Gestopt met de pil in mei, wie nog meer?!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Starfish, 7 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annemoon80

16 jul 2009
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ik 3 dagen wil gaan werken, maar moet ook nog even uitrekenen wat dat financieel betekent! Maar dat voor later..........
    Smits: Jij begint nu dus wat meer kwaaltjes te krijgen? Ik heb soms helemaal niet het idee zwanger te zijn ;). Misschien komt dat ook nog wat meer in de loop van de weken.
    Mutzie: kom maar op met die positieve test!
    Jojo: Wat fijn voor jullie dat de echo goed was! Bijzonder om te zien he?
    Super: Fijn dat je werk zo meelevend en begripvol is, dat scheelt toch een hoop.
    Sabrina: goed bezig!

Ik ga 5 oktober voor het eerst naar de verloskundige, maar dat is alleen een intake. Krijg mijn eerste echo pas bij 10 of 12 weken (ligt eraan of je nekplooimeting en testen wilt), wat duurt dat nog lang zeg.
    Gisteren het nieuws verteld aan mn schoonouders, zwager en 2 schoonzussen. Was wel spannend, want mijn schoonzus heeft ook een kinderwens en miskraam achter de rug.

2. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    Geniet nog maar van je geen kwaaltjes hebben Annemoon. Smits riep vorige week ook nog dat ze nergens last van had.. Maar goed het is voor een fantastisch doel natuurlijk he...

Hoe reageerde je schoonzusje??

3. mevrnathalie

mevrnathalie Fanatiek lid

20 mei 2009
    1.494
    0
    0
    Zo hier weer even geklust net en ook even wat gestreken...want heb het weekend geen tijd gehad.
    Bah het regent bij ons en mijn wasmachine piept ook weer...zo maar weer even naar zolder toe.

@Mutzie; Nou nog steeds niet ongi...dat is alleen maar beter meid. Ik duim nog steeds voor je! Wanneer wil je gaan testen als je niet ongi wordt? Ik had bij ronde 1 ook een negatieve test en 2 dagen later werd ik ongi en toen opeens dat bruinverlies en toch bleek ik zwanger te zijn...ging toen echt raar bij mij, dus zeg nooit nooit meid.

@Annemoon; Leuk dat je het al hebt verteld, hoe reageerden ze?
    vanaf wanneer willen jullie het gaan vertellen? Bij hoeveel weken?

4. Smits

Smits Fanatiek lid

11 jul 2009
    1.284
    0
    0
    zuid-holland
    Hey meiden, jullie zijn lekker aan de klets. Heb het wel bijgehouden, maar had gisteren even geen zin om te reageren, sorry.

@Jojo: Wow wat op mooie foto's op hyves. Daar kan je trots op zijn moedertje. Fijn dat weer iets beter gaat met je rug. Nu niet gelijk van alles willen doen he. Gewoon nog rustig aan.

@Sabrina: Leuk dat je moeder gelijk begon te stralen. Je kan wel verwachten dat ze nu op een net iets andere manier gaat vragen hoe het gaat met je (met het wel beende ondertoontje) of gewoon net zo gaat dromen als die vriend van ons.

@Super: Wat heb jij een lieve chef!!!! Koesteren zulke werkgevers. Fijn hoor dat je nog even thuis kan blijven. Ben je vandaag ook vrij van bloedingen?

@Nathalie: Lekker hoor zo'n weekendje Brugge. Hopelijk heeft het jullie nog iets extra's moois gebracht;)

Ben zo terug, moet ff wat voor mijn werk doen

5. Smits

Smits Fanatiek lid

11 jul 2009
    1.284
    0
    0
    zuid-holland
    @Muztie: haha de volhouder wint.... ik ga nog steeds voor die 1%

@Krisje: Ben benieuwd wat de Gyna morgen allemaal te zeggen heeft. Spannend. Heb je al je vragen op papier staan?

Starfish: Fijn dat het een mooie dienst is geweest. Nu kunnen jullie het langzaam een plekje gaan geven. Vreselijk om zo jong iemand ineens te moeten missen. Nogmaals sterkte en een dikke knuffel

Annemoon: Geniet inderdaad nog maar even van de klachten die er niet zijn. Tuurlijk is het voor een goed doel, maar ik moet er toch even aan wennen. De misselijkheid overdag is wel te doen, maar 's nacht heb ik er meer last van. Ben vannacht maar biscuitjes gaan eten. Hahaha die dingen krijg je ook niet weg op dat tijdstip.

