Gestopt met de pil in mei? Deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door BLiS, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Hoeveel dagen en uren werken jullie allemaal? Ik weet dat je niet kan vergelijken met een ander maar ik blijf straks 36 uur werken verdeeld over 4 dagen. Wel is het zo dat ik volgend jaar half juni weer moet gaan werken na me verlof en dan neem ik elke week 1 dag verlof op. Dus dan werk ik 3 dagen en dan per januari 2013 moet ik weer naar de 4 dagen, tenzij er dan financieel wat veranderd is. Nu werkt mijn partner nog steeds via het uitzendburo maar als hij een vast contract krijgt veranderd de situatie natuurlijk. Ook omdat ze bezig zijn met de hypotheekrenteaftrek af te schaffen durf ik de stap niet te zetten om minder te gaan werken. We zien wel hoe het loopt. Ons meisje gaat iig. straks 3 dagen naar mijn moeder, die gaat gratis oppassen.
    Tegen de tijd dat ik 4 dagen moet werken wil misschien mijn schoonmoeder 1 dag oppassen en zoniet neem ik haar 1 dag mee naar me werk.

Verder wordt deze maand ons huis helemaal geschilderd, dan kan het kamertje komen en kan ik echt gaan beginnen aan de grote schoonmaak, heb er zin in haha

2. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Jojo..wow wat een mooi en bijzonder verhaal! Gelukkig dat alles goed is gegaan en ook lekker snel en niet te snel. Nog last gehad van naweeen? Leuke naam...Dean! Past idd heel goed bij Charlie ook! Ga maar lekker verder met genieten en uit de buurt van tepels houden dan maar..haha...

Gelukkig..fijn dat er niets was en dat ze nog even verder zoeken is natuurlijk ook geruststellend. Hopelijk vinden ze niets en misschien zijn die krampen van stress die er nu uitkomt nu je zwanger bent en 'rust' hebt gevonden.
    Over het werk...ik werk twee dagen..15 uur totaal in de week. Bart werkt 4 dagen omdat hij nu de papadag heeft(32 uur). Tessa gaat twee dagen naar de KDV.

Loestig..haha ja ik had geen rekening gehouden met dat Sam zelf uit bed kan haha...Maar wel weet ik dat je bij de derde keer dat je haar in bed moet gaan leggen niets meer tegen haar moet zeggen, want daar gaat het vaak juist om..aandacht. Het op bed leggen(eerste keer) met vertellen dat ze gaat slapen e.d. is toch prima! Dat doen wiij ook hier...weet alleen niet of dat bij Tes al binnenkomt haha...maar ik denk toch dat ze altijd meer snappen dan wij denken...
    Ik weet niet of je wel eens Supernanny kijkt maar haar methoden werken echt super zonder dat je echt heel streng hoeft te zijn verder. Ze hebben gewoon duidelijkheid en dat is vaak genoeg voor ze, verder kunnen ze heerlijk kind blijven.
    Ik hoop voor je dat ze nu zo blijft..ik denk dat het even uitproberen was wat papa en mama doen en of ze ermee wegkomt...

3. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Gelukkig: ik werk 27 uur. 3x9 en straks weer om het weekend. Ik vind dit goed te doen. Lastig om dat allemaal te moeten bedenken he?! Lang leve het oudrrschpsverlof, kun je eerst even kijken wat je lekker lijkt!

4. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Wauw Jojo, wat een verhaal! Wat fijn dat hij er is. Gaat het goed met jou? Ik zag dat Charlie een trotse grote zus is. Las ook dat hij goed hard kan huilen. Is er een reden dat hij zo huilt of gaat het al wat beter?
    Zoals gezegd met bv begonnen. Beetje jammer dat je tepels eraan gaan. Heb je gelukkig goede zalfjes voor, maar dat zal je kraamhulp vast al verteld hebbe. Anders zoek ik even op welke voor mij goed hielp.
    Nogmaals gefeliciteerd!!

