Jojo..wat een vreselijke dingen allemaal waar jij mee te kampen hebt zo kort op elkaar. ja kinderen voelen dat zo goed aan allemaal. Verwen Charlie maar extra, als je lekker met haar bezig bent vergeet je misschien even je zorgen. Wel fijn dat het op je werk nu igg meezit en ook helemaal geen last van je knie meer? Igg een knuffel voor jou meis. *knuf* Weet je inmiddels al wat meer over je neefje? Met Tessa is het gelukt! We hadden haar gisteren een half uur vooruit gekregen met als gevolg dat ze nu een uur later onrustig begon met slapen en een half uur later wakker werd. Dit betekent: normaal werd ze om kwart over 7 wakker. De laatste tijd onrustig slapen rond 4 of 5 uur en 6 uur klaarwakker. Vandaag om 6 uur onrustig slapen en om half 7 wakker. toch een behoorlijke vooruitgang! Nu gaan we proberen om vanavond een kwartier of een half uur er weer bij te rekken en kijken of ze dan morgenochtend nog wat later wakker wordt, hopelijk weer op de oude tijd. Gelukkig is ieder kind anders hihi... Oh en ondoorbroken nachten had ik niet zo erg gevonden maar nu hadden we een dag of 3/4 achter elkaar maar 3 a 4 uurtjes geslapen..dat is echt niet vol te houden haha...vandaar dat ik het spuugzat was...ik viel gewoon steeds net na mijn avondeten al om op de bank Loestig..oooh dus er komen nog veeeel meer tandjes en daarmee nog veeel meer dagen aan dat Sam er last van zal hebben...pff kan me nog niet voorstellen hoe die dagen zullen zijn..hoop dat Tes tandjes nog even uitstelt. Naat..heeft je baas ff lekker pech toch...haha...
Fijn dat t goed is gegaan vannacht Manon, hopelijk gaat het vanaf nu beter. Loes leuk babyzwemmen, veel plezier. En idd Manon heeft die even lekker Pech hahahaha
omdat ik hier zo'n rara dag heb gehad met Tes ga ik nog ff ego spuien haha Vanochtend dus heerlijk een half uur later. Flesje gehad beetje geslapen nog en gespeeld en toen om 11 uur weg naar Bart zijn korfbalwedstrijd. Daar is ze heel lief geweest behalve dat ze niet wilde eten. Daarna naar oma geweest en nog niet eten. Ook wilde ze op wat korte hazenslaapjes na niet slapen. Rond 6 uur waren we thuis. Toen eindelijk een flesje naar binnen(pas de tweede vandaag). We hebben hier 1 schepje rijstbloem ingedaan. Het is nu kwart voor 8 en ze slaapt nog niet.....ik sta paf!! Maar ben helemaal blij..zou het betekenen dat ze gaat doorslapen straks? Ik hoop het. Vanavond rond 12 uur nog een flesje en daar gooien we weer een schepje rijstebloem door met vanillesmaak. We willen dit langzaam gaan opbouwen naar 3 schepjes in 1 flesje en die geven voor ze naar bed gaat. Dus dan 3 melk en de laatste pap(pyjamapapje). Hopelijk slaapt ze daar dan op door. ja dacht nu we toch bezig zijn maar gelijk een stapje verder dan zijn we er vanaf. ze gaf al een paar dagen aan dat ze 5 flessen teveel vind worden dus ze is er wel aan toe denk ik. CB gaf al aan dat ze hier naartoe zou gaan binnenkort. Bart heeft haar nu net naar bed gebracht..ik ben trots op haar! het is 5 voor 8!
oh ..nog wat grappige foto's Tes drinkt met haar vinger in haar oog.... Bekijk bijlage 196975 Lekker slapen met haar knuffel Girafje Bekijk bijlage 196976
ik kan het ook alletwee tegelijk Bekijk bijlage 196979 En oh ja..Tes was vanmorgen kwart over 7 wakker..haar oude tijd..wij zijn trots en heel blij dat het gelukt is. Ook heeft ze aan het eind wat minder onrustig geslapen dus gaan we verder met het opvoeren van de rijstbloem. Vandaag 2 schepjes in haar enalaatste flesje en dan opvoeren naar 3 schepjes in haar laatste flesje. Daarna gaan we proberen haar laatste flesje langzaam te verschuiven van 12 uur 's avonds naar 8 uur 's avonds zodat we haar niet meer wakker hoeven te maken ervoor. Hopelijk gaat dit lukken, er zitten in die weg er naar toe nog wat lastige drempels...als ik daar ben en ik weet me geen raad dan klop ik wel bij jullie aan
Haha hier maakte het helemaal niets uit de rijstebloem door de fles! Ook scheelt het niets of we ze nou om tien uur de laatste geven of om 11 uur, ze krijgen gewoon tussen half zeven en zeven de eerste fles, in het weekend vaak pas om 8 uur. Ze lijken dit allemaal makkelijk te redden. Maarre is twee keer pap op een dag niet ern beetje veel? Of begrijp ik je verkeerd?