Morgen zijn we een heerlijk dagje vrij. Het is dan mijn verjaardag. Wat we gaan doen, geen flauw idee. Vriendlief heeft iets verzonnen, maar wil het nog niet zeggen. Hij heeft de plannen wel aangepast wegens mijn "zieke kip eetbuitjes". Laat me maar gewoon verrassen.

6. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Zaanstad
    @ prinses.. wat een naar verhaal.. Hoe ver zou ze anders zijn??

@ Smits.. leuk een verrassing.. alvast gefeliciteerd.. Als het maar geen beschuitjes zijn, hihih

7. Smits

Smits Fanatiek lid

11 jul 2009
    1.284
    0
    0
    zuid-holland
    Jemig Prinsesje, wat vreselijk.

8. Smits

Smits Fanatiek lid

11 jul 2009
    1.284
    0
    0
    zuid-holland
    @sabrina: vergeet nog antwoord te geven op je vraag. Ik wil graag 3 dagen gaan werken. Waarschijnlijk gaat mijn vriend ook 1 dag minder werken.

9. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Zaanstad
    Vreselijk Prinses.. had ze daar dan niets van gemerkt?? Sorry hoor voor alle vragen

10. jojo83

jojo83 Fanatiek lid

28 jun 2009
    1.980
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey meiden wat een gekwebbel hier allemaal!
    Hebben jullie de hyves gezien??? :D

Jeetje uuuhm wat wilde ik ook alweer reageren???

Sabrina en krisje ik heb precies het zelfde op klusgebied! Ben er ook niet voor gemaakt behalve als er een kindje moet komen dan stijgt mijn libido hahaha!!! Ik geniet ook meer van een liefdevolle kus of knuffel! Grappig ik dacht dat ik de enige was op deze aarde hahha!

Verder wil ik 3 dagen gaan werken. Wij moeten doordat we allebei onregelmatig werken de opvang regelen via een gastouder bureau.

Super wat fijn dat je chef zo een rekening met je houdt! Daar mag je zuinig op zijn!

Ik ga ff benelux next top model kijken :D

11. jojo83

jojo83 Fanatiek lid

28 jun 2009
    1.980
    0
    0
    Noord-Holland
    OH en Starfish fijn dat de dienst zo mooi was. Neem je tijd om dit vreselijke verlies te verwerken! Dikke knuffel!

12. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Heb even mijn vraag gesteld op het forum. Mn vraag was of je een positieve ovutest kan hebben zonder een eisprong. Antwoord is:

Als je dinsdag een lichte streep had en woensdag geen streep, wil dat niet zeggen dat je maandag een donkere streep hebt gehad. Het kan, maar het hoeft niet. Omdat je altijd een bepaalde hoeveelheid LH in je lichaam hebt, kun je altijd een licht streepje hebben. Dit hoeft geen voorteken van een naderende eisprong te zijn of dat de eisprong net geweest is. Heb je na die woensdag niet verder getest? Op welke cyclusdag zat je toen?

Een ovulatietest kan in principe positief zijn en dat er geen eisprong volgt. Maar dit komt niet vaak voor. Over het algemeen kun je ervan uitgaan dat je een eisprong hebt na een positieve test. Maar aangezien jij geen duidelijke positieve test hebt gehad, kun je eigenlijk nergens vanuitgaan.

Je kunt 10-18 dagen na de eisprong ongesteld worden. Stel dat je die maandag wel een eisprong hebt gehad, dan kan het dus ook wat langer dan twee weken duren voordat je ongesteld wordt. Het is allemaal dus nog even afwachten.

Dus we gaan maar weer uit van een lange cyclus...

Reageer later even op iedereen, nu even film...

ps: één reactie dan: WOW, mooie foto's jojo!! :D

13. mevrnathalie

20 mei 2009
    1.494
    0
    0
    Weltruste dames, ik ga lekker slapen...ben zo moe!

Ik reageer morgen wel op iedereen en Jojo wat een prachtige foto's meid! Wees maar trots.

Tot morgen

14. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Hier ben ik ook weer een keer!
    Ben weer helemaal bijgelezen, waren echt veeeel pagina's!
    Ga niet op iedereen reageren hoor.

