Gestopt met de pil in mei, wie nog meer?!

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Starfish, May 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

Apr 27, 2006
    3,565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Welkom ;)

2. Novalee

Novalee Lid

May 18, 2009
    32
    0
    0
    Hallo dames,

Ik zou ook graag mee willen kletsen! Ik ben 'Novalee' en ben 24. M'n vriend is 28 en we zitten nu in de eerste ronde. Ik ben in februari al gestopt met de pil en ben al 2 maanden gewoon ongesteld geworden (eerste maand na 34 dagen, 2e na 31 dagen). Mijn eierstokken rammelden al ruim een jaar en vorige week maandag gaf m'n vriend aan er ook voor te willen gaan. Ik heel blij natuurlijk alleen een beetje onhandig aangezien het halverwege m'n cyclus was. Dit is dus eigenlijk maar een halve ronde maar omdat we toch op m'n vruchtbare dagen (volgens de calculator van deze site dan) hebben geklust tel ik hem wel mee.

Heb niet alle bladzijden van dit topic gelezen dus zal vanaf het volgende bericht op jullie reageren! Wel heb ik meteen een vraag; ik ben sinds zaterdag misselijk. Sinds donderdag slik ik foliumzuurtabletjes, zou die misselijkheid daardoor kunnen komen?

3. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

Apr 30, 2009
    1,688
    0
    36
    Toch jammer elke keer als ik het laatste bericht weer lees en dus weer even moet wachten op nieuwe berichtjes, :) Zo leuk om ieders verhalen te lezen! Een dagje niet gekeken en er is weer een hoop bij! Ga maar algemeen reageren aangezien ik niet meer bij kan houden wie wat schreef, haha.

Trouwen... Ja, daar ben ik nu ook wel een beetje mee bezig. Ik vind het best zonde van het geld. Natuurlijk wil ik graag trouwen, maar t liefst dan wel met een feest en mijn vriend vindt het weer leuk om ook te eten met vrienden en familie. Tja, dan heb je al snel een grote groep en dan loopt t al aardig in de kosten... Besteed mijn centjes dan liever aan het kindje..
    Wij werken allebei, mijn vriend fulltime en flexibel, ik partime/fulltime ook flexibel dus. Er valt gelukkig heel veel te regelen bij onze werkgevers. Wat me wel bezig hield voordat we aan kindjes zouden beginnen was de finaciele kant. Maar met twee verdiener moet t toch zeker allemaal wel lukken? We wilde ook eigelijk eerst ontpillen en dan in augustus beginnen (konden we ook nog een beetje extra sparen), maar ik dacht ook na de laaste pil: "ach, waarom nog wachten, het kan nog zo lang duren!".

Wil het liefst niet de oppas aan (schoon)moeders overlaten. Die mogen van mij oma zijn voor af en toe een dagje/nachtje, maar ze hoeven geen vaste dag op te passen. Denk alleen dat schoonmoeder dat best zou wilen, ach misschien wel een optie voor tegen die tijd. Hoop alleen dat we het samen kunnen opvangen.
    Oh wat zouden zij verbaasd zijn zeg! Ik denk dat ze geen idee hebben. Denk dat ik het mijn (schoon)ouders, broers/zussen eerder zal vertellen dat de eerste echo (en misschien ook stiekem wel mijn beste vriendinnetje, haha). Maar dan ook pas bij 10 weken hoor.

Ik heb trouwens (nog) helemaal geen last van ontpillen... Merk niks aan mijn lichaam. Oh ja, ik denk wel dat ik last ga krijgen van pukkels :x Nooit echt last van gehad, maar de laatste dagen...grrr.

Oeps, wel een heel lang berichtje geworden... Misschien toch maar geen dag meer overslaan met lezen, haha.

Iedereen nieuw: welkom!!

Nou, kijk al weer uit naar de nieuwe berichtjes, haha!! :)

4. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

Apr 30, 2009
    1,688
    0
    36
    Ik merk helemaal niks van foliumzuur, dus vanuit mijn ervaring kan ik zeggen dat ik er niet misselijk van word...

5. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    2,566
    31
    48
    @FM 81 ben trouwens wel nieuwsgierig... wat voor merk kinderwagen heb je gekocht??? een combi zeker?? ben ook aan het orienteren en ben wel nieuwsgierig!

leuk dat er steeds meer meiden er bij komen...

hier trouwens nog steeds geen ongi en dat na 40 dagen... pfff

6. FM81

FM81 Lid

May 15, 2009
    24
    0
    0
    @ Novalee; ik heb ook geen bijwerkingen van het foliumzuur.

@ Mutzie; ik ben het helemaal met je eens dat je niet afhankelijk van je (schoon) ouders wilt zijn voor oppas. Jullie kiezen voor een kindje en niet je (schoon)ouders. Gelukkig wil mijn moeder dit wel heel graag. En wat de kosten betreft; hoevelen zijn ons er al niet voorgegaan? Flink lang borstvoeding geven :p. En je kunt het zo duur maken als je wilt...

Het is een Bebe Confort Trophy 6 geworden. Twijfelde tussen een Mutsy en deze, maar de BBC heeft voor mij meer voordelen; grote bak, de bak en zitje kunnen naar je toe en van je af geplaatst worden, zitje kan helemaal plat en alles kan in de was! Deze set was helemaal compleet en netjes. Via marktplaats voor € 50,- :)

Dit is 'm geworden

7. Bo1985

Bo1985 Lid

May 8, 2009
    26
    11
    3
    nieuwe meiden: welkom! gezellig!

FM81: leuke wagen! ik kijk ook stiekum, maar koop nog niets, mijn vriend ziet me aankomen hihi!

De belangrijkste reden om in Aug te beginnnen: vriend was er nu aan toe om te beginnen, maar wil eerst mijn cyclus een beetje weten...in de 3 maanden tot aug kan ik erachter komen of het regelmatig is ja of nee, als het dat niet is, weet ik in ieder geval dat als we begonnen zijn en ben 1 dag overtijd dt het niet meteen raak hoeft te zijn (anders maak ik me elke keer helemaal gek!

nog een (rare!) reden om in aug te beginnen (ik weet dat ik blij mag zijn als ik uberhaupt zwanger mag raken of binnen een jaar zwanger mag zijn!) maare mijn vriend werkt in het onderwijs, en het leek ons handig als mijn zwangerschapsverlof in de grote vakantie is.... dan is zowieso vriend meer thuis (hij nml kan geen dag vrijnemen na de bevalling) en dan hoef ik geen vakantie verlof te nemen (ik moet gewoon doorwerken) en kan ik zo 4weken verlof sparen om zo een jaar elke woensdag middag vrij te kunnen nemen, zonder dat mijn salaris erop achteruit gaat....
    snap je? En natuurlijk als het langer duurt geeft het allemaal niet, maar het zou wel mooi uitkomen! maar nogmaals ik hoop gewoon dat ik uberhaupt zwanger mag raken!!

FM81: wat is jou reden om in aug te beginnen?

poe ben echt benieuwd naar het ontpillen bij mij!
    was zat ongi geworden en vandaag niets meer... heel vreemd.. :S

8. Kimmiej

Kimmiej Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    1,060
    0
    0
    Limmen
    heey meiden..

Ik heb vorige week zondag mijn laatste pil geslikt..
    Vanavond de 1e dag voor te klussen voor ons 2e kindje!!
    Ik hoop dat mijn cyclus een beetje normaal verloopt bij mijn vorige poging ging dat prima was gelijk 26/28 dagen.. En in de 3e ronde zwanger!! Dus hoop dat het nu ook weer beetje snel raak is...

Iedereen succes!!!

Heb wel ff vraagje heb nog een potje met folium zuur staan.. Er staat op tenminste houdbaar tot 02-2011 maar kan ik die nog gebruiken aangezien hij al een tijdje open staat?

9. me24

me24 Actief lid

May 9, 2007
    121
    0
    0
    Haarlem
    @Novalee: Van foliumzuur wordt je niet misselijk. Het zou de spanning kunnen zijn of... Wie weet.

@Kimmiej: Je kunt dat potje nog prima gebruiken hoor. Tenzij je hem in de badkamer of zo bewaard hebt, waardoor ze vochtig geworden zijn.

