Gestopt met de pil in mei, wie nog meer?!

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Starfish, May 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Charlotte1986

Jan 30, 2009
    44
    0
    0
    Hallo iedereen!

Ik ben ook in mei gestopt met de pil en heb gisteren voor het eerst me menstruatie gekregen (niet geregeld met de pil). Nu zat er een lange periode (42 dagen) tussen mijn vorige menstruatie (geregeld met pil) en deze, betekent dit dat dit mijn cyclus is. Of moet ik deze nog niet mee tellen en pas beginnen te rekenen met me volgende menstruatie?

Alvast bedankt voor het antwoorden!

Groetjes Charlotte

2. justme 28

justme 28 Lid

Jun 8, 2009
    29
    0
    0
    twente
    @charlotte1986 welkom

3. justme 28

justme 28 Lid

Jun 8, 2009
    29
    0
    0
    twente
    @annelies84
    klopt ik heb het de laatste keer dat ik mijn ongi heb gehad ook erg last van mijn borsten.Heb het gelukkig anders nooit als ik ongi moet worden.
    greetzz

4. mevrnathalie

mevrnathalie Fanatiek lid

May 20, 2009
    1,494
    0
    0
    Annelies; Moet eigenlijk pas 22 juni ongesteld worden, zou je hier dan nu al last van kunnen hebben? Heb normaal pas 1 á 2 dagen daarvoor beetje last van mijn onderbuik?? We zien het wel. D8 ga even zoeken op internet week 3 - misselijkheid hahaha toen kwam ik dit dus tegen.

5. sunshine1

sunshine1 Niet meer actief

nathalie:ik kreeg pijn in mijn borsten precies 2 weken nadat ik ongestel was geweest....en dat hield aan tot nu toe! nu neemt t af sinds dat ik ongesteld ben.

@ charlotte:welkom....als je een onregelmatige cyclus hebt kan ie de volgende keer weer korter zijn,maar daarna ook weer langer! dat is het lastige als je een onregelmatige syclus hebt.het wil niet zeggen dat de volgende weer 42 dagen duurt.dat kwam waarschijnlijk door het ontpillen.ik had m ook van 39 dagen.nu weer aan de pil helaas...maar voordat ik mijn pil slikte was ik ook altijd erg onregelmatig en kon ik niet zeggen of ie de ene keer nou 29 dagen duurde,of 30 of 37...daarom ben ik toen der tijd aan de pil gegaan.

6. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

Apr 30, 2009
    1,688
    0
    36
    @Nathalie en super80: Ik zou stiekem ook wel een beetje zenuwachtig zijn als ik zulke klachten zou hebben hoor! Nog wel lang wachten hoor tot de 22e... :( Ben benieuwd.

@Annelies: het lijkt me ook wel erg leuk om op deze manier van de wereld te zien! Je ziet toch wel vaak dat ze NL- of Engels-sprekende mensen nodig hebben. Wil je uiteindelijk wel weer in NL terug komen of weet je dat nu nog niet??

@jufkrisje: wij vertrekken zaterdag. Ze geven idd goed weer af, dus daar maar vanuit gaan.
    Spannend dat je morgen weer gaat testen. Ik heb besloten pas na mijn vakantie weer te testen. Dan is het 8 weken geleden dan mijn ontrekkingsbloeding was. Hoop dat het je voldoende zekerheid geeft! Lees de uitslag hopelijk nog even voor mijn vakantie.

@Charlotte: welkom! Een onregelmatige cyclus is erg vervelend, maar je kan er net zo goed zwanger van worden. Het enige nadeel ervan is dat je niet goed kan berekenen wanneer je vruchtbare periode is. Deze is 14 dagen vóór je ongesteldheid en dat is dan niet goed uit te rekenen. Dus hopen dat ie snel regelmatig is of dat je nu gewoon goed klust en zwanger raakt! :)

Denk dat ik nu wel alles in huis heb voor de vakantie.. Ben niet zo geweldig in voorbereidingen daarvan. Ik neem altijd veel te veel mee en ben bang iets te vergeten.. Slaat nergens op aangezien we iets gewoon kunnen kopen als ik het vergeten ben (geldt natuurlijk voor de kleine dingen, dus de laptop is ingepakt :D)

