Gestopt met de pil in mei, wie nog meer?!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Starfish, 7 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Starfish

Starfish Actief lid

4 mei 2009
    485
    0
    0
    @ Smits: Proficiat! :) Wat een goed nieuws, kan me voorstellen dat je helemaal gek wordt! :D

@ Nathalie: je zou haast denken dat je klachten iets te betekenen hebben....ik hoop het voor je! :)

@ Alle anderen: ik lees met jullie mee hoor! Dat ik niet iedereen persoonlijk aanspreek wil niet zeggen dat ik het niet lees!

@ Kris: weet je al wat de gyn precies gaat onderzoeken?

Hier gaat alles het gangetje.....morgen even bellen of ik misschien al een dag eerder bloed kan laten prikken, ik weet namelijk niet of ik anders nog op dezelfde dag als de echo de uitslag krijg van de meting. Als ze het bloed al eerder binnen hebben dan hoor ik het vrijdag misschien wel direct dus dat wil ik even navragen. Anders zit je misschien nog het hele weekend in spanning op de uitkomst van de test en daar heb ik geen zin in.

@ Jojo: hoe is het met jouw klachten, zijn ze al aan het afnemen?

2. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    @ starfish... vrijdag krijg ik in ieder geval een bleodtest en echo... Alles wordt gecontroleerd of het goed functioneert... Dus waarschijnlijk of ik een eisprong heb (eeuhh, denk van niet als ik 5 maanden geen ongi ben) en of het er verder goed uitziet... De bloedtest bekijkt of ik qua hormonen goed in elkaar zit enzo...

Oja, had een voor mijn vakantie al gevraagd hier op het forum wat het allemaal inhield... Zal even zoeken naar de reactie..

"De bloedtest is bedoeld om te kijken of er geen sprake is van SOA's (geslachtsziekten e.d.) en om te kijken hoe je hormoonhuishouding ervoor staat zoals FSH (Follikel Stimulerend Hormoon). Aan de hand daarvan kan de gyn alvast het één en ander uitsluiten.

De inwendige echo is bedoeld om te kijken of je baarmoeder geen abnormale afwijkingen vertoond. Deze zal worden opgemeten. De gyn kan ook kijken hoeveel eitjes je hebt en of het er allemaal normaal uitziet. Op zich best leuk, hoor, want je kunt meekijken op een scherm. "

Al lijkt mij het best leuk nier voor mij op toepassing :p;)

Sleepy was here :D:D

3. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Smits....GEFELICITEERD, geweldig leuk voor je! En het steekt bij mij ook niet hoor, anders zou ik niet op het forum moeten komen want dan kun je dit verwachten! Ben alleen maar blij voor je!

Nathalie.....Spannend deze week voor jou! Hoop natuurlijk ook voor jou op positief nieuws!

Sabrina....wij lopen zo ongeveer gelijk!

Ff een vraagje aan iedereen....hoevaak klussen/klustte jullie? Elke dag, om de dag, alleen rond je eisprong?
    Wij gaan deze ronde weer om de dag proberen.

4. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    aan mij heb je natuurlijk niets he ;) :p

maar toch vertel ik al mijn slaapkamer geheimpjes wel hoor :D

eerst om de dag gedaan, op vakantie lekker elke dag (soms zelfs 2 x per dag :D:D) en ben ik nog niet klaar gekomen dan doen we dat ook nog maar even handmatig en dan hopla beentjes de lucht in... ;) Maar of we het rond onze eisprong doen, wat is natuurlijk niet te peilen??:S

Ok, zit nu wel met rode wangen dit te typen.. gelukkig zien jullie mij nu niet :D:D:D

5. Smits

Smits Fanatiek lid

11 jul 2009
    1.284
    0
    0
    zuid-holland
    hahaha, klinkt goed Krisje.

Sabrina, Over het algemeen klussen we om de dag en de dagen rond het ei iedere dag.

ooo bezoek....doei

6. Starfish

Starfish Actief lid

4 mei 2009
    485
    0
    0
    Ik zei altijd dat ik niet meer zou klussen dan normaal maar toch doe je het wel meer. Althans bij ons was dat zo. Rond de eisprong toch wel bijna elke dag (en anders om de dag maar niet meer dagen ertussen) en naast de eisprong ook best vaak al zat daar niet echt regelmaat in. Dus soms 3 dagen achter elkaar en dan weer eens 2 dagen niet. Dat was echt verschillend.

