Hallo, daar ben ik weer even Ik denk dat ik mijn eisprong voel. Het zou erg snel zijn, aangezien ik meteen na mijn 1e menstruatie dus weer een normale cyclus zou hebben dan, maar het kan bijna niet anders =D> Gisteren zoveel zin gehad om te vrijen (dat hebben we dan ook gedaan =D> ), gevoelige tepels ook. Sinds vanmorgen best wel pijn rechtsonder in mijn buik, bij mijn lies zeg maar. Echt gevoelig. En het vruchtbare slijm volgens mij ook al gespot (Al weet ik dat niet zeker hoor). 12 dagen geleden is mijn cyclus begonnen, dus ik zou zo maar gelijk kunnen hebben =D> Gisteren en 3 dagen geleden lekker gevreeën met mijn vriend, dus ook dat is positief. Maar ach, er zal wel niet meteen een zwangerschap uitkomen. Ben gewoon heel erg blij dat ik even met mijn eitje mee ga springen, joepie we kunnen ervoor gaan =D> =D> Liefs!
Ik werkte fulltime als management assistente, maar had hier absoluut geen zin meer in. Bleef helaas niet bij 40 uur per week. Doe ik ook nooit meer... Ben nu lekker rustig op zoek naar een andere baan voor +/- 24 uur, zodat ik ook tijd voor mezelf, voor hobby's, sporten en natuurlijk mijn vriendinnen heb. Maar lijkt nergens werk te zijn , ook niet in het noorden van het land. Wel het geluk dat we de vaste lasten, waaronder de hypotheek, kunnen betalen met het inkomen van m'n vriend. Ik had vandaag (nog) geen last van ontpillen, maar benieuwd wat er komen gaat [-o< . Voordat ik aan de pil begon had ik vreselijke last van buikpijn en heel onregelmatig.
@ wie al langer aan het ontpillen is Is jullie menstruatie hetzelfde zoals het voor het pilgebruik was?
Mag ik me ook bij jullie voegen? Ik ben gister gestopt met de pil om voor een 2e te gaan en het voelt weer net zo spannend als bij de eerste. Heb vandaag ook maar weer foliumzuur gekocht. Ik ben alles wel een beetje vergeten omtrent je cyclus enzo merk ik. Ik zal me ook even netjes voorstellen; Ik ben dus Majella en ben 26. Ben getrouwd en heb een zoontje van 15 maanden. Ik werk 3 dagen per week op een kdv en heb het hier super naar mijn zin. We zouden eigenlijk aan het eind van deze maand voor een 2e gaan maar heb gister in een opwelling de pil maar gewoon vast weggegooid ( was pas halverwege). Ach ja het "ergste" wat er kan gebeuren is dat ik zwanger word en laat dat nou net de bedoeling zijn )
@ fm81 had eerst een redelijk regelmatige cyclus... hooguit 1 of 2 dagen speling... nu in april gestopt met de pil en tot op heden geen ongi... morgen 2 weken overtijd... cyclus is dan 42 dagen....
@ Majel: Welkom Cyclus kan dus toch veranderen. Slechter dan dat het was, kan het niet worden Dat is erg lang, vooral als je er (eigenlijk niet) op wacht. Je had toch al getest?
jup 2 x ... 1 bij 4 dagen overtijd en afgelopen zondag (bij 11 dagen) nogmaals... en 2 x negatief... wacht nog even af... 29 mei vrij en dan plan ik een doktersbezoekje in als ik dan nog niet ongi ben.. dan zou ik ruim drie weken overtijd zijn
Hello meiden! welkom nieuwe meiden!!! Ik heb de HALO gedaan, en de opleiding sportmanagement, helaas werk ik nu in een zwembad (zwemles, aquarobics, ouderen geef alles) Maar wil liever in het onderwijs (als gymjuf) met daarbij iets in de evenementen, maar ben op zoek... Ook een dilemma, zwanger worden in je proeftijd??? lijkt me niet handig??? wat denken jullie??????? zit erover te denken om maar gewoon nog even bij het zwembad te blijven (bij de gemeente dus goede werkgever...) Verdre nog een gek vraagje: met pil was ik natuurlijk regelmatig ongi, die dag deed ik dan een maandverbandje of inlegkruisje in, maar nu gestopt met de pil heb ik geen idee wanneer de volgende ongi zich aanmeld,... hoe doen jullie dat, rond die dag een inlegkruisje ofzo? of niets en hopen dat het goed gaat? wil ook niet elke nacht met iets om liggen (haha lekker klusbevoordelijk NOT) juf krisje: hoop dat je ongi nu toch wel gaat komen zeg!
@ Twingi: Sssspannend! @ Bo: ik zou denk ik inderdaad op de dag dat ik mijn menstruatie verwacht een inlegkruisje indoen (dat deed ik ook toen ik de pil nog slikte) voor het geval dat. Waarschijnlijk heeft het eigenlijk geen zin en komt het op een andere dag, maar dan zou ik niet elke dag dat gebruiken. Ik zou het wel in mijn tas of broekzak doen, dat als ik iets merk, ik meteen naar het toilet kan gaan ofzo.....het is namelijk ook niet goed om voortdurend inlegkruisjes e.d. te gebruiken. Kun je infecties enzo van krijgen En dat willen we natuurlijk niet! Ik ben officieel afgestudeerd als leerkracht, heb ook een aantal jaar als leerkracht gewerkt in het speciaal onderwijs. Dit was echter niet wat ik wilde. Zoals Krisje al zegt was in het basisonderwijs niks te vinden.... Op dit moment werk ik in de branche "Jeugdcriminaliteit" met jongeren tussen de 12 en 18 jaar en dat bevalt me op dit moment ontzettend goed! Over een aantal weekjes krijg ik te horen of mijn contract verlengd wordt....mijn baas zei dat ik er wel van uit kon gaan maarja, toch even zwart of wit he?!