Gelukkig, fijn dat er niks te zien was, maar dat ze je wel in de gaten willen houden.
    Ik werk sinds Milan 24 uur per week, verdeeld over 4 dagen (2 hele, 2 halve). Bevalt me prima. Manlief is één dag thuis, om de week passen de opa's en oma's een halve dag op en hij gaat 1,5 dag naar het KDV.

Over het KDV gesproken, dat van ons is helaas failliet, dus ben opzoek naar een nieuw KDV. Is helaas nog niet zo makkelijk. Ook mijn zus en collega zaten daar, dus een beetje samen aan het orienteren. We hebben samen nu 7 stuks gezien, 2 spreken er wel aan, maar nu nog even kijken of ze plek hebben. Erg vervelend, want zeker nu merk je pas hoe fijn het was wat we hadden.

Hier een saaie zondag alleen.. Manlief is werken en echt gezellig is het buiten ook niet. Milan slaapt, dus erg stil in huis. Ga dan ook zo maar eens bij mijn ouders langs, beetje aanspraak is altijd leuk en mijn vader is dol op de kleine (mn moeder natuurlijk ook, maar opa is echt oppasopa!) :D

5. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Manon...was je eitje nou eigenlijk gegroeid?

6. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Gelukkig...vandaag moest ik terug omdat hij niet genoeg gegroeid was om een afspraak te kunnen maken voor de pregnylprik. Vandaag kon dat gelukkig wel en als mijn ei niet voor dinsdag springt moet ik dinsdag de pregnyl spuiten. 3 a 4 dagen hierna zal de terugplaatsing plaatsvinden mits de eitjes goed ontdooit zijn natuurlijk *fingers crossed*

7. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Manon: je ei moet dus morgen gaan springen? moet je dan elke dag heen voor een echo? Hoop dat hij gewoon springt en dat er snel weer een terugplaatsing zal zijn! Duim voor je.

Mutz: wat balen dat kdv gedoe zeg. Jammer als je een vertrouwde plek moet verruilen voor een andere. Hopelijk vind je snel een kdv naar je zin! Wat leuk dat Milan zo goed met je vader kan. Nick en opa zijn ook twee handen op 1 buik.

Gelukkig: 25 weken alweer! Pfff waar blijft de tijd. Kan me voorstellen dat je de spanning van het testen soms "mist". Ik vind het ook altijd (nog wel) leuk spannend.

Kris: hoe ging je tweede gesprek?

Jojo: hoe gaat het bij jullie? zo bijzonder dat jullie nu met 4 zijn :). Hoe gaat het met jezelf? Hoop dat je goed op jezelf past en je gevoel!!

Nick is gelukkig weer beter. Helaas gaat het eten opeens voor geen meter meer. Maar dat is meer te wijten aan een (eindelijk) door komende kies. Arme vent schreeuwt het uit als hij wat moet kauwen. Ook al weer twee nachten geen oog dicht gedaan. Nu met chamodent en zetpil te bed gelegd. Net alweer brullend wakker. Hoop dat dat "kreng"snel door komt....

Iedereen nog druk met Sinterklaas??? WIj vieren het morgen met schoonouders en vrijdag krijg ik negen meiden te dobbelen, gezellig!

8. Loestig

Loestig Bekend lid

12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Bibliothecaris en teamleider
    Eindhoven
    Gelukkig ik werk 24 uur verdeeld over 3 dagen en om de week op zaterdag. Dat is goed te doen nu Ruben 1 dag thuis is en de oma's ieder 1 dag oppassen. Dat gaat komend jaar ook veranderen en mijn rooster op het werk wordt ook anders. Dus even kijken hoe we het dan gaan aanpakken.

Mutzie balen dat je kdv failliet is. Heb je al een goed adres kunnen vinden om je kleine spruit naartoe te brengen?