7. sunshine1

sunshine1 Niet meer actief

@mutzie...haha ik ken het,te veel meenemen! ik heb dat vooral altijd met kleren.als ik bv een weekend naar nederland ga dan neemt een "normaal" iemand kleren mee voor vrijdag,zaterdag en zondag.nou ik doe dat dan ook,alleen dan doe ik er vaak nog kleren bij voor t uitgaan(want stel we gaan op stap ofzo haha).en dan denk ik altijd nog aan het weer(een trui voor als t koud is en weer iets zomers als het warm is,want dat weet je nooit ik nederland haha) erg he!?

maar ik weet nog niet of ik terug kom in nederland. ik zou het denk ik niet erg vinden omdat alles dan "veilig en bekend is",maar mijn vriend wil graag in het buitenland wonen.En qua weer woon ik toch liever in een ander land. ik ben veel relaxter als de zon schijnt en er is hier toch wel minder stress als in nederland(niet dat ik een stress persoon ben hoor) maar merk het vooral aan de bevolking.alles gaat in een langzamere tempo. maar dat is ook weer zo met werken en daar kan mijn vriend soms niet tegen met collega`s haha omdat hij 2x zo hard werkt.

maar alles ingepakt ?? ik wens je veel plezier op je vakantie!

8. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

@ Annelies: Jammer dat jullie stoppen zwanger te worden, maar ergens heeft je vriend wel gelijk. Steeds dat verhuizen met een baby lijkt me ook lastig en is ook niet fijn voor de baby zelf denk ik. Hij/zij moet wel een stabiele omgeving hebben, echt een thuis. Maar het zou wel gezellig zijn als je gewoon mee blijft kletsen :D

@ Jufkrisje: Balen zeg, nog niet ongi? Ik vind het nu ook wel erg lang duren hoor! Waarom doe je die test niet alvast joh!!! DIe ene dag maakt ook niets uit.

Nou, mijn "klus-dagen" zijn voorbij hihi, nu maar in spanning afwachten!

Groetjes

Ps. welkom voor alle nieuwe! :)

9. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    2,566
    31
    48
    @ jandl... pak ochtendurine... dan weet ik het zeker... Die is toch het beste qua hcg (als die te vinden zou zijn)

@ mutzie: een checklist lijstje nodig???? ;) Ik pak altijd voor de 3 dagen dan.. en dan ook een ware trui en uitgaansoutfit.. maar stel dat ik iets vies maak, dus nog een extra broek enzo :D heb zo een koffer vol!!

@ de nieuwe! Hello... welkom en kwebbel lekker mee???

10. BellaNoa

ow oke, nou spannend dan morgen! Laat het wel even weten dan he?

11. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    2,566
    31
    48
    tuurlijk... deel alles met jullie... Op dit moment vooral frustraties (sorry daarvoor... voel me echt een hele grote zeurkous :() maar straks, al is het over een jaar ofzo dan ook al mijn positieve nieuws ;)

En mensen al weekend plannen???? Ok, 2 vakantiegangers.. maar de rest??? Ik ga zaterdagavond een gezellige meidenavond hebben met mijn moeder :D gaan naar de musical Footloose!! heb er zin in...

12. BellaNoa

oww dat is leuk! Jufkrisje, heb je het trouwens tegen je moeder verteld dat je zwanger wil worden?

Ik ga niet zo heel erg veel doen, morgen avond op visite, zaterdag avond komt mijn moeder naar ons en zondag gaan we naar de fokker. Wij hebben daar vorig jaar een hond gekocht en 14 juni worden ze 1 jaar en hebben die mensen dus het hele nest uitgenodigd, dat is wel leuk dus! Ben benieuwd hoe onze hond op zijn broertjes, zusjes en moeder reageert.

Kweenie wat ik heb vandaag hoor, maar ik ga hier ook ff lekker zeuren hihi... Ik heb het gevoel dat ik ieder moment uit elkaar kan spatten haha, zo opgeblazen voel ik me, bluhhh! Echt al de hele dag!

13. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    2,566
    31
    48
    jandl... zeur maar raak, dan ben ik niet de enige ;)

Mijn moeder weet van niets... en dat voelt heel vreemd... normaal vertel ik haar alles, maar dit willen voor ons zelf houden tot het raak zou zijn... Waren van het weekend, zoals altijd, samen om boodschappen en vertelde ze zo lief dat ik naast haar dochter ook een van haar beste vriendinnen ben.. :D super lief natuurlijk, maar het voelde ook wel erg dubbel... Ik verzwijg nu zo belangrijk ding in ons leven voor mijn maatje... :(

Maar dan is straks natuurlijk wel de verrassing des te groter :D

14. BellaNoa

Ja ik vond het dus ook heel moeilijk, omdat ik anders ook altijd alles deel met mijn moeder. Mijn vriend en ik wilde het ook voor onszelf houden, maar dat kon ik niet haha... ik vond het zo raar. Dus hebben we het samen erover gehad dat we het alleen mijn moeder zouden vertellen, hebben we dan ook gedaan en ze begon me meteel te omhelzen, ze vond het helemaal leuk. En nu kan ik wel lekker kibbelen met haar over baby-dingen. Is toch anders als met je mannetje.... Dus ben nu wel blij dat ik het toch verteld heb.

15. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    2,566
    31
    48
    hier denk ik dat mijn ouders, vooral mijn pa trouwens, het erg dubbel zouden vinden... ik werk natuurlijk wel, maar heb mijn hbo (doordat zij mijn kosten voor de opleiding betaalde) gehaald voor iets totaal anders.... Zij geven ook veel tips met solliciteren en houden vacatures goed in de gaten... VOlgens mij denken ze ook helemaal niet eraan dat dat nu op een wat lager pitje staat en dat we zwanger proberen te raken..

ben ook wel een beetje bang voor hun reactie daarom.... Misschien vinden ze dat het nog niet onze tijd is, en dat ik eerst werk moet zoeken en meer financiele zekerheid e.d. Al hoop ik dat die angst de grootste onzin is... :D weer eens lekker onzeker he?!?! hihi

16. Starfish

Starfish Actief lid

May 4, 2009
    485
    0
    0
    Haai girls! :D

@ Krisje....tuurlijk kan ik me voorstellen dat je je zo onzeker voelt over je lichaam, en het is inderdaad makkelijk gezegd dat je afstand moet nemen. Maargoed, je probeert iemand natuurlijk advies te geven, het was niet verkeerd bedoeld in elk geval ;)

@ Mutzie: als ik je niet meer spreek, hele fijne vakantie! Hoelang ga je eigenlijk?

Mijn vakantie is vandaag om 15.00 begonnen! :D Morgen beginnen met inpakken en het huis op orde brengen, wat boodschappen doen en dat soort dingen. Leuk! :) Nu komt het lekker dichtbij!

Ik heb de wekker voor morgen even om half 7 gezet, dan staat mijn vriend op en ook al heb ik dan vrij, ik wil dan samen de test doen. In de bijsluiter staat echter niet dat het persé met ochtendurine moet maar ik hoor van jullie dat dat beter is dus doe ik dat ook maar ;) Alleen wat ik gek vond: er stond ook iets van dat de test raar kan doen als er te weinig of te veel urine op de teststrip komt....maar ze adviseren wél om de stick in het bakje met urine te houden :( Is dat dan al niet teveel urine?! Nouja, ik zie wel wat eruit komt, ik vind het wel spannend hoor!

Oja, ik weet niet meer wie het schreef hier, maar iemand had gelezen of gehoord dat bepaalde momenten waarop je seks hebt, het geslacht van het kind zou kunnen beïnvloeden....hahaha daar geloof ik dus echt geen reet van. De zaadjes van de man bepalen het geslacht en volgens mij heeft het er te niks mee te maken wanneer je nu seks hebt hoor. Wat denken jullie?

Zo, eten bij vrienden was gezellig, teveel gegeten natuurlijk! Vanmorgen was ik ook een beetje misselijk en ik heb het idee dat mijn buik er zo opgeblazen uit ziet :( Verder voel ik me wel goed hoor. Nu lekker douchen en slapen! :D Tot morgen!

