@ majkel24... ik moet er (nog) niet aan denken om ovu testen, temperaturen en al die andere reutemetut te gaan doen... Ik vind de zwangerschapstesten al 'erg' zat... (vooral als ze negatief zijn natuurlijk ) omdat mijn ongi uitblijft word ik wel onzekerder over mijn lichaam... stel dat mijn cyclus helemaal niet meer op gang komt... ??!?! dan moet ik misschien wel al die zooi gaan bijhouden en testen en blablabla... ik wil het zwanger worden gewoon als hobby houden en niet als verplichting of als een hbo klus ofzo...
Toen wij voor de 1e gingen had ik ook echt zo'n gevoel dat het nooit ging lukken en dat we vast in de medische molen terecht zouden komen. Ook toen ik net zwanger was heb ik altijd het gevoel gehad dat het mis zou gaan. Ik denk dat dat komt omdat je iets zo graag wil want ik heb een gezonde zoon op de wereld gezet en ik was in 5 rondes zwanger. Gewoon een beetje vertrouwen hebben in je eigen lichaam.
Hallo allemaal Ik ben 2 dagen niet geweest en moet zoveel bijlezen! haha wel leuk! Vandaag mijn nep menstruatie gekregen ( eerste menstruatie na stoppen met de pil) Hoe tel ik nou precies voor mijn cycles? Klopt het dat dit dan dag 1 is? en dat je rond de 14e dag vruchtbaar zou zijn bij een normale cycles? En hoeveel dagen moet je overtijd zijn om te kunnen testen? Veel vragen he? haha Er werd gevraagd wie wat voor werk doet, ik werk als financieel assistent bij een bank. Voornamelijk Hypotheken en Vermogen. Verder alles goed met jullie??? Groetjes, Sleepy84
je begint inderdaad te tellen bij de 1e dag dat je helder rood bloed hebt... (dus geen bruinverlies) bij een normale cyclus van 28 dagen is je eisprong na 14 dagen... dag 13 zou je dan het meest vruchtbare zijn... je mág voor je nod (niet ongesteldheids dag) testen maar heb al meerdere malen op het forum gelezen dat dat niet altijd slim is... zo heb ik al een aantal verhalen gelezen van vrouwen die voor hun nod positief testen maar er net na gaan bloeden en dan eigenlijk een miskraam krijgen... maar als je dan nog niet getest hebt, heb je dat besef niet... maar in principe zou je al voor je nod genoeg hcg in je urine kunnen hebben op positief te testen.. hihi voel me wel heel slim nu... en dat in mijn erg lange ronde 1 te veel op het forum te vinden volgens mij
hallo allemaal ook wij zijn gestopt met de pil 26 april de laatste gehad. wij hebben al wel een dochter van bij 2,5. met haar was ik na 3 maand al zwanger dus wij hopen dat het deze keer ook snel gaat.... groetjes kim
@ jufkrisje: haha je lijkt wel deskundige! Ben me ook helemaal aan het inlezen hoor, toch makkelijk om alles te weten en ook leuk om alles van andere te lezen! Ik moet nog tot 3 juni wachten, dan zou mijn eerste echte ongesteldheid moeten komen, maar ben bang dat dat, net als bij jou, nog wel even op zich zal laten wachten.... Had nog een vraagje an degene die al even aant onpillen zijn: voelen jullie je eisprong en wat voelen jullie dan? Ik zou bij een cyclus van 28 dagen gister mijn eisprong hebben gehad (eergister natuurlijk flink geklust ) maar heb natuurlijk niks gemerkt. Het zou ook wel bijzonder zijn gelijk na mijn laatste nepongi, maar t was leuk geweest, haha. Ik ben ook afgestudeerd aan de Pabo. Helaas net als bij de anderen weinig werk in het onderwijs en met een huisje is het toch wel lekker om een vast inkomen te hebben ipv wachten op invalwerk. Momenteel werk ik in de gehadicapte zorg. Ook erg leuk en door de wisselende diensten veel vrije tijd. Ik heb ook mijn tetsen via sensitest.nl besteld. Erg goedkoop en volgens een vriendin werken ze prima. Ik woon ook in een dorp en dus kent iedereen elkaar. Ook "meneer Etos" ken ik goed, dus ik koop daar geen testen, haha. Wil wel graag "Etos zwanger worden", maar hetzelfde probleem... Ook zijn deze niet te bestellen online ("zwanger zijn" wel... ) Zie het ook niet zitten om te gaan testen op mijn eisprong. Geloof dat ik daar te ongeduldig voor ben; te veel gedoe. Zeker met temperaturen moet je elke morgen op hetzelfde tijdstip (fijn in het weekend ook om half 8 wakker) temperaturen... Niet zo'n mijn ding Alle nieuwe: WELKOM en veel succes! (ps. waar is het lijstje gebleven met de leden? na zoveel berichtjes ver weg geraakt denk ik )