Manon ben benieuwd of je ei gesprongen is. Duim voor je op een goede terugplaatsing.

Super ai kiezen zijn niet leuk. Hopelijk komt hij snel door en is de pijn weer weg.

Jojo hoe gaat het op de blauwe wolk?

9. Smits

Smits Fanatiek lid

11 jul 2009
    1.284
    0
    0
    zuid-holland
    Jojo: wat een verhaal zeg. Goed aangevoeld dat Ro moest komen. Al een idee waarom Dean zo moet huilen? Leuk kaartje trouwens!! Met de eerste foto's vond ik Dean echt een eigen gezichtje hebben, maar met de laatste foto op fb, zie je toch duidelijk dat meneertje een broertje is van Charlie.

Manon: al een springend ei?

Gelukkig: fijn dat de Cardioloog geen risico neemt, een hele geruststelling.
    Ik werk net als Loes 24 uur over drie dagen. Tim gaat drie dagen naar de opvang. Een duur geintje, maar wel een bewuste keuze.

Super: wat sneu AT&T Nick zo last heeft van zijn kies. Gelukkig bij Tim niet gehad, daar zaten ineens twee kiezen beneden en twee grote punten boven. De dunne luiers konden we ineens verklaren.

Mutz: nieuwe opvang gevonden las ik. Bij een particulier? Waarom s de keuze hierop gevallen? Kleine groep, huiselijker?

Vanavond pakjesavond vieren. Gezellig! Tim is helemaal in de ban van Sint, ben benieuwd hoe hij het gaat vinden.
    Verder alles goed hier. Wonder boven wonder ben ik de rare bacterie kwijt:) Steken in blaas waren vorige week nog volop aanwezig, Gyn denkt dat het ook van mijn bekken kan komen. Nu zijn deze gevoeliger dan de vorige keer, maar last mag ik het niet noemen. Sinds een paar dgn voelt mijn buik ook beter en zijn de steken ook minder. Ik heb toch echt het idee dat dit samenhangt, ookal zegt de Gyn van niet (beetje eigenwijs?)
    Sinds gister met gewone yoga begonnen. Aangezien hardlopen niet meer verstandig was, wilde ik wel iets gaan doen, maar dan wel met het minste risico op harde buiken, bekkenproblemen etc. Was wel weer lekker om alle spieren te rekken en strekken. Van de zomer komt het hardlopen wel weer.

Mutz, hoe gaat het lopen nu bij jou?

10. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    @Smits: wat maf zeg, dat je de baterie opeens kwijt bent! Wel heel erg fijn natuurlijk :) Gelukkig nemen de steken wat af en heb je hopelijk zelf gewoon gelijk.
    Waarom voor een particulier KDV: we zijn bij een aantal geweest van een grote oragnistatie hier. Jeetje, wat waren sommige massaal! Veel kinderen, veel groepen, soms liep het door elkaar. Andere waren dan weer wat kleinschaliger, maar dan was erg geen plek voor zowel mij als mijn zus. Tot we gelukkig dit KDV tegen kwamen. Mooi, groot qua ruimte, kleine groep, slechts één groep ook. Hadden we een goed gevoel bij. Veel persoonlijker. Ben opgelucht. Volgende week Milans laatste week op het KDV en dan pas per 2 januari naar de nieuwe.
    *Schaam, scham* maar ik ben gestopt met lopen sinds ik zwanger ben. Ik liep op maandenavond met een groep. Dat was wel een houvast, maar zag er steeds meer tegenop om te gaan. Koud en daarnaast was ik 's avonds erg moe na een dag werken. Ik wil wel weer starten na mijn bevalling. Zou wel iets moeten doen, maar heb er nu een hekel aan om ergens aan vast te zitten en om 's avonds de deur uit te gaan. Misschien als ik wat verder ben.
    Vanavond hier ook pakjesavond. Milan is helaas wel ziek (waren jullie kindjes dat ook zo vaak?). Heeft koorts, hangerig, eet en drink gelukkig wel goed. Wordt druk vanavond, benieuwd of hij het volhoudt.
    Jij hebt ondertussen toch al wel een buikje? Bij mij is er nog weinig te zien. Draag dan ook nog gewoon mijn eigen kleding. Beetje mijn darmen aan het eind van de dag, verder dus niks. Ja, last vast pukkels, grr, had ik echt niet bij Milan (misschien toch een meisje? ;)).
    Jij bent zeker al klaar met MvM? Ben stiekem ook wel blij als ik weer gewoon op de wc mag, hihi. En de laatste vraag :): wacht je op de 20 weken echo of doe je nog een echo tussendoor?