Aangezien de meeste spermacellen 2 dagen in leven blijven is het ook niet echt noodzakelijk om het elke dag te doen. Maarja weet je dat is ook weer anders als een man bijvoorbeeld zwak zaad heeft enzo....en te vaak zaadlozingen is ook weer niet goed voor de kwaliteit van het zaad. Maarja zo heeft iedereen zijn eigen visie erop hoor.... :)

7. mevrnathalie

mevrnathalie Fanatiek lid

20 mei 2009
    1.494
    0
    0
    @Gelukkig, Wij hebben het deze ronde om de dag gedaan.

Net even op kraambezoek geweest bij een vriendin van me, heeft zaterdag een zoon gekregen, Djano.

Nou nu lekker tv kijken op de bank en morgen weer werken pfffff...hopelijk een betere ochtend als gister want overgeven vind ik zo'n drama.

8. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    zozo we zijn met velen online! gezellig..

Wat zijn jullie plannen vanavond? er komt niet zoveel op tv zie ik :S

9. Smits

Smits Fanatiek lid

11 jul 2009
    1.284
    0
    0
    zuid-holland
    Vanochtend weer getest (dit keer met kruidvat) en heb een dikke vette plus. Ben toch echt zwanger, zo raar. Ik heb de foto op de hyves gezet.

Gisteren hebben we maar gelijk een boek gekocht over de zwangerschap. Wil er nu gelijk alles over weten.

Het wordt volgens mij nog een hele klus om het verborgen te houden.
    Er wordt in de familie al erg opgelet (vooral door mijn moeder). Ook lust ik graag een wijntje. Appelsap mengen met water is denk ik geen optie. In de familie zitten heel wat wijnkenners en die zien het gelijk aan de kleur. Moet er nog maar even over nadenken. Tips zijn welkom.

Het is trouwens echt raar dat het ineens zover is. Nathalie en Annemoon hopelijk kunnen jullie hierbij binnenkort aansluiten. Ik duim voor jullie ( en natuurlijk ook voor de andere bijna zwangeren!).

O vergeet ik nog bijna helemaal: Iedereen bedankt voor de leuke/lieve reactie!!!!!

10. mevrnathalie

20 mei 2009
    1.494
    0
    0
    Ik hoop het ook Smits!!!!! Ik moet nog even geduld hebben. Vanmorgen weer kokhalzen maar moest (gelukkig) niet overgeven. Ennnn nog steeds gevoelige borsten. Wat kan een vrouw toch allemaal voelen he!

11. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    Waaahhhh nu een hele grote super

GEFILICI-FLAP-STAART!!

Gaaf voor je smits :D:D

------------------einde vrolijke deel ;)------------------------

Sorry, mag ik vandaag nog 1 keer klagen? heb me erg flink gehouden op mijn werk en nu ook nog niet gehuild maar ik moet het even kwijt :S

Vandaag de 3e collega die vertelde dat ze zwanger is..! 11 weken, erg gewenst en ben blij voor haar.. ze was vorig jaar ook zwanger en kreeg toen 25 aug een mk... dus gun het haar erg...
    De collega van gister vertelde daarentegen eventjes dat ze in mei gestopt waren met de pil en flop! nu dus bijna 8 weken zwanger!...
    Waarom wij niet gewoon!?!? kunnen ze niet een systeem bedenken dat wie het eerst begint het eerst zwanger wordt ofzo!?!?! dan waren wij nu tenminste zwanger!!!

-------------------einde zeik/zeurverhaal---------------------

Nog een nieuwtje... kreeg gister een sms van mijn moeder dat er een pakketje was bezorgd bij hun thuis, voor mij... ik helemaal verrast, stuur nooit pakketjes via mijn ouders... Het was breekbaar en niet een heel groot pakketje waar mijn vader voor moest tekenen!?!? Ik erg enthousiast en gelijk langs huis. Bleek het een pakketje te zijn van de sponsor bingo loterij. (via de majorette een aantal geleden lid geworden om zo een prijs a 2000 euro te winnen, wat overigens ook gelukt was toen :D) Ik heb al een aantal maanden een opzegbrief op de computer staan en moet deze nog uitprinten en opsturen want ik had in die 2-3 jaar tijd nog nooit wat gewonnen! tot nu dus :D
    Het bleek een digitale video camera te zijn, super klein en erg makkelijk... Hij heet de flip mino, en kost eigenlijk 180 euro!!!
    dus ook wat positiefs :p

12. Smits

Smits Fanatiek lid

11 jul 2009
    1.284
    0
    0
    zuid-holland
    @Krisje: Je weet je mag hier zoveel klagen als je wil. Vooral het oplucht mag je ons helemaal onder sneeuwen met geklaag. Lekker rottig zulke berichten. Als jij nou dat systeem uitvind, heb je de poscode-loterij helemaal niet meer nodig:p. Wel een leuk onverwachtskado! Kan je over 9 maanden (we blijven positief) je beebje mee filmen.