Nee hoor Bietje..ze gaat maar 1 x pap krijgen op een dag. Het is de bedoeling dat ze de pap als laatste flesje gaat krijgen. Omdat wij daarna zlef ook naar bed gaan vind ik het handiger om tijdens het opvoeren naar de 3 schepjes erin dit in het ena laatste flesje te doen. Want mocht ze er met flinke krampen op reageren dan lopen we niet de hele nacht met haar wakker maar dan is dit nog gewoon in de avond. Als ze er goed op reageert dan gaan we hem als laatste fles geven en dan is de volgende stap om die fles te gaan verschuiven naar eerder op de avond zodat die van 12 uur helemaal vervalt. Dan krijgt ze dus 3 melkflessen overdag en als laatste fles 's avonds rond half 8 de pap. Is het zo duidelijker...het is een beetje lastig uit te leggen geloof ik... Grappig om te zien dat ieder kind anders is he trouwens. Tessa reageert juist heel erg op wanneer ze eten krijgt en slaapt duidelijk beter op de pap. Als wij haar laatste eten ineens om 8 uur geven dan komt ze om 3 of 4 uur 's nachts..moet er niet meer aan denken haha
Okeeee, snap m nu. Dacht idd dat je pap in de laatste en in de een na laatste ging doen. Maar das voor de opbouw ik snap! Ik zou ook wel de laatste fles eerder willen geven, maar ben bang dat ze dat nog niet redden. Fruit en warme hap hebben ze hier ook al gehad, vonden ze wel lkkr. Maar omdat het nog niet hoeft en ze ook niet aangeven dat ze het niet redden op de flessen wacht ik nog even. Scheelt me nl weer een voeding geven. Dus eerst een fles eraf en dan pas aan de potjes. Zit nu alweer vanaf kwart voor elf met een fles in mijn hand (kind nr2) dus dan wordt het nog meer zeg maar.
Tessa heeft helamaal zelf besloten de 5e fles eraf te halen haha...met de potjes zijn we nog maar net begonnen. Het CB had het erover om dat rustig aan te doen ivm de darmen. We moeten beginnen met een paar hapjes fruit en dan opvoeren naar wat meer. Ook moeten we dit doen met steeds dezelfde smaak voorlopig. Als ze dan gewend is dan een volgende smaak introduceren... Vond het wel heel wat om het zo te doen maargoed... maar nu lees ik bij jou dat ze al verschillende krijgen en ook al warm....is mijn CB dan niet wat voorzichtig misschien? Geef je halve potjes of ook zomaar wat hapjes? Wel fijn dat J en K er zo goed op reageren hoor. Als de laatste fles er dan afvalt stap je zo over.
Manon wat een zoekwerk hè met het schuiven van flesjes en introduceren van hapjes. Weet je dat ik het helemaal kwijt ben wanneer bij ons de laatste fles eraf ging. Volgens mij merkten wij op den duur dat we haar steeds wakker moesten maken voor die laatste fles. Toen hebben we haar de keuze gelaten. Ze werd toen dus niet meer wakker voor die laatste fles en sliep lekker door tot de ochtend. Ik weet niet of jij haar wakker maakt, of dat ze zelf aangeeft dat ze honger heeft, anders kun je het ook op die manier riskeren. Misschien slaapt ze dan wel zomaar door. Dan zou ik dus wel om 8 uur die papfles geven (let op dat je wel spenen gebruikt met meer gaatjes, anders zuigen ze zich suf). Hopelijk heb je hier iets aan. Bietje wat een geregel met 2 kindjes. Jij zit volgens mij echt heel de dag voedingen te geven. Dat gevoel had ik al met 1 kind, laat staan als je er 2 hebt. Wel heerlijk dat ze het zo goed doen. Post nog eens een foto van de meiden. Oh ja Manon, wat een gave foto's weer van Tessa.
Loestig..we moeten haar idd steeds wakker maken voor die laatste fles, maar dat is al vanaf het begin. Ze is er nooit zelf voor wakker geworden. We hebben al geprobeerd om haar er niet meer wakker voor te maken maar dan slaapt ze niet door maar wordt ze om 3 a 4 uur 's nachts wakker ervoor. vandaar onze keuze om het langzaam te gaan doen. Ze laat ons geen andere keus eigenlijk haha... Oh ja..voor de papfles hebben we de 123 speen en dat werkt vooralsnog prima...hoop dat dat ook werkt met de 3 schepjes erdoor maar ik hoorde van anderen van wel.