11. Smits

Smits Fanatiek lid

11 jul 2009
    1.284
    0
    0
    zuid-holland
    Mutz: fijn zo'n kleine opvang. Wij zijn er ook nog steeds blij. Hoop zo dat straks voor de been ook plaatst is. Vrees alleen dat de maandag en donderdag een probleem gaan worden.
    Ik heb nog wel flessen geleverd gekregen, maar volgens mij is het zinloos nu met morgen 16 wkn. Moet zeggen dat ik de laatste weken niet heel trouw ben geweest. Momenten dat ik mij niet lekker voelde had ik echt geen zin om alles op te vangen.
    Dat niet willen vastzitten aan afspraken s avonds herken ik wel, maar het niets doen had een hogere baalfactor. Bij deze yoga hoef je gelukkig niet te betalen voor lessen die je afneemt.
    Mijn buikje begint te groeien. Pas nog steeds mijn gewonen kleding, maar de knoop gaat snel los nu. De bovenkant van mijn buik is wel opgezwollen van de organen. Zal morgen weer eens op de weegschaal staan.........
    We gaan geen tussentijdse echo doen, maar wanneer ik morgen bij de Gyn een echo krijg ga ik het wel vragen. Laat het haar dan wel op een kaartje schrijven, want E is er niet bij en dit moet je toch samen horen of lezen in dit geval.
    En arme Milan, zo vaak ziek de laatste tijd. Het valt bij Tim gelukkig nog mee. De groene bellen druipen zijn neus uit, maar last heeft hij er niet van. Ben je wel thuis vanavond? Zou wel het fijnst zijn nu.
    Tim blijft bij opa en oma slapen en oma past morgen op. Kan hij lekker bijkomen en spelen met zijn nieuwe speelgoed.
    Fijne avond!

12. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Bedankt voor je leuke kaartje Jojo! Erg leuk en vooral ook het formaat, weer eens wat anders!
    Hoe gaat het met je? En met Dean?
    Gauw weer een update hoor! Liefs

13. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Hallo meisjes

Mutz...fijn dat jullie een KDV hebben gevonden waar jullie je prettig bij voelen. Zal voor Milan wel eventjes wennen zijn maar gelukkig passen kinderen zich lekker snel aan! dat vele ziek zijn heerken ik wel hoor. Tessa is nu al weer een hele poos zo verkouden. Gelukkig heeft ze overal zin in en een koorts. Maar ze hoest veel, vooral 's nachts en heeft bijna de hele dag een snotneus. Zo bouwt hun weerstand op..het hoort er dus gewoon bij helaas....

Smits...gelukkig dat die bacterie nu weg is...hoe het komt dus een raadsel..haha..maargoed het belangrijkste is dat hij weg is en hopelijk niet terug komt. En al op de weegschaal gestaan? Wat was de uitkomst? Kom je sneller aan dan bij Tim? Goed dat je lekker aan de yoga bent!

Super...

Kris...hoe is het gegaan bij de Jumbo..heb je je tweede gesprek al gehad?

Loestig...hoe vond Sam de Sint-periode?