@jufkrisje toen ik bij Luc met de pil was gestopt toen was ik volgens een cyclus van 28 dagen ook 2 weken "overtijd". Dit was bij mij echter gewoon nog het ontpillen. Hierna kwam mijn echte cyclus opgang. Erg vervelend in ieder geval. Als ik bijna ongesteld zou moeten worden zorg ik altijd dat ik iets bij me heb en als ik dan iets voel even snel naar het toilet.
Hallo mensen! Ik ben nieuw hier en wij gaan vanaf 25 mei stoppen! Eindelijk is het dan zover. Ik vind het helemaal super en hoop dan ook dat het snel gaat lukken maar meestal duurt het toch wel even? Heeft iemand hier al enige ervaring? Wij gaan voor ons eerste kindje. Ik vin het super dat er forums zijn om er toch even over te kunnen praten, want ja je gaat het natuurlijk niet aan de grote klok hangen in jo omgeving dat je bezig bent! Nou ik hoop op leuke reacties. Groeten, Nathalie
Hoi angela, Ik had ook een mirena, en was 2 dgn daarna wat bloed verloren maar geen echte menstruatie. Met Mirena 4 jr niet gemenstrueerd. Wacht nu dus geduldig af, wanneer ik ga menstrueren. 22 april eruit laten halen. Als je een spiraal hebt gehad en dan de mirena dan ben je gewoon door gegaan met je cyclus, bij de pil is dat anders, als het goed is kun je direct zwanger raken. Menstrueerde jij wel gewoon met de mirena, en hoelang ben je nu ongesteld geweest, ik wil ook zo graag ongesteld worden. [-o< Dan kunnen we beginnen, ik kan niet wachten om het te gaan vertellen. Ik ga het misschien wel tegen mijn zus vertellen dat wij begonnen zijn, ik wordt helemaal gek, dat ik mijn vriendje continu lastig moet vallen met mijn verhalen en hij luisterd dan maar half 8) Dan kan ik mijn zus lastig gaan vallen met allerlei vragen, zij weet het goed, is 3 x zwanger geweest. Ik werk met verstandelijk gehandicapte en ben gediplomeerd verpleegkundige, ik werk 32 uur in de wk, waarbij ik veel vrije tijd heb. Wij draaien sl-diensten, en tijdens het slapen krijgen wij 4.5 uur betaald, dan kom je snel aan je uren. Ik hoop dan ook zodra ik mama ben dat ik hier kan blijven en dan het liefst 24 tot 28 uur. Maar dat is nog lang niet het geval. Ik slik ook vsm voor moeders, ik was de eerste dagen een beetje misselijk, maar ik dacht meteen het zou toch niet waar zijn, dat ik nu al zwanger ben. Ik moet ook wat bekennen, omdat ik nog steeds niet ongesteld ben, nu 4 weken geleden dat de mirena is verwijderd, heb ik een test gedaan, natuurlijk negatief maar je weet maar nooit. Wat een ramp zo'n test halen, vlug pakken dan snel naar de kassen, hopen dat er niemand is die je kent. En dan snel betalen, pfff wat een stress. Doe ik nooit meer, ik woon in een dorp en daar kent iedereen elkaar wel, volgende x bestel ik zo'n ding. Durfde het eigenlijk helemaal niet te zeggen dat ik getest had, maar er viel een last van mij af, we wachten maar rustig af. groetjes
Hoi anuskaveld Ik zie het al helemaal voor je hoe je die test koopt haha Ik woon niet in een dorp, maar heb een hele vriendelijke drogist waar ik regelmatig een praatje mee maak als ik er luiers koop, dus daar ga ik ook geen test kopen Ik heb ze gewoon besteld via de link hier rechts (matcare). 3 voor 7,95 inclusief verzendkosten, mooi prijsje. Dat je hebt getest is niets mis mee hoor! Anders blijf je ook maar onzeker toch? Wij hebben de testen ook al in huis hoor =D>
Ik heb vandaag een zwangerschapstest en ovulatietesten gekocht De zwangerschapstest is pas voor over een paar weken maar misschien dat ik de ovulatietest deze week al kan gebruiken.... Er staat in de beschrijving dat je uit moet gaan van je normale cylcusduur...maargoed aangezien ik nog niet "natuurlijk" ongesteld ben geworden, weet ik dus nog niet hoelang die duurt. Ik heb maar even het gemiddelde genomen en dan ga ik eind deze week gewoon eens testen. Er zitten er 5 in zo'n pak, maar ik neem aan dat je ze niet persé allemaal hoeft te gebruiken toch? En wie weet?! Welkom alle anderen!
@starfish... wel nieuwsgierig... hoe duur zijn de ovu testen??? hoor namelijk veel vrouwen hier op het forum klagen dat het testen voor je ovulatie zo snel duur wordt???
Ik weet dat je goedkope en goede testen kunt bestellen via internet. Heb zelf zwangerschapstesten daar besteld. www.sensitest.nl Ik denk alleen dat je aan 5 ovulatietesten niet genoeg hebt. Je zoekt namelijk je piek met die testen, dus ze moeten elke dag donkerder worden.
Vinden jullie het niet meteen al heel erg serieus worden als je met ovu testen aan de slag gaat? Natuurlijk wil je zo snel mogelijk zwanger worden, maar het moet ook een beetje leuk blijven vind ik. Ik ben bang dat je met die testen er zo op gefocust raakt en het dan nog meer in je hoofd blijft spoken. Het is al zo moeilijk om ergens anders aan te denken. Ik dacht dat het bij een 2e wel iets minder spannend zou zijn maar ik merk dat het de hele dag door mijn hoofd spookt.