Gestopt met de pil in mei? Deel 3

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by BLiS, Dec 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jojo83

jojo83 Fanatiek lid

Jun 28, 2009
    1,980
    0
    0
    Noord-Holland
    Loes vergeet helemaal op jou te reageren!
    Wat apart he die kalkstukjes! Ik had daar echt nog noooooit van gehoord! Gaat dat eigenlijk weer weg???
    Ben benieuwd wanneer de eerste tandjes om de hoek komen kijken :D Knap hoor dat Sam al bezig is met rollen!!!

2. super80

super80 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    1,788
    0
    0
    Jojo: ik vind het vooral spannend. Maar heb de volste vetrouwen in mn vriendinnetje (die is trouwens vandaag 12 weken zwanger en al 3 goeie echo's) Maar papa en mama moeten nu echt een keer slapen!!!! Heb vanmorgen de knoop doorgehakt en mn vriendin gebeld. 14 mei was de eerste datum dat hij daarheen kon dus meteen die vastgelegd. Anders pas over 6 weken (door mijn werkweekenden). Mijn vader belde net en die wilde Nick ook wel een keer te logeren dus volgende maand naar opa. Het wordt tijd dat ik hem een beetje loslaat want zo komen we ook niet verder! *zegt ze nu heel stoer*

3. jojo83

jojo83 Fanatiek lid

Jun 28, 2009
    1,980
    0
    0
    Noord-Holland
    Knap van je joh! Ik vind het ook heel moeilijk hoor en heb haar maar 1keer laten logeren... Zou wel heeeel top zijn als het je vader en je vriendin bevalt, want dan kan je dat vaker een beroep op doen!!! En ik denk dat als het gewoon goed gaat, je het ook makkelijker kan loslaten!
    Jeeee! 12 weken! Is altijd een echte mijlpaal he!
    Maarrrr hoe zit het nu met het ouderschapsverlof en een evt. nieuwe baan?

4. super80

super80 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    1,788
    0
    0
    Oh ja wist dat ik wat vergeten was. Ik wil mijn ouderschapsverlof stopzetten (huh ja das heel wat anders) Dan terug naar 24 uur werken (scheelt weer 12 uur per maand) en dan als een speer solliciteren. Als ik echter binnen een jaar na mijn ouderschapsverlof is afgelopen een andere werkgever krijg moet ik alles terugbetalen. En mijn ouderschapsverlof loopt tot november. Ga ervan uit dat ik voor nov 2012 toch wel ander werk ga vinden.

5. manon31

manon31 Fanatiek lid

Apr 20, 2008
    1,726
    0
    0
    Ridderkerk
    Sorry Jojo was niet de bedoeling om je in het lijstje te vergeten hoor...:) Jammer dat je ook niet gaat...
    Willen de andere meiden nog steeds??

6. manon31

manon31 Fanatiek lid

Apr 20, 2008
    1,726
    0
    0
    Ridderkerk
    #1506 manon31, Apr 28, 2011
    Last edited: Apr 28, 2011
    Super..houdt je er wel rekening mee dat als je je ouderschapsverlof nu stopzet dat wat je overhebt tot november vervalt en dat je bij een nieuwe werkgever dus niet meer kan opnemen....
    Ik heb het nu niet over de belastingteruggave en jij volgens mij wel, maar dat je weet dat je er dan geen recht meer op hebt. Dus zet het alleen bij de belastingdienst stop en nog niet bij je werkgever, op deze manier profiteer je er het langst van nog.

Maar ik snap niet wat je zegt over het terugbetalen als je van werkgever wisselt binnen een jaar nadat het is afgelopen. Dat klopt niet hoor. Je mag gewoon wisselen van werkgever na je verlof zonder dat het gevolgen heeft. Het heeft dus alleen gevolgen als je tijdens je verlof wisselt van werkgever en zoals jij voorspelt zal dat dus wel gebeuren bij je. Dus zo lang mogelijk van profiteren bij je eigen baas want zodra je wisselt is het weg, en bij de belasting natuurlijk op tijd wijzigen zodat je niet teveel krijgt per maand. Dan is er niets aan de hand.

7. super80

super80 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    1,788
    0
    0
    Manon: lief dat je meedenkt. Het staat in onze cao. Krijg iets van 70% doorbetaald van de ouderschapsverlof die ik opneem. Als ik na afloop ervan binnen een jaar weg ga moet ik alles terug betalen. Ik weet dat ik het kwijt ben als ik het stopzet maar alles terugbetalen is ook geen pretje. Ga wel even overleggen met p&o. Gedoe allemaal!

8. manon31

manon31 Fanatiek lid

Apr 20, 2008
    1,726
    0
    0
    Ridderkerk
    Super..oooh zo! dat is wel mooi geregeld in jullie CAO zeg! ik krijg niets...haha...ja in dat geval is het lastig zeg. Want als je het nu stopzet hoef je zo min mogelijk terug te betalen maar als je het nu stopzet dan heb je geen recht meer op je verlof...dilemma:(

9. super80

super80 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    1,788
    0
    0
    Ja vandaar mijn dilemma inderdaad. Dacht eigenlijk dat het gewoon was dat je deels betaald ouderschapsverlof krijgt (verwend?) vandaar dat ik het er niet bij genoemd had.