@hier...Tes vond cadeautjes uit dde zak pakken leuk en begon ze meteen uit te delen aan mijn familie. Er zat voor iedereen cadeaus in de zak dus dat deed ze onverwacht goed. Toen ze eenmaal een cadeau voor haarzelf had gepakt en uitgepakt wilde ze daarna ieder cadeau voor zichelf houden haha...straks vieren we ook nog kerst dus dat zal dan wel redelijk hetzelfde gaan verlopen:D. Ze vond ze Sint en Pieten maar eng maar niet zo eng als wij hadden verwacht gelukkig. Verder zegt ze (voor anderen onverstaanbaar) Sinterklaas en Zwarte Piet wat ongeveer klinkt als Sjittetaas en Sjattetiet.

@IVF...afgelopen dinsdag mijn Pregnyl geprikt en hier veel hinder van ondervonden. Hier zit HCG in en hierdoor dacht mijn lichaam dat ik net zwanger was. Ik was dus licht misselijk...ging dinsdagnacht ongeveer 30 keer naar de wc en was vaak en vroeg wakker. Ook mijn darmen zette op en maakten alvast plaats voor de baarmoeder...ik had dus een pijnlijke buik die ongeveer zo dik was als iemand die 4 maanden zwanger is..heel fijn dus weer. Als alles doorgaat hebben we maandag een terugplaatsing. Het ligt eraan of de cryo's gooed ontdooien...fingers crossed dus maar weer...

14. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Manon: duimen draaien hier!! Suc6 morgen

Later meer....

15. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Aaaargh...we zijn nog steeds niet gebeld dus ik zit me echt op te vreten hier....

Supper..ik zie nu ook dat ik bij jou niets meer had neergezet...nu alsnog...bedankt voor het duimen draaien..hopelijk helpt het. Nick zijn kiezen...welke zijn het? de achterste of die voorste? Tessa heeft de voorste nu alle 4 en het is voor ons nu wachten op de 4 hoektanden en de 4 achterste kiezen. heeft Nick zijn hoektanden al wel? Zo te zien bij Tes gaan die hoektanden nu snel komen...hopelijjk heeft ze er weinig last van en is het bij Nick ook snel gebeurd met de kiezen.

16. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Manon...en en en?

17. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Two in the oven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:)

18. Loestig

Loestig Bekend lid

12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Bibliothecaris en teamleider
    Eindhoven
    Manon joepie even een klein vreugdedansje voor jou. Ik hoop dat er minstens één goed blijft. Maar wie weet wordt het zelfs een tweeling.

19. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Oh Manon...zo spannend weer zeg. Dus over 13 dagen kan je testen?

20. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    #4800 manon31, 11 dec 2012
    Laatst bewerkt: 11 dec 2012
    Klopt alletwee...kans op tweeling en over een weekje of 2 testen! spannend!!!!
    Vorige keer voelde ik me al heel snel zwanger en was dat in twee of drie dagen alweer weg...De testen van toen gaven aan dat mijn gevoel toen goed zat. Nu voel ik me niet zwanger dus hoop dat ik dat mis heb en dat het is zoals men zegt: elke zwangerschap is anders!
    En het is ook maar een onderbuikgevoel hoor want ik kan theoretisch ook nog helemaal niets voelen natuurlijk. Eerst maar weer eens HCG opbouwen hopelijk! Ook heeft het voor mij geen zin om te gaan testen want ik test nu door mijn medicatie toch wel positief....
    Wel geloof ik dat mensen die pregnyl prikken voor de zwangerschap eerder voelen of ze zwanger zijn doordat wij al een hcg spiegel hebben. Ik weet...niet wetenschappelijk onderlegt maar ik vind het gewoon logisch klinken haha...en ik heb het met de vorige zwangerschappen ook zelf ondervonden...(de miskraam duizelig 4 dagen na de TP en Tessa zelfs na twee dagen al de eerste symptomen...)

Deel Deze Pagina