Gestopt met de pil in mei? Deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door BLiS, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Dank jullie!
    Ja 5 november om 15.30 uur (lekker laat, haha)

2. jojo83

jojo83 Fanatiek lid

28 jun 2009
    1.980
    0
    0
    Noord-Holland
    Wat een kl*te tijd zeg! Die dag gaat heeeuuul lang duren denk ik! Nou ja als je daarna een mooi kindje ziet met een mooi hartje dan is dat het wachten ook wel weer waard toch?

3. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Moet die dag werken en stop dan eerder, want dacht: bij positief nieuws vertellen we t gelijk bij (s)ouders. Bij slecht nieuws (natuurlijk is dat niet zo) dan hoef ik iig niet meer naar mn werk (alsof ik dat wel zou moeten als t 's ochtends was, hihi).

4. Loestig

Loestig Bekend lid

12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Bibliothecaris en teamleider
    Eindhoven
    Zo daar ben ik ook weer eens. Er is weer veel gepost de laatste tijd. Leuk! Ik moet bekennen dat ik fb steeds vergeet te checken. Ga ik dadelijk eens doen.

Manon wat balen zeg dat je het gevoel hebt dat het deze ronde niet is gelukt. Heeft het al helemaal doorgezet of is het gevoel weer weg? Ik duim voor je dat het toch nog goed gaat komen.

Mutzie wat laat jij me schrikken zeg. Ik duim ook voor jou dat je donderdag een positieve uitslag krijgt. En dan bedoel ik natuurlijk positief voor jou en niet positief voor de eventuele knobbel. Een vriendin van mij heeft onlangs bij beide borsten onderzoek gehad vanwege knobbeltjes. Aan de ene borst was het bindweefsel vervormt en de andere was een goede cel. Dus ik hoop voor jou ook zo'n goed bericht. Verder 5 november je echo, dat lijkt nu nog zo ver weg, maar is ook weer snel. Dus na donderdag kun je daar weer helemaal op concentreren.

Gelukkig jij donderdag de 20 weken echo. Oh zo spannend en duim voor je. Wat fijn dat je je nu goed voelt. Geen last meer van misselijkheid? En al op zoek naar een nieuwe fiets. Kan je straks lekker gaan fietsen met je kleintje.

Super klusserdeklus (en dan bedoel ik natuurlijk niet Bob de Bouwer :p) Hopelijk voor jou een goede ronde. En natuurlijk je sollicitatiegesprek. Oh hoop zo dat jij het wordt.

Jojo lekker aan het genieten van je verlof. Lijkt me echt lastig als je zo om de haverklap je benen niet meewillen. Doe je wel rustig aan? Probeer maar veel te rusten de komende weken. Al zal dat niet meevallen met een ronderennende peuter.

Smits donderdag de eerste echo. Ook voor jou duim ik voor een goede echo. Goh ik moet veel duimen donderdag. Veel plezier vandaag in de efteling. Weet je al of je in de attracties gaat met het zwanger symbool?

Krisje wat jammer dat je nog niets hebt gehoord van je sollicitatie. En jij en Ivo dus ook ziek geweest afgelopen week. Bleeh niet fijn. Gelukkig is Roos zo lief om jullie het leven niet zeur te maken. Fijn zo'n makkelijk kind.

Sab en Bietje zien we hier niet meer..... Of toch wel dames? Ik zal straks even op fb kijken.

Naat jij bent ook maar heel af en toe actief hier. Alles goed bij jou?

Euhm volgens mij heb ik iedereen gehad. Als ik je ben vergeten dan geef maar een gil!

