Gestopt met de pil in mei, wie nog meer?!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Starfish, 7 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FM81

FM81 Lid

15 mei 2009
    24
    0
    0
    Gefeliciteerd! =D> En wat snel!

Wie is de volgende?? Hoop dat het bij iedereen zo snel gaat...

2. FM81

FM81 Lid

15 mei 2009
    24
    0
    0
    Als het zover is wil ik het mijn ouders "vertellen" met een buikband
    http://www.buikbanden.com/ Iets met opa en oma (zal hun eerste kleinkind zijn)

Ik heb het ook al helemaal in gedachten. Naam, kamertje, geboortekaartje.
    En gisteren, kon hem niet laten staan, :oops: een combiwagen met alles erop en eraan gekocht.

3. 1979

1979 Bekend lid

22 apr 2009
    627
    0
    0
    Mamanama, wat een goed nieuws! Van harte proficiat!
    Hier nog steeds geen nieuws...

4. anuskaveld

13 mei 2009
    14
    0
    0
    verpleegkundige
    Hoi FM81,

Dat is snel om nu al een kinderwagen te kopen, haha. Ik ben daar nog helemaal niet mee bezig, met dingen kopen. Ik ben meer bezig met de uren die ik wil en kan gaan werken als de baby er ooit zou zijn. En met oppas, hoe vaak moet ik oppas regelen. Mijn vriend maakt zich nergens druk om, hij zegt wel heel lief, dat komt wel goed, dat regelen wij goed. Vind ik wel heel lief.

Hebben jullie ook van die gevoelens, dan emo, uit op ruzie, snel geirriteerd, of erg knuffelig. Gisteren sprong de hond op mij, dat deed goed zeer, eerst heel boos en direct daarna huilen en lachen te gelijk. Heel gek, haha. Mijn vriend keek mij aan en wist eigenlijk niet of hij moest gaan lachen of mij moest gaan troosten. Hij zei later ook, wat deed je dan raar, hihi. Ja hormonen denk ik.

5. Starfish

Starfish Actief lid

4 mei 2009
    485
    0
    0
    Ja! Ook al vaak over nagedacht! :D Ik denk dat ik het vertel als ik mijn eerste echo heb gehad. Daar kun je foto-afdrukken van laten maken. En die wil ik dan geven, niks erbij zeggen, maar gewoon zo van "he, dit lag bij jullie in de brievenbus" ofzoiets :)

Je kunt tegenwoordig ook 3D foto's van een echo krijgen maar volgens mij kan dat pas als je zoveel maanden zwanger bent, dat weet ik niet....ook leuk trouwens! :D

Maar zo wil ik het gaan doen denk ik... :)

6. Bo1985

Bo1985 Lid

8 mei 2009
    26
    11
    3
    @ mamana: Gefeliciteerd! hopelijk gaat het bij iedereen hier zo snel, leuk zeg!

@ gelukkig: Welkom! ga zo even op de site kijken!

@ anuskaveld: grappig ik ben daar ook onwijs mee bezig!
    wil ik 3 dagen werken? en ik kan misschien mijn "gewone" verlof gebruiken om bijv. een half jaar lang een middag vrij te nemen dat ik alleen de avond werk (werk van 13.00 - 22.15)
    neem ik mijn ouderschapsverlof op? of kan ik die beter "sparen"voor als het echt nodig is???
    weet jij het al een beetje?

Hier ook over nagedacht hoe we het de ouders vertellen!!
    Ik had ook bedacht met een slabber of speen met I love opa/oma enzo....
    (weet alleen niet of schoonouders dat begrijpen, ze zijn al 3 keer opa/oma, ik denk dat ze denken dat het dan voor die andere 3 is.. haha ik denk (omdat ze het ook totaal niet verwachten) dat we er dan opmoeten laten zetten: voor de 4de keer opa en oma... hihi :D
    wanneer willen jullie het vertellen? ik kan denk ik echt niet wachten met mijn eigen moeder tot de eerste echo!

Nou gister weers "nepongi" ben echt benieuwd hoe lang de echte op zich laat wachten.....

7. Sleepy84

Sleepy84 Actief lid

15 mei 2009
    310
    0
    0
    Raamsdonksveer
    @mamanama: Van harte gefeliciteerd! Wat fijn dat je zo snel zwanger bent, geniet ervan!

Ik zat eigenlijk met een vraagje, iedereen heeft het over een nepmenstruatie, misschien domme vraag maar wat bedoelen jullie daarmee? de eerste menstruatie nadat je gestopt bent met de pil?

Wij hebben er trouwens ook al over nagedacht hoe we het de ouders zouden vertellen en dat doen we denk ik met een slabbetje van opa en oma erop, lijkt me echt grappig!

