Gestopt met de pil in mei, wie nog meer?!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Starfish, 7 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mevrnathalie

mevrnathalie Fanatiek lid

20 mei 2009
    1.494
    0
    0
    Goedemorgen dames,

Pfffff vanmorgen weer last van die rot misselijkheid, nu gaat het gelukkig weer. Blehhh dat kokhalzen, gelukkig niet overgegeven.
    Verder ben ik echt in en in moe, elke avond val ik in slaap op de bank.

Bietje hoe reageerde je collega's? Vast wel positief neem ik aan.

Sabrina wanneer wil jij het gaan vertellen? Lijkt me erg moeilijk omdat Bietje het natuurlijk ook verteld heeft dat jij het heel moeilijk vind om het niet van de daken te schreeuwen.

Gelukkig wat vervelend dat je ongi is aangebroken. BAH!!!

Krisje, begrijp ik dat je vriend nu wel weer voor een beebje wil klussen??? Spannend!

2. mevrnathalie

20 mei 2009
    1.494
    0
    0
    Oeps Smits vergeet jou helemaal. Hoe gaat het met je meid, je had nu toch medicijnen?

3. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    hoi meiden,

even een reactie van mij... Jaja, er is een eitje groter dan vorige maand... gemiddeld is het eitje nu 12,8 (en bij 10 kan het een eitje voor een eisprong wórden) mm. Dit wil natuurlijk nog niet zeggen dat ik een eisprong ga krijgen, maar de kans is nu wel groter zei de echo vrouw.... :D

Vrijdag terug (balen, moet ik nu wéér vrij proberen te nemen op mijn vaste werk...!) en dan krijg ik nog een echo en als dit eitje dan nog groter is geworden en krijg ik ook een samenlevingstest... :) Dan kijken ze of het zaad in mijn slijmvlies wil blijven hangen... plat gezegd dan ;)

Jaja, kreeg dus gewoon huiswerk mee... :D donderdagavond moeten we seks hebben :D maar niet voor kwart voor tien 's avonds... Want voor de test mag je niet langer dan 12 uur van te voren seks hebben :D haha...

Wel erg zenuwachtig hoor, en twijfel zelfs of ik mijn vriend moet vertellen over de test :S (jaja ik weet het, hoort wel natuurlijk maar ben bang dat het dan niet hoeft van hem ofzo :() En donderdag is zijn ik blijf hangen bij de voetbal (met wat biertjes) en dat is volgens mij ook niet echt gaoed voor de test :S???

4. manon31

manon31 Fanatiek lid

20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Hoi meiden,

Hier even heel ego een update van mij. Ik heb ff geen puf om op anderen te reageren sorry daarvoor. Misschien van de week als ik me wat beter voel.
    Ik kwam de operatie uit met veel pijn en heb morfine gekregen. Was heel misselijk en kon niet eten daardoor. Ook een vreselijk droge mond.Ze hebben me een nachtje gehouden omdat mijn bloedruk te laag was en ik erg duizelig was en neigingen tot flauwvallen had. (bloeddruk was 84/45)
    Vandaag mocht ik gelukkig naar huis ondanks dat mijn bloeddruk nog wel aan de lage kant is(96/56). Maar ik voel me niet duizelig meer.
    Ik voel een erge druk op mijn borst en schouders, dat is van het koolzuurgas. Ook mijn hele buik is opgezet(ik zie eruit alsof ik 4 maanden zwanger ben)

Nou goed dan de uitslag want die kreeg ik meteen. Hou je vast...mijn eileiders zitten helemaal dicht en ze krijgen ze niet meer open. Op een natuurlijke manier zwanger worden zit er dus niet in.
    Janken natuurlijk maar aan de andere kant ben ik wel blij dat er een oorzaak is gevonden, alleen jammer dat er niets meer aan te doen is.
    Nu gaan we kijken voor IVF. Over een week of twee weken(weet het ff niet) heb ik weer een afspraak met mijn gyn dus dan horen we wel verder.

Ik ga nu ff lekker liggen, uitrusten en bijkomen. Sorry voor dit ego moment....:(

5. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    :$ meer kan ik niet zeggen!

manon wat erg zeg!!! heel veel sterkte zeg!! :S

6. Smits

Smits Fanatiek lid

11 jul 2009
    1.284
    0
    0
    zuid-holland
    Lieve Manon, Ben er een beetje stil van. Wat ontzettend kl*te. Vind het zo sneu voor jullie. Gelukkig ( we blijven positief) kan het met ivf nog allemaal goed komen. Daar gaan we dan ook heel hard voor duimen. Hopelijk voel je weer snel beter. Heel veel liefs van mij.