Ik stop as. donderdag met de pil. Dan even 2 cyclussen afwachten hoe lang ze duren en dan gaan wij ook voor ons 2e kindje! Kan niet wachten om weer zwanger te zijn ;)

10. Starfish

Starfish Actief lid

May 4, 2009
    485
    0
    0
    Ik heb ook geen last van het foliumzuur, volgens mij kan dat ook niet :rolleyes:

Ik werd vanmorgen een beetje beroerd wakker, erg opgeblazen gevoel, misselijk, geen honger en dus niks ontbeten. Beetje raar allemaal.

Nu ben ik gisteren gaan uiteten, dus OF het komt daardoor, dat het eten niet goed gevallen is OF het zijn symptomen van het ontpillen ofzo? Lijkt me hoogstonwaarschijnlijk dat ik nu al zwanger ben :) dus die optie had ik al meteen doorgestreept.

Nu gaat het wel weer, ben ben nu toch benieuwd waar het aan gelegen heeft. Eens even afwachten of het alleen vandaag was of dat het nog vaker voor gaat komen.

Als ik zwanger ben willen wij in elk geval wél vóór de bevalling trouwen. Mijn vriend wil dat graag omdat het volgens hem "zo hoort". Lekker traditioneel, vond ik wel een lieve gedachte! Mijn wij houden het dan kleinschalig. Ik heb altijd een groot feest gewild etc. maar dat kan altijd nog achteraf. Wij zouden nu dan alleen voor de wet trouwen en over een aantal jaar (als we weer genoeg gespaard hebben) voor de kerk en dan dus ook met een groot feest erbij! :D Maar eerst maar eens een baby! :D

11. FM81

FM81 Lid

May 15, 2009
    24
    0
    0
    Dank je! ik ben er ook heel blij mee. Alles al lekker fris uitgewassen, ideaal!

We gaan begin augustus nog op vakantie (op de camping) met een hele groep en als ik dan (ga er niet van uit) zwanger ben en geen cocktailtjes drink of de zon niet meer in ga (kan je lelijke vlekken op je huid van krijgen), krijg ik vragen. Ben gek op een cocktailtje in de zon. En ik voel er niet veel voor om daar 's ochtends :sick: boven een campingpot te hangen, mocht ik er last van krijgen.
    Daarnaast wil ook wel graag weten hoe mijn cyclus is.
    Stilletjes kan ik niet wachten, hoe eerder hoe liever :oops:. Mijn vriend maakt het niet uit. Die zei al dat ik dan misschien met een buikje kon pronken :p.

:D

12. FM81

FM81 Lid

May 15, 2009
    24
    0
    0
    @ de nieuwe dames; Welkom! Hoe meer hoe leuker.

@ Starfish; uiteraard hoop ik voor je dat je zwanger bent, maar ik denk dat het toch ontpillen is :(
    Ik was mijn ontbijt gisteren na een half uur al kwijt en vandaag een beetje stekende buikpijn.

@ Novalee; volgens mijn bijsluiter van het foliumzuur kan je koorts of huiduitslag krijgen en dat je moet uitkijken als je een B 12 vitamine tekort hebt.

@ Kimmiej: Succes vanavond ;)

13. Novalee

Novalee Lid

May 18, 2009
    32
    0
    0
    Hmm, ik dacht toch echt dat ik dat pas eens ergens had gelezen, dat er meiden wel misselijk van werden. Natuurlijk kan ik nu niet meer terugvinden waar... :rolleyes:

Ik denk ook de hele tijd: "zou het dan toch?...." Maar dat kan toch eigenlijk niet... Zelfs al zou ik nu zwanger zijn dan maakt m'n lichaam nu nog niet genoeg HCG aan om misselijk van te worden. Toch? Vanavond eens aan de telefoon aan m'n moeder gevraagd of zij bij haar zwangerschappen misselijk is geweest om te zien of zij het misschien herkende maar zij had nergens last van.

Verder hier een rustig avondje. M'n vriend is weg dus moest alleen eten. Heb voor het eerst helemaal zelf tomatensoep gemaakt en hij smaakte nog ook! Daarna lekker Grey's Anatomy gekeken en nu nog forummen om de tijd te doden tot hij weer thuis is. Hopelijk duurt het niet lang meer!