10. manon31

manon31 Fanatiek lid

Apr 20, 2008
    1,726
    0
    0
    Ridderkerk
    pfff.kun je niet nog ff volhouden dan he scheelt een hoop...;)..Nee hoor...dat zou dan nog anderhalf jaar zijn en als je ergens weg wilt is dat heeeel lang...

11. manon31

manon31 Fanatiek lid

Apr 20, 2008
    1,726
    0
    0
    Ridderkerk
    ja ambtenaren worden maar verwend hoor en maar klagen dat ze het zo slecht hebben:p
    Bij mij is het echt 100% onbetaald verlof. het heeft zelfs invloed op mijn pensioen en ook bouw ik geen vakantiedagen en vakantiegeld op. het enige wat nog fijn is dat ik wel via de belasting nog wat terugzie ervan. Geen vetpot maar toch...

12. manon31

manon31 Fanatiek lid

Apr 20, 2008
    1,726
    0
    0
    Ridderkerk
    Zo...weer terug van de VK. Schoppertje ligt dwars en dat bedoel ik letterlijk van links naar rechts. Mijn baarmoeder is breed zodat ze alle ruimte nog heeft om alle kanten op te draaien en dat doet ze dus hele dagen! Maar mijn baarmoeder is wel moeilijk te voelen doordat ik een stevige buikwand heb:(. Maargoed dit alles verklaart de harde buiken en ongikrampjes die ik de laatste tijd heb zei ze. Ook komt het wel overeen met de zwangerschapsduur zolang het maar niet al te erg wordt allemaal.
    Verders...hartje was goed en ik heb wat ijzer tekort. Moet morgen bloed gaan prikken om te zien precies oe erg het tekort is en of ik ijzertabletten moet gaan slikken.

13. 1979

1979 Bekend lid

Apr 22, 2009
    627
    0
    0
    Hey manon, fijn dat de echo goed was!
    Hier ook een goeie echo achter de rug! Eén en al beweging ;) En ik voel me nog steeds prima!

14. manon31

manon31 Fanatiek lid

Apr 20, 2008
    1,726
    0
    0
    Ridderkerk
    1979..ik heb geen echo gehad maar kom alleen van de VK controle...die van mij hebben geen echo apparaat helaas. Fijn dat de jouwe helemaal goed was. Leuk he dat voelen bewegen!:)

15. bietje1972

bietje1972 Fanatiek lid

Sep 27, 2009
    1,340
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mmm wat betreft ouderschapsverlof vind ik het vreemd dat het per branche verschilt. Zelfs binnen de ambtenarij, bij ons is het nl 55 % wat je betaald krijgt. Vind het eigenlijk belachelijk, vind het iets wat een recht zou moeten zijn!! Niet echt bevorderlijk nu voor de werkende vrouw in de maatschappij.

Fijn dat het goed was bij de vk, Manon en nu al een dwarsligger dat belooft wat!!! Haha

Ik mag morgen weer, dames zijn ontzettend druk en hebben me vannacht wakker gehouden, benauwd en heel erg veel maagzuur, not. Funny. Stond om half drie onder de douche, daarna warme melk en om half vier er weer in.

16. super80

super80 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    1,788
    0
    0
    Ha manon dat verklaart inderdaad de klachten! Fijn dat alles goed was hoor. Hopelijk niet al te veel ijzertekort. Dan krijg je tabletten toch?

Och Bietje klinkt niet fijn dat maagzuur en slaapgebrek! Hopelijk vannacht een betere nacht. Nick hield (en nog steeds) mij ook altijd zo bezig 's nachts! Sterkte met die twee herrieschoppertjes vannacht!! * meisjes, gun je mama wat slaap*

17. super80

super80 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    1,788
    0
    0
    Oh en veel plezier morgen! Ben benieuwd hoe groot de dames zijn. xx

