Gestopt met de pil in mei? Deel 3

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by BLiS, Dec 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

Apr 30, 2009
    1,688
    0
    36
    Smits: daar ben je weer eens! :) Weinig nieuws te vertellen? Van het weekend ook Sint vieren? Tim nog steeds zo stoer bij de Sint en de pieten? ;)
    Las idd dat het normaal is voornamelijk 's avonds minder voeding te hebben (alleen dan is hij erg ontevreden). Moet dus gaan wisselvoeden, maar daar ben ik te ongeduldig voor geloof ik, haha!

Bietje: hoe is het nu? Al meer mensen op de hoogte gebracht of ingeschakeld? Of hebben de meiden je deze week een beetje rust gebracht?

Kris: zoals al op facebook laten weten: denk aan je vandaag! Hoe is het verder met je? Hoe is het met je buikje? En je huis, al aan het shoppen voor spulletjes van jullie samen? Wanneer precies gaan jullie over?

Sab: heb je nog wat aan je verjaardag gedaan? Nog wat leuks gekregen?

Ego: Leuk om mijn mannetje zo te zien groeien en veranderen. Maakt soms geluidjes en lacht soms ook met open mond bij het horen van hoge geluidjes. Zo leuk!

2. manon31

manon31 Fanatiek lid

Apr 20, 2008
    1,726
    0
    0
    Ridderkerk
    Leuk he Mutz..vergeet je geen filmpjes te maken van die leuke momentjes?:)

3. jojo83

jojo83 Fanatiek lid

Jun 28, 2009
    1,980
    0
    0
    Noord-Holland
    Jeetje wat een voedingsperikelen hier de afgelopen dagen zeg! Gelukkig gaat het nu weer beter bij jou Manon! Mutz hoe gaat het nu met Milan zijn voedingsbehoefte? Vind het knap van je dat je door gaat, maar denk je wel om jezelf? Het is geen falen als het niet lukt hoor, want je hebt het geprobeerd en je uiterste best gedaan (en doe je nog steeds)! Dus mocht dat je tegen houden om toch te stoppen, niet doen!!!

Arme Keano die heeft het wel steeds te pakken he en hoe! Hopelijk knapt hij snel weer op en kan hij gezond en wel de feestdagen in!

Hier een super trotse mama! Charlie heeft afgelopen zondag een grote plas op haar potje gedaan! Ze was helemaal trots en tijdens het plassen zat ze te giegelen haha zo schattig! Maar daarna niet meer gedaan. Ze wil er ook ineens niet meer op, dus dan maar niet hoor, we dwingen niks!

Ze is op dit moment sowieso erg onrustig en bang voor van alles! Bang voor mannen (echt panisch) bang in het donker (ineens, want ze zei altijd "donkerrr woowwww" en nu "donker engggg" en huilen!) en ook bang om te gaan slapen. Ik ken mijn meisje zo echt niet en vind het ook gewoon zielig! Hopelijk een fase! Soms denk ik dat ze meer meekrijgt van het hele sinterklaas gebeuren dan dat wij denken. Ze zingt luidkeels "sinterklaasje bonne bonne bonne" en kan ook vertellen als ze iets heeft gekregen dat het van sinterklaas komt en dan "dank je wel sittekaas!!!" Dus ja toch wel een spannende tijd voor haar. Ook de kiezen irriteren haar dus al met al zielig!
    Morgen wéér sinterklaasfeest en dat is dan ook de laatste!

Bie hoe deed jij dat altijd met Mika en Lynn. Hoe sluit je het hele sint gebeuren af? Praat je er gewoon niet over of hoe werkt dat! hahah

zoooooo ff mijn hartje gelucht! Nu weekenddd!

4. mevrnathalie

mevrnathalie Fanatiek lid

May 20, 2009
    1,494
    0
    0
    Mutz idd heb ik het eens me jojo. Als het niet meer gaat je hebt je best gedaan hoor. Hoe gaat t nu met de kloofjes?