@nathalie: Die klachten van jou vragen om een zwangerschap.

13. annemoon80

16 jul 2009
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Smits: GEFELICITEERD. Ben waarschijnlijk 1 van de laatste, maar al een paar dagen niet geweest. Kan me voorstellen dat je het eerst niet geloofde, maar nu een dikke streep super!!!!!!!
    Gelukkig & Sabrina & Choco: Balen dat jullie ongesteld zijn geworden! En al die kwaaltjes (door het ontpillen) zijn zo irritant! Denk je.....zou het? Duivels :x
    Nathalie: Jou klachten klinken wel echt zwanger. Ben benieuwd hoor!
    Krisje: Hoop voor je dat je snel wat meer weet. Zolang je niet weet wat er verkeerd gaat, kun je er ook niks aan doen en das frustrerend. Hopelijk is het iets wat aangepakt kan worden (weet niet hoe ik het neer moet zetten, maar denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel).
    Ik moet nog w8en tot 12 september, dan is mn NOD. Maar wil deze maand pas een week erna testen, heb mezelf al vaker zwanger gedacht.......

14. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Tijd om weer eens te reageren, want veel goede en helaas ook wat mindere berichtjes...

Eerst maar positief beginnen:

@Smits: ik had het via hyves al laten weten, maar nogmaals en zeker na die super +test: GEFELICITEERD!!!

Ik ben helemaal blij. Heb vandaag mijn eerst ovutest gedaan en jawel hoor, al een streepje ontdekt! Nog niet zo donker als de teststreep, maar hij komt eraan! Ik ben blij :D Dat wordt klussen :p

@Nathalie: zooo spannend!! Lijkt inderdaad erg veel op zwangerschapsklachten. Hoop dat je lichaam je nu niet voor de gek houdt. Wanneer ga je testen?

Dan even een reactie op de wat minder leuke berichten:

@Sabrina: wat balen dat je ongi bent geworden! Je hoopt toch dat je goed hebt geklust als je je ei zo goed gevonden hebt... Vol goede moed de nieuwe ronde in dan maar!

@Gelukkig en choco: jullie ook balen dat de duivels er weer zijn! Succes deze ronde!

@Krisje: altijd vervelend van andere te horen dat ze zwanger zijn (en dan zeker zo snel). Je mag bijna naar de gyn. Zo spannend! Hoop echt dat hij duidelijkheid kan geven.
    Die videocamera is natuurlijk helemaal gaaf!

Heel erg, maar ONM is weer begonnen en dus kijk ik weer als ik thuis ben, haha. Vriendlief vindt het niet echt geweldig :)

15. mevrnathalie

20 mei 2009
    1.494
    0
    0
    @Smits, Ik las dat je de verloskundige had gebeld, spannend allemaal hoor, ben echt blij voor jullie!

@Mutzie, Dat wordt zeker weten veel klussen voor jullie, doe je best meid.

@Kris, Je mag hier altijd klagen totdat je er genoeg van hebt. Vrijdag je afspraak bij de Gyn toch? Hopelijk komt er dan wat meer duidelijkheid voor jullie.

@Annemoon, nog even geduld dan kan je ook testen en idd je lichaam kan je goed voor de gek houden, hopelijk is het bij mij nu wel eens goed gedacht.

Hier niet echt veel veranderingen, nog steeds gevoelige borsten ook lijken ze groter dan normaal en wat meer gespannen, vanmiddag alleen wat rozige slijm:S wat dat nou weer is...nu niks meer. Het was minimaal een stipje zeg maar. Verder wel af en toe wat buikpijn...zijn het de duivels of is het iets positiefssssss!!! We wachten af.

Ik weet niet precies wanneer mijn NOD is. Als ik uitga van een cyclus van 31 dagen is dit a.s. zaterdag en anders als ik uitga van een 28 dagen is het morgen de 28e dag...nou jullie horen het dames.

Nog plannen voor vanavond. Ik ben alleen thuis, mijn mannetje is trainen die is rond 21.00 uur pas thuis. Ga zo maar even mijn wasje ophangen.

