Pff super, wat heftig zeg! Krijg er kippenvel van. Wat lijkt me dat moeilijk! Wat een verschrikkelijke ziekte.. Sterkte lieverd!
hele hele dikke knuffel... vind het al heftig dat mijn oma mij niet herkent... laat staan mijn moeder... denk aan je meis!
Pffff super, heb er eigenlijk ook geen woorden voor omdat het me ontzettend vreselijk lijkt om dit met je eigen moeder mee te maken! Wou dat ik iets voor je kon betekenen! Denk aan je!
Super: ................................................................Slik dat is heftig. Dikke knuffel. Hoe was het donderdag bij de ka? Manon: Bij ons in het ziekenhuis gebruiken ze Friso. Tim kreeg als bijvoeding de hypo-allergeen versie aangezien ik allergisch ben voor penicilline. Wanneer er maar iets van een allergie voorkomt wordt er hiervoor gekozen. Maar je wilt toch bv geven? Snap dat je bang bent dat het niet opgang komt, maar dit heeft vaak ook +-2 dagen nodig. Tot die tijd kan je kleintje zonder. Bij mij kwam het pas na 4 dagen echt op gang. In die vier dagen kwam er wel wat vocht uit en dat schijnt al voldoende te zijn.
Smits: donderdag een goed gesprek gehad met de KA. Nick is even binnenstebuiten gekeerd. We hebben alles benoemd wat het mannetje "mankeert". Nick heeft waarschijnlijk niet alleen de eczeem die nu zichtbaar is (wat een paar hele kleine plekjes zijn) maar hij heeft het waarschijnlijk ook op de tweede huidlaag. Dat is voor ons dus niet zichtbaar (nooooit geweten dat dat kan). Maar hij wordt daar dus helemaal gek van en erg boos en onrustig. De KA vermoedt dat Nick alleen en eczeem heeft en dat het KMA lijkt door alle symptomen. Na een goed gesprek een (smeer)plan van aanpak gemaakt. Drie pakjes (a 60 euro per stuk) van 100% zijde meegekregen, dat zou kunnen helpen tegen de jeuk 's nachts. En een pak met recepten mee gehad. Morgen gaan we alles ophalen bij de apotheek en dan gaan we aan de gang. We hebben besloten de dubbele blinde provocatie te gaan doen. Wil nu wel weten wat het nou echt is. Dus 20 april en 27 april ga ik de hele dag met Nick naar het ziekenhuis. Maar de afgelopen 4 nachten slaapt Nick eindelijk door!!! Van 23.00 uur tot 05.30/06.00 uur. Echt helemaal super!! Dus wij komen weer een beetje bij. Jullie zijn allemaal lief!
Bedankt voor de reacties op de voeding meiden! Ik denk dat ik er wel uit ben nu. Super...wat een verhaal zeg..ik wist ook niet dat zoiets kon...wel fijn dat jullie ff wat slaap hebben kunnen inhalen...nu dus weer paar spannende en drukke dagen straks in het ziekenhuis, ik hoop dat alles goed is straks en dat het geen KMA is. Aan de ene kant zou het fijn zijn als het het wel is want dan weet je tenminste wat het is maar toch lijkt me de allergie zelf geen pretje of kan hij er dan nog overheen groeien? Wat je ma betreft...slik...weet niet wat ik moet zeggen maar vond het super erg om te lezen....*knuf*
Pfff super idd wat een K8t ziekte. Sterkte meis! Maar fijn een kloppend hartje dus een neefje of nichtje voor Nick spannend! Manon wij hebben Nutrilon standaars gebruikt voor Keano. Hij spuugde toen wat veel toen hebben we Nutriton toegevoegd...nu drinkt hij standaard nr 3 en gaat nog goed, wil je fles of borstvoeding gaan geven?
@naat...ik wil borstvoeding gaan geven..maar omdat je niet weet of dat lukt wilde ik het graag weten van de flesvoeding. Door alle antwoorden wordt het zeker geen Nutrilon. We gaan denk ik eerst het huismerk van Kruidvat proberen. Dit lijkt het meeste op Friso waar ik goede berichten over hoorde(oa met dank aan Jojo) Alleen het prijsverschil tussen het huismerk en Friso is zo groot dat we het gewoon gaan proberen.