17. BellaNoa

Ja, maar het kan misschien toch anders uitpakken. Ik had namelijk ook een hele andere reactie van mijn moeder verwacht, omdat wij namelijk ook beide tijdelijke contracten hadden, dus ik had ook verwacht dat ze zou reageren van zorg eerst maar voor zekerheid en blabla... maar ze was juist heel enthousiast. Je bent natuurlijk hun kind en als jij zwanger wil raken betekent het voor hun dat ze opa en oma worden, dan komt er ook gevoel bij kijken natuurlijk.....

18. BellaNoa

@ starfish: alvast een hele fijne vakantie!!! en hopelijk een extra leuk met een positieve test hihi:D Over het geslacht vind ik het ook onzin hoor, maar tis toch leuk om dat soort dingen een beetje te lezen haha... Je hebt ook van die chinese dingen, dan moet je je leeftijd invullen en de maand waarop je zwanger zou worden dan geven ook aan wat het wordt haha....

19. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    2,566
    31
    48
    @jandl... dat is ook wel waar., had even niet aan jullie situatie gedacht.. En ik denk dat vooral mijn moeder het heel speciaal zal vinden... vooral ook omdat haar moeder, mijn oma, nu nog vrij helder is... Maar ze is in het beginstadium van dementie.. Heel erg natuurlijk, maar mochten we binnen een paar jaar zwanger raken, kan ook mijn oma dit nog bewust meemaken... EN ik wéét dat mijn moeder zulke dingen belangrijk vind, vooral omdat mijn vriend nu niet wil trouwen, dus dat zal mijn oma van onze kant waarschijnlijk niet mee maken..

@ starfish.. Ik snap het van het advies... Maar het komt dat wel even moeilijk op je dak... hoelang gingen jullie naar z-frankrijk?? 2 weken??? En wanneer vertrek jij, net als Mutzie op zaterdag??? enne laat jij ook weten hoe jouw test was..?? ik test ook rond half 7, moet om 7 uur werken... :D dus dat red ik net ;)

20. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

Apr 30, 2009
    1,688
    0
    36
    @Annelies en Krisje: oh gelukkig hebben jullie dat ook! Haha, heb tig truitjes mee, want ja, als het warm is kan ik die maar een dag aan (zweet, zweet), dan ook nog met lange mouwen, want ja, t zal wel koud zijn op zo'n boot, een trui, oh nee doe maar 3! Dan nog niet de broeken mee geteld... Toch ook alle kleuren en ja, we gaan vast ook een keertje of wat uiteten, dan wil je toch ook wel eens netjes, dus de rokken en jurkjes gaan ook mee! En tja, dan heb je alle kleren, maar wat dacht je van schoenen? Hakjes mee? (handig op een boot :() lekkere wandelschoenen en tja dan ook nog alle kleuren slippers... Oh mijn vriend verklaart me voor gek! Want aan het eind van de vakantie heb ik toch 9 van de 10 keer mijn lekkere wandelschoenen aangehad, die lekker zittende broek een paar keer tussendoor gewassen en dat ene niet kreukende (zwarte, want alle kleuren zijn mee) truitje ook... Pff, elke keer weer hetzelfde... :) Jullie begrijpen het: de tas zit bomvol!! :D

@Annelies: Ik begrijp dat het weer je vooral aantrekt in he buitenland. Mis je je familie en vrienden niet??

@Krisje: kan me voorstellen dat het leuk is om te horen dat je moeder je ook ziet als vriendin en dat het dan helemaal gek voelt om dan niet alles met haar te delen. Heel veel plezier zaterdagavond!! Laat je weten hoe de musical was? En natuurlijk verwacht ik niks anders dan dat je de uitslag ook vertelt ;)
    @jandl: het lijkt me heerlijk om het met iemand te delen waar ik een goede band heb, maar toch zou ik de blikken van: en, is het al zover??? niet kunnen hebben. Vind het ook wel leuk om zo'n gaaf geheimpje met mijn vriendje te hebben en daarom ben ik zo blij me jullie, kan ik het toch nog met iemand delen :D

Nou, ga nog eventjes op de bank en dan lekker optijd naar bed. Morgen nog een druk dagje: werken, boot inpakken en verjaardag... Maar het beste van al: morgen heb ik vakantie!!! Hoop dat ik ook nog even tijd heb om bij te lezen hier en mijn voorlopig laatste berichtje te typen!

Truste iedereen die nog wakker is (lekker optijd naar bed zit er voor mij niet meer in... )

Share This Page