Hier gisteren de nieuwe wasmachine getest. En hij doet het goed. Dat is heel wat beter, want mijn vorige begon de laatste tijd erg veel keuren te krijgen. Heeft in 6 weken tijd zo'n 180 euro aan reparatiekosten gehad en deed het nog slechter dan daarvoor. Prutsmonteur. Oh kan ik me zo kwaad om maken. Ik heb meteen weer gebeld en ze vertelden dat ik die dag en anders de volgende ochtend direct zou worden teruggebeld. Dat was dus donderdag en ze hebben nu nog steeds niet gebeld. Bah kan ik echt niet tegen als mensen je zo behandelen. Vorige keer ook al 2 weken zonder wasmacine gezeten. En als je iets niet kunt missen is het dat apparaat wel. Dus vrijdag naar de mediamarkt gegaan en gisteren werd hij al geleverd. Kijk dat is nog eens service! Verder gaat het gewoon zijn gangetje. Ruben is weer bijna helemaal opgeknapt, hij had het goed te pakken. Nu duimen dat de volgende ronde niemand ziek wordt.

5. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    hey meiden, nee ik heb niet meer getest. Niet nodig want ik ben ongi geworden. Het is anders dan anders, doet megapijn. Het voelt als een kleine miskraam. De katten vinden me zielig en komen gewoon bij me zitten allemaal:).

Mutz...bij jou gaat het natuurlijk heel anders lopen en jij hebt over iets minder dan 9 maanden gewoon een hele mooie beeb in je handen!!!:)
    Wat mooi dat je moeders voor moeders doet!
    Maarre dat knobbeltje is eng hoor. Ik hoop dat het niets is net als bij mij toen. ik had het toen ook na de borstvoeding. Het was een cyste waarschijnlijk ontstaan door de borstvoeding. Hij is nu bijna een jaar later wel wat weggetrokken maar niet helemaal. Dat dat zou gebeuren zeiden ze al.
    Dan je traktatie...hier doen ze gelukkig heel gewone dingen zodat je je niet suf hoeft te verzinnen om het er heel mooi uit te laten zien en ook vragen ze niet veel snoep te geven maar meer gezonde dingen. Ik had met Tessa haar verjaardag alleen voor haar groep uitgedeeld. Een pakje sultana, een pakje rozijntjes en een klein snoepje in een leuk zakje. Bij de Hema verkopen ze leuk bedrukte cellofaanzakjes ervoor. Ik had rose stipjes en volgens mij had je ze ook met blauwee stipjes. Er zitten dan ook zilveren klipjes bij om het zakje mee dicht te draaien(die ook bij boterhamzakjes zitten, maar dan in zilver dus). Een boekje vind ik een leuk idee van Jojo, ga ik onthouden voor als ze twee wordt:D!

Loestig..wat een stelletje prutsers zeg! Idd een wasmachine kun je echt niet missen. Met de hand wassen is zo 19noach....Gelukkig heb je weer een nieuwe. Wel weer een hele uitgave altijd zo'n ding maar wel een goede uitgave.

gelukkig...spannend!! ga je hier vertellen wat het wordt?

Smits..voor jou hetzelfde...ook spannend en leukkkk!!

Jojo..wat heerlijk dat je je verlof bent ingegaan. op een gegeven moment ben je daar echt aan toe. En fijn dat je deze beeb zo heerlijk in je buik voelt rommelen. Het maagzuur is minder he. Bij mij hielp een kopje warme melk goed en Gaviscon.
    Ik sliep op een gegeven moment half overeind weet ik nog hahah, hoop dat het zover niet komt bij je...
    Wat betreft de papadag vind ik het sociale belangrijker dan het financiele. En ach, het is maar voor even, voor je het weet is het weer voorbij en kunnen we weer normaal eten(haha nee hoor grapje). En Tessa is helemaal in haar nopjes op zo'n dag! Dat is toch onbetaalbaar...:)

Nou..ik ga even kijken of ik iets kan vinden wat me wat afleiding geeft vandaag(de strijk:() en morgen het ziekenhuis bellen....

6. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Getsie Manon :( wat verschrikkelijk Klote is dit... Natuurlijk is het bijzonder als het in één keer goed gaat, maar zeker in jou geval is het wel fijn gezien de hoeveelheid eitjes, druk en moeite... Op naar een goede nieuwe ronde! Sterkte!!

7. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    manon...dikke knuf. Dan is het vast de volgende ronde raak.

Natuurlijk maar ik bekend wat het geslacht wordt. Donderdag weten we het...

8. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    #4628 manon31, 22 okt 2012
    Laatst bewerkt: 22 okt 2012
    hey meiden...sorry maar ik moet even van me af schrijven!
    Gisteren toen ik ongi werd kreeg ik daarbij ook last van iets anders in mijn bekken. Het lijkt wel of er iets verzakt is. of er iets klem zit. Ik ga moeilijk naar het toilet. Ik kan niet rechtopzitten en een stuk lopen zit er ook niet in. ik gaf gister de schuld aan de vroege miskraam maar ik heb het vandaag nog steeds en heb nauweijks krampen. het is verder een gewone ongi.
    Met het ziekenhuis contact gehad en zij sturen me door naar de HA omdat de klachten idd niets met IVF te maken hebben.
    En nu...nu ben ik het zat. Mijn hele lijf ben ik helemaal zat! Waarom moet het allemaal zo moeilijk? Ik weet niet of ik nu nog wel voor een tweede wil. Ik heb zoiets van, als het allemaal met zoveel pijn moet en het gaat ook nog eens zo moeizaam met zo weinig eitjes(er zijn er maar 2 ingevroren) is het het dan wel waard. Het heeft ook terugslag op Tessa. Zij is hier ook de dupe van. Een mama die haar steeds niet kan tillen en sjaggerijnig is. En straks met een eventuele zwangerschap ook nog eens van dat soort dingen. ze moet haar kamer gaan delen en later naar een zolder verhuizen waar het in de zomer te heet is en in de winter te koud. Alles komt ineens bij me naar boven nu. Heb ik straks wel zin om voor twee kids te wassen, te koken. Weer in de luiers, weer niet kunnen slapen(waar Tessa ook last van gaat krijgen). En dan de eventuele zwangerschap...hoe zwaar gaat die misschien wel niet worden als ik nu al dit soort klachten heb en met de klachten van bekkeninstabiliteit waar ik extra kans op heb omdat ik dat eerder gehad heb.En wat houdt ik over aan weer zo'n zware bevalling(even vooropgenomen dat hij weer zo zal gaan)? Heeft Tessa dan nog wat aan haar mama? En dan daarna ook nog alle aandacht naar een nieuwe baby.
    Is het normaal om deze gedachten te hebben???? Of moet ik maar echt overwegen om niet door te gaan voor een tweede. Ik was er eerst zo blij mee toen we weer wilden beginnen en nu niet meer. Zijn het de hormonen? Of gaat dit gevoel blijven en de overhand krijgen. Voor de cryo's moeten we gelukkig nog een maand wachten dus ik heb nog 'genoeg' bedenktijd. Waar ik het meest bang voor ben is als ik kies om niet door te gaan dat ik llater spijt kriijg en het te laat is. En dat ik Bart teleurstel en dat Tessa het me later kwalijk zal nemen omdat zij misschien graag een broertje of zusje had willen hebben, ze is zo dol op andere kinderen.....
    Ik weet het niet meer....................en voel me heel verdrietig:(
    Bedankt voor het luisterend oor....reacties zijn welkom...