Wel raar hoor, 14 mei gestopt met de pil en als ik s avonds naar bed ga heb ik steeds het idee dat ik wat vergeet, dan denk ik o ja de pil en daarna o nee dat hoeft niet meer haha
    Ben wel benieuwd hoe alles verder loop.
    Ben ook vrijdag begonnen met foliumzuur slikken dus dat blijf ik verder maar doen..

Echt leuk zo'n forum hier om alles van iedereen te lezen!

8. Bo1985

Bo1985 Lid

8 mei 2009
    26
    11
    3
    Hey Sleepy!

Ja, je eerste menstruatie nadat je gestopt bent met de pil, dat is een onttrekkingsongi..
    Hihi hier genaamd "nep" :D

9. Starfish

Starfish Actief lid

4 mei 2009
    485
    0
    0
    Haha, dat had ik de eerste 2 dagen ook.....het is zo'n gewoonte om je pil te slikken en dan opeens heel gek als dat niet meer hoeft! #-o

10. Sleepy84

Sleepy84 Actief lid

15 mei 2009
    310
    0
    0
    Raamsdonksveer
    Oke dan weet ik wat nepmenstruatie is haha :)

Die moet bij mij volgende week komen.
    Ik ben afgelopen donderdag met de pil gestopt terwijl ik er eigenlijk nog 5 moest slikken...Ik wordt dus ook een week eerder ongi dan normaal.

Wel denk ik dat ik gestopt ben rond de vruchtbare periode, ik had de dag nadat ik met de pil gestopt ben van dat eiwitachtige slijm, waarvan ze op internet zeggen dat je dan je eisprong zou hebben.
    Maar het lijkt me sterk dat het dan meteen raak zou zijn.
    Even mijn nepongi afwachten en dan zien we wel verder...spannend allemaal!

11. anuskaveld

13 mei 2009
    14
    0
    0
    verpleegkundige
    Bo1985,

Nee ik weet het nog niet, ik werk in de zorg, en dat is op zich wel handig, ik werk nu 32 uur en dat zou ook kunnen met een kindje, maar zelf vind ik dat wel veel, het liefst wil ik 24 tot 28 uur gaan werken. Maar kan dat dan financieel, want wij hebben een koophuis en we willen ons kindje wel wat kunnen bieden. En wilt mijn schoonmoeder gaan oppassen? Dat ga ik nu nog niet vragen, maar het zou voor mij een hoop druk makerij schelen, hihi.

Nee nog niet over nagedacht wat wij gaan doen als wij zwanger zouden zijn, om het aan iedereen te vertellen. Het zou het leukst zijn dmv de echo en deze dan via een fotolijst te geven, maar ik denk niet dat ik zo lang mijn mond kan houden. Ik vind het lwel een leuk idee via een slabber, met de tekst jullie worden opa en oma. hihi nu al zin in.

IK ben benieuwd wie hierna volgt met het bericht ik ben zwanger. Ik gun jullie het allemaal!

Even een ander vraagje hoe plaats je het bericht waar je antwoord op wilt geven, in reageren?

Groetjes mij

12. FM81

FM81 Lid

15 mei 2009
    24
    0
    0
    Ik weet dat het snel is, maar voor € 50,-! Helemaal complete combiwagen incl. maxi cosi, geen hele nieuwe, maar ziet er nog heel goed uit. Vandaag alle bekleding ff in de was gedaan.

Helaas hoef ik me niet meer druk te maken over de uren die ik zou willen werken. Ik heb geen werk meer.. :cry: ? Ik werkte fulltime, maar ik wil graag twee of drie dagen per week werken. Een dag naar de creche en m'n moeder wil heel graag oppassen. Ik had haar al een beetje gepeild en ze weet het nu ook. Ze had al een vermoeden en ze hoopte wanneer het zover zou zijn.

Vandaar dat ik alvast op koopjesjacht ben gegaan, dat als het zover is niet alles voor "veel" geld tegelijk gekocht hoeft te worden ;). Verder heb ik eigenlijks niks aan babyspulletjes. Voor een babykamer wacht geduldig dat ik zwanger ben, tenzij ik weer een mazzelkoopje kan doen.

En die hormonen, tja. Ik denk dat het al een emotionele voorbereiding is, heb er ook last en ook wel lol van.

Betreft de berichtjes: rechtsboven in het bericht kun je quote aanklikken. Je bericht kun je dan daarboven intypen..

13. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    Gefeliciteerd! de eerste mei mama :D

@ fm81 en de rest, ben ook al over mijn werkuren aan het nadenken hoor... werk nu veel (rond de 45 uren, part time en geef ook sportlessen daarnaast) en wil dat gaan minderen straks... dus nu even kijken wat ik het liefst wil houden straks... En ook over oppaszaken heb ik ook al gepolst... beide kanten zouden graag willen en aangezien schoonmama hele dagen thuis is, is dat zeker ideaal! En hoe te vertellen.. er zijn zo veel leuke dingen te verzinnen..... ben ook al druk aan het denken....