Heb het erg druk gehad en deze week weer druk, druk, druk. Wel met allemaal leuke dingen hoor, werken, verjaardagen, sporten en feestjes!
    Hier geen bijzonderheden. Zit volop in de klusperiode, heb dit keer nog geen eisprong gevoeld ofzo dus we klussen vrolijk verder. Heb donderdag, vrijdag en zaterdag een ovutest gedaan, donderdag gaf de test een heeeel licht streepje aan maar vrijdag en zaterdag niks meer dus of me ei is vroeg geweest, dat ik donderdag het staartje van me lh piek teste of hij moet nog komen. Zo iritant die onzekerheid zeg! Maar ja, we klussen vrolijk verder en zien het wel weer.
    Overigens heb ik nog geen gevoelige borsten/tepels, wat ik normaal wel heb rond me eisprong, dus denk dat het ei er nog niet is! Straks komt het door de etos zwanger worden pillen die ik sinds deze ronde slik!!!

15. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    net thuis en weer heel wat gemist.. Te moe om op iedereen nog te reageren maar een paar dingen zijn me wel bij gebleven..

@ princes, fijn dat je weer eens las wipt... Alleen wat heb jij vast een heftige dag gehad zeg :S Je vriend wil nog steeds niet opnieuw stoppen merk ik!?!? jammer voor je... :(

@ ??? iemand vroeg of ik vragen op papier had staan, maar nee... :S dus (nog) niet... raak nu helemaal in de stress, wat ik dus al was ;) en ga nu nog voor ik ga slapen (en ik ben al zo moe :p) nog vragen opstellen!! goed idee zeg!

@ jojo... ik dacht ook dat ik de enige was, maar nu sabrina eerlijk was, ben ik dat ook :D heerlijk zeg, dat we zo open en eerlijk naar elkaar zijn... zie verdere reactie op hyves ;)

Tot morgen met een reactie...

16. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Ga ook lekker naar mijn bedje... Morgen meer reactie en mijn uitvinding waarom ik niet zwanger/ongi bent ;)

Truste!!

17. Julesz

Julesz Actief lid

5 sep 2009
    333
    0
    0
    Ooh jongens wat een boel reacties weer! Ik kan het niet bijhouden bijna! Ik denk dat ik morgen even de huisarts contact over mijn cyclus. Voorleggen. Ik hoorde van een vriendin dat je ook iets kunt krijgen om je cyclus op peil te krijgen, medicijnen.. Ik ga eens informeren wat ome dokter ervan vindt. Vanochtend nog een keer getest maar uiteraard negatief zoals verwacht. Maar goed, ik dacht ik zal voor de vorm 'sochtends officieel ochtendurine gebruiken.
    Af en toe heb ik last van mijn onderrug, af en toe misselijk, omrustige huid.. Mutzie keep us posted naar je ondervindingen..
    Princess wat naar zeg! Wat vreselijk om daarbij te zitten en waarschijnlijk het verdriet te zien. Bleh, idd een zwarte dag.. Hoe kwam het dat je het al verwacht had?
    Stel wij zouden een kleintje krijgen, zou ik waarschijnlijk 20 uur gaan werken ( twee dagen in de week, en een keer in de maand 3) en mijn vriend 4 dagen. Of iets dergelijks.. Ah ja kan er altijd over voordenken he ?
    Morgen een reactie op de rest.

Xxx

18. mevrnathalie

20 mei 2009
    1.494
    0
    0
    Goedemorgen dames,

Mutzie, ennnn ga je testen vandaag?

Julesz; Succes met de HA, hopelijk wil die je helpen om het allemaal op gang te krijgen meid.

@JufKrisje; Meid, heel veel succes vandaag...en heb je je lijstje met vragen in orde?

Hier nog geen veranderingen...druk met klussen, gister weer. Vandaag volgens cyclus van 28 dagen mijn vruchtbaarste dag...maar goed vandaag en probeer eigenlijk deze week nog door te klussen...je ei zal maar iets later zijn toch????

19. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Goedemorgen allemaal!

Ik zit weer eens op mijn werk en dus niet veel mogelijkheid om te reageren op iedereen aangezien ik de pagina niet lang open kan laten staan.. Maar ik doe mijn best van wat ik nog weet..

@Smits: van harte gefeliciteerd!! Ben benieuwd wat voor verrassing je vriend heeft bedacht. We horen ervan!

@Nathalie: jij ook gefeliciteerd met je vriend! Jullie nog leuke plannen voor vandaag??