Jeetje Super ben ook een beetje stil van het berichtje over je moeder... Wat verschrikkelijk. Je weet dat het een keertje gaat gebeuren, maar het komt altijd te vroeg en het doet altijd verschrikkelijk veel pijn lijkt me. Jeetje meid! En dan ook nog eczeem op de 2e huidlaag (????) Nog nooooit van gehoord! Wel fijn dat je gelijk recepten en pakjes hebt meegekregen hoor! Nu hopen dat hem dit gaat helpen! Ben ook erg benieuwd wat er uit de provocatie testen gaat komen. Mag nu eindelijk wel eens wat duidelijkheid voor jullie gaan komen he! Wel top om te lezen dat Nick gewoon doorslaapt nu! Wow!!!! Hopen dat hij t volhoudt!!! Joepie Bietje, 1979 en vriendinnetje Super allemaal goed echo's! Dat is toch altijd weer heerlijk om te lezen!!! Manon ben blij dat ik je heb kunnen helpen! Hoop echter wel voor je dat de borstvoeding gewoon op gang komt. Bij mij was het gewoonweg niet mogelijk door onoplettendheid van de verloskundige en verpleegkundigen in t ziekenhuis... Charlie haar tongriempje zat helemaal voor op haar tong vast en zij had nooit genoeg kracht gehad om uit mijn borst te drinken. Met de fles was t al drama! Ben er na 2 maanden zelf achter gekomen dat dat t probleem was door een tip van iemand hier geloof ik! Hoe is het verder met iedereen???? Hier een hele trotse mama! Charlie begint het loslopen helemaal door te krijgen!!! Ze liep vandaag 12 stapjes los, maar had denk ik meer gekund als ik verder weg was gaan zitten haha!!! Ze loopt dan zo lief met haar handjes omhoog en dan stap stap stap even stil staan, balans vinden. en dan huppakee weer verder! En zoooo trots dat ze zelf is! Ik ga proberen om t morgen op film te krijgen!!! (dan is Ro thuis!) Helaas nog wel steeds koorts en spuitluiers hier. T weekend was ze koortsvrij maar nu weer 39. T zijn echt de tanden i.c. met de verkoudheid! Nou ja komt goed als ze eenmaal door zijn!!!
Zo daar ben ik ook weer eens. Zoals altijd lees ik wel, maar reageer ik niet altijd. Manon, wij gebruiken sinds het begin Nutrilon en nooit geen problemen mee gehad. @ Super en 1979.. mooie echo's gezien, helemaal top. @ Jojo..yeahhhhhhhh die kleine Charlie begint nu echt groot te worden, gewoon los gaan lopen, super knap hoor. @ Mutzie..haha..wat een tijden weer om te reageren zeg, haha. Heb je the day after ook nog een beetje vol kunnen houden?? @ Super..hier nog iemand die nog nooit gehoord heeft dat eczeem op de tweede huidlaag kan zitten. Zou wel een heleboel verklaren he? Hopelijk komt er snel duidelijkheid en raakt Nick van al zijn klachten af. @ Kris..een beetje aan de late kant, maar heb het geld naar je overgemaakt. @ Smits..al druk met de voorbereidingen voor Tim zijn 1e verjaardag? @ Hier gaat alles zijn gangetje. Mirza is vandaag weer bij het CB geweest. Meneer weegt 10,5 kilo en is 75 cm lang. Verder deed hij alle testjes goed. Hij is alleen weer wat snotterig, maar gelukkig niet benauwd dus de puf laat ik nog lekker in de la liggen. En ook hier een super trotse moeder. Mirza heeft eindelijk het tijgeren door. Zal niet lang duren voordat hij ook gaat kruipen denk ik. Het is echt een acrobaat af en toe, ik houd mijn hart vast met hem, hahaha.