jaaaaaa, soms voelt het idd ook zo, de hele dag voeden. Meestal zoek i kzelf wat mensen op die kunnen helpen. Maar zoals vandaag ben ik de hele dag alleen thuis, dan vind ik het wel druk hoor. De meiden liggen er nu net in en over 10 minuten komen de andere twee lunchen. ALs die dan weg zijn, kan ik als het meezit even een was opvouwen en dan moeten ze al weer gevoed. Ik ben gewoon zelf begonnen hoor Manon met bijvoeden. Kate was al een tijdje aan het smakken, dus dacht probeer het gewoon. Wel grappig dan dat Joan het dus sneller doorheeft, terwijl die niet zat te smakken of zo. Ik heb niks in overleg gedaan met het CB hihi. Maar dit zijn natuurlijk ook mijn 3e en 4e kindje he, dan wordt je toch wat makkelijker hoor. Wij maken de meiden trouwens al vanaf het begin wakker voor de laatste voeding, ze komen daar eigenlijk nooit om....toch durf ik het idd ook nog niet aan hoor, heb ook geen zin om snachts weer om 3 uur te moeten gaan voeden! Ik pit tussendoor gewoon op de bank savonds en Mark heeft heel weinig slaap nodig, dus we redden het wel zo...nou ga weer lunch klaar maken! Oh ja, Manon, welke maat heeft Tessa inmiddels?
En ik geef ze gewoon af en toe een paar hapjes. Maar het is nog niet structureel dus! Als ze wakker zijn en ontevreden krijgen ze wat bij.
Bietje..Tessa zit op het ogeblik op maat 62 en maat 62/68 en kleinvallende maatjes 68 ook al. Denk dat dat komt omdat ze een beetje spekkies heeft haha... De laatste x bij het CB waas ze 61 cm en 6010 gram. Hoe zit het bij J&K?
Ah ja...zo doe ik het op het ogenblik ook met die potjesvoeding. Ja ik denk idd als je het allemaal al een keer of een paar keer hebt meegemaakt je er wel makkelijker in wordt. pff klinkt aan de ene kant heel druk bij jou thuis en aan de andere kant fijn dat L&M al kunnen helpen...
Joan heeft maat 56 nu, yeahhh 50 is te klein! Alhoewel ze nog wel rompers mt 50/56 aan heeft. Kate heeft wat meer spek die past nog wel 56 maar ook 62. Het verschil zal goed te zien zijn zaterdag. Ze verschillen al enorm Met tweelingen die op tijd geboren zijn, en zkr dus met eenlingen.
OK...dus nu nog ongelijk in grootte..maar het is een eeneiige tweeling dus als het goed is is Joan op een gegeven moment even groot als kate toch?
Dat kan wel een paar jaar duren, de laatste keer scheelde het een kilo. Maar zo kunnen we ze goed uit elkaar houden.
haha wat leuk om te lezen wat een verschil in grootte van de 3 meisjes!!! Bietje echt druk met je kids pff op mijn werk gaat het ook zo, maar daar doe ik om kwart voor zes de deur dicht... Het wordt als het goed is alleen maar rustiger toch? Flesje eraf en nog even en ze eten zelf hun bord leeg hahah (nee helaas dat duurt nog even!) Manon wij zijn begonnen met elke keer 3 dagen t zelfde stuk fruit te geven en dan idd uitbreiden. Uiteindelijk was het hier al snel de ene dag fruit hap en de andere dag een groente hap. Ik heb zo'n cooker waar je heel makkelijk verse happen mee kunt maken!!! Mango vinden ze vaak erg lekker!!! Aaaaah mijn baby krijgt kiezen!!!! Hahah de laatste 4 dienen zich aan en ze is zo hangerig als de pest erdoor! Ook raakt ze elke keer in paniek als ik richting de deur loop. Leuk nieuw werk, maar voor Charlie wel weer even lastig! Vorige maand had ik me daar nog vreselijk schuldig om gevoeld, maar weet nu dat het gewoon goed is! Het is niet zo dat ze 4 dagen naar het kdv gaat! Jullie moeten even op hyves kijken! Mutz heeft foto's van Milan gepost! Wat een prachtig mooi klein en gaaf kereltje zeg!!!! Ik heb zin in zaterdag! Mijn neefje is vandaag naar huis gegaan. De kweek van het hersenvocht gaf geen bacteriele hersenvliesontsteking aan, maar het zou nog wel viraal kunnen zijn. Dit horen ze bij de controle, aan het einde van de maand. 21nov heeft hij een scan om te kijken of hij geen epilepsie heeft (laten we in godsnaam hopen van niet). Ze hebben nu stesolid meegekregen. Dit is een spierontspanner die ze kunnen geven als hij het weer krijgt en er niet binnen 5 min uitkomt. Mijn zus is al die tijd heel sterk geweest maar brak vanmiddag toen ik haar sprak. Ze is blij dat hij mee naar huis mag, maar ook bang, want ze weten niet wat deze heftige koortsstuip (van 3 uur trouwens) heeft veroorzaakt! Ik hoop echt dat het goed komt met mijn kleine vriendje, Het is zo'n lekker mannetje!