7. mevrnathalie

20 mei 2009
    1.494
    0
    0
    Lieve Manon, war verschrikkelijk zeg! Gelukkig is het nu wel bekend, en weet je wat je kan verwachten. IK duim zo hard voor je dat het met IVF gaat lukken. Knap maar weer snel op.

Veel liefs!

8. Smits

Smits Fanatiek lid

11 jul 2009
    1.284
    0
    0
    zuid-holland
    Krisje: Sorry had je vanochtend niet gezien. Met mij gaat het weer een stap in de goede richting. Vanmiddag de medicijnen ophalen. Deze mag ik pas vanavond innemen en dan maar hopen dat het allemaal goed gaat werken. Ben het thuis zitten behoorlijk zat en wil gewoon weer aan het werk.
    Goed om te lezen dat je eitje zich beter ontwikkeld. Kan me voorstellen dat je twijfelt of je het wel moet vertellen aan verloofdelief (we houden hem erin).Misschien gewoon luchtig mededelen, zodat de schok niet zo groot is bij hem?

Nathalie: vervelend dat de misselijkheid er nog steeds is. Bij mij was deze met 9 wkn verdwenen. Hoop dat dat bij jou ook zo zal zijn. Je kan goed merken dat je lichaam hard aan het werk is he met die vermoeidheid. Geef je er lekker aan toe en voel je vooral niet schuldig.

9. jojo83

jojo83 Fanatiek lid

28 jun 2009
    1.980
    0
    0
    Noord-Holland
    Manon jeetje mina dat is schrikken!!!! Natuurlijk wel fijn dat je het nu weet en niet hoeft blijven aanmodderen, maar dit had je natuurlijk ook niet verwacht!
    Neem lekker de tijd om dit een plekje te geven en kom lekker naar ons als je van je af wilt praten. Hele dikke knuffel voor jou! Hopen dat je je snel wat beter voelt...

10. jojo83

jojo83 Fanatiek lid

28 jun 2009
    1.980
    0
    0
    Noord-Holland
    Krisje wat fijn dat je ei aan het groeien is! Ik zou het ook luchtig brengen bij je verloofde. Niet vertellen lijkt me geen optie omdat je je dan misschien schuldig gaat voelen. Wel super nieuws!

Smits fijn dat jeje weer wat beter voelt. Doe nog maar wel rustig aan hoor!

Naat die verrotte misselijkheid ook! Geloof me binnen 4 weken wordt het echt minder en bij smits zelfs al eerder (bij mij was het rond 10 weken geloof ik). Geef lekker toe aan je vermoeidheid het is idd een goed teken!

Lastig Sab om je mond te moeten houden hahah en voor Bietje natuurlijk ook! Vind het zo leuk dat jullie samen zwanger zijn!

Mutzie is je ongi nu echt doorgebroken???

Gelukkig wat balen zeg! En 29 is niet oud hoor echt niet! Hopen op een positieve volgende ronde. Snap dat je er verdrietig om bent tis niet leuk!

Nu even mijn ego verhaal...
    Schoonzusje smste net dat ze de echo heeft gehad en dat het niet goed is... Ze moet nu wachten op een miskraam en anders krijgt ze volgende week een curretage... Vind het zo rot voor ze! Ze gaan nu wel onderzoeken waar al die miskramen vandaan komen, want dit is niet normaal. Ze houdt zich sterk en wil snel weer door met een nieuwe IVF poging. Zo sterk van buiten maar kapot van binnen....

Ik baal van mijn lijf... Gister gewerkt van 13.00uur tot 23.00uur en ik kon haast niet meer lopen... Liep echt alsof ik moest kakken. Zo stom dat het alleen maar erger wordt! Ik slaap ook heel slecht. Weet niet hoe ik moet liggen. Omdraaien in bed doet heel veel pijn en lig ik op mijn rug wordt ik misselijk.... En dan moet ik nog 20 weken! Sorry voor mijn gezeur er zijn veeeeel ergere dingen aan de gang, maar ik wil geen oud wijf met een kreupel lijf zijn... :(

11. Smits

Smits Fanatiek lid

11 jul 2009
    1.284
    0
    0
    zuid-holland
    Jojo is 10 uur werken op een dag ook niet een beetje veel?!? Wanneer start je met de fysio? Van mijn vriendin kreeg ik de tip op om echt zo'n voedingskussen aan te schaffen.Hier kan je namelijk heel goed mee slapen. Langs je buik leggen en tussen je benen geloof ik. Misschien kan dit helpen bij je.
    Wat ontzettend zielig voor je schoonzusje. Kan me voorstellen dat ze geen vertrouwen meer in haar lichaam heeft. Het is allemaal soms zo oneerlijk.