Jojo wat goed dat Charlie op de pot heeft geplast en ach ik zou haar ook zeker niet dwingen hoor, straks wil ze er heus weer op. Vervelend dat ze telkens zo bang is, hopelijk een fase en is het gauw over.

Sab nog verwend ??

Hier nu niet alleen Keano ziekjes maar mama ook niet helemaal lekker hoor. Alles doet me zeer en last van mijn keel en wat verkouden. De medicijnen lijken wel te helpen bij Keano, gelukkig! Hijj vind het ook heerlijk, het is iets met sinasappelsmaak haha, hij sabbelt heel dat lepeltje leeg.
    Zondag Sinterklaas vieren met de familie, heb er zin in, hoop wel dat ik dan wat opgeknapt ben. Ook nog op kraambezoek, maar natuurlijk alleen als ik me beter voel...wel speciaal dit kraambezoek. Biji haar vorige zwangerschap heeft ze haar zwangerschap met 22 wkn afgebroken omdat haar zoontje een open ruggetje had en iets in de hersens was niet goed. Nu een gezonde meid, super.

Zooooooo...ik ruik hier een aardige poep luier...dus reageer later verder haha

5. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

Apr 30, 2009
    1,688
    0
    36
    Jojo, je hebt helemaal gelijk hoor en je bent niet de enige die het zegt, maar ik kan het zo moeilijk loslaten. Mijn zus zei het gister ook al, ik moet ook genieten en dat schiet er zo nog wel eens bij in.. Jeetje, het gevoel wat ik heb over het geven van bv is zo heftig. Ik kan het niet goed uitleggen, maar heb hier zo mijn zinnen op gezet. Ik wil dit zo graag voor m'n mannetje en vind het erg bijzonder. Heb ook wel gezegd dat als ik stop, ik weet dat ik er alles aan heb gedaan. Heb er gister dan ook een potje om zitten janken en mezelf een doel gesteld. Als het voor kerst niet beter gaat, dan ga ik afbouwen. Ik heb dan 2 maanden alles eraan gedaan. Dank je voor je lieve woorden :)

Wat super dat Charlie het al op het potje heeft gedaan. Geen haast, ze gaat ng niet naar school :)
    Kan me voorstellen dat Sint spannend voor haar is. Zijn er geen boekjes dat Sint weer terug naar Spanje gaat? Er wordt nog wel eens over gediscussieerd dat we wel de boot binnen halen, maar niet uitzwaaien. Zou zo gek nog niet zijn.

Beterschap Naat, voor jullie beide. Kloofje trouwens een stuk minder.

Manon, doe mijn best het vast te leggen, maar het lijkt alsof Milan dat snapt, haha.

6. manon31

manon31 Fanatiek lid

Apr 20, 2008
    1,726
    0
    0
    Ridderkerk
    Mutz..ik snap je tweestrijd helemaal hoor. Ik moest ook tegen mijn zin in stoppen. Je hoeft je niet schuldig te voelen hoor. Je hebt het geprobeerd en dat is al heel wat. Milan heeft het belangrijkste binnengekregen. Als je nog niet direct wilt stoppen ik misschien alleen kolven iets voor je? Bij mij werkte dat meteen heel anders bij mijn borsten. Ze gingen veel meer aanmaken dan toen Tessa er ook nog uit dronk. En anders jammer dan hoor, op kunstvoeding doen ze het ook heel erg goed!

7. manon31

manon31 Fanatiek lid

Apr 20, 2008
    1,726
    0
    0
    Ridderkerk
    he wat is het rustig hier..iedereen een fijn weekend gehad?