9. Loestig

Loestig Bekend lid

12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Eindhoven
    Manon jij zit echt in een dip zeg. Dat is wel ineens een ommezwaai. Heb je al contact gehad met de HA? Misschien dat zij meer kunnen vertellen waar de klacht vandaan komt. Dan kun je daarna beter beoordelen of dit iets terugkerends is, of dat het toevallig eenmalig samenvalt met je ongi. En wat betreft je gevoelens van een kindje. Tja daar kan niemand over oordelen, behalve jijzelf. Jij weet wat je gevoel je zegt. Is het de teleurstelling die nu parten speelt (een week geleden leek je nog helemaal heppie met een mogelijke positieve test) of is het je verstand dat ineens een loopje met je neemt (de koude/warme zolder, het extra werk enz).
    Ik denk dat je jouw wens alleen maar boven tafel krijgt als je een goed gesprek voert met iemand. Dit kan Bart zijn, maar misschien is het nog beter als het iemand is op neutraal terrein. En misschien zijn deze gevoelens nu een samenloop met je hormonen die met je aan de wandel zijn. Moeilijk om hier een goede reactie op te geven. Ik denk dat je vooral met je gevoel moet kiezen, want dat blijft je langer achtervolgen. Je kunt allerlei redenen bedenken met je verstand waarom je nu wel of juist niet voor een tweede moet gaan. Maar je gevoel geeft je meestal het belangrijkste signaal. Tenminste dat vind ik altijd. Dus als ik je een advies mag geven, probeer vooral daarna te luisteren. X

10. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Hey Loestig..ja het is echt een zware dip ineens. het overspoelt me ook echt een beetje ineens. Ik had het ineens helemaal gehad ermee. Gewoon een druppel die de emmer deed overlopen zeg maar. Ik voel me nog niet ineens anders hoor erover nu ik het van me afgeschreven heb. Zometeen ga ik een uurtje wandelen met de buurvrouw(proberen we 1x in de week te doen) en dan kan ik het kwijt. Zaterdag komt mijn vriendin die psychiater is en met haar kan ik ook goed praten. Dus dat komt wel goed. Met Bart praat ik natuurlijk ook;).
    Ik denk er ook zo over hoor om gewoon voor mijn gevoel te gaan en dat is wel een tweede. Maargoed...mijn hormonen nemen blijkbaar een behoorlijk loopje met me en daar moet ik eerst maar zien uit te komen voor we verder gaan..als we verder gaan...
    Maar jij bedankt voor je visie en tips...:)

11. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Lieve Manon...om te beginnen wil ik je sterkte wensen en je een hele dikke knuffel geven. Het is ook echt niet niks om WEER voor een wondertje te gaan met alle MMM toestanden. Ikzelf heb nooit getwijfeld om met de MMM te stoppen maar mijn partner wel, die was alles soms zo zat dat hij het niet meer zag zitten. Dit was natuurlijk erg vervelend voor ons beide.
    Ik denk dat het bij jou op dit moment ook een hormoonquestie is en boosheid over de pijn en teleurstelling van je lichaam.
    Hormonen kunnen een hoop met je doen, zo wil ik soms bij me vriend weg als ik het zat ben. Haha natuurlijk niet echt maar merk door de hormonen dat ik gewoon soms erg boos kan zijn.

Wil je iig. heel veel sterkte wensen met je keuze en neem de tijd om er goed over na te denken. Je bent ook nog geen 40 dus hebt geen haast toch...
    Dikke knuf

12. Loestig

Loestig Bekend lid

12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Eindhoven
    Manon hoe voel je je nu? Heb je een goed gesprek gehad met je buurvrouw. Goed dat je er met Bart over praat en hopelijk kan je vriendin je ook helpen met haar kennis. Dikke kus!

13. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Zo even wat bij te lezen!!

Mutz: jeetje dat is even schrikken zeg. Gatsie en dan ook nog eens de echo die niet voldoende is. Brrr ik duim heel hard voor je dat je een goeie uitslag krijgt donderdag! Hoe voel je je verder? Voel je je al een beetje zwanger?

Manon: voor jou een hele dikke knuffel!! Wat vervelend dat je zo een klap hebt gehad van deze ronde. Ik hoop dat je er even lekker over kan praten en dat dat wat oplucht. Neem die hormonen niet te serieus m.b.t. de twijfels voor een tweede. Tessa houdt er in ieder geval, mijn inziens, echt iks van over als mama minder danwel slecht mobiel is gedurende 9 maandjes. Over of de pijn en moeite het allemaal waard is kan ik niet oordelen. Ik hoop dat je weer een beetje rustig wordt. Sport je? mij helpt het om te gaan hardlopen als mijn hoofd vol zit. Me dan ontzettend kwaad maken en doorrennen!!! Sterkte!!

