uitgeslapen en moesten gewoon opschieten om haar optijd naar t kdv te brengen haahahha! Nou ja vannacht zal t nog wel onrustig zijn, want ze moet ook wennen en Charlie kan slecht tegen veranderingen (of ben ik dat en projecteer ik dat op haar... hmmm wordt aan gewerkt!) we gaan t zien!!! Sab hoe is t met de zenuwen????
Jojo dus Charlie slaapt ook niet zo lekker, hopelijk helpt het dat haar indeling van het kamertje anders is. Vannacht was Keano 1x wakker en toen heeft het 15 min geduurd en toen stopte hij met huilen en is hij weer in slaap gevallen tot 5.45 uur. Nog vroeg maar beter dat 2 tot 3 uur wakker in de nacht. Goed dat het met je knie stukje bij beetje weer beter gaat! Voor mpons komen de klusdagen er weer aan, spannend weer deze maand. Volgende week lekker heel de week vrij, lekker bij me binkie zijn.
Jojo... Hoe ben jij verdoofd voor je operatie? Algehele narcose? Ik krijg dat dinsdag en vind het infuus inbrengen erg spannend. Kan jij me er meer over vertellen? Manon... Hoe snel mocht jij na je operatie weer naar huis? En had je veel napijn? Ik moet me dinsdag om 7.45 uur melden in het ziekenhuis. Zie er erg tegenop. Voel me heel slecht en moet steeds huilen als ik eraan denk. Zullen de zenuwen wel zijn.