Naam: Leeftijd: Kinderen: Laatste pil: Eerste ronde: Bo1985 / 23jr / 0 / 12-05-09 / Juli - Aug. Starfish / 26jr / 0 / 08-05-09 / ..... Jufkrisje / 23jr / 0 / 5-04-09/ Mei. MaryW / 30jr / 1 zoon / 28-05-09 / Aug - Sept. Mutzie / 27jr / 0 / 28-04-09 / mei? Querido / 22jr / 0 / 13-05-09 / Juni Chelleke / 27jr / 1 zoon / 12-05-09 / mei 1979 / 29jr / 0 / 28-01-2009 / Aug-Sept. / Nog geen menstruatie Channie/20jr/1 dochter / ?/ mei Mamanama/34 jaar/ 1 docher/16-03-09/april! ZWANGER!! anuskaveld / 29jr / 0 / 22-04-09/ Nog geen menstruatie
Ik zie het helemaal niet als een verplichting, wij doen ook niks anders dan normaal, maar ik vind het juist leuk om dat soort dingen te weten....ik denk dat dat voor iedereen anders is Ik heb mijn ovulatietesten gekocht bij het Kruidvat, 5 stuks voor een tientje. Tja de een zegt ze zijn wel betrouwbaar en de ander niet...we shall see.... Maar nu iets heel anders! Ik had gisteravond bij het afvegen een héél klein beetje lichtrose bloed op het papier zitten. Omdat het zo weinig en zo licht van kleur was dacht ik dat ik het me verbeeld had. Maar nu ben ik net weer naar de wc geweest en nu had ik wéér een klein beetje bloed. Het was echt héél weinig maar het was echt wel zeker weten bloed want het was nu ook echt rood. Wat betekent dit?! Ik ben nu al 6 dagen pil-loos, heeft dit iets te maken met het ontpillen of zou mijn natuurlijk cyclus al op gang gekomen zijn?! Ik hoop dat iemand het weet want ik ben wel een beetje "onzeker" nu wat dit kan betekenen.
Hoi starfish, Ik denk dat het met het ontpillen te maken heeft. Jouw lichaam is er jaren mee bekend dat jij trouw de pil slikt na je nep-menstruatie. Nu heb je dat niet gedaan, jouw lichaam reageert hier heel natuurlijk op. Maak je niet druk, waarschijnllijk is dit je lichaam bezig met de echte cyclus, fijn toch. Vandaag is de dag dat je kan gaan tellen,over 13 dgn flink gaan klussen, hihi. Ik wou dat ik bloed zag. groetjes Anuska
Ja misschien heb je gelijk, ik weet het echt niet. Ik las ook ergens op het forum dat het je eisprong kan zijn...ik had er namelijk ook wel slijm bij. Ik had namelijk een voorspelling gemaakt dat als ik na de pil meteen een regelmatige cyclus had dan zou ik zondag mijn eisprong hebben. Maargoed ik ging er nooit vanuit dat dat zou gebeuren...maar ik begin nu wel te twijfelen haha....ik snap er niks meer van... Soms haal je je wel eens gekke dingen in je hoofd
@ Starfish Ben je na de pilstop al wel ongesteld geweest? Is de menstruatie na de pil een nepongi en begint je "echte" cyclus op de dag dat je voor de 2e keer ongesteld bent? Snap er nu helemaal niks meer van . Veel mensen uit het onderwijs en zorg trouwens!
@ fm81 als je stopt met de pil (de 3 weken eerst likken) dan heb je je stop week.. dan wordt je nep ongesteld omdat je dan eigenlijk geen eisprong heb gehad (hiervan krijg je dan dus ook geen bloeding) en dus een zo genoemde onttrekkingsbloeding... je kan (wat ik heb gedaan) dan op die 1e dag van de nep ongi beginnen met tellen, en met een regelmatige cyclus kom je dan op 28 dagen verder... dan zou je je eerste échte ongi krijgen.... de meeste wachten een aantal cyclussen af en beginnen bij een echte ongi met tellen... maar dat hoeft niet.... Inderdaad veel zorg&onderwijs mensen .... leuk zeg!!! @ starfish... ik heb een aantal maal mijn pil doorgeslikt en toen raakte mijn lichaam al van slag en had ik ook wat last van roze slijm achtig iets... Laat staan dat je dan echt stopt met de pil.. ik zou ook denken dat het met het ontpillen te maken heeft... maar zo deskundig ben ik natuurlijk ook niet! Vandaag even met mijn ouders (vriend moet helaas werken) naar een jaarmarkt geweest... Betrapte mezelf er steeds op dat ik stiekem de kinderwagens en baby's aan het bespieden was... Hoop maar dat mijn ouders niets hebben gezien.. hihi... mijn moeder moest nog kraamcadeaus inslaan voor alle zwangeren op haar werk en toen heb ik ook wel even met veel interesse alle dingen bekeken en gedacht aan waar we aan begonnen zijn... hopelijk over een jaar hier ook van zulke dingen in huis... En mijn vader nog zo mooi uit een geintje vragen: Kris, jij ook iets nodig??? hihi hij moest eens weten!!!