Jeetje, dat reageren van mij gaat niet echt lekker he?? Als ik 's avonds thuis ben zit ik vaak met de iPad op de bank en dan is reageren niet zo makkelijk als met de laptop. Meetsal geen zin dan om aan tafel te gaan zitten met dat ding... Sorry hoor! Ga mijn best doen om op iedereen te reageren hoor! super: blijf het zo moeilijk voor je, maar knap van je vinden. Pff, wat maak je een hoop mee zeg de afgelopen jaren... Je moeder en dan ook je kleine man. Hoop dat ze snel de oplossing voor hem gaan vinden. Wat heerlijk om te horen dat alles nu wel goed gaat met je vriendinnetje!! Smits: bijna een jaar! Wat schiet het op he?? Al bezig met de taart? Hoe staat het met het gat in de badkamer? Die van ons is klaar en is erg mooi geworden. Ben blij dat we het toch hebben laten doen. jojo: knappe meid heb je toch! Ziek zijn en toch doorgaan! Lopen, zal er wel fantastisch uitzien! Ben benieuwd. Bietje: ik zie die enorme wagen al helemaal voor me! Bij mij had hij nu echt niet in huis gepast hoor! Groeit je buik al lekker? Sab: wauw, flinke man hebben jullie, hihi! Mijn neefje weegt net zo veel en is 10 cm langer en 1 jaar ouder, haha! Nu eet hij niet geweldig hoor en loopt natuurlijk al even. Jouw mannetje gaat vast veel energie verbranden nu hij zo druk is met tijgeren en kruipen. Leuk leuk! Manon: bij jou gaat het ook al opschieten. Hoe is het op je werk en met je bi? Hou je beide nog een beetje vol? Hoop trouwens net als jij borstvoeding te kunnen geven. Wel goed dat je al uitzoekt wat een alternatief aan flesvoeding kan zijn. Kris: hoe is het met jou? Op hyves te zien ben je lekker aan het feesten. Goed hoor, geniet er nog maar even van! Weer volop aan het werk? Vind je sierraad ook erg mooi en bijzonder, had ik nog nooit gezien. Lotte: bij jou ook alles goed? Hoe je het ook nog een beetje uit met je bi? 1979: groeit jouw buikje al? Bij mij nog niet hoor, haha! Naat: bij jou ook alles goed met de mannen? gelukkig: je bent erg stil? Kan het me wel voorstellen hoor, in een topic met alleen zwangeren en moeders.. Toch hoop ik dat je ons op de hoogte houdt met de onderzoeken. Ik vergeet iemand... Weet even niet wie.. Als het zo is, sorry en dan kom ik er vast nog wel achter. Met mij gaat alles goed. Ik heb nergens last van en als ik terug kijk, dan heb ik totaal niet te klagen gehad op een paar dagen misselijkheid na. Nu kan er nog vanalles komen, dan snap ik, maar vrijdag ben ik 12 weken. Weer een mooie mijlpaal bereikt! Afgelopen zaterdag ben ik naar Prénatal in Breda geweest (is een stuk groter dan bij ons) ivm de mamamazzeldagen. We hebben de wagen alvast besteld: Mutsy (hoe kan het ook anders ) in Active Black (grijs). De Maxi Cosi is ook al binnen en vandaag de luiertas ontvangen (was ook super in de aanbieding op een site). Je kan maar optijd zijn he? Haha. Tja, scheelde best veel nu met de kortingen Merk dat ik nu wel steeds meer kan gaan genieten. De weken leken voorbij te kruipen.. Vrijdag weer een echo (nummer 3), die van 12 weken en dan ook naar de VK. Zin in de echo natuurlijk! Leuk om te lezen wat jullie denken wat het is. Heb zelf geen idee, al noem ik het 'haar', maar dat is ook meer omdat haar werknaam Mini is en dat best vrouwelijk klinkt. Ben iig reuze benieuwd en wachten dan ook niet tot de 20 weken echo, haha! Verder druk in huis met opruimen van het kamertje, want dat moet leeg en nog een hoop aan gedaan worden voordat er uberhaupt aan babykamer gedacht kan worden. Mijn auto is helaas afgekeurd, maar met de komst van de kleine besloten om dan maar gelijk over te gaan op een grotere. Waarschijnlijk zelfde als super en Sab (en mn man, maar das een diesel, dus geen optie voor mij). Jeetje, wat een verhaal weer. Strekking: het gaat goed en ben vooral bezig met de kleine (nu al, denk ik zelf ook wel eens maar alles komt zo op ons pad). Ok, ben geloof ik weer even bij! Kunnen we trouwens geen verjaardagenkalender van de kids bijhouden op hyves ofzo? Blijf namelijk hangen bij 15 mrt, 15 apr en 23 juni....