16. Smits

Smits Fanatiek lid

11 jul 2009
    1.284
    0
    0
    zuid-holland
    Sleepy: Sorry ik ben helemaal vergeten op je te reageren. Kan me voorstellen dat de echo een grote opluchting voor je is. Ga er lekker van genieten meid. Over 2 weken alweer een echo, geweldig zo snel!

17. mevrnathalie

20 mei 2009
    1.494
    0
    0
    Nou dames,

Ging net dus naar het toilet en ja hoor de duivels zijn er weer. Ben zo teleurgesteld, mijn lichaam houd me echt voor de gek. Heb gelijk een rot dag!

Ik wou mijn vriend eerst bellen maar zeg het vanavond wel tegen hem. Ik had wel gister dat rozige slijm maar goed zolang er geen bloed is geeft het moed toch maarja op naar de volgende ronde dan maar...ooit moet het een keer lukken toch. Deze cyclus was dus korter, 27 dagen. Vorige was 31 dagen. Wat moet ik nu aanhouden voor mijn berekening...misschien toch ovu-testen gaan halen...is kijken hoe het dan gaat.

18. jojo83

jojo83 Fanatiek lid

28 jun 2009
    1.980
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey meiden.

Jammer Nathalie!!! Het leek er toch echt op dat het raak was! Misschien is het spugen wel spanning geweest?? Balen joh getver! Op naar een positieve volgende ronde. Ik zou het gemiddelde van die cyclussen aanhouden.

Spannend Krisje vrijdag de gyn. Hoop dat jullie dan meer duidelijkheid krijgen. Misschien word je daar wel zo gerustgesteld dat je ineens spontaan gaat menstrueren! Zou toch mooi zijn he!

Hier gaat het de laatste dagen wat beter. Ben nog wel moe, maar het lijkt ietsjes minder te worden en misselijk ben ik ook niet meer dagelijks! Avondeten krijg ik nog steeds niet weg, maar als dat alles is hoor je mij niet klagen!!!!

Sleepy wat super dat je een goeie echo hebt gehad! Wat voelt dat fijn he! Je kan dan pas echt gaan genieten! Helemaal met jouw verleden! Super dat je met 12 weken weer een echo krijgt! Ik ook!

Super balen van je hoofdpijn, wordt het al wat minder??? Hoop het voor je joh!
    Ik had de dagen voor ik 10weken was ook het meeste last van mijn kwalen! Nu neemt het wat af dus hoop het ook voor jou! Je echo komt ook in de buurt he! Ben benieuwd! Ook of je uitgerekende datum klopt! Misschien zitten we wel ineens gelijk dan!

Nou ik ga ff douchen, want heb zo weer avonddienst! Leerling viel best mee. Ze is nogal suf en kijkt de kat uit de boom, maar ze is wel slim en pakt dingen goed op!!!

19. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Nathalie.....wat balen dat je ongesteld bent geworden zeg. Zeker omdat je misselijk was enz. Dan valt het extra tegen.
    Ik weet er alles van. Heb me zondag toen ik weer ongesteld werd ook zooooo klote gevoeld, nu denk ik weer, vol goede moed een nieuwe ronde in!

Bij mij vandaag denk me laatste ongesteldheidsdag en dan gaan we weer om de dag klussen.
    Ik ben ook onregelmatig ongesteld, maar me gemiddelde is nog steeds 28 dagen, dus houdt dat dan ook aan op mijn banner.
    Omdat ik alles bijhoudt op www.menstruatiekalender.net weet ik dat, die rekend me gemiddelde uit.

Vanavond ga ik weer naar me neefje, dus een leuk vooruitzicht!

20. Smits

Smits Fanatiek lid

11 jul 2009
    1.284
    0
    0
    zuid-holland
    Vervelend Nathalie. Het leek er zo op.
    Ik zou ook een gemiddelde nemen van je cylcus. Om het niet moeilijker te maken voor je zelf zou ik gewoon ovu sticks gaan gebruiken. Hoef je ook niet steeds te twijfelen.

Mutzie: Hoe is het jouw ovu test gegaan vandaag? Al een dikke streep en dus een nog grotere glimlach?

Fijn Jojo dat het iets beter gaat met je. Wanneer begon bij jou de misselijkheid?
    Als je leerling zich zo blijft ontwikkelen heb je straks een hulp bij en dat kan nu zeker geen kwaad.

Deel Deze Pagina