18. Julesz

Julesz Actief lid

Sep 5, 2009
    333
    0
    0
    Haai ladies,

Ik lees wel mee maar reageren komt er niet van. Ik ben gewoon niet zo attent en goed in onthouden als jullie. Elke dag kan ik wel honderd dingen doen en dan raakt het forum in het gedrang. Solly. Wordt ook niet anders.. Bruut he!
    Nou, ik vond het suf om met een update te komen terwijl ik niet meelees maar ik lees het her en der terug, de vraag. Dus zal ik dat even doen. Hier hang ik dan op de bank, mijn rug in de leuning gedrukt omdat een niet nader te noemen baby in mijn buik zijn lange pootjes uitstrekt en achter mij ribbenkast nieuwe ruimte heeft hervonden. Slecht opgevoed kind zeg..
    Alles gaat goed. Sinds 1,5 weken BI vrij omdat de baby is ingedaald. Dus Manon, voor die periode is er nog hoop.
    De zwangerschap is wat apart verlopen. Tot week 26 geen enkele kwaal. Doorlopen alsof ik niet zwanger was. En toen, pats boem, BI en bij elke poep en scheet een harde buik, grote vermoeidheid. uiteindelijk bleek ik ook utigeput door het compenseren met mijn collega. Na een bezoek aan het zH toen, omdat ze dachten dat de bevalling al begonnen was, bleek het loos alarm maar ben ik wel in de ZW gezet. Hoefde niet persee van de vk of ZH. Doen ze niet zo snel. Dat moet je ook zelf aanvoelen, maar meer vanwege mijn werk. Dat was heel fijn. En eerlijk is eerlijk, het moest ook.
    Een paar weken erna mocht ik weer naar het ziekenhuis omdat ik de baby een week niet goed voelde. En toen toch maar eens aan de bel trok tijdens de vaste controle. De vk was natuurlijk niet erg amused.. Maar ik wou niet klagen en ach, het viel was wel mee. Na drie hartfilmpjes en echo's mocht ik weer naar huis. Alles in orde. Het lag waarschijnlijk aan verandering van positie en de placenta aan de voorkant.
    De oefeningen voor de BI hielpen wel, zorgde voor verlichting. Maar ik kon echt maar 1 ding op een dag doen. Des al niet te min lekker genoten. En was wel een beetje klaar met de onrust elke keer.. Veel te laat natuurlijk bedacht ik dat het handig was om een yogazw cursus te doen. Haha, laatse les met 37 weken, lol. Maar helemaal gelukt. Vind het heel nuttig maar je moet wel de juiste treffen inderdaad. De een houdt er wat meer zweefpraat op na dan de ander. Maar ik geloof echt in de kracht van je ademhalingstechniek.
    De buik groeit als een dolle. Streepvrij tot deze week toen hij ging hangen. Ik ga morgen even speuren naar zo'n tricot ondersteunde band. Want hij hangt behoorlijk haha.
    Nog een kleine 2,5 weken jongens, gek he! Ik moet nog zien dat hij blijft zitten. Drie kwart van de dag zit ik met een harde buik. Het verdwijnt amper! En wat zeurderige krampjes soms.. Och gut, ik ben benieuwd hoor wanneer ik mijn vriend de melding moet maken "dat het begonnen is". Leuk dat jullie zo enthousiast zijn over mijn blog. En fijn dat hij ge pb't wordt en niet zo gepost. Blijft het mooi gescheiden.. Ik lees dus wel mee. En ik zie dat Super er heel wijs aan doet om hulp te accepteren van anderen en wat rust voor haar en Serge in te bouwen. Meis, je bent zo krachtig maar soms moet je ook even niet mama zijn en bijtanken. Man, ik doe het je niet na.
    Bietje en Manon, jullie gaan ook als een dolle! Tijd vliegt. En wat fijn dat het goed gaat. Hetzelfde voor Beitje79 en Mutzie. Mutzie, je groeit op korte termijn wel uit je pak haha. Smeren!
    Smits, wat gaat je mannetje hard zeg. En Jojo ook. Mooi troella. Lekker eigenwijs en inderdaad, handjes vol aan. Het niet kunnen uitdrukken en veel niet kunnen beredeneren is vaak wel een grote oorzaak. En lekker grenzen verkennen.All good. Loestig, hoop dat de tandjes snel doorkomen en mooi om te zien dat de dame aan het draaien geslagen is! Sab, bofkont, ga je met zusterlief en alle aanhang naar Drenthe! Zo gezellig. En zo shit dat ik jullie de vorige keer niet even kon zien. Geniet van jullie troella's flapuit. Zwaaien jullie even als jullie langs mijn stadje rijden. Overijssel is natuurlijk veeeeeeeeeeel mooier dan Drenthe, maar akkoord, ik snap het wel ;)

Oh ja, het plan is in het ziekenhuis bevallen. Aangekomen kilo's 9,5 ofzo. Gemiddeld nu vier keer eruit om te plassen. Doel is om BV te geven, erg gemotiveerd ervoor. Zelfs een halve cursus gedaan. En nu al fan van draagdoeken :)

De rest, no offence. Denk allemaal aan jullie. Weet dat..
    Tot zover mijn enorme verhaal hahahahaha.
    Liefs,
    Julesz

19. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

Apr 30, 2009
    1,688
    0
    36
    Geweldig verhaal weer Julesz en super om van je te horen. Wat spannend dat je al zo dicht bij je uitgerekende datum zit. Ben ook zo benieuwd wanneer de kleine zich aandient! Mocht je er nog eens aan denken: je adres!!
    Over adres gesproken, na het lezen van dit stuk wil ik natuurlijk haar blog meelezen, dus wie hem ook heeft: STUUR DAT PB'tje! :D

20. bietje1972

bietje1972 Fanatiek lid

Sep 27, 2009
    1,340
    0
    0
    NULL
    NULL
    Short update: echo prima groeien goed. Bloed geprikt voor ijzer. Eindelijk eennstrenge gyn. Die me heeft opgelegd na de vakantie nog twee weken van drie uur per dag te werken en dan stoppen. Te vaak een buik die aanvoelt als voetbal=risico zeker gezien de voorgeschiedenis. Ben blij met deze arts, heb ik nodig!

Share This Page