Hey Mutz!!....leuk om te horen hoe het gaat en dat je zo bezig bent met de Mini....een kinderwagen in de aanbieding kopen scheelt idd heel veel geld. Wij hebben dat ook gedaan, via de 9 maandenbeurs veel korting gekregen. Wij hebben de maxi cosi mura3 purple blossom. zelfs de parasol is purple blossom haha...het autostoeltje is ook paars maar net iets anders. De kleur van vorig jaar...ja scheelde 100euro!!! En ook wij zijn naar de mamamazzeldagen geweest(hier zit wel een grote prenatal gelukkig)..al hebben wij niet veel meer nodig..toch nog wat spullen gevonden hoor. Wil jij trouwens weten wat het is en ga je dat ook hier vertellen? Poeh..nieuw huis...Mini onderweg...nieuwe auto...lotto gewonnen? Oh en Mutz..ik had dat ook hoor die eerste weken lijken zoooo langzaam te gaan...maar vanaf de 3,5/4 maanden gaat het ineens keihard....komt omdat je buik dan ineens gaat groeien en je steeds meer gaat voorbereiden op de kleine...ga je ook iets van zwangerschapsyoga ofzo doen? @hier...ons schoppertje wordt steeds groter en dat zie ik vooral aan mijn navel haha..die wordt steeds ondieper..ik hoop niet dat ik zo'n naar buitengeplopte ga krijgen... We noemen haar ons schoppertje omdat ze..nou ja veel schopt en draait en doet...met regelmaat de trappelzakboegie zeg maar...gelukkig heeft ze nu nog niet heel veel kracht maar sommige trappen worden al flink. ik zie mijn buik dan ook lekker bewegen haha...helemaal leuk. vandaag eindelijk de kleertjes aan het wassen, wel fijn om ze te kunnen laten drogen buiten met dit mooie weer en ze straks op te bergen in de kast. ben benieuwd hoe dat eruit ziet zulke kleine kleertjes in een grote kast zoooooo leuk Met de bi nog steeds hetzelfde... Oh en ik moet nog foto's maken van de kamer die komen eraan hoor nog even puntjes op de i zetten. En heb ook nog hele leuke echo foto's..komen er ook aan...misschien dat ik ze vanavond even inscan... verders..weinig tijd om op iedereen te reageren helaas, daarom zo af en toe op een paar mensen... Maar lees wel steeds mee hoor!
