Welkom! Ik heb het boek gekregen! En ik moet zeggen het is erg leuk en mooi! Heel duidelijk geschreven enzo! Dit is het: Ik was net in het Kruidvat, ik denk ga eens stiekem kijken naar ovulatietesten en zwangerschapstesten maar ik kon ze nergens vinden! :x Kun je ze alleen bij de kassa krijgen misschien? Ik heb het niet gevraagd...
Dank je! Op drogisterij.net kun je het online bestellen , heel discreet Hoe minder mensen het weten, hoe beter.... (in mijn geval, des te groter de verassing..)
Ja, ik denk dat ik ze ook maar online ga bestellen. Ik moet ook opletten dat ik het boek thuis verstop Ik wil gewoon dat het een supergrote verrassing is en dat echt niemand het weet behalve mijn beste vriendin!
@ manuela: mooi kamertje zeg! maar het kamertje wat ik op het oog hebt is iets klassieker en niet zo strak... l @ channie: tuurlijk weet ik dat het nog mis kan gaan... ben nog niet eens zwanger (wel al veel te lang overtijd !!!) maar omdat mijn vriend en ik het niet heel breed hebben zullen we de aankopen moeten spreiden over een periode... en ik weet zelf ook dat ik het niet zou handelen als het mis zou gaan maar het is wel de meest reeële keuze voor ons... @ Querido: ik dacht dat ik al erg op de zaken vooruit liep jij hebt bijna heel je uitzet al!!! @ starfish: ik heb 2 weken terug bij de kv de zwangerschapstesten gevonden bij de medicijnen.... de paracetamol e.d. liggen in de vestiging waar ik altijd ga apart en niet achter de toonbank... duss dat kon... heb wel heel mijn mandje volgeladen met spullen die ik niet nodig had zodat het natuurlijk minder opviel waar ik eigenlijk voor kwam heb overigens zonder blikken en blozen afgerekend en het tasje heeeeel snel in mijn tas gestopt
ik heb gelukkig nog een test liggen voor als het nodig is , van mijn eerste zwangerscap. In A'dam gekocht (daar woonden we toen nog). Nu wonen we in een dorp, dus dat valt toch meer op..., minder anoniem Pffft, kan niet wachten tot het september is, want heb echt zin om weer zwanger te zijn!! Ik had trouwens 'de zwangerschapsbijbel' ofzoiets, ook een fijn boek!
ik heb gelukkig nog een test liggen voor als het nodig is , van mijn eerste zwangerscap. In A'dam gekocht (daar woonden we toen nog). Nu wonen we in een dorp, dus dat valt toch meer op..., minder anoniem Pffft, kan niet wachten tot het september is, want heb echt zin om weer zwanger te zijn!! Ik had trouwens 'de zwangerschapsbijbel' ofzoiets, ook een fijn boek!
Hoi allemaal, Ik ben nieuw hier en ben gisteren, 14 mei, gestopt met de pil! Dit was overigens niet de laatste pil van mijn strip, ik moest eigenlijk nog 5 dagen maar we hadden er zo genoeg van haha We zaten al namelijk maanden te denken en erover te praten en nu willen we er gewoon voor gaan! Ik wordt 27 mei 25 en mijn man is 28 dus we zijn er nu wel aan toe. Het is bij mij niet zo dat ik er de hele dag mee bezig ben maar ik dacht vandaag wel toen mijn schoonmoeder op visite kwam van: haha jij weet lekker niet dat ik de pil niet meer slik haha... Het voelt echt als geheimpje tussen mij en mijn man, echt grappig Maar we zien wel hoe het loopt, ik ga er gewoon van uit dat het zowiezo het eerste halfjaar niet raak is, dan mocht het wel zo zijn is het alleen maar leuk. Slikken jullie trouwens ook foliumzuur? Dat advies lag ik overal en ik ben vandaag begonnen met dat te slikken. Groetjes Sleepy
Hoi allemaal, Ik ben nieuw hier en ben gisteren, 14 mei, gestopt met de pil! Dit was overigens niet de laatste pil van mijn strip, ik moest eigenlijk nog 5 dagen maar we hadden er zo genoeg van haha We zaten al namelijk maanden te denken en erover te praten en nu willen we er gewoon voor gaan! Ik wordt 27 mei 25 en mijn man is 28 dus we zijn er nu wel aan toe. Het is bij mij niet zo dat ik er de hele dag mee bezig ben maar ik dacht vandaag wel toen mijn schoonmoeder op visite kwam van: haha jij weet lekker niet dat ik de pil niet meer slik haha... Het voelt echt als geheimpje tussen mij en mijn man, echt grappig Maar we zien wel hoe het loopt, ik ga er gewoon van uit dat het zowiezo het eerste halfjaar niet raak is, dan mocht het wel zo zijn is het alleen maar leuk. Slikken jullie trouwens ook foliumzuur? Dat advies lag ik overal en ik ben vandaag begonnen met dat te slikken. Groetjes Sleepy
welkom sleepy! leuk he zo'n 'geheim' Ik ga pas foliumzuur slikken als we er echt weer voor gaan in augustus of september. Tot die tijd rustig (nou ja rustig, kan bijna niet wachten ) ontpillen en met condooms...