14. daniielle22

daniielle22 Fanatiek lid

May 16, 2009
    1,199
    0
    0
    momenteel ziektewet ivm herseninfarct jan 2008
    goirle(tilburg)
    hoihoi dames ben ik ook weer..
    vandaag mn laatste ongi dag vanavond voor t eerst lekker klussen haha :)
    morgen lees ik hier ff bij ben nogal moe en ga naar mn bed.. :oops:

15. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    2,566
    31
    48
    leuke wagen inderdaad! ben steeds moeders met kinderwagens aan het bespieden om te kijken wat voor wagen zij hebben....

leuk al dat klussen en rekening houden met je cyclus en toekomstplannen zoas vakantie... hier ook hoor... in augustus gaan we met vrienden op vakantie... hoop stiekem dat we dat kunnen vertellen dat we zwanger zijn.. mocht het natuurlijk raak kunnen zijn voor juni, waar de kans steeds kleiner op wordt met mijn gekluste eieren...

hier wel het besef dat we misschien, hopelijk, deze zomer onze laatste vakantie heel ver weg hebben. In ieder geval de eerste levensjaren van een kleine prul zeker... zijn jullie ook zo gek met zulke dingen...?

16. Kimmiej

Kimmiej Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    1,060
    0
    0
    Limmen
    Je hoeft niet misselijk te worden van foliumzuur...maar meestal heeft dat te maken met het 'ontpillen' Ik heb het vorige keer ook gehad dacht toen ook aan het foliumzuur die ik slikte maar bij dokter gevraagd en apotheek en deze vertelde dat dat te maken had met het 'ontpillen' jaja je lijf is een raar ding hor hahahha.

Hier gaat alles goed,gister voor t eerst weer geklust zonder de pil gek iedee maar wel leuk!!
    De kleine ligt ff op bed dus moeders heeft rust.. Om 17.00 uur weer aan t werk..pff echt geen zin in maar ja moet maar zo denken is weer geld ;) hoe is het verder hier met de meiden?
    xxxx

17. Q1987

Q1987 Niet meer actief

wat voor werk doen de dames allemaal hier?

18. daniielle22

daniielle22 Fanatiek lid

May 16, 2009
    1,199
    0
    0
    momenteel ziektewet ivm herseninfarct jan 2008
    goirle(tilburg)
    hoi querido, ik doe momenteel niets heb vorig jaar in januari een herseninfarct gehad.
    maar binnekort begin ik bij mijn ouders op de zaak.
    ik hoef trouwens niet te ontpillen.
    toen ik in januari vorig jaar een infarct kreeg moest ik accuut stoppen omdat het volgens de neuroloog iets met de pil te maken had. nam toen een koperspiraal omdat ik geen hormonen meer mocht. en binnen 1 jaar na het plaatsen werd ik daar doorheen zwanger. wat afliep in een bbz omdat het door het spiraal niet kon innestellen in mn baarmoeder.
    alleen nu is mn cyclus wel 38 dagen door het verwijderen van mn eilijder maargoed deze functie neemt dan andere eilijder over van de verwijderde gelukkig.. dus we zien wel

19. Kimmiej

Kimmiej Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    1,060
    0
    0
    Limmen
    ik werk als verpleegster in een bejaardenhuis hier in t dorp.. Dit doe ik al 5jaar,sinds don er is maar 12 uurtjes in de week omdat het niet te combineren is met opvang.In de zorg heb je van die rare tijden;) Maar nu Don wat groter is werk ik sinds kort een paar avondjes in de week in de thuiszorg daar zijn de tijden ideaal te combineren met het werk van mijn man..Dus dat is lekker.. Vandaar dat ik om 5 uur ook weer aan de gang moet..

20. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    2,566
    31
    48
    sinds juli 2007 afgestudeerd aan de pabo... maar helaas ligt het werk hier in het zuiden niet voor het oprapen... daarnaast kochten we in oktober een huis dus voelde een vast contract ook wel erg prettig (dat is nu nog niet mogelijk in het onderwijs, daar werk je voornamelijk op invalsbasis)

dus werk nu nog bij mijn oude bijbaantje... in een supermarkt... gelukkig goed te combineren met mijn lesgeef zaken in het majorette wereldje en street dance lessen..

al met al een druk bestaan... Net als mijn vriend. Maar we zullen beide minder actief worden mocht ik zwanger worden...

Share This Page