He meiden, Mutz: lekker lang verhaal weer. Mooi om te lezen dat je zo lekker met de kleine bezig bent! En ja...dat wordt alleen maar erger Fijn straks de 12 weken echo. Heerlijk als de eerste spannende tijd voorbij is. Ik vond dat ook zo lang duren. Oh en Nick is 16 augustus! Begint je buikje al te komen? Manon: jij al bijna een vlakke navel. Hahaha heerlijk! Vond dat bij mij ook zo bijzonder. Weg navel......Hoe gaat het met de BI? (lees nu dat het nog hetzelfde is!) Gaat het met werken een beetje? Sab: die Mirza wordt al een echte boef. Doodeng wat ze soms doen. Hier ook een trotse mama....Nick gaat ook al in kruipstand. En komt zowaar al wat vooruit ook. Hard gillen van plezier dat hij dan doet! Denk dat hij het tijgeren overslaat. Jojo: verdorie nog steeds koorts dus! Maar jeetje wat knap dat lopen. Hahah straks kun je steeds achter haar aan rennen. ZIt je nog in de ziektewet? Meiden, hier een blije mama en papa!!! Nick slaapt echt al bijna een week door. Van 23.30 uur tot 06.00 uur. Af en toe om 4 uur nog een speentje. Wat een verademing zeg. Smeer ook al weer een aantal dagen hormooncreme en het werkt echt geweldig! Zie hem bijna niet meer krabben, wiebelen, boos worden, haren trekken. Dus toch nog eczeem die niet zichtbaar is. Morgen nieuw spul halen en dan volgens het schema van de KA doorsmeren (ook al zien we niks). Dus volgende week 3 dagen niet smeren en 4 wel. Daarna 4 dagen niet smeren en 3 wel, etc etc......Wat voelt het heerlijk zeg dat er iets lijkt te werken! De 100% zijden rompers liggen nog in de kast want die lijkt hij niet nodig te hebben. eindelijk weer wat ontspanning in de tent
Oh ja Nick zit sinds een weekje ook op 4 flessen. Beetje jammer dat op 1 of andere manier de fles van 19.00 uur is verdwenen en die van 23.00 uur er nog is. Maar als hij slaapt vind ik het wel even goed. Bijvoeding gaat ook erg goed. Bijna nergens reageert hij allergisch op!!!
stilte........................ na 2 uur gekrijs als een speenvarken is het eindelijk stil. Heerlijk. Mutz en Manon: Heerlijk om te lezen hoe jullie je aan het voorbereiden zijn op de komst van mini en schoppertje. Ik denk zelf nog met regelmaat terug aan deze leuke tijd. Mutz: balen van je auto, maar een nieuwe is ook helemaal niet verkeerd. Jeetje je badkamer helemaal klaar. Gossie twee maanden later begonnen en nu klaar zijn. Wou dat ik het kon zeggen. Zit nog te wachten op de spiegel (zou 2 weken geleden opgehangen worden, maar zijn ze vergeten) en de schilder voor Tim zijn kamer. Jij bent trouwens wel in de leuke omstandigheid dat je twee babykamers in mag richten (qua muur en vloer dan). Manon: ja foto'ssssssssss kom maar op. Jojo: Wat goed van Charlie zeg, gewoon al lopen. Hoe is het eigenlijk numet je rug en op je werk? Nog wat kijkers gehad? Sab: gefeliciteerd Mirza heeft Tim ingehaald. Qua gewicht dan. Tim is nu 10,4 kilo en 77,5 cm lang. En wat goed dat hij het tijgeren heeft ontdekt. Gaan de nachten al beter? Vandaag heeft Tim maar 1 keer geslapen op de opvang en dat was te merken zeg. godsamme wat een drama, niet te troosten gewoon totaal over de zeik. Morgen maar eens melden dat ze dat niet meer moeten doen. En dan volgende week alweer zijn eerste verjaardag. Cadeau is gekocht, taart geregeld, versieringen bijna in huis, moet alleen nog bedenken wat voor eten ik ga maken voor een club mensen. En meiden Tim kruipt thuis ook hoor. Haha hij gaat er als een speer vandoor en lopen met ondersteuning van ons gaat ook als een tierelier. Hij is nu echt een kindje in zijn doen en laten.
Super: Wat goed zeg van Nick. Bijna kruipen en doorslapen. Fijn voor papa en mama. En wat een bizar verhaal van de exzeem. Daar zou je zonder arts nooit achterkomen
Smits: lekker dat ene slaapje bij de opvang. Zit jij er nu mee! Wat gaan de kleintje toch hard nu zeg. Kruipen, lopen..... En dan bijna zijn eerste verjaardag. Spannend hoor maar zo te horen al goed geregeld!
hihihi Edwin vind nu net nog een sinterklaas cadeautje.... In zijn sporttas (mmmm lang niet gebruikt???)! Nu nog de grote vraag "welk pietje heeft dit gedaan?"