@Princes: wat verschrikkelijk om dat van zo dichtbij mee te maken…

@Julesz: misschien wel een goed idee om wat info op te vragen bij je dokter. Zo’n onregelmatige cyclus is niks nee, vertel mij wat… L

Ok, mijn bevindingen dan maar even: zoals jullie misschien gelezen hebben kan je ovutest positief aangeven terwijl er geen ei aankomt. Ik ga er nu van uit dat ik vorige week geen ei heb gehad.. Dus verwacht ook niet mijn ongi deze week zal komen. Vorige keer had ik een cyclus van 42 dagen. Als ik daar nu weer vanuit ga dan zou ik volgende week donderdag ongesteld moeten worden. Dat is dan weer precies twee weken na de buikpijn van vorige week. Dat was ook zo bij mijn vorige cyclus.. Snappen jullie hem nog, haha. Heb dus totaal mijn ei gemist (ook niet geklust eind vorige week…) en denk dus dat ik gewoon ongi word volgende week. Ga niet meer testen, want ik geloof er niks meer van :-D

Nou, dat waren mijn bevindingen end us de reden dat ik ook niet meer ga testen. Heb namelijk geen enkel symptoom dat ik ongi zou moeten worden en ook te weinig geklust de laatste dagen (gelukkig lees ik nu dat ik niet de enige ben die niet aan alle gemiddelden kom, hihi).

@gelukkig: niet om je te ontmoedigen, maar het blijkt dus dat je altijd wel wat LH in je lijf kan hebben, dus dat een licht positieve ovutest niet hoeft te betekenen dat je ei er aankomt of is geweest. Dus vrolijk verder klussen en hopen dat het wel je ei is geweest!

Voor iedereen die ik vergeten ben: sorry….

20. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    speciaal voor smits:

LANG ZAL JE LEVEN
    LANG ZAL JE LEVEN
    LANG ZAL JE LEVEN IN DE GLO-RI-A
    IN DE GLO-RI-A IN DE GLO-RI-AAAAA
    HIEPERDEPIEP HOERA... HIEPERDEPIEP HOERA...
    HIEPERDEPIEP HOERA... :d:d:d

Nou ben je helemaal jarig ;)
    Ben ook benieuwd wat jouw vriend in petto heeft voor je :p

Hier ook best wel goed nieuws al vind ik het zelf... :D van de gyna dus inderdaad medicijnen mee gekregen.. Primolut om een menstruatie op te wekken en Clomid om een eisprong op te gaan wekken.. ok, dus zo even voor de zekerheid nog een zschaptest doen, mag niet zwanger zijn (en die 0,000001 % wil ik natuurlijk wel uitsluiten ;)) maar nu moet ik natuurlijk net niet naar de wc :p
    Dussss als ik vandaag begin moet ik 7 dagen Primo slikken en dan krijg ik na 7-10 dagen een ongi... Dusss rond 22-25 september. Dan moet ik daarna beginnen met clomid ongeveer volgend weekend en dan heb ik dus in het tweede weekend van oktober een eisprong waarvoor ik een echo krijg om te zien of deze er komt... Sorry, voor jullie misschien niet zo interessant zo, maar dan heb ik het ergens staan waar ik het terug kan lezen ;)

Oja, er is ook een naampje voor mijn niet ongi stand... Het heet secundaire Amenorroe :p weer wat geleerd vandaag ;)

Wel een probleem waar ik nu tegen aan loop meiden.. Daar mogen jullie me mee helpen!!
    Ik moet op dag 12 van mijn cyclus (jaja krijg weer een cyclus :D:D) dus terug naar de gyna om een echo van mijn eitjes te maken.. Dat kan ik dus pas plannen wanneer ik ongi ben geworden. Nu heb ik voor deze 2 afspraken op mijn werk gezegd dat ik weer terug moest voor mijn knie, dat deze weer meer pijn begon te doen.. Niemand weet dus namelijk nog niets.. :S Maar welk smoesje kan ik nu het best dan gaan gebruiken :D vertel liever nog niets omdat ik hele lieve overbezorgde collega's hebben die dan steeds zouden vragen of het al gelukt is enzo en met die 3 andere zwangeren zit ik daar niet echt op te wachten :(

@ mutz... balen dat je denkt dat je verkeerd geklust hebt, maar kom op meid, het komt goed echt waar! ook jij wordt gewoon zwanger... Ik geloof erin :D

@ nathalie, fijn dat je minder moe bent, en werkse!!

@ super, wat heb jij een fijne baas zeg!!! zo een wil iedereen wel denk ik :)

Deel Deze Pagina