12. jojo83

jojo83 Fanatiek lid

28 jun 2009
    1.980
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja het is echt oneerlijk!

Het was ook niet de bedoeling om 10uur te werken, maar we hadden een vergadering waar 1 iemand van ons team naar toe moest. Nu was er in de team vergadering een paar dagen ervoor besproken dat ik minder ga werken dus toen de agenda voor deze algemene vergadering kwam vroeg ik aan mijn collega wie daar heen zou gaan en haar antwoord was JIJ. Dus heerlijk collegiaal weer! Dan bijt ik op mijn tanden en ga dan ook maar...

Ik slaap met een voedingskussen. Het is heerlijk om mee in slaap te vallen, maar op een of andere manier ben ik hem halverwege de nacht altijd kwijt of mijn man heeft hem ingepikt hahahha! Het ligt inderdaad wel heeeeerlijk!

13. jojo83

jojo83 Fanatiek lid

28 jun 2009
    1.980
    0
    0
    Noord-Holland
    ik heb zojuist weer buikfoto's van mijn camera afgehaald en zal ze ff op hyves zetten! De een is van ong 16 weken en de ander van 18 weken!

14. mevrnathalie

20 mei 2009
    1.494
    0
    0
    Jojo; Wat verschrikkelijk van je schoonzusje BAH. Nu gaan ze onderzoeken hoe dit kan, zovaak een miskraam? Tuurlijk vreet dit aan je. Hopelijk weten ze snel meer.
    Je hebt dus al zo'n voedingskussen. Heb je het al met je verloskundige besproken dat je zo slecht slaapt? Wie weet hebben ze een goede tip.

@Smits; Ohhh ik heb dus toch goed opgelet betreft de medicijnen, alleen weer niet verder gelezen. Dus je mag ze vanavond voor de 1e keer innemen, hopelijk gaat het snel beter.
    De misselijkheid neemt bij mij wel iets af, eet nu kleine beetje gedurende de dag, moet zeggen dat dit wel een stuk helpt.

@Krisje; Vertel het voorzichtig aan je vriend, hij wilde er toch ook mee doorgaan, dat moet hij ook maar meewerken hoor;)

Net lekker geluncht op 't werk, lekker soepie met bruine broodjes. Verder vanmorgen al een kiwi en banaan gegeten, Gaat de goede kant op! Voor half 3 nog een reepje ontbijtkoek en straks lekker kipkerrie eten bij mijn ouders.

Ik geef ook echt toe aan die vermoeidheid, dat moet wel, anders hou je het echt niet vol. Ga ook lekker vroeg naar me bedje toe iedere avond, in het weekend later maar dan kan ik ook een uurtje langer slapen in de ochtend:)
    Maarrrrr ik heb het er helemaal voor over hoor!!!

15. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    @ Manon..jezus mina... wat vind ik dit kl*te voor je...ook dat je je dan lichamelijk nog zo beroerd erbij voelt... Zoals Jojo zegt, probeer het een plekje te geven...(voor zover dat kan natuurlijk) hopelijk kunnen jullie snel een dikke stap vooruit maken...

@ Jojo...heerlijk collegiaal inderdaad..tjonge, sommige mensen hebben een mega bord voor hun kop hoor... Je moet echt rustiger aan gaan doen...10 uur werken is te veel, de volgende keer ga je gewoon naar huis en dan zoeken ze het maar uit..jij en je kleine meid gaan op dit moment voor alles... Je zit er ook niet op te wachten dat je over vier weken helemaal niets meer kunt en alleen maar plat kan liggen...
    Wat ontzettend rot voor je schoonzusje zeg...bah..dat gun je niemand...

@ Naat... ik hoop zo dat ik niet misselijk ga worden..gelukkig heb je vandaag al goed gegeten, hoop voor je dat het snel beter gaat...