FF een updat van hier. Het gaat heel goed. Ik heb het idee dat alles te maken had met een sprongetje. Ze pakt ineens zelf haar fles beet doet haar mond open en trekt hem naar haar toe...dit deed ze eerder nog niet. Ook is ze hevig geinteresseerd in ons eten en drinken. Ik drink dit weekend een glaasje 7-up en ze bekeek het goed en wilde het glas van me pakken(ze zat op schoot). Toen hebben we een beetje water in zo'n zelfde glas gedaan en het voor haar gehouden. Tot onze verbazing pakte ze het beet zoals wij ook doen en trok het naar haar mond en begon te drinken:$....what the f*ck dachten we...ze vind het helemaal leuk en mag nu zo af en toe zo een beetje water drinken uit een plastic glaasje, 1 keer op een dag want we moeten haar erna wel verkleden omdat ze dan helemaal verzopen is:D. Vandaag had ik een flesje spa bij me en natuurlijk hetzelfde verhaal..mevrouw wilde daar ook slokjes uit:D dit is een kleinere opening dus ging gelukkig zonder geknoei.

ben benieuwd naar jullie verhalen van dit weekend...nog leuke dingen gedaan of gebeurd?

8. manon31

manon31 Fanatiek lid

Apr 20, 2008
    1,726
    0
    0
    Ridderkerk
    Jojo...ik zag dit bij difrax..vond het zelf wel grappig. Miischien iets voor jullie en voor de andere mama's? Het is nu uitverkocht maar zodra het er weer is dan neem ik het denk ik wel een keer want lijkt me wel leerzaam en ook nog grappig en vrolijk zo'n wc vol poepjes en plasjes:D

de link:
    Extra's - Difrax

Oh ja Tes heeft er weer iets nieuws bij. Gilletjes en dramgeluidjes...heel fijn:(:D:D

9. 1979

1979 Bekend lid

Apr 22, 2009
    627
    0
    0
    hey mutz, balen dat de borstvoeding minder gaat....

qua hoeveelheid zag ik dat je het had over 70 cc... da's wel erg weinig, toch? Vandaar dat milan er niet genoeg aan heeft... dit heb ik gevonden op internet en gebruik ik als leidraad:

Kolven - Hoeveel melk per fles - Babyopkomst.nl
    Maar als je gekolfd hebt en je baby krijgt de voeding per fles… Hoeveel geef je dan? [] We gaan dan uit van 150 cc voeding per kg lichaamsgewicht gedeeld door het aantal voedingen per 24 uur. [] Even een rekenvoorbeeld: een baby van 5900 gram die 7 keer drinkt. 150 cc x 5,9 (kg) delen door 7 (voedingen) = ongeveer 125 cc per fles. Het kan zijn dat de baby genoeg heeft aan 90-100 cc. Prima! [] Blijf je kind observeren: is je baby tevreden, zijn er voldoende plasluiers… dan gaat het goed.

Tepelkloven... join the club... :( bepanten is voor mij een wondermiddel! En anders wil een tepelhoedje ook helpen, of het afwisselen van drinkhoudingen (rugbyhouding bijvoorbeeld).

En Manon, wat heb je afgezien met Tes! Ik heb een keer 4 uur een niet te troosten, huilend meisje in m'n armen gehad en werd toen al radeloos! Idd groot respect voor mama's (en papa's) van huilbaby's (en natuurlijk ook voor jou, dat je 't 2 dagen heb volgehouden!). Wat fijn dat 't nu weer goed gaat!

Hier verder alles goed hoor! Groeit goed, drinkt goed!
    Het enige waar ik jullie advies in kan gebruiken is het volgende: bijna iedere morgen bij de allereerste voeding (soms 5 uur al), gaan haar darmen in een keer als een gek werken en komt de poep er met zoveel kracht uit, dat het aan alle kanten de luier uit komt zetten... :$ dus echt ook tot halverwege haar rug... nu weet ik dat borstvoeding spuitluiers tot gevolg heeft, maar om nou bijna iedere ochtend (of eigenlijk is 't dan nog een beetje nacht...) die kleine al te moeten wassen en om te kleden is nou niet echt ideaal... tips en adviezen zijn erg welkom!

Xxx

10. mevrnathalie

mevrnathalie Fanatiek lid

May 20, 2009
    1,494
    0
    0
    1979 fijn te lezen dat t goed gaat met jullie kleine meisje. Ik heb helaas niet echt advies voor je betreft de luiers...anders even aan je HA vragen of misschien hebben de andere meiden nog adviezen.