@ 1979, hier ook nog niets hoor... al gewoon 39 dagen niets... vandaag weer maar getest (moest van vriendlief) maar hij was wederom negatief...

@ iedereen... ben 1 dag weg en moet gelijk heeel veeeel bij lezen .... leuk dat jullie ook zo fanatieke surfers zijn....

14. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Ik heb nog niks gekocht, brengt ongeluk zeggen ze!
    Wel heb ik 2 jaar terug alle gratis babydozen aangevraagd, toen der tijd voor me zus en een vriendin die zwanger waren, maar omdat zij zelf ook de dozen hadden aangevraagd heb ik ze zelf gehouden, dus heb wat kleine dingetjes, zoals speentjes, rompertjes, slabbertjes, knuffeltje, luiers.

Hebben jullie geen last van ontpillen, zoals allerlei dingen voelen in je lichaam die je voorheen toen je aan de pil was niet voelde?
    Ik weet nog toen ik net met de pil was gestopt ik echt vanalles voelde. Nu na een half jaar niet meer. Ben wel blij dat ik een regelmatige syclus heb en me eisprong voel.

15. FM81

FM81 Lid

15 mei 2009
    24
    0
    0
    Naast werk kan ik me ook al wel een beetje druk maken over trouwen.

Zijn jullie getrouwd? Zo niet, hoe gaan jullie dat doen als er een kleine op komst is?

Ik hoor om me heen dat dit financieel/ juridisch het beste is? I.v.m. met rechten en plichten en daarbij zie wij onze relatie liever bekroond met een baby, dan met een bruiloft.

16. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    toevallig dat een bevriend stel van ons ook ongehuwd zwanger zijn. die vertelde dat ze nu moesten beslissen hoe ze het kind gaan erkennen. Vrouw heeft overigens daar de meest gehoorde mening in, wat vrouw wilt wordt besloten :) Je kan dan gewoon kiezen voor de naam van je vriend of van je eigen meisjesnaam...

ik zelf zou dan wel trouwen net als dat bevriend stel. Die hebben in gedachten om als de baby straks gedoopt wordt, en kleine 'formele' bruiloft te hebben, zonder poes pas van feesten, jurk e.d. en dan een doopfeest waarschijnlijk...

misschien ook iets voor jou fm81??

17. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Wij zijn niet getrouwd.
    Bij Damian heeft Rob hen erkend voor de geboorte, bij het gemeentehuis.
    Daarna moet je nog het gezag regelen.
    Dat is eigenlijk zo gedaan.
    Paar papieren met handtekeningen opsturen en klaar. :)

18. Bo1985

Bo1985 Lid

8 mei 2009
    26
    11
    3
    @ gelukkig, ik ben nog niet echt aan het ontpillen, woensdag zou ik met mijn nieuwe pilstrip beginnen... dus voor mijn lichaam is alles tot nu toe nog "gewoon" ik ben wel beniewd of ik er last van krijg.. waar had jij/jullie last van?

Trouwen.... poe dat willen wij beide niet, maar we kunnen waarschijnlijk ons huur huis overkopen, dus dan komt er een samenlevingscontract enzo... das ook weer goed voor de kleine... verder heb ik geen idee hoe de vader moet erkennen, maar hoor idd dat dat niet zo'n gedoe is....

weet je waar ik ook wel eens over denk, we willen graag beginnen in aug, maar denk steeds het duurt vast maanden voor we zwanger raken, waarom dan niet in juli al beginnen???
    hebben jullie dat ook (gehad)?

19. FM81

FM81 Lid

15 mei 2009
    24
    0
    0
    @Jufkrisje; Wij zijn niet gelovig, dus het kindje zal niet worden gedoopt.

Ik weet dat je het kindje al voor de bevalling moet erkennen, dus ik denk toch dat wij gaan trouwen voor die tijd. Wel heel simpel en intiem met alleen familie en onze beste vrienden. Maar daar ga ik me nog ff in verdiepen.

@ Chelleke; Mag ik vragen waarom jullie niet voor trouwen gekozen hebben?

@ BO1985; Waaarom wil je pas in augustus beginnen?
    Ik zou ook graag in augustus zwanger willen zijn, maar helaas hebben we dat niet voor het uitkiezen en ik verwacht ook niet dat ik direct zwanger zal zijn. Wij klussen nu met condoom, zo kan ik mijn cyclus en eisprong wel bijhouden. En hopen dat deze regelmatig zal zijn voor een vruchtbare dag in augustus ;)

20. Angela27

Angela27 Actief lid

29 jun 2006
    204
    0
    0
    Planner
    Ergens in zonnig Gelderland
    Hallo

I join the club

11 mei de Mirena er uit laten halen en ben 14 mei ongesteld geworden.
    Dus wij gaan er ook voor!!
    Heeel spannend. Weet niet of ik gelijk al een normale cylcus heb?

Gr Angela

Deel Deze Pagina