Jojo: leuk je weer even te lezen! Vandaag een beetje ziekjes las ik? Hopelijk morgen weer beter want dan gaan ze de ligging bepalen toch?? Spannend hoor, ik duim voor je dat hij gedraaid is. Ik voel me de laatste twee weken EINDELIJK weer eens mezelf. Ik geniet weer van van alles en zit lekker in mijn vel. Het bezig zijn met een tweede wonder geeft me rust in mijn hoofd en het solliciteren durf ik weer aan (nou ja een soort van, vind het doodeng). Dus al met al gaat het goed!!

Smits: bijna de 25ste!!!!! Spannenddddddd

oei, ik moet even terug lezen....

14. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Oh jaaaaa GELUKKIG jij donderdag de 20wk echo....leuk dat we dan ook gaan horen wat het wordt!! Zo leuk...

Loes: toch maar een nieuwe wasmachine! Lekker als alles het weer doet. Top uitvinding die wasmachine.......hoop op een goede ronde voor jullie. Wij hebben denk ik precies goed geklust dus ik heb goede hoop. Afwachten dus. Eerst donderdag maar eens achter de rug hebben......

Kris: ook al ziek geweest.....lang leven de najaarsvirussen....

@ Hier, druk met voorbereiden van mijn gesprek...pfff word er loeinerveus van....hahah is dat een woord?? nou ja spannend in ieder geval......Oh en MUTZ ik plaats nog even een foto van mijn creatieve uitspatingen op traktatiegebied!

15. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Taartpunten met doosje rozijntjes erin

Bijgevoegde bestanden:

16. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    He Super, die ziijn leuk! koop je die doosjes of heb je die zelf gemaakt?

Ik ben maandag naar de HA geweest en het is mijn bekkenbodemspier waar ik last van heb. Het kan 1,5 tot twee weken duren. Het kan komen door de hormonen.
    Het gaat al ietsje beter maar ik kan nog steeds niet recht zitten dus hang nog steeds of zit opzijn of naar voren. Lopen gaat al beter. Ik heb het advies gekregen om elke dag even te gaan wandelen. En mag niet te zwaar tillen.

Mutz..nog 1 dagje...

En iedereen bedankt voor de lieve woorden.

17. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Pff, Manon, niet makkelijk he, een keuze maken voor een kindje. En dan heb je een keuze gemaakt, denkt je lichaam er anders over.. Denk ook dat de hormomen een belangrijke rol spelen in je gevoel nu. Ik begrijp je gevoel van het falen van je lichamen, hormomen of niet, dit is echt gewoon rot (licht uitgedrukt). Je keuze voor wel of geen tweede moet je niet af laten hangen van de zwangerschap en bevalling van Tessa. Alles kan anders zijn een volgende keer. En wat super ook zegt, Tessa zal jou echt niet minder lief vinden en daarnaast is zij nog zo klein, dat zij het niet heel bewust zal meemaken dat jij (geleidelijk) minder met haar kan lichamelijk. Voor haar blijf je haar liefste mama, die kan lachen met en om haar, haar zal troosten als het nodig is. Daar moet je het echt niet om laten.
    Wat betreft de nachten, kijk waar je nu, slechts een jaar na je bavalling bent. Wat is nu één jaar?? En ook Tessa groeit hier in. Je zal zien dat ze vanzelf doorslaapt en anders kan je altijd nog er voor kiezen om de kleine op jouw kamer te hebben ipv bij Tessa.
    Neem de tijd om hier weer van bij te komen, lichamelijk en emotioneel. Een maandje groter leeftijdsverschil tussen Tessa en nummer twee maakt ook echt niet uit.
    Sterkte!!

18. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Weet niet meer wie het vroeg, maar nee, ik voel me totaal niet zwanger! Ik merk niks aanmijn lichaam. Enige is dat ik heel onrustig slaap, dat kan door de hormomen komen (dromen). Bij Milan had ik zo vroeg ook geen last, dus daar moet ik ook niet op af gaan. We wachten gewoon tot de eerste echo, meer kan ik niet doen :)

Zal vanavond een foto maken van mijn traktatiecreatie. Gewoon Jojo's advies opgevolgd. Is alleen nu een klein bootje op een plas water geworden, hihi.

Super: wat fijn om te lezen dat je zo lekker in je vel zit. Dat gaat de bevruchting ten goede komen, hahaha!!

19. jojo83

jojo83 Fanatiek lid

28 jun 2009
    1.980
    0
    0
    Noord-Holland
    Manon wat vervelend dat je je zo rot voelt! De zorgen die je hebt kan ik begrijpen, maar zo niet nodig! Kijk naar mij! Ik zit al vanaf week 6 met de bi en kan Charlie dus al 29 weken niet tillen, ben soms zo knorrig van de pijn en kan dan niks anders dan op de bank liggen. Kinderen zijn zo flexibel en passen zich zo goed aan aan de situatie! Charlie weet dat als ik pijn heb, zij even tv mag kijken lekker bij mij op de bank en dat vindt ze prima!
    Straks zal zij ook een kamer delen met haar broertje. Zolang hij nog niet doorslaapt of een late voeding moet hebben, komt hij gewoon lekker bij ons op de kamer. Wij wonen nog steeds in een 3 kamer appartement, maar ik vind niet dat wij onze kind(eren) hiermee te kort doen. Ze weten niet beter! Dus meid kop op het komt goed! Malle hormonsters ook!!!!

Super wat ben ik blij te horen dat je je zo goed voelt!!!! Ik hoop dat dit gevoel zich voort gaat zetten en dat je dat gevoel ook uit je zelf kunt halen i.p.v. uit gebeurtenissen en situaties! Je bent iig op de heeeele goede weg! Zoooo spannend je sollicitatie, maar als je jezelf bent moet het gewoon goed komen! Je bent een topper!

Mutz dat je je nog niet zwanger voelt is alleen maar lekker toch? Dat komt vast nog snel en lang genoeg! Ben heeeeel benieuwd naar de foto van de traktatie!

Die van Super is ook wel onwijs leuk zeg!!!

OH hier zuuuulk goed nieuws!!! Onze Joop is gedraaid!!! Ik mag gewoon bevallen whiehoe! ik ben zoooo blij, want ik was zoooooooo bang voor een keizersnede! Hij ligt qua groei echt super goed! Hij weegt nu al 2490gram! Charlie was maar 2500gram bij 38weken dus voor niks zorgen gehad om zijn groei!!! De vk schat hem op 3250gram bij de geboorte! Hoe bizar! hahhaha
    Helaas wel een griepje te pakken, maar heb lekker een paar dagen voor mezelf om bij te komen. Mijn zus was zo lief om Charlie bij haar te laten spelen en morgen gaat ze naar oma en vrijdag naar het kdv!

20. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Jojo: wat goed!!!!!! Mooi nieuws hoor! Helemaal klaar voor de start :) Ben ook blij met hoe ik mij nu voel. Twijfel zelfs nog aan de uitwerking van de pil.....na het stoppen voel ik me heel anders...hmmm toch maar eens naar andere anticonceptie op zoek (over heeeeeeeel lang)

Manon: helemaal zelf gevouwen, geknipt en in elkaar geplakt. Bekkenbodemspieren? zijn ze dan onstoken ofzo? hoop snel op verbetering!

Mutz± hoe laat hoor jij wat morgen-

Deel Deze Pagina