@ Kris... ik zou het wel vertellen aan verloofdelief hoor... straks hoort hij het achteraf, dat lijkt me ook niet goed.. Lekker aan de klus en vooral dat ei laten springen..dan is het deze ronde gewoon raak voor je...

@ Smits..fijn dat het vandaag iets beter gaat..je hebt het echt flink te pakken zeg.. Duimen dat de medicijnen gaan werken...

Ben vandaag met de klas naar de duinen (castricum) geweest..daar gingen de kinderen opzoek met een gps systeem naar opdrachten en uiteindelijk naar een schat...een erg leuke dag..maar een gps systeem is niet voor Bietje en mij weggelegd, whahahah.

16. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    bahhhh... wat een rot nieuws hebben we vandaag allemaal weer :S

Jojo, jouw schoonzusje ook al geen goed nieuws... Sterkte ermee, snap dat het ook voor jou ook niet makkelijk is om open en bloot alles rondom de zwangerschap te vertellen. Terwijl je zegt dat ze in principe wel sterk van buiten blijft...
    Enne meid, denk aan je meissie! 10 uur is echt veel te lang hoor! zelf niet zwangeren kunnen dat niet allemaal aan (ik wel natuurlijk maar ik ben wondervrouw :D:D)

@ sab... leuk gps maar ik heb er ook de ballen geen verstand van. Ik mocht vandaag lesgeven op mijn oude basisschool in een groep 7 waar 3 leerlingen van de majo inzitten.. :) erg leuk en ze reageerde er goed. Alleen een beetje jammer dat de leerkracht een mede student is geweest die samen met mij daar gesolliciteerd had voor de lio eind stage... Hij is het toch geworden (rede hij was een man :S) en nu heeft hij daar een vaste baan met vast contract... Dus dat is nóg steeds een steek terwijl hij verder super aardig is hoor!

naat... hopen dat je je snel beter gaat voelen en anders ook medicijnen vragen.. dat kan toch ook, voor de misselijkheid? of heb ik dat weer eens ergens verkeerd gelezen :S

smits... afwachten dan.. je zal nu inmiddels wel de eerste pil/drankje wat dan ook hebben ingenomen ;) succes!!

Meiden, ben ook wel van plan hoor om mijn verloofdelief het te vertellen hoor ;) zou een mooie zijn, dan denk ik dat ik volgend jaar niet zijn achternaam heb hoor als ik zoiets niet zou vertellen :p Maar ik ben nog steeds bang dat hij uiteindelijk terug gaat krabbelen en niet meer zou willen :S En dan is het gewoon over voor ons tot volgend jaar... nu zou net gaan, zou ik 2 maanden bevallen zijn... Maar anders wordt het zo kiele kiele dat de bruiloft verzet zou moeten worden... :S ook niet echt handy denk ik...

17. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    He meiden,

veel gekletst weer, gezellig hoor. Maar ook veel minder goed nieuws:(.

Manon; wat een moelijk nieuws om te krijgen. Jeetje dat is toch wel het laatste wat je wilt horen....heel veel sterkte meis!

Jojo; wat ontzettend ONcollegiaal zeg! Ze moeten jou je rust gunnen!!!! Hopelijk gaat het nel beter met je!

Smit: ook voor jou hoop ik dat de medicijnen snel gaan werken.

Nathalie; Oh nee die rottige misselijkheid ook! Hoop dat de komende weken snel voorbij gaan voor je en je je snel beter voelt.

Krisje: Spanned , je ei gaat vast springen................en als je verloofdelief dan ook mee werkt!!!! Dat wordt spannend.

Sabrina: :$ een gps tocht in mijn werkgebied??????? Jammer dat ik er niet was....had je graag de weg gewezen:D

Mutz; het is helaas een heel lang verhaal wat mijn ouders betreft. In het kort? Mijn moeder heeft MS en is daardoor lichamelijk heel slecht, ze kan alleen nog maar zitten en een aantal meter lopen. Daarbij weten we sinds een half jaar dat ze ook dementie heeft (ze is 56). Daardoor is mijn moeder mijn moeder niet meer. Uiterlijk is ze er nog maar innerlijk herken ik haar niet meer :(. Mijn vader werkt nog (is 55) en de zorg daarbij voor mijn moeder is niet te doen. Hij glijdt langzaam in een depressie en ik probeer er alles aan te doen hem daar uiit te krijgen maar het is zo moeilij. Mijn mama ben ik al kwijt ik wil niet ook mijn vader nog kwijt.... Zucht toch wel een lang verhaal...