Ja, 1,5 week geleden dus dat kan het niet zijn. Ik noteer het gewoon allemaal, als ik dan na mijn vakantie (eind juni) die afspraak bij de huisarts heb, dan kan hij me misschien vertellen wat het was/is. Ach, we laten ons gewoon verrassen!
Maakt er al iemand van jullie gebruik van www.menstruatiekalender.net ? Ik ben ermee begonnen toen ik met de pil stopte. Vanaf november dus al, en kan jullie vertellen dat het erg handig is. Die site berekend wanneer je je eisprong hebt en waneer je weer ongesteld moet worden. Natuurlijk kun je niet 100% uitgaan van deze berekeningen maar bij mij klopt het aardig. Ik voel me eisprong altijd en de site geeft dezelfde dag aan. Ook noteer ik hier op wat ik voel enz. Ik vind het echt een aanrader.
Naam: Leeftijd: Kinderen: Laatste pil: Eerste ronde: Bo1985 / 23jr / 0 / 12-05-09 / Juli - Aug. Starfish / 26jr / 0 / 08-05-09 / ..... Jufkrisje / 23jr / 0 / 5-04-09/ Mei. MaryW / 30jr / 1 zoon / 28-05-09 / Aug - Sept. Mutzie / 27jr / 0 / 28-04-09 / mei? Querido / 22jr / 0 / 13-05-09 / Juni Chelleke / 27jr / 1 zoon / 12-05-09 / mei 1979 / 29jr / 0 / 28-01-2009 / Aug-Sept. / Nog geen menstruatie Channie/20jr/1 dochter / ?/ mei Mamanama/34 jaar/ 1 docher/16-03-09/april! ZWANGER!! anuskaveld / 29jr / 0 / 22-04-09/ Nog geen menstruatie Gelukkig / 28jr / 0 / 17-11-2008 / ......??? Misschien leuk om de zwangeren te kleuren? Heb maar een kleur gepakt hoor, mag ook andere kleur
Naam: Leeftijd: Kinderen: Laatste pil: Eerste ronde: Bo1985 / 23jr / 0 / 12-05-09 / Juli - Aug. Starfish / 26jr / 0 / 08-05-09 / ..... Jufkrisje / 23jr / 0 / 5-04-09/ Mei. MaryW / 30jr / 1 zoon / 28-05-09 / Aug - Sept. Mutzie / 27jr / 0 / 28-04-09 / mei? Querido / 22jr / 0 / 13-05-09 / Juni Chelleke / 27jr / 1 zoon / 12-05-09 / mei 1979 / 29jr / 0 / 28-01-2009 / Aug-Sept. / Nog geen menstruatie Channie/20jr/1 dochter / ?/ mei Mamanama/34 jaar/ 1 docher/16-03-09/april! ZWANGER!! anuskaveld / 29jr / 0 / 22-04-09/ Nog geen menstruatie Gelukkig / 28jr / 0 / 17-11-2008 / ......??? Majel24/26jr/1 zoon/19-05-2008/ Nog geen menstruatie Heb mezelf ook even aan het lijstje toegevoegd. @ starfish Bij het ontpillen kan je lichaam behoorlijk raar gaan doen. Vorige keer ontpillen werd ik na 14 dagen ongesteld en daarna duurde het 6 weken. Er zijn toen heel wat testen doorheen gegaan. Hierna werd het bij mij wat regelmatiger. Ik voelde toen ook van alles en voornamelijk dingen die echt bij een zwangerschap hoorden volgens de boekjes. Het was echter gewoon mijn lichaam die me voor de gek hield Ik hoop dat me dit nu een beetje bespaard blijft. Ik ben nu ook iets meer als een jaar aan de pil dus hoop dat het dan inderdaad allemaal wat vlotter gaat. @ gelukkig Nog nooit van die site gehoord maar ziet er handig uit. Ga hem even bij mijn favorieten zetten voor als ik ongesteld ben geworden. Gister wel flink geklust maar waarschijnlijk weinig nut gehad ( behalve natuurlijk het plezier ervan ) aangezien ik halverwege mijn pilstrip ben gestopt en nog niet ongesteld ben geworden.