Hey Sleepy, Ik ben begonnen met foliumzuur op de dag dat ik mijn laatste pil slikte, het is beter om ruime tijd vantevoren hiermee te beginnen dus ik raad je aan om dat vanaf nu ook te doen. Wij hebben vanmorgen voor de 1e keer seks gehad zonder de pil, vandaag is mijn eerste pilloze dag haha Was toch wel even gek want je denkt er toch wel even bij na, het is opeens zo definitief dat je ermee gestopt bent! Ik hou trouwens ook een soort "dagboekje/agenda" bij, daar schrijf ik precies in wanneer ik ben gestopt, wanneer met foliumzuur begonnen, wanneer mijn laatste "nepmenstruatie" was en al dat soort dingen. Zo kan ik goed bijhouden hoe het met mijn lichaam gaat. En stel dat je over een paar maanden nog steeds niet zwanger bent en je zou naar de huisarts moeten, dan heb je tenminste wel alles op een rijtje staan! Doen jullie ook zoiets of ben ik de enige?
@ starfish, Ik wil dat ook doen alles ff kort opschrijven, anders vergeet ik zelf weer hoelang mijn cyclus duurt enzo, als het goed is komt er vandaag : nep menstruatie! hihi ik koop ook nog niets, weet wel dat als ik net zwanger ben toch de verleiding niet kan weerstaan om van die schattige rompertjes te kopen... etos zwanger worden, daar wil ik eind juni mee beginnen omdat we in aug willen "beginnen"... vanmiddag eens even kijken wat erin zit enzo.... hihi dat geheim is erg spannend hé! Alleen mijn moeder en schoonzus weten het, maar schoonmoeder nog niet die liet laatst een babyzwembroek zien, ze zei die is voor die of die als ze een jongen krijgen, dus ik zei misschien is wordt ie wel voor ons, zegt ze: nou dan mag ik hem wel uit de mottenballen gaan halen.... Haha ik dacht echt: je moest eens weten!!! Leuk leuk!
hoihoi allemaal mijn naam is danielle ben 22 en wij beginnen volgende week,ben nu ongesteld. de 2e x na een bbz die kwam al onverwacht aangezien ik een spiraaltje had. nou ben ik voor de 2e x ongi na de operatie heb een cyclus van 38 dagen hoop dat dit nog hersteld maar ben blijkbaar best vruchtbaar aangezien mn spiraal nog op de goede plek zat enzo..dus ben benieuwd we zien wel
Meiden, ik durf het bijna niet te zeggen.....maar ik ben zwanger! BEst onverwachts, de eerste ronde al raak! Ben natuurlijk superblij en hoop jullie allemaal snel tegemoet te zien op de zwangeren kant! Groetjes, Mamanama
Hallo allemaal, Ik lees al met jullie mee in dit topic vanaf het begin. Zal me even voorstellen, ben 28 jaar en ben al sinds november met de pil gestopt. Omdat ik alvast wilde ""ontpillen"" en dus me syclus wilde ontdekken. Omdat we financieel wat probleempjes hebben willen we nog even wachten om voor het echie te gaan. Maar......omdat het probleem bijna is opgelost merk ik dat we wat makkelijker worden. Zo heb ik deze syclus dus 2 keer zonder condoom geklust. Dus het zou zomaar kunnen dat ik zwanger ben....vandaar dat ik me nu toch maar invoeg in dit topic. Ik houd trouwens me syclus enz. bij op http://www.menstruatiekalender.net, is een erg handige site die na een paar syclussen je eisprong opspoort enz. Succes allemaal met zwanger worden.
Hoi hoi, Gefeliciteerd mamanama met jullie zwangerschap, goed gekluts, meteen raak geschoten. Voelde je je ook anders als anders, of heb je nu pas kwaaltjes of helemaal niks. Ik wacht nog rustig op mijn ongesteldheid, bij elke wc-gang kijken of ik vloei. We wachten rustig af, wij gaan er vanuit dat het ongeveer een halfjaar kan gaan duren, zou heel mooi zijn als het snel raak zou zijn. Ik ben bijna 30 en volgens de boekjes zeggen ze dat je 20% kans hebt om zwanger te raken, bij 25 jaar liggen die procenten veel hoger. Nou we zien wel, laat ik mij maar niet te gek maken hihi. Welkom nieuwe leden, groetjes
@ mamanama: Proficiat! @ gelukkig : welkom! We moeten onszelf inderdaad niet gek maken, doe rustig aan!
@ mamanama: van harte!! Super dat het zo snel is gelukt! Hou ons op de hoogte Blijft leuk om zo elke keer weer herkenning te lezen! Leuk dat jullie ook al zo uit kijken naar het moment dat je het iedereen kan vertellen! Hebben jullie al leuke ideetjes om het bijvoorbeeld aan je ouders te vertellen d.m.v. een cadeautje? Vind het wel leuk om daar al over na te denken. Voorbeeldjes van mijn kant zijn: slabbetjes met een leuke tekst erop: "Mijn opa/oma is de allerliefste", cadeaubon van een babyzaak (hint om iets voor jullie te kopen, kleine bon waar ze natuurlijk iets bij kunnen leggen ) koffertjes met babyspulletjes voor het oppassen. Ben dus benieuwd naar jullie ideetjes. Fijn weekend nog allemaal!