Gelukkig: wat balen dat je ongesteld bent geworden!

Nou meiden hier bijna mijn nod in zicht maar helaas geen enkel symptoom. Het zit er niet in deze ronde denk ik

18. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Oh jojo: wat een slecht nieuws weer voor je schoonzus! Jeetje wat zwaar lijkt me dat.....Gemeen dat het voor sommige zo moeilijk gemaakt wordt!

19. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Lieve Manon, wat een verschrikkelijk nieuws! Wat lijkt me het moeilijk om dat te moeten horen... Ik wens je heel erg veel sterkte en hoop dat je snel mag beginnen met IVF als je er klaar voor bent! Je weet dat je hier altijd terecht kan en we vinden ego verhalen ook helemaal niet erg!

Jojo: Dat hebben je collega's lekker goed begrepen zeg! Dat minder werken van jou! Grrr... Volgende keer gooi je je (overigens mooie) zwangere buik in de strijd en ga je gewoon NIET!
    Wat verschrikkelijk voor je schoonzusje.. :(

Naat: lijkt me erg vervelend om zo misselijk te zijn... Geregeld eten zou moeten helpen, ook wel moeilijk vind ik als je al misselijk bent, maar je doet je best zo te lezen!

Smits: hoe is het bij jou? Werken je medicijnen?

Krisje: snap dat je een beetje onzeker bent over wat je verloofde gaat zeggen. Hebben jullie (of je gyn) al iets afgesproken over wanneer jullie (tijdelijk) stoppen bij de gyn of met de medicijnen? Neemt je lijf het als het goed is weer over van de clomid?

@Sab: ik zie jullie al gaan door de duinen: "nee, de juf heeft geen idee waar we zijn...maar voor het donker zijn we vast weer thuis" :) Leuke les! haha. Wanneer ga je het eigelijk vertellen op je werk? Lijkt me zo leuk om samen met mijn zus zwanger te zijn, bij mij zou het kunnen, alleen zou het bij mij dan wel even moeten duren willen we gelijk zijn, dus liever niet, haha.

@Super: wat verschrikkelijk dat je langzaam je moeder en nu ook je vaker ziet wegglijden... :( Krijgt je vader professionele hulp? Lijkt me moeilijk voor je om het alleen te doen... Heb jij steun van broers/zussen? Heel veel sterkte ermee en als wij je kunnen steunen/helpen laat je het weten he??
    Elke zwangerschap is anders zeggen ze, dus alles kan nog! Ik duim voor je!

Hier heeft de ongi enorm doorgezet! Pfff, wat heb ik er last van... Pijn in buik en rug... Hopelijk snel weer over, ik weet dat het nog werkt, tis weer goed zo! :)
    Ga nu lekker slapen. Morgen weer een lange dag met een slaapdienst... Truste allemaal!

20. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    even een snelle reactie voordat ik naar een speciaal basisonderwijs groep ga... cluster 4, dus de gedragsproblematiek... :S heftig volgens mij weer!

mutz weet nu niet of ik je moet feliciteren of niet met je ongi ;) succes ermee in ieder geval..

super.. je bent toch nog niet ongi dusss niet gelijk negatief worden, en 'rustig' afwachten...

ook even ego van mijn kant (al voel ik me extra lullig door het nieuws van manon, sorry meid :S)

verloofdelief ;) gister gewoon verteld wat de bedoeling is voor vrijdag. Hij werkte er graag aan mee :D maar hij ging wel gelijk sparen hoor :p zijn zaadjes moeten dan wel in perfecte staat zijn, vond hij :) toen ik zei dat drinken donderdagavond dan wel ervoor zorgt dat de kwaliteit achteruit ging, zei hij dat dat de grootste onzin was.. Dusss zo ver is hij nog niet ;)

Super.. jij wilde wat meer weten.. Er is een hele kleine kans dat mijn lichaam alles nu zelf op gaat pakken, ik wil zelfs even vragen of ik met een eisprong eventueel wel ongesteld ga worden, zonder primolut (als ik niet zwanger zou raken natuurlijk) Duss het is straks stoppen en afwachten en dan bijv. augustus weer terug aan de gang met medicatie.. Maar eerst deze ronde maar even afwachten...

Deel Deze Pagina