Hier nog dteesd erg verkouden. Met Keano gaat 't wat beter maar nog niet zoals het hoort.

11. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    2,566
    31
    48
    lieve meiden...

even snel een reactie van een mama in spe die helemaal op is... duizelig en draaierig al twee dagen...stik vervelend...

vandaag voor de echo weg geweest na vorige week al een kloppend hartje te hebben gehoord. ons kindje is erg bewegenlijk... en ging expres niet goed liggen leek het...Haha... maar na wat schud en moest werk ging ons kindje na tien minuten goed liggen...eerst lag het te ver opgekruld om te kunnen meten. we hebben een volle maag en blaas gezien wat betekent dat die functies goed werken en ook de navelstreng en placenta zagen er mooi uit...

al met al heerlijke echo gehad. nu schatte ze ons op 13.1 week dus 11 juni uitgerkend.

12. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

Apr 30, 2009
    1,688
    0
    36
    De aanhouder wint! De productie is flink omhoog gegaan. Het heeft weer even wat tijd gekost en was intensief, maar ik kan nu zelfs kolven voor een voorraadje.
    @1979: ik heb dat rekensommetje ook gemaakt, uitgaande van nog geen 4 kilo. Als ik hem bereken met 4 kilo is het alvolgt: 150 x 4 kilo : 8 voedingen. Dan komt ik uit op 75 cc. Ik gaf hem 80-90 cc en dan is hij tevreden.
    Goed om van je te horen trouwens! Gaat het goed met jou en jullie meisje? Niet handig nee, dat je haar elke ochtend vroeg moet verschonen en wassen... Kan ook even niks verzinnen om het te voorkomen...

@Kris: wat fijn dat het er goed uit ziet. Jammer alleen dat jij je niet lekker voelt... Zwanger of ziek? Hopelijk snel over (niet het zwanger zijn natuurlijk!).

13. super80

super80 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    1,788
    0
    0
    Wauw Mutz wat een doorzetter ben jij! Knap hoor. Fijn dat het weer goed gaat en dat je mannetje tevreden is.

14. super80

super80 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    1,788
    0
    0
    Oh ja Kris ik zag de foto op facebook. Echt een mooie echo!!

15. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

Apr 30, 2009
    1,688
    0
    36
    Dank je Super :) Voelt ook wel super goed. Nu kijken of het zo blijft, want dit in m'n verlof doen is te doen (voeden, evt. leeg kolven, tussendoor kolven en weer voeden enz.), maar als ik moet werken wordt het lastig... Maar goed, dan is Milan alweer 3 maanden. Zal t wel weer beter gaan hoop ik.
    Nu slapen! Truste.

16. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

Jun 10, 2009
    2,962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    Kris, goed om te horen dat alles in orde is met jullie bengel. Vervelend alleen dat jij je niet zo best voelt. Beterschap.

Mutz, wat goed dat het meer geworden is. Respect voor je doorzettingsvermogen hoor. Wat lijkt dat me zwaar zeg.

1979 hier ook geen tips voor je wat betreft de spuitluiers. Hopen dat jullie kleine meid er zelf geen last van heeft.

17. 1979

1979 Bekend lid

Apr 22, 2009
    627
    0
    0
    Haha, nee ze heeft zelf de grootste lol!
    Net of ze in de gaten heeft dat er iets is, wat niet zo hoort :D

Mutz,
    wat fijn dat 't beter gaat met de borstvoeding!

18. Smits

Smits Fanatiek lid

Jul 11, 2009
    1,284
    0
    0
    zuid-holland
    Kris: hihi bengel heeft een eigen willetje. Rot dat je je niet lekker voel. Ja kan evt bij de huisarts je oren naar laten kijken. Misschien zit er vocht achter je trommelvliezen die de duizeligheid veroorzaakt. Ja mag dan neusspray-zoutoplossing gebruiken.

Mutz: Jheeee goed jho dat de productie weer is toegenomen.Wat een strijd in je hoofd kan bv toch geven.
    Heb je alle meubels als uitgezocht is of zijn de laatste aankopen blijven steken bij "dat moeten we nog doen".

1979: Je zou andere luiers kunnen proberen.....maar of dat de oplossing is.

Hier: Zoals altijd druk met van alles en nog wat. Kerstboom optuigen, boodschappen, sociale contacten onderhouden, werk etc.
    Zaterdagnacht richting Schiphol, tja wat zal ik daarover zeggen................

19. manon31

manon31 Fanatiek lid

Apr 20, 2008
    1,726
    0
    0
    Ridderkerk
    #3359 manon31, Dec 7, 2011
    Last edited: Dec 7, 2011
    1979..dichtbinden met elastiekjes of een maillot aan;):D..haha..nee hoor..ik zou het idd ook niet weten..kun je ook niets op internet vinden(google)? Je mag ook je kraamzorg nog bellen he en nog vragen of zij iets weet daarop, zij zijn vaak heel vindingrijk.

Smits..waar ga je ook alweer heen?

Krisje..heb je bloed laten prikken? misschien ijzer tekort. Daar kun je je ook duizelig van voelen. Maargoed het hoort ook gewoon bij een zwangerschap. Ik heb er ook last van gehad. Weet nog dat Jojo zei dat het dan een meisje wordt want zij had het ook!;)
    Mijn verloskundige zei toen dat het kwam omdat je nog extra bloed aan het aanmaken bent, je hebt dus nu voor jezelf iets te weinig. Wat lage bloeddruk waarschijnlijk ook waardoor je je duizelig voelt. na een tijdje is al het bloed aangemaakt en gaat je duizeligheid vanzelf over.
    Fijn dat je echo goed was meis! *kus*

Sab..hoe voel jij je?

Bietje..hoe is het met kleine Jut en Jul en grote Jut en Jul? En trek jij het nog een beetje?

Super..alles goed met je mannetje en met jou? Ben je al bij de recherche nu of was dat nou per januari?

Mutz..hartstikke goed meid!! Je voelt je dan heel trots he als je ineens zo'n hoop aanmaakt hihi...nou Milan hoeft iig niet te verhongeren nu:D

Jojo..nog aan het haken? heb je al leuke dingen gemaakt voor Charlie trouwens? Zag bij baby van de maand nu een meisje met een heel leuk gehaakt hoofddoekje..misschien een ideetje? zal Charlie ook leuk staan....

20. Loestig

Loestig Bekend lid

Mar 12, 2010
    961
    0
    0
    Bibliothecaris en teamleider
    Eindhoven
    1979 wat goed om van je te horen. FIjn dat het zo goed gaat met jullie kleine meid. Hier ook niet echt tips voor die spuitluiers. Ik dacht meteen misschien een andere luier proberen (andere maat of ander merk). Heeft ze het trouwens tijdens het voeden of vlak daarna. Als het tijdens het voeden is, misschien erop letten dat ze niet teveel druk op de luier krijgt waardoor je de poep naar boven duwt. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Mutzie goed hé dat je hebt doorgezet. Echt fijn dat het nu weer goed gaat.

Krisje bijzonder hè zo'n echo. Balen dat je zelf niet zo lekker bent. Hopelijk is het gevoel van duizeligheid snel over.

Smits zaterdag lekker weg. Ga er heerlijk van genieten. En die vlucht, komt helemaal goed hoor. Zen......

Manon gaat het nu weer helemaal goed met het drinken van Tessa? Is haar tandje trouwens al doorgekomen?

Jojo zo die Charlie is er vroeg bij. Heeft ze nog een keer op het potje geplast?

Zodadelijk ga ik Sam ophalen bij mijn moeder. GIsterenavond een etentje gehad dus is ze uit logeren. Ze heeft de laatste tijd last van het in slaap komen 's avonds. Iedere avond huilen en krijsen. VOlgens mij is er ook een tandje in aantocht, want ze heeft rode billen en wangen, maar ik zie nog niets zitten. Eten is ook een gevecht de laatste dagen. Ach komt allemaal weer goed, zal wel